19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Detingut un reclutador del DAESH per captar a jóvens des d’Altea

 

Un reclutador de jóvens per al grup terrorista DAESH ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut este dimecres en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), des d’on s’aprofitava d’internet per a captar a gent per a radicalitzar-los.

 

Segons la Guàrdia Civil, agents del Servici d’Informació de l’institut armat amb el suport de diferents unitats del cos i EUROPOL han efectuat este dimecres l’arrest d’este individu, un marroquí de 50 anys amb estada irregular en Espanya i militant del DAESH per vocació pròpia.

 

Els investigadors consideren que dedicava gran part del seu temps a buscar, editar, comentar i difondre material propagandístic de l’organització terrorista baix les mesures de seguretat per a evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Usava les xarxes socials

Per a això, identificava possibles usuaris d’interés en les xarxes socials, als qui redirigia posteriorment cap a aplicacions de missatgeria privada amb la finalitat d’aprofundir en els processos de radicalització i per a facilitar-los continguts digitals de la citada organització terrorista.

 

La Guàrdia Civil considera a este home integrat virtualment des de sa casa en Daesh, una modalitat de cooperació en el marc d’esta amenaça terrorista que és considerada igual d’important que combatre en zona de conflicte o dur a terme atacs en països occidentals.

 

El presumpte captador compartia plenament la visió violenta de DAESH i intentava compartir-la i difondre-la entre les persones a les quals es dirigia de manera directa i privada. Este individu havia arribat a incidir en què la pandèmia del coronavirus és un càstig contra Occident, tal com ha difós DAESH.

 

Hi ha altra persona detinguda

En l’actuació també va ser detinguda una segona persona presumptament radicalitzada pel reclutador amb la finalitat de comprovar la seua implicació en activitats terroristes, encara que una volta escoltada la seua declaració en seu judicial ha sigut posat en llibertat.

 

La investigació ha sigut dirigida des del Jutjat Central d’Instrucció número 2 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.