Detingut un reclutador del DAESH per captar a jóvens des d’Altea

 

Un reclutador de jóvens per al grup terrorista DAESH ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut este dimecres en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), des d’on s’aprofitava d’internet per a captar a gent per a radicalitzar-los.

 

Segons la Guàrdia Civil, agents del Servici d’Informació de l’institut armat amb el suport de diferents unitats del cos i EUROPOL han efectuat este dimecres l’arrest d’este individu, un marroquí de 50 anys amb estada irregular en Espanya i militant del DAESH per vocació pròpia.

 

Els investigadors consideren que dedicava gran part del seu temps a buscar, editar, comentar i difondre material propagandístic de l’organització terrorista baix les mesures de seguretat per a evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Usava les xarxes socials

Per a això, identificava possibles usuaris d’interés en les xarxes socials, als qui redirigia posteriorment cap a aplicacions de missatgeria privada amb la finalitat d’aprofundir en els processos de radicalització i per a facilitar-los continguts digitals de la citada organització terrorista.

 

La Guàrdia Civil considera a este home integrat virtualment des de sa casa en Daesh, una modalitat de cooperació en el marc d’esta amenaça terrorista que és considerada igual d’important que combatre en zona de conflicte o dur a terme atacs en països occidentals.

 

El presumpte captador compartia plenament la visió violenta de DAESH i intentava compartir-la i difondre-la entre les persones a les quals es dirigia de manera directa i privada. Este individu havia arribat a incidir en què la pandèmia del coronavirus és un càstig contra Occident, tal com ha difós DAESH.

 

Hi ha altra persona detinguda

En l’actuació també va ser detinguda una segona persona presumptament radicalitzada pel reclutador amb la finalitat de comprovar la seua implicació en activitats terroristes, encara que una volta escoltada la seua declaració en seu judicial ha sigut posat en llibertat.

 

La investigació ha sigut dirigida des del Jutjat Central d’Instrucció número 2 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.