Detinguda per incendiar una casa després d’amenaçar de mort als seus veïns en Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este diumenge en una casa en la localitat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), a una xica de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’incendi i un altre de trencament de condemna, ja que té una ordre d’allunyament sobre alguns veïns.

 

Els fets s’han produït cap a les 17.30 hores quan els agents que feien labors de prevenció han sigut alertats per a que es dirigiren a un carrer de la localitat de Gandia, a on segons alguns veïns eixia fum d’un pis, a demés d’una forta olor.

 

Immediatament diferents patrulles s’han dirigit al lloc a on van observar fum eixint d’un pis, pel que ràpidament han cridat a la porta, manifestant la persona que es trobava dins «no obriré, calaré foc a tot l’edifici i els mataré a tots».

 

Foguera de troncs i botelles de butà

Davant tals circumstàncies i per a salvaguardar tant la integritat de la inquilina, com la de la resta de veïns, els agents han entrat en la casa, eixint una gran quantitat de fum que dificultava la visió i respiració dels policies, que han localitzat en la cuina una foguera de troncs al costat de dos botelles de butà i un moble de fusta totalment calcinat. Mentres uns agents intentaven sufocar el foc, uns altres han comprovat la resta de la casa, localitzant a una xica darrere del llit en una de les habitacions, que ha sigut evacuada i detinguda com a presumpta autora d’un delicte d’incendi.

 

Finalment s’ha presentat un indicatiu de bombers que s’ha fet càrrec de l’incendi i un dels agents ha hagut de ser atés per inhalació de fums. Com a conseqüència de les investigacions fetes posteriorment, s’ha pogut comprovar que esta dona tenia en vigor una ordre d’allunyament sobre alguns dels veïns de la finca, per això també se li imputa un delicte de trencament de mesura cautelar.

 

La detinguda, amb numerosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU