Detingut un home que ha robat 400 quilos de cablejat telefònic en dos municipis valencians

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un home de 44 anys com a presumpte autor del robatori d’uns 400 quilos de cablejat telefònic en els municipis de Moncada, en la comarca de l’Horta Nord (València), i Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’arrest del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Casatorit’, que es va posar en marxa després de tindre coneixement les autoritats de dos furts de cablejat aeri de línia telefònica, que es trobava instal·lat i donant servici, en les dos localitats.

 

Va robar 400 quilos de cablejat

Els agents van fer una inspecció en un local de la zona nord de València, a on van trobar dins d’una bossa un total de 389,5 quilos de cablejat. El cable es trobava sense funda de plàstic exterior, per a impedir la seua identificació, però coincidia en pes i característiques amb el denunciat per l’empresa que gestiona la xarxa de telefonia.

 

La Guàrdia Civil va sol·licitar la facturació de la compra al propietari del local, que va aportar una factura que no coincidia. Els agents van contactar amb el representant de l’empresa perjudicada perquè confirmara si el material trobat es corresponia amb el que va ser robat, i va ser reconegut immediatament. A hores d’ara, el cablejat ha tornat al seu propietari íntegrament.

 

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte lladre furtava el cablejat de la línia telefònica de zones apartades dels nuclis urbans. Com treballava en una empresa dedicada al tractament de residus metàl·lics, l’ocultava entre la resta de material que hi ha en l’empresa, per a posteriorment extraure el coure i vendre’l a altres companyies de tractament de metalls. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció de Sagunt, en la comarca de Camp de Morvedre (València).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.