Detingut un xic de 25 anys per abús de menors i pornografia infantil amb 43 víctimes

 

La Policia Nacional ha detingut a Las Palmas de Gran Canaria a un home de 25 anys d’edat, sense antecedents policials, com a presumpte autor dels delictes d’abús sexual, corrupció de menors i pornografia infantil, i d’entre les afectades hi ha algunes menors de València i Alacant.

 

L’arrestat captava a xiquetes d’entre 11 i 15 anys d’edat en una coneguda xarxa social i després les assetjava a través d’una aplicació de missatgeria instantània. Va abusar sexualment d’una d’elles, a la qual va arribar a facilitar posteriorment diners perquè comprara una pastilla anticonceptiva. A l’arrestat se li ha intervingut material pornogràfic infantil d’extrema duresa.

 

  

  

La recerca es va iniciar arran de la denúncia d’una dona on posava en coneixement dels funcionaris policials com un desconegut va proposar insistentment a la seua filla d’11 anys dur a terme una trobada de caràcter sexual, a través de tres perfils creats en una coneguda xarxa social. Els agents van aconseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 25 anys d’edat i de nacionalitat espanyola.

 

43 víctimes de diferents províncies espanyoles

Les perquisicions policials van permetre als investigadors identificar a un total de 43 xiquetes amb edats compreses entre 11 i 15 anys amb les quals el detingut va contactar a través de xarxes socials i va mantenir converses de missatgeria instantània proposant trobades íntimes i intercanviant fotos i vídeos de contingut sexual.

 

Les menors van ser identificades en diferents províncies espanyoles com Las Palmas, Santa Cruz de Tenerife, Barcelona, València, Zaragoza, Jaén, Huelva, Salamanca, Murcia, La Corunya, Toledo, Almeria i Alacant. 

  

  

El detingut va reconèixer davant els agents que havia abusat d’una jove de 13 anys que va conèixer a través de xarxes socials i a la qual va mentir respecte al seu nom i edat, arribant a concertar una cita en la qual van mantenir relacions sexuals completes en una localitat de la illa. L’home va deixar embarassada a la menor i li va donar 30 euros perquè avortara.

Els funcionaris policials van dur a terme un registre en el domicili del detingut, situat en la capital grancanaria, on van ser intervinguts un telèfon mòbil i un disc dur, i que va finalitzar amb la detenció del presumpte autor dels fets.

 

La intervenció policial va ser duta a terme per agents del Grup de Delictes Tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial de Las Palmas. Instruït el corresponent atestat policial, el detingut va ser posat a la disposició de l’Autoritat Judicial competent, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

  

  

  

La Policia ha recordat que aquest és un cas de grooming, és a dir, quan un adult oculta la seua identitat a través de xarxes socials, generalment fent-se passar per un menor, amb l’objectiu de guanyar-se la confiança d’un altre i obtenir fotografies o vídeos de contingut sexual. Una vegada que la víctima els rep, comencen les amenaces perquè accedisca a tenir trobades de naturalesa sexual.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.