Detingut un home que ha robat 400 quilos de cablejat telefònic en dos municipis valencians

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a un home de 44 anys com a presumpte autor del robatori d’uns 400 quilos de cablejat telefònic en els municipis de Moncada, en la comarca de l’Horta Nord (València), i Almenara, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

L’arrest del presumpte autor dels fets s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Casatorit’, que es va posar en marxa després de tindre coneixement les autoritats de dos furts de cablejat aeri de línia telefònica, que es trobava instal·lat i donant servici, en les dos localitats.

 

Va robar 400 quilos de cablejat

Els agents van fer una inspecció en un local de la zona nord de València, a on van trobar dins d’una bossa un total de 389,5 quilos de cablejat. El cable es trobava sense funda de plàstic exterior, per a impedir la seua identificació, però coincidia en pes i característiques amb el denunciat per l’empresa que gestiona la xarxa de telefonia.

 

La Guàrdia Civil va sol·licitar la facturació de la compra al propietari del local, que va aportar una factura que no coincidia. Els agents van contactar amb el representant de l’empresa perjudicada perquè confirmara si el material trobat es corresponia amb el que va ser robat, i va ser reconegut immediatament. A hores d’ara, el cablejat ha tornat al seu propietari íntegrament.

 

Segons la Guàrdia Civil, el presumpte lladre furtava el cablejat de la línia telefònica de zones apartades dels nuclis urbans. Com treballava en una empresa dedicada al tractament de residus metàl·lics, l’ocultava entre la resta de material que hi ha en l’empresa, per a posteriorment extraure el coure i vendre’l a altres companyies de tractament de metalls. Les diligències instruïdes han sigut entregades als Jutjats de Primera Instància i Instrucció de Sagunt, en la comarca de Camp de Morvedre (València).

Últimes notícies

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent de Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La passarel·la del carrer Convent de Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i un disseny preparat per a episodis extrems de pluja.