Tres detinguts a València, Barcelona i Girona per finançar una filial del Daesh a Líbia

La Policia Nacional ha arrestat aquest dimarts a tres persones en València, Barcelona i Girona que estaven relacionades amb el possible finançament d’una milícia terrorista col·laboradora del Daesh a Líbia.

La investigació va començar fa dos anys quan els agents de la lluita antiterrorista detectaren la presència d’una persona vinculada amb la cúpula d’una milícia líbia associada a l’Estat Islàmic, segons indica un comunicat de la Policia Nacional.

Després d’algunes indagacions, els agents s’assabentaren que aquesta persona disposava d’una estructura empresarial que operava en diversos països, Espanya entre ells, i enviava fons a Líbia per finançar aquest grup dirigit pel Daesh.

A l’operació s’han enregistrat tres habitatges a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, un establiment comercial a Badalona i dos vehicles d’alta gamma. Els agents han requisat nombrosa documentació i mitjans tècnics que estan analitzant els investigadors. A més a més han interceptat una gran quantitat de diners, com per exemple 20.000 euros que es varen trobar a un dels cotxes.

Aquest divendres els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés en presó del capitost de l’entramat per un presumpte delicte de finançament del terrorisme.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.