Detingut per tindre un porc senglar com a mascota en Elx

Imatge del porc senglar

S’havia quedat el porc senglar com a mascota | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha fet esta setmana diferents actuacions relacionades amb espècies d’animals silvestres, espècies invasores i unes altres, caçades de manera il·legal.

 

La Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb motiu de fer complir la legislació sobre el medi ambient, després de fer una inspecció en una parcel·la d’un polígon, ha confiscat dos porcs vietnamites i un senglar, capturats de manera il·legal, que el propietari s’havia quedat com a mascota.

 

[predef]valncia-diari-499[/predef]

 

Pel que pareix el senglar, provenia de la caça furtiva, feta amb una xarxa. L’animal, que estava dins d’una gàbia, presentava lesions en el morro, probablement relacionades amb l’estrés que li provocava estar tancat. 

 

Per atra banda, els porcs vietnamites són una espècie exòtica catalogada com a invasora, per això la seua possessió està prohibida. 

 

 

Imatge porcs vietnamites

Tenia també dos porcs vietnamites | Guàrdia Civil

 

Una acció amb moltes conseqüències

Finalitzades les gestions, s’ha fet un informe per suposades infraccions a la Llei de Caça de la Comunitat Valenciana, la Llei de Patrimoni Natural i de Biodiversitat, per la tinença d’espècies incloses en el Catàleg Espanyol d’Espècies Exòtiques Invasores i la Llei de Sanitat Animal.

 

També se li ha denunciat per la falta d’habilitació per a nucli zoològic i per no tindre llicència administrativa per a xicotetes explotacions avícoles d’autoconsum.

 

El senglar ha quedat depositat en el Centre de Recuperació d’Animals Silvestres de Santa Faç, i la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica, es farà càrrec dels porcs vietnamites. 

Últimes notícies

Alexis Peterson reforça el Valencia Basket per al pròxim curs en la Lliga Femenina

L exterior nord-americana amb passaport alemany Alexis Peterson, de 31 anys, s incorpora al Valencia Basket per a la pròxima temporada i disputarà l Eurolliga sense clàusula de fuga a la WNBA.

Els veïns exigixen més concrecions al ministre Puente sobre el Parc Central d’Alacant

Les associacions veïnals de l’entorn del futur Parc Central d’Alacant han demanat al ministre Óscar Puente més dades, obres prèvies i compromisos clars per recuperar la confiança després de 23 anys d’espera.

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.

Baldoví apel·la a omplir les urnes i situa Compromís com a casa comuna del canvi

Joan Baldoví defensa que per a aconseguir un canvi polític a la Comunitat Valenciana cal omplir les urnes i assegura que, sense Compromís, eixe objectiu no serà possible.

Una escultura de Paco Roca retratarà l’esperit dels voluntaris de la DANA a València

L’Ajuntament de València ha encarregat a Paco Roca un monument en bronze que homenatjarà els voluntaris de la DANA, inspirat en el mural de La Rambleta i finançat amb els pressupostos participatius VLC Participa 2025/26.