10.8 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Tres detinguts a València, Barcelona i Girona per finançar una filial del Daesh a Líbia

La Policia Nacional ha arrestat aquest dimarts a tres persones en València, Barcelona i Girona que estaven relacionades amb el possible finançament d’una milícia terrorista col·laboradora del Daesh a Líbia.

La investigació va començar fa dos anys quan els agents de la lluita antiterrorista detectaren la presència d’una persona vinculada amb la cúpula d’una milícia líbia associada a l’Estat Islàmic, segons indica un comunicat de la Policia Nacional.

Després d’algunes indagacions, els agents s’assabentaren que aquesta persona disposava d’una estructura empresarial que operava en diversos països, Espanya entre ells, i enviava fons a Líbia per finançar aquest grup dirigit pel Daesh.

A l’operació s’han enregistrat tres habitatges a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, un establiment comercial a Badalona i dos vehicles d’alta gamma. Els agents han requisat nombrosa documentació i mitjans tècnics que estan analitzant els investigadors. A més a més han interceptat una gran quantitat de diners, com per exemple 20.000 euros que es varen trobar a un dels cotxes.

Aquest divendres els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés en presó del capitost de l’entramat per un presumpte delicte de finançament del terrorisme.

Últimes notícies

Camarero ressalta l’impuls del Pla Viu a Alacant amb 3.000 vivendes protegides

Susana Camarero ha destacat que el Pla Viu suma 3.000 vivendes protegides en desenrotllament a la província d'Alacant, amb 929 ja en construcció. La visita a Rabasa ha posat el focus en 34 adossades per a lloguer assequible.

0-3: el Llevant s’exhibix en el camp del Sevilla en el debut de Luis Castro

El Llevant va firmar un 0-3 en el Sánchez-Pizjuán en l'estrena de Luis Castro, recolzat en orde defensiu i transicions ràpides. El Sevilla va fallar un penal i a penes va crear perill.

Alcoi manté la Cavalcada de Reis amb regals en interiors i patges sense escales

Alcoi manté el Bàndol Real i la Cavalcada amb canvis per la meteorologia: els patges no usaran escales i els regals s'entregaran dins dels edificis. Diverses ciutats veïnes modifiquen també els seus plans.

Luis Castro debuta amb un 0-3 en el camp del Sevilla

Els gols d'Iker Losada, Espí i Carlos Álvarez han donat al Llevant un 0-3 en el camp del Sevilla en l'estrena de Luis Castro. El resultat ha deixat en situació delicada a Matías Almeyda.

Losada avança al Llevant en l’última jugada del primer temps (0-1)

Iker Losada marca en l'última acció del descompte i el Llevant es va 0-1 al descans en el camp del Sevilla, que no aconseguix generar perill.

La família d’una de les xiquetes mortes al castell unflable de Mislata exigix avanços després de quatre anys

Quatre anys després de l'accident que va causar la mort de dos xiquetes a Mislata, la família d'una d'elles reclama avanços en una investigació encara oberta. El jutjat va prorrogar sis mesos la causa i els peritatges apunten a ratxes de més de 70 km/h, ancoratges deficients i fallades de supervisió.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha elevat a taronja el nivell d'avís per pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alerta groga per fenòmens costaners en tota la província. A València hi ha avisos grocs per pluja i onatge en el sud.

L’Elx cau davant el Vila-real i trenca la seua ratxa en el Martínez Valero deu partits després

L'Elx va perdre 1-3 davant el Vila-real i va encaixar la seua primera derrota en el Martínez Valero després de deu partits sense caure. L'anterior havia sigut al maig davant el Llevant, també 1-3.