Detingut un xic de 25 anys per abús de menors i pornografia infantil amb 43 víctimes

 

La Policia Nacional ha detingut a Las Palmas de Gran Canaria a un home de 25 anys d’edat, sense antecedents policials, com a presumpte autor dels delictes d’abús sexual, corrupció de menors i pornografia infantil, i d’entre les afectades hi ha algunes menors de València i Alacant.

 

L’arrestat captava a xiquetes d’entre 11 i 15 anys d’edat en una coneguda xarxa social i després les assetjava a través d’una aplicació de missatgeria instantània. Va abusar sexualment d’una d’elles, a la qual va arribar a facilitar posteriorment diners perquè comprara una pastilla anticonceptiva. A l’arrestat se li ha intervingut material pornogràfic infantil d’extrema duresa.

 

  

  

La recerca es va iniciar arran de la denúncia d’una dona on posava en coneixement dels funcionaris policials com un desconegut va proposar insistentment a la seua filla d’11 anys dur a terme una trobada de caràcter sexual, a través de tres perfils creats en una coneguda xarxa social. Els agents van aconseguir identificar al presumpte autor dels fets, un home de 25 anys d’edat i de nacionalitat espanyola.

 

43 víctimes de diferents províncies espanyoles

Les perquisicions policials van permetre als investigadors identificar a un total de 43 xiquetes amb edats compreses entre 11 i 15 anys amb les quals el detingut va contactar a través de xarxes socials i va mantenir converses de missatgeria instantània proposant trobades íntimes i intercanviant fotos i vídeos de contingut sexual.

 

Les menors van ser identificades en diferents províncies espanyoles com Las Palmas, Santa Cruz de Tenerife, Barcelona, València, Zaragoza, Jaén, Huelva, Salamanca, Murcia, La Corunya, Toledo, Almeria i Alacant. 

  

  

El detingut va reconèixer davant els agents que havia abusat d’una jove de 13 anys que va conèixer a través de xarxes socials i a la qual va mentir respecte al seu nom i edat, arribant a concertar una cita en la qual van mantenir relacions sexuals completes en una localitat de la illa. L’home va deixar embarassada a la menor i li va donar 30 euros perquè avortara.

Els funcionaris policials van dur a terme un registre en el domicili del detingut, situat en la capital grancanaria, on van ser intervinguts un telèfon mòbil i un disc dur, i que va finalitzar amb la detenció del presumpte autor dels fets.

 

La intervenció policial va ser duta a terme per agents del Grup de Delictes Tecnològics de la Brigada Provincial de Policia Judicial de Las Palmas. Instruït el corresponent atestat policial, el detingut va ser posat a la disposició de l’Autoritat Judicial competent, qui va decretar el seu ingrés a la presó.

  

  

  

La Policia ha recordat que aquest és un cas de grooming, és a dir, quan un adult oculta la seua identitat a través de xarxes socials, generalment fent-se passar per un menor, amb l’objectiu de guanyar-se la confiança d’un altre i obtenir fotografies o vídeos de contingut sexual. Una vegada que la víctima els rep, comencen les amenaces perquè accedisca a tenir trobades de naturalesa sexual.

Últimes notícies

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.

El València Basket renova a Omari Moore fins a 2027

El València Basket ha ampliat el contracte de l'exterior estatunidenc Omari Moore fins a juny de 2027, després d'una primera temporada destacada en Lliga Endesa i Eurolliga.

El València lliga al migcampista malià Aliou Dieng per a les pròximes temporades

El València incorpora al migcampista malià Aliou Dieng, internacional absolut sense experiència prèvia a Europa, amb un contracte de fins a tres temporades i lliure de traspàs.

El València Basket blinda a Omari Moore amb una renovació fins a 2027

El València Basket amplia el contracte de Omari Moore fins a juny de 2027 després de la seua bona adaptació a l'equip i al bàsquet europeu, amb opció d'eixida cap a la NBA.

Camarero demana esborrar del diari de Les Corts la seua frase sobre les prostitutes

Susana Camarero ha sol·licitat a la Mesa de Les Corts retirar del diari de sessions l'expressió en la qual va afirmar que el Govern està ple de prostitutes, al·legant que estava mal formulada i ja va ser aclarida públicament.

Consum llança més de 2.500 ofertes d’ús d’estiu en la Comunitat Valenciana

Consum reforça la seua plantilla d'estiu amb més de 2.500 contractes en la Comunitat Valenciana i 3.800 en total, amb sous des de 1.400 euros bruts i opció de continuïtat.

Març s’acomiada amb més calor i ratxes de vent molt fort en la Comunitat Valenciana

El dimarts arriba amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures i ratxes de vent molt fort a Castelló i l'interior nord de València, després d'una jornada suau en les capitals.

Bernabé insta a Pérez Llorca a acceptar la reforma del finançament autonòmic que aporta 3.700 milions

Pilar Bernabé reclama a Juanfran Pérez Llorca que done suport a la proposta de reforma del finançament autonòmic del Govern, que calcula en 3.700 milions per a la Comunitat Valenciana, i recorda les inversions previstes a la província d'Alacant.