13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La Policia Nacional deté a un xic després de fer pintades en vagons de tren

 

Esta mitjanit de dimarts, 13 d’octubre, cap a les 00.30 hores, la Policia Nacional de València ha detingut  a un xic de 27 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor d’un delicte de danys, després de pel que pareix fer grafitis en vagons de tren. Els danys ocasionats estan valorats en uns 3.920 euros.

 

Segons han comunicat fonts policials, els fets es van produir esta passada nit quan els agents van ser alertats per la Sala del 091 perquè es dirigiren a una zona de tallers d’ADIF a on tres persones podrien haver fet pintades en diferents vagons.

 

Una vegada en el lloc, els agents van descobrir que els vigilants de seguretat havien sorprès tres xics pintant tres combois de tren, que van pegar a fugir després de ser pillats ‘in fraganti‘.

 

Uns danys valorats en més de 3.000 euros

Les autoritats van localitzar en les proximitats a un dels sospitosos dirigint-se a un cotxe, i va ser detingut mentres accedia dins del vehicle.

 

Els agents van registrar l’automòbil, localitzant un pot de pintura dins d’una jaqueta i un altre en el maleter, al costat d’una garrafa de dissolvent. També van trobar una signatura plastificada en la cartera del presumpte autor, coincident amb una de les fetes en un dels vagons.

 

Per tot això, els agents van detindre al sospitós com a presumpte autor d’un delicte de danys, que ascendixen a 3.920 euros. A hores d’ara, el detingut, sense antecedents policials, ha passat a disposició judicial. 

Últimes notícies

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.