Llibertat amb mesures per al detingut per segrestar tres mesos a un ancià en una caseta de camp en Silla

 

ACTUALITZAT 22/02/2021 a les 17.30 hores: El Jutjat d’Instrucció número 4 de Carlet, en la comarca de la Ribera Alta (València), en funcions de guàrdia, ha acordat la llibertat provisional amb mesures cautelars per a un home detingut per presumptament tancar a un ancià en una caseta en Silla, en la mateixa comarca, per a robar-li.

 

Segons han confirmat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), l’arrestat va passar este diumenge a la disposició del jutge i se li va deixar lliure amb una ordre d’allunyament d’almenys 200 metres i prohibició de comunicació amb la víctima.

 

La causa està oberta inicialment, i sense perjudici d’una ulterior qualificació, per presumptes delictes d’estafa i detenció il·legal, han indicat les mateixes fonts.

 

Segresta tres mesos a un ancià en una caseta de camp per a buidar-li el compte bancari

Este dissabte, 20 de febrer, cap a les 10.00 hores, la Policia Local de Silla, en la comarca de l’Horta Sud (València), va descobrir que un ancià de 80 anys, feia tres mesos que estava retingut en contra de la seua voluntat per part d’un home de 52 anys, amb antecedents delictius, que li havia robat, presumptament, 6.000 euros de la seua pensió després de buidar-li el compte bancari.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, els agents van rebre l’avís d’una veïna, qui va indicar que hi havia un home d’avançada edat tancat des de feia mesos dins d’una caseta en el camí de la Señoría, i que una persona el vigilava i només el deixava eixir, uns minuts al dia. 

 

En un primer moment l’home que els va obrir la porta de la caseta va assegurar als agents que estava sol, però després de la insistència d’estos, el presumpte segrestador va acabar reconeixent que de tant en tant va allí amb un amic de la seua família al qual estava cuidant. No obstant això, el sospitós va negar que visquera en la caseta i va al·legar als agents que esta persona vivia amb ell en el seu domicili.

 

L’home es trobava en pèssimes condicions

Quan finalment va accedir al fet que els agents entraren, estos van localitzar dins de la caseta a un home de 80 anys tombat en un llit. Després d’entrevistar-se amb ell, l’ancià va confessar que portava vivint en esta caseta de camp des de feia tres mesos en pèssimes condicions. Segons va manifestar la víctima, el seu captor l’havia tancat dins, li havia llevat la clau i no li deixava eixir.

 

Tot pareix indicar, que el motiu del segrest era econòmic, ja que l’arrestat hauria enganyat la víctima, un home major, perquè li autoritzarà a cobrar la seua pensió tots els mesos. L’estafa ascendix a uns 6.000 euros

 

La Policia Local de Silla va conseguir alliberar a l’home ahir. El seu presumpte segrestador, de 52 anys, ha sigut detingut i este diumenge passarà a disposició judicial, acusat d’un delicte de detenció il·legal per particular i possible estafa. La Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del cas, que també està investigant el jutjat d’instrucció número 4 de Carlet.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.

Més de la mitat dels jóvens de València no s’han pogut emancipar per culpa de la vivenda

Una enquesta municipal revela que el 55 % dels jóvens de València no s’han emancipat i que la vivenda és el seu principal problema, per davant de l’ocupació. Malgrat això, un 71 % es mostra satisfet amb la faena i amb el temps lliure.

El Valencia CF aprofita l’ajornament de Lliga amb un amistós contra el Teruel a Paterna

El Valencia CF jugarà este dimecres un amistós contra el CD Teruel a l’Estadi Antonio Puchades de Paterna per no perdre ritme després de l’ajornament del debut en Lliga davant el Betis, i Corberán repartirà minuts entre tota la plantilla i jugadors del Mestalla.

Compromís exigix l’enderroc de l’hotel Sidi Saler i la renaturalització de la Devesa

Compromís ha reclamat al Govern central que declare caducada la concessió de l’hotel Sidi Saler, en parc natural de l’Albufera, i inicie el seu enderroc per recuperar el cordó dunar de la Devesa.

La Comunitat activa 15.000 efectius i tanca parcs naturals pel gran eclipsi solar

La Comunitat Valenciana ha activat un macrodispositiu amb més de 15.000 efectius, 29 mitjans aeris i 40 drons per a garantir la seguretat durant l’eclipsi solar d’este dimecres, amb parcs naturals tancats i operatius especials en platges i zones d’alta afluència.