28.3 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Detingut un home que ha robat 400 quilos de cablejat telefònic en dos municipis valencians

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un home de 44 anys com a presumpte autor del robatori d’uns 400 quilos de cablejat telefònic en els municipis de Moncada, en la comarca de l’Horta Nord (València), i Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

L’arrest del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Casatorit’, que es va posar en marxa després de tindre coneixement les autoritats de dos furts de cablejat aeri de línia telefònica, que es trobava instal·lat i donant servici, en les dos localitats.

 

Va robar 400 quilos de cablejat

Els agents van fer una inspecció en un local de la zona nord de València, a on van trobar dins d’una bossa un total de 389,5 quilos de cablejat. El cable es trobava sense funda de plàstic exterior, per a impedir la seua identificació, però coincidia en pes i característiques amb el denunciat per l’empresa que gestiona la xarxa de telefonia.

 

La Guàrdia Civil va sol·licitar la facturació de la compra al propietari del local, que va aportar una factura que no coincidia. Els agents van contactar amb el representant de l’empresa perjudicada perquè confirmara si el material trobat es corresponia amb el que va ser robat, i va ser reconegut immediatament. A hores d’ara, el cablejat ha tornat al seu propietari íntegrament.

 

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte lladre furtava el cablejat de la línia telefònica de zones apartades dels nuclis urbans. Com treballava en una empresa dedicada al tractament de residus metàl·lics, l’ocultava entre la resta de material que hi ha en l’empresa, per a posteriorment extraure el coure i vendre’l a altres companyies de tractament de metalls. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció de Sagunt, en la comarca de Camp de Morvedre (València).

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.