15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Detenen en Alacant a tres pròfugs internacionals buscats per Holanda i Alemanya

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant, en tres actuacions policials diferents, a tres hòmens de 45, 32 i 29 anys que tenien diferents ordres europees de detenció i lliurament per a extradició

 

Segons fonts policials, el primer detingut, un home espanyol, va ser sorprès quan es trobava passejant per un dels carrers cèntrics de la ciutat d’Alacant i, en donar-se compte de la presència policial, va pegar a fugir dels agents.

 

Després de ser arrestat, la Policia va comprovar que li constava en vigor una ordre de detenció per a extradició dictada per Holanda i que al fugitiu encara li quedaven per complir 120 dies de condemna per un delicte de blanqueig de capitals.

 

Un botí de 60.000 euros

Els fets pels quals va ser condemnat es remunten a l’any 2008 quan va ser interceptat per la policia holandesa en l’aeroport d’Amsterdam en el moment en el que es disposava a eixir del país acompanyat per una altra persona, amb més de 60.500 euros d’il·lícita procedència, fets pels quals va ser detingut, jutjat i condemnat a quatre mesos de presó.

 

D’altra banda, els altres dos detinguts van ser agarrats en diferents dies en els controls que habitualment es fan sobre les persones allotjades en hotels i albergs.

 

Acusats de greus delictes

Un d’ells, un ciutadà holandès de 32 anys que era reclamat per la justícia del seu país per delictes contra les persones i econòmics i financers. Esta persona va ser localitzada quan anava a accedir a un conegut hotel d’Alacant en el que es trobava allotjat.

   

Respecte a l’últim dels detinguts, un ciutadà alemany que va ser interceptat en un establiment hoteler i amb un dia de diferència, pesava una ordre europea de detenció i lliurament per a extradició per un delicte de tràfic de drogues.

Últimes notícies

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.