10.6 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Detingut un reclutador del DAESH per captar a jóvens des d’Altea

 

Un reclutador de jóvens per al grup terrorista DAESH ha ingressat a la presó provisional després de ser detingut este dimecres en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), des d’on s’aprofitava d’internet per a captar a gent per a radicalitzar-los.

 

Segons la Guàrdia Civil, agents del Servici d’Informació de l’institut armat amb el suport de diferents unitats del cos i EUROPOL han efectuat este dimecres l’arrest d’este individu, un marroquí de 50 anys amb estada irregular en Espanya i militant del DAESH per vocació pròpia.

 

Els investigadors consideren que dedicava gran part del seu temps a buscar, editar, comentar i difondre material propagandístic de l’organització terrorista baix les mesures de seguretat per a evitar ser detectat per les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

 

Usava les xarxes socials

Per a això, identificava possibles usuaris d’interés en les xarxes socials, als qui redirigia posteriorment cap a aplicacions de missatgeria privada amb la finalitat d’aprofundir en els processos de radicalització i per a facilitar-los continguts digitals de la citada organització terrorista.

 

La Guàrdia Civil considera a este home integrat virtualment des de sa casa en Daesh, una modalitat de cooperació en el marc d’esta amenaça terrorista que és considerada igual d’important que combatre en zona de conflicte o dur a terme atacs en països occidentals.

 

El presumpte captador compartia plenament la visió violenta de DAESH i intentava compartir-la i difondre-la entre les persones a les quals es dirigia de manera directa i privada. Este individu havia arribat a incidir en què la pandèmia del coronavirus és un càstig contra Occident, tal com ha difós DAESH.

 

Hi ha altra persona detinguda

En l’actuació també va ser detinguda una segona persona presumptament radicalitzada pel reclutador amb la finalitat de comprovar la seua implicació en activitats terroristes, encara que una volta escoltada la seua declaració en seu judicial ha sigut posat en llibertat.

 

La investigació ha sigut dirigida des del Jutjat Central d’Instrucció número 2 i la Fiscalia de l’Audiència Nacional.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.