18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Tres detinguts a València, Barcelona i Girona per finançar una filial del Daesh a Líbia

La Policia Nacional ha arrestat aquest dimarts a tres persones en València, Barcelona i Girona que estaven relacionades amb el possible finançament d’una milícia terrorista col·laboradora del Daesh a Líbia.

La investigació va començar fa dos anys quan els agents de la lluita antiterrorista detectaren la presència d’una persona vinculada amb la cúpula d’una milícia líbia associada a l’Estat Islàmic, segons indica un comunicat de la Policia Nacional.

Després d’algunes indagacions, els agents s’assabentaren que aquesta persona disposava d’una estructura empresarial que operava en diversos països, Espanya entre ells, i enviava fons a Líbia per finançar aquest grup dirigit pel Daesh.

A l’operació s’han enregistrat tres habitatges a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, un establiment comercial a Badalona i dos vehicles d’alta gamma. Els agents han requisat nombrosa documentació i mitjans tècnics que estan analitzant els investigadors. A més a més han interceptat una gran quantitat de diners, com per exemple 20.000 euros que es varen trobar a un dels cotxes.

Aquest divendres els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés en presó del capitost de l’entramat per un presumpte delicte de finançament del terrorisme.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.