Detingut un xic de 25 anys per abús de menors i pornografia infantil amb 43 víctimes

 

La Policia Nacional ha detingut a Las Palmas de Gran Canaria a un home de 25 anys d’edat, sense antecedents policials, com a presumpte autor dels delictes d’abús sexual, corrupció de menors i pornografia infantil, i d’entre les afectades hi ha algunes menors de València i Alacant.

 

L’arrestat captava a xiquetes d’entre 11 i 15 anys d’edat en una coneguda xarxa social i després les assetjava a través d’una aplicació de missatgeria instantània. Va abusar sexualment d’una d’elles, a la qual va arribar a facilitar posteriorment diners perquè comprara una pastilla anticonceptiva. A l’arrestat se li ha intervingut material pornogràfic infantil d’extrema duresa.

 

  

  

La recerca es va iniciar arran de la denúncia d’una dona on posava en coneixement dels funcionaris policials com un desconegut va proposar insistentment a la seua filla d’11 anys dur a terme una trobada de caràcter sexual, a través de tres perfils creats en una coneguda xarxa social. Els agents van aconseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 25 anys d’edat i de nacionalitat espanyola.

 

43 víctimes de diferents províncies espanyoles

Les perquisicions policials van permetre als investigadors identificar a un total de 43 xiquetes amb edats compreses entre 11 i 15 anys amb les quals el detingut va contactar a través de xarxes socials i va mantenir converses de missatgeria instantània proposant trobades íntimes i intercanviant fotos i vídeos de contingut sexual.

 

Les menors van ser identificades en diferents províncies espanyoles com Las Palmas, Santa Cruz de Tenerife, Barcelona, València, Zaragoza, Jaén, Huelva, Salamanca, Murcia, La Corunya, Toledo, Almeria i Alacant. 

  

  

El detingut va reconèixer davant els agents que havia abusat d’una jove de 13 anys que va conèixer a través de xarxes socials i a la qual va mentir respecte al seu nom i edat, arribant a concertar una cita en la qual van mantenir relacions sexuals completes en una localitat de la illa. L’home va deixar embarassada a la menor i li va donar 30 euros perquè avortara.

Els funcionaris policials van dur a terme un registre en el domicili del detingut, situat en la capital grancanaria, on van ser intervinguts un telèfon mòbil i un disc dur, i que va finalitzar amb la detenció del presumpte autor dels fets.

 

La intervenció policial va ser duta a terme per agents del Grup de Delictes Tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial de Las Palmas. Instruït el corresponent atestat policial, el detingut va ser posat a la disposició de l’Autoritat Judicial competent, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

  

  

  

La Policia ha recordat que aquest és un cas de grooming, és a dir, quan un adult oculta la seua identitat a través de xarxes socials, generalment fent-se passar per un menor, amb l’objectiu de guanyar-se la confiança d’un altre i obtenir fotografies o vídeos de contingut sexual. Una vegada que la víctima els rep, comencen les amenaces perquè accedisca a tenir trobades de naturalesa sexual.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.