Detingut per tindre un porc senglar com a mascota en Elx

Imatge del porc senglar

S’havia quedat el porc senglar com a mascota | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha fet esta setmana diferents actuacions relacionades amb espècies d’animals silvestres, espècies invasores i unes altres, caçades de manera il·legal.

 

La Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb motiu de fer complir la legislació sobre el medi ambient, després de fer una inspecció en una parcel·la d’un polígon, ha confiscat dos porcs vietnamites i un senglar, capturats de manera il·legal, que el propietari s’havia quedat com a mascota.

 

[predef]valncia-diari-499[/predef]

 

Pel que pareix el senglar, provenia de la caça furtiva, feta amb una xarxa. L’animal, que estava dins d’una gàbia, presentava lesions en el morro, probablement relacionades amb l’estrés que li provocava estar tancat. 

 

Per atra banda, els porcs vietnamites són una espècie exòtica catalogada com a invasora, per això la seua possessió està prohibida. 

 

 

Imatge porcs vietnamites

Tenia també dos porcs vietnamites | Guàrdia Civil

 

Una acció amb moltes conseqüències

Finalitzades les gestions, s’ha fet un informe per suposades infraccions a la Llei de Caça de la Comunitat Valenciana, la Llei de Patrimoni Natural i de Biodiversitat, per la tinença d’espècies incloses en el Catàleg Espanyol d’Espècies Exòtiques Invasores i la Llei de Sanitat Animal.

 

També se li ha denunciat per la falta d’habilitació per a nucli zoològic i per no tindre llicència administrativa per a xicotetes explotacions avícoles d’autoconsum.

 

El senglar ha quedat depositat en el Centre de Recuperació d’Animals Silvestres de Santa Faç, i la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica, es farà càrrec dels porcs vietnamites. 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.