27.7 C
València
Dilluns, 7 juliol, 2025

Detingut per tindre un porc senglar com a mascota en Elx

Imatge del porc senglar

S’havia quedat el porc senglar com a mascota | Guàrdia Civil

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil d’Alacant ha fet esta setmana diferents actuacions relacionades amb espècies d’animals silvestres, espècies invasores i unes altres, caçades de manera il·legal.

 

La Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb motiu de fer complir la legislació sobre el medi ambient, després de fer una inspecció en una parcel·la d’un polígon, ha confiscat dos porcs vietnamites i un senglar, capturats de manera il·legal, que el propietari s’havia quedat com a mascota.

 

[predef]valncia-diari-499[/predef]

 

Pel que pareix el senglar, provenia de la caça furtiva, feta amb una xarxa. L’animal, que estava dins d’una gàbia, presentava lesions en el morro, probablement relacionades amb l’estrés que li provocava estar tancat. 

 

Per atra banda, els porcs vietnamites són una espècie exòtica catalogada com a invasora, per això la seua possessió està prohibida. 

 

 

Imatge porcs vietnamites

Tenia també dos porcs vietnamites | Guàrdia Civil

 

Una acció amb moltes conseqüències

Finalitzades les gestions, s’ha fet un informe per suposades infraccions a la Llei de Caça de la Comunitat Valenciana, la Llei de Patrimoni Natural i de Biodiversitat, per la tinença d’espècies incloses en el Catàleg Espanyol d’Espècies Exòtiques Invasores i la Llei de Sanitat Animal.

 

També se li ha denunciat per la falta d’habilitació per a nucli zoològic i per no tindre llicència administrativa per a xicotetes explotacions avícoles d’autoconsum.

 

El senglar ha quedat depositat en el Centre de Recuperació d’Animals Silvestres de Santa Faç, i la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica, es farà càrrec dels porcs vietnamites. 

Últimes notícies

Set mitjans aeris combaten l’incendi forestal a Antella mentres es controla el foc a Cheste

Set mitjans aeris treballen per a apagar l'incendi declarat a Antella, València. El foc a Cheste ja està controlat segons el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.

Les temperatures màximes aconseguixen els 40 graus a l’interior de València amb Ontinyent liderant

Este diumenge es van registrar temperatures pròximes als 40 graus a l'interior de la província de València, amb Ontinyent al capdavant amb 39,5 graus, elevant la calor en diverses localitats valencianes i a Alacant.

El Fala Pouco es corona campió absolut del Trofeu SM La Reina a València

El Fala Pouco, patronejat per José Ballester, va guanyar el Trofeu SM La Reina de vela disputat a València, amb participació internacional i vents variables.

El València Basket anuncia l’eixida de Stefan Jovic després de finalitzar el seu contracte

El base serbi Stefan Jovic abandona València Basket després de concloure el seu contracte el 30 de juny de 2025. El club agraïx la seua professionalitat i anuncia no renovar.

Set ferits, inclosos dos menors, després d’un xoc múltiple en l’A7 a l’altura de Cox (Alacant)

Set persones, entre elles dos menors de 7 i 14 anys, van resultar ferides després d'un accident múltiple en l'A7 a Cox, Alacant. Els afectats van ser traslladats a hospitals locals i la via va estar parcialment tancada momentàniament.

Huit mitjans aeris mobilitzats per a extingir incendis a Antella i Cheste, València

Dos incendis forestals a Antella i Cheste, València, mobilitzen huit mitjans aeris i brigades terrestres per a la seua extinció en condicions d'alt risc.

PSPV-PSOE atribuïx al PP l’atac vandàlic a la seua seu a València

El PSPV-PSOE denuncia un atac vandàlic contra la seua seu a València, atribuint la responsabilitat al PP per incitar violència política, i exigix condemna pública.

Carlos Mazón destaca el suport al projecte del PP en la Comunitat Valenciana després del congrés nacional

Carlos Mazón, president de la Comunitat Valenciana, assegura que el Congrés Nacional del PP ha confirmat el suport total al seu projecte polític i destaca la unitat i ambició del partit per a avançar a la regió.