17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Detinguts dos jóvens en Elda per agredir per raons polítiques a una parella

Imatge d'arxiu de la Policia Nacional

Imatge d’arxiu | Europa press

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat d’Elda (El Vinalopó Mitjà) a dos jóvens acusats d’agredir a una parella per diferències polítiques. Una de les víctimes és una menor d’edat i l’altra un xic al qual van deixar semiinconscient.

 

Els fets van tindre lloc durant la vesprada del divendres 24 de maig, quan una parella que caminava per un dels carrers de Petrer es va donar compte de la presència de tres jóvens, dos xics i una xica, coneguts per les víctimes en residir tots ells en la mateixa localitat, explica la Policia Nacional a través d’un comunicat.

 

Després de seguir-los durant minuts, els presumptes agressors van començar a insultar i amedrentar a la parella per les seues diferències polítiques i van conseguir intimidar als perjudicats fins al punt d’haver de cridar a la Policia, la qual cosa va motivar la fugida dels tres jóvens.

 

No obstant, la parella va continuar caminant fins que minuts més tard va aparéixer un vehicle del qual van baixar els mateixos tres jóvens, esta volta amb altres intencions.

 

La parella va eixir corrent en vore la situació, però ràpidament van ser interceptats pels presumptes autors. Els dos xics es van dirigir directament a pel xic colpejant-lo repetidament en diferents parts del cos fins a deixar-lo semiinconscient tirat en terra. En eixe temps, l’altra víctima, menor d’edat, va ser agredida per l’altra xica.

 

Els agents es van trobar en arribar al xic tirat en terra sagnant per nas i la boca i amb problemes per a respirar, per la qual cosa van donar avís immediatament als servicis sanitaris, que el van traslladar a l’hospital per a que fóra atés.

 

Amb la informació aportada en la denúncia i les gestions dutes a terme, els investigadors van identificar i van localitzar als dos presumptes autors, procedint a la detenció dels dos, acusats de cometre presumptament un delicte de lesions i odi.

 

Els detinguts, els dos d’origen espanyol i de 26 anys, van ser posats ahir un i hui l’altre, a la disposició del Jutjat d’Instrucció en Funcions de Guàrdia número 1 d’Elda. El detingut d’ahir ha quedat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El 10K València bat dos rècords d’Europa i 18 nacionals en una edició històrica

La prova valenciana es va saldar amb dos plusmarques continentals i 18 nacionals, triomf de Andreas Almgren amb 26:45 i rècord europeu de Eilish McColgan amb 30:08. Amb 14.134 arribats a meta i 15.529 participants entre 10K i 5K, l'edició va ser la més nombrosa.

El Suprem dona cinc dies a Ábalos i Koldo per a pagar la fiança abans del juí

El Suprem ha concedit cinc dies hàbils a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García per a depositar 60.000 euros cada un com a fiança civil prèvia al juí per les presumptes comissions en contractes de màscares. El termini comença després de la notificació de la peça separada de responsabilitat civil.

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.