18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Detingut per tindre un porc senglar com a mascota en Elx

Imatge del porc senglar

S’havia quedat el porc senglar com a mascota | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha fet esta setmana diferents actuacions relacionades amb espècies d’animals silvestres, espècies invasores i unes altres, caçades de manera il·legal.

 

La Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb motiu de fer complir la legislació sobre el medi ambient, després de fer una inspecció en una parcel·la d’un polígon, ha confiscat dos porcs vietnamites i un senglar, capturats de manera il·legal, que el propietari s’havia quedat com a mascota.

 

[predef]valncia-diari-499[/predef]

 

Pel que pareix el senglar, provenia de la caça furtiva, feta amb una xarxa. L’animal, que estava dins d’una gàbia, presentava lesions en el morro, probablement relacionades amb l’estrés que li provocava estar tancat. 

 

Per atra banda, els porcs vietnamites són una espècie exòtica catalogada com a invasora, per això la seua possessió està prohibida. 

 

 

Imatge porcs vietnamites

Tenia també dos porcs vietnamites | Guàrdia Civil

 

Una acció amb moltes conseqüències

Finalitzades les gestions, s’ha fet un informe per suposades infraccions a la Llei de Caça de la Comunitat Valenciana, la Llei de Patrimoni Natural i de Biodiversitat, per la tinença d’espècies incloses en el Catàleg Espanyol d’Espècies Exòtiques Invasores i la Llei de Sanitat Animal.

 

També se li ha denunciat per la falta d’habilitació per a nucli zoològic i per no tindre llicència administrativa per a xicotetes explotacions avícoles d’autoconsum.

 

El senglar ha quedat depositat en el Centre de Recuperació d’Animals Silvestres de Santa Faç, i la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica, es farà càrrec dels porcs vietnamites. 

Últimes notícies

Compromís denuncia abandó i degradació del Jardí del Túria de València

Compromís ha denunciat la deterioració del Jardí del Túria i acusa el govern municipal d'ajornar el manteniment a 2027 i de privatitzar-lo amb un contracte de 35 milions.

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.

La jutgessa rebutja ampliar la investigació sobre els missatges de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada ha denegat ampliar l'anàlisi del mòbil de José Manuel Cuenca sol·licitat per l'acusació popular Mai Més València. La perquisició es delimita a xats amb càrrecs i a missatges del 29 d'octubre de 2024 relacionats amb l'emergència.

El TSJCV ha confirmat l’absolució de la cuidadora acusada de saquejar els comptes d’una major

L'alt tribunal valencià ha desestimat el recurs de l'acusació particular, al qual es va adherir la Fiscalia, i ha ratificat l'absolució per falta de prova de càrrec.

Barcala ordena investigar l’adjudicació de vivendes públiques en La Condomina

Luis Barcala ha obert un expedient d'aclariment sobre l'adjudicació d'una promoció pública en La Condomina i ha avisat d'acudir a Fiscalia davant sospites.

L’avís groc per vent es manté divendres i dissabte en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat este dijous l'avís groc per ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i el litoral sud de València. L'alerta continuarà el divendres i el dissabte en diferents punts, amb trams de costa d'Alacant baix onatge de 3 metres.

L’Elx prepara la visita del Barcelona amb cinc baixes i dos retorns

L'Elx s'ha exercitat amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona. Tornen Chust i Bigas; Febas és baixa per sanció i pot debutar Lucas Cepeda.

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.