Detinguda per incendiar una casa després d’amenaçar de mort als seus veïns en Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut este diumenge en una casa en la localitat de Gandia, en la comarca de la Safor (València), a una xica de 30 anys, com a presumpta autora d’un delicte d’incendi i un altre de trencament de condemna, ja que té una ordre d’allunyament sobre alguns veïns.

 

Els fets s’han produït cap a les 17.30 hores quan els agents que feien labors de prevenció han sigut alertats per a que es dirigiren a un carrer de la localitat de Gandia, a on segons alguns veïns eixia fum d’un pis, a demés d’una forta olor.

 

Immediatament diferents patrulles s’han dirigit al lloc a on van observar fum eixint d’un pis, pel que ràpidament han cridat a la porta, manifestant la persona que es trobava dins «no obriré, calaré foc a tot l’edifici i els mataré a tots».

 

Foguera de troncs i botelles de butà

Davant tals circumstàncies i per a salvaguardar tant la integritat de la inquilina, com la de la resta de veïns, els agents han entrat en la casa, eixint una gran quantitat de fum que dificultava la visió i respiració dels policies, que han localitzat en la cuina una foguera de troncs al costat de dos botelles de butà i un moble de fusta totalment calcinat. Mentres uns agents intentaven sufocar el foc, uns altres han comprovat la resta de la casa, localitzant a una xica darrere del llit en una de les habitacions, que ha sigut evacuada i detinguda com a presumpta autora d’un delicte d’incendi.

 

Finalment s’ha presentat un indicatiu de bombers que s’ha fet càrrec de l’incendi i un dels agents ha hagut de ser atés per inhalació de fums. Com a conseqüència de les investigacions fetes posteriorment, s’ha pogut comprovar que esta dona tenia en vigor una ordre d’allunyament sobre alguns dels veïns de la finca, per això també se li imputa un delicte de trencament de mesura cautelar.

 

La detinguda, amb numerosos antecedents policials, ha passat a disposició judicial, decretant-se el seu ingrés en la presó.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.