Detingut un reclutador del DAESH per captar a jóvens des d’Altea

 

Un reclutador de jóvens per al grup terrorista DAESH ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut este dimecres en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), des d’on s’aprofitava d’internet per a captar a gent per a radicalitzar-los.

 

Segons la Guàrdia Civil, agents del Servici d’Informació de l’institut armat amb el suport de diferents unitats del cos i EUROPOL han efectuat este dimecres l’arrest d’este individu, un marroquí de 50 anys amb estada irregular en Espanya i militant del DAESH per vocació pròpia.

 

Els investigadors consideren que dedicava gran part del seu temps a buscar, editar, comentar i difondre material propagandístic de l’organització terrorista baix les mesures de seguretat per a evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Usava les xarxes socials

Per a això, identificava possibles usuaris d’interés en les xarxes socials, als qui redirigia posteriorment cap a aplicacions de missatgeria privada amb la finalitat d’aprofundir en els processos de radicalització i per a facilitar-los continguts digitals de la citada organització terrorista.

 

La Guàrdia Civil considera a este home integrat virtualment des de sa casa en Daesh, una modalitat de cooperació en el marc d’esta amenaça terrorista que és considerada igual d’important que combatre en zona de conflicte o dur a terme atacs en països occidentals.

 

El presumpte captador compartia plenament la visió violenta de DAESH i intentava compartir-la i difondre-la entre les persones a les quals es dirigia de manera directa i privada. Este individu havia arribat a incidir en què la pandèmia del coronavirus és un càstig contra Occident, tal com ha difós DAESH.

 

Hi ha altra persona detinguda

En l’actuació també va ser detinguda una segona persona presumptament radicalitzada pel reclutador amb la finalitat de comprovar la seua implicació en activitats terroristes, encara que una volta escoltada la seua declaració en seu judicial ha sigut posat en llibertat.

 

La investigació ha sigut dirigida des del Jutjat Central d’Instrucció número 2 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.