16.3 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

Detinguts per una estafa de compravenda de magranes i de llimes en Almoradí

Detinguts dos hòmens per estafar en la compravenda de llimes en Almoradí, en el Baix Segura (Alacant)

La Guàrdia Civil durant la intervenció | Guàrdia Civil Alacant

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en Almoradí, en la comarca del Baix Segura, a dos hòmens com a presumptes autors d’un delicte continuat d’estafa en la compravenda de set tones de llimes i de 125 tones de magranes, una estafa que arriba a més de 45.000 euros.

 

  

Els fets es van produir el passat mes de novembre quan cinc empresaris agricultors de la comarca del Baix Segura van interposar una denúncia per haver sigut víctimes de diferents estafes en la compravenda de productes hortofructícoles.

 

 

Totes les denúncies coincidien en dos representants d’una empresa d’Orihuela com els presumptes autors. Per a formalitzar els contractes, entregaven pagarés als perjudicats pel tall i recol·lecció de la fruita, però arribada la data de venciment mai els pagaven.

 

No tenien cap local en Orihuela

Un equip de la Guàrdia Civil de Torrevieja va fer diferents investigacions sobre estos empresaris als que ja els constaven anteriors impagaments a proveïdors. Quan van tractar de localitzar-los en l’empresa, es van trobar amb un magatzem tancat, en el que mai entrava o eixia ningú i a on tampoc hi havia càrrega o descàrrega de productes.

 

Van constatar que la casa social real estava en el Pinós i que el fet de què comptaren als perjudicats que es trobava en Orihuela es va fer per a guanyar-se la confiança dels agricultors del Baix Segura.

 

Els dos hòmens d’esta empresa, d’entre 50 i 56 anys, van ser finalment detinguts com a presumptes autors d’un delicte continuat d’estafa en la compravenda de 7.700 quilos de llima varietat Verna, valorats en 1.540 euros, i de 125.000 quilos de magranes D.O. Mollar-Elx, valorades en 45.000 euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.