Detenen en Alacant a tres pròfugs internacionals buscats per Holanda i Alemanya

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant, en tres actuacions policials diferents, a tres hòmens de 45, 32 i 29 anys que tenien diferents ordres europees de detenció i lliurament per a extradició

 

Segons fonts policials, el primer detingut, un home espanyol, va ser sorprès quan es trobava passejant per un dels carrers cèntrics de la ciutat d’Alacant i, en donar-se compte de la presència policial, va pegar a fugir dels agents.

 

Després de ser arrestat, la Policia va comprovar que li constava en vigor una ordre de detenció per a extradició dictada per Holanda i que al fugitiu encara li quedaven per complir 120 dies de condemna per un delicte de blanqueig de capitals.

 

Un botí de 60.000 euros

Els fets pels quals va ser condemnat es remunten a l’any 2008 quan va ser interceptat per la policia holandesa en l’aeroport d’Amsterdam en el moment en el que es disposava a eixir del país acompanyat per una altra persona, amb més de 60.500 euros d’il·lícita procedència, fets pels quals va ser detingut, jutjat i condemnat a quatre mesos de presó.

 

D’altra banda, els altres dos detinguts van ser agarrats en diferents dies en els controls que habitualment es fan sobre les persones allotjades en hotels i albergs.

 

Acusats de greus delictes

Un d’ells, un ciutadà holandès de 32 anys que era reclamat per la justícia del seu país per delictes contra les persones i econòmics i financers. Esta persona va ser localitzada quan anava a accedir a un conegut hotel d’Alacant en el que es trobava allotjat.

   

Respecte a l’últim dels detinguts, un ciutadà alemany que va ser interceptat en un establiment hoteler i amb un dia de diferència, pesava una ordre europea de detenció i lliurament per a extradició per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.
FILMOTECA D'ESTIU