12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Tres detinguts a València, Barcelona i Girona per finançar una filial del Daesh a Líbia

La Policia Nacional ha arrestat aquest dimarts a tres persones en València, Barcelona i Girona que estaven relacionades amb el possible finançament d’una milícia terrorista col·laboradora del Daesh a Líbia.

La investigació va començar fa dos anys quan els agents de la lluita antiterrorista detectaren la presència d’una persona vinculada amb la cúpula d’una milícia líbia associada a l’Estat Islàmic, segons indica un comunicat de la Policia Nacional.

Després d’algunes indagacions, els agents s’assabentaren que aquesta persona disposava d’una estructura empresarial que operava en diversos països, Espanya entre ells, i enviava fons a Líbia per finançar aquest grup dirigit pel Daesh.

A l’operació s’han enregistrat tres habitatges a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, un establiment comercial a Badalona i dos vehicles d’alta gamma. Els agents han requisat nombrosa documentació i mitjans tècnics que estan analitzant els investigadors. A més a més han interceptat una gran quantitat de diners, com per exemple 20.000 euros que es varen trobar a un dels cotxes.

Aquest divendres els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés en presó del capitost de l’entramat per un presumpte delicte de finançament del terrorisme.

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.