Detenen en Alacant a tres pròfugs internacionals buscats per Holanda i Alemanya

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant, en tres actuacions policials diferents, a tres hòmens de 45, 32 i 29 anys que tenien diferents ordres europees de detenció i lliurament per a extradició

 

Segons fonts policials, el primer detingut, un home espanyol, va ser sorprès quan es trobava passejant per un dels carrers cèntrics de la ciutat d’Alacant i, en donar-se compte de la presència policial, va pegar a fugir dels agents.

 

Després de ser arrestat, la Policia va comprovar que li constava en vigor una ordre de detenció per a extradició dictada per Holanda i que al fugitiu encara li quedaven per complir 120 dies de condemna per un delicte de blanqueig de capitals.

 

Un botí de 60.000 euros

Els fets pels quals va ser condemnat es remunten a l’any 2008 quan va ser interceptat per la policia holandesa en l’aeroport d’Amsterdam en el moment en el que es disposava a eixir del país acompanyat per una altra persona, amb més de 60.500 euros d’il·lícita procedència, fets pels quals va ser detingut, jutjat i condemnat a quatre mesos de presó.

 

D’altra banda, els altres dos detinguts van ser agarrats en diferents dies en els controls que habitualment es fan sobre les persones allotjades en hotels i albergs.

 

Acusats de greus delictes

Un d’ells, un ciutadà holandès de 32 anys que era reclamat per la justícia del seu país per delictes contra les persones i econòmics i financers. Esta persona va ser localitzada quan anava a accedir a un conegut hotel d’Alacant en el que es trobava allotjat.

   

Respecte a l’últim dels detinguts, un ciutadà alemany que va ser interceptat en un establiment hoteler i amb un dia de diferència, pesava una ordre europea de detenció i lliurament per a extradició per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.