Detingut un home que ha robat 400 quilos de cablejat telefònic en dos municipis valencians

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un home de 44 anys com a presumpte autor del robatori d’uns 400 quilos de cablejat telefònic en els municipis de Moncada, en la comarca de l’Horta Nord (València), i Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’arrest del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Casatorit’, que es va posar en marxa després de tindre coneixement les autoritats de dos furts de cablejat aeri de línia telefònica, que es trobava instal·lat i donant servici, en les dos localitats.

 

Va robar 400 quilos de cablejat

Els agents van fer una inspecció en un local de la zona nord de València, a on van trobar dins d’una bossa un total de 389,5 quilos de cablejat. El cable es trobava sense funda de plàstic exterior, per a impedir la seua identificació, però coincidia en pes i característiques amb el denunciat per l’empresa que gestiona la xarxa de telefonia.

 

La Guàrdia Civil va sol·licitar la facturació de la compra al propietari del local, que va aportar una factura que no coincidia. Els agents van contactar amb el representant de l’empresa perjudicada perquè confirmara si el material trobat es corresponia amb el que va ser robat, i va ser reconegut immediatament. A hores d’ara, el cablejat ha tornat al seu propietari íntegrament.

 

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte lladre furtava el cablejat de la línia telefònica de zones apartades dels nuclis urbans. Com treballava en una empresa dedicada al tractament de residus metàl·lics, l’ocultava entre la resta de material que hi ha en l’empresa, per a posteriorment extraure el coure i vendre’l a altres companyies de tractament de metalls. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció de Sagunt, en la comarca de Camp de Morvedre (València).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.