13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Detingut per tindre un porc senglar com a mascota en Elx

Imatge del porc senglar

S’havia quedat el porc senglar com a mascota | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha fet esta setmana diferents actuacions relacionades amb espècies d’animals silvestres, espècies invasores i unes altres, caçades de manera il·legal.

 

La Patrulla del Servici de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), amb motiu de fer complir la legislació sobre el medi ambient, després de fer una inspecció en una parcel·la d’un polígon, ha confiscat dos porcs vietnamites i un senglar, capturats de manera il·legal, que el propietari s’havia quedat com a mascota.

 

[predef]valncia-diari-499[/predef]

 

Pel que pareix el senglar, provenia de la caça furtiva, feta amb una xarxa. L’animal, que estava dins d’una gàbia, presentava lesions en el morro, probablement relacionades amb l’estrés que li provocava estar tancat. 

 

Per atra banda, els porcs vietnamites són una espècie exòtica catalogada com a invasora, per això la seua possessió està prohibida. 

 

 

Imatge porcs vietnamites

Tenia també dos porcs vietnamites | Guàrdia Civil

 

Una acció amb moltes conseqüències

Finalitzades les gestions, s’ha fet un informe per suposades infraccions a la Llei de Caça de la Comunitat Valenciana, la Llei de Patrimoni Natural i de Biodiversitat, per la tinença d’espècies incloses en el Catàleg Espanyol d’Espècies Exòtiques Invasores i la Llei de Sanitat Animal.

 

També se li ha denunciat per la falta d’habilitació per a nucli zoològic i per no tindre llicència administrativa per a xicotetes explotacions avícoles d’autoconsum.

 

El senglar ha quedat depositat en el Centre de Recuperació d’Animals Silvestres de Santa Faç, i la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i transició Ecològica, es farà càrrec dels porcs vietnamites. 

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.