Detingut un xic de 25 anys per abús de menors i pornografia infantil amb 43 víctimes

 

La Policia Nacional ha detingut a Las Palmas de Gran Canaria a un home de 25 anys d’edat, sense antecedents policials, com a presumpte autor dels delictes d’abús sexual, corrupció de menors i pornografia infantil, i d’entre les afectades hi ha algunes menors de València i Alacant.

 

L’arrestat captava a xiquetes d’entre 11 i 15 anys d’edat en una coneguda xarxa social i després les assetjava a través d’una aplicació de missatgeria instantània. Va abusar sexualment d’una d’elles, a la qual va arribar a facilitar posteriorment diners perquè comprara una pastilla anticonceptiva. A l’arrestat se li ha intervingut material pornogràfic infantil d’extrema duresa.

 

  

  

La recerca es va iniciar arran de la denúncia d’una dona on posava en coneixement dels funcionaris policials com un desconegut va proposar insistentment a la seua filla d’11 anys dur a terme una trobada de caràcter sexual, a través de tres perfils creats en una coneguda xarxa social. Els agents van aconseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 25 anys d’edat i de nacionalitat espanyola.

 

43 víctimes de diferents províncies espanyoles

Les perquisicions policials van permetre als investigadors identificar a un total de 43 xiquetes amb edats compreses entre 11 i 15 anys amb les quals el detingut va contactar a través de xarxes socials i va mantenir converses de missatgeria instantània proposant trobades íntimes i intercanviant fotos i vídeos de contingut sexual.

 

Les menors van ser identificades en diferents províncies espanyoles com Las Palmas, Santa Cruz de Tenerife, Barcelona, València, Zaragoza, Jaén, Huelva, Salamanca, Murcia, La Corunya, Toledo, Almeria i Alacant. 

  

  

El detingut va reconèixer davant els agents que havia abusat d’una jove de 13 anys que va conèixer a través de xarxes socials i a la qual va mentir respecte al seu nom i edat, arribant a concertar una cita en la qual van mantenir relacions sexuals completes en una localitat de la illa. L’home va deixar embarassada a la menor i li va donar 30 euros perquè avortara.

Els funcionaris policials van dur a terme un registre en el domicili del detingut, situat en la capital grancanaria, on van ser intervinguts un telèfon mòbil i un disc dur, i que va finalitzar amb la detenció del presumpte autor dels fets.

 

La intervenció policial va ser duta a terme per agents del Grup de Delictes Tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial de Las Palmas. Instruït el corresponent atestat policial, el detingut va ser posat a la disposició de l’Autoritat Judicial competent, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

  

  

  

La Policia ha recordat que aquest és un cas de grooming, és a dir, quan un adult oculta la seua identitat a través de xarxes socials, generalment fent-se passar per un menor, amb l’objectiu de guanyar-se la confiança d’un altre i obtenir fotografies o vídeos de contingut sexual. Una vegada que la víctima els rep, comencen les amenaces perquè accedisca a tenir trobades de naturalesa sexual.

Últimes notícies

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.