Detingut un reclutador del DAESH per captar a jóvens des d’Altea

 

Un reclutador de jóvens per al grup terrorista DAESH ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut este dimecres en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), des d’on s’aprofitava d’internet per a captar a gent per a radicalitzar-los.

 

Segons la Guàrdia Civil, agents del Servici d’Informació de l’institut armat amb el suport de diferents unitats del cos i EUROPOL han efectuat este dimecres l’arrest d’este individu, un marroquí de 50 anys amb estada irregular en Espanya i militant del DAESH per vocació pròpia.

 

Els investigadors consideren que dedicava gran part del seu temps a buscar, editar, comentar i difondre material propagandístic de l’organització terrorista baix les mesures de seguretat per a evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Usava les xarxes socials

Per a això, identificava possibles usuaris d’interés en les xarxes socials, als qui redirigia posteriorment cap a aplicacions de missatgeria privada amb la finalitat d’aprofundir en els processos de radicalització i per a facilitar-los continguts digitals de la citada organització terrorista.

 

La Guàrdia Civil considera a este home integrat virtualment des de sa casa en Daesh, una modalitat de cooperació en el marc d’esta amenaça terrorista que és considerada igual d’important que combatre en zona de conflicte o dur a terme atacs en països occidentals.

 

El presumpte captador compartia plenament la visió violenta de DAESH i intentava compartir-la i difondre-la entre les persones a les quals es dirigia de manera directa i privada. Este individu havia arribat a incidir en què la pandèmia del coronavirus és un càstig contra Occident, tal com ha difós DAESH.

 

Hi ha altra persona detinguda

En l’actuació també va ser detinguda una segona persona presumptament radicalitzada pel reclutador amb la finalitat de comprovar la seua implicació en activitats terroristes, encara que una volta escoltada la seua declaració en seu judicial ha sigut posat en llibertat.

 

La investigació ha sigut dirigida des del Jutjat Central d’Instrucció número 2 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.