13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Tres detinguts a València, Barcelona i Girona per finançar una filial del Daesh a Líbia

La Policia Nacional ha arrestat aquest dimarts a tres persones en València, Barcelona i Girona que estaven relacionades amb el possible finançament d’una milícia terrorista col·laboradora del Daesh a Líbia.

La investigació va començar fa dos anys quan els agents de la lluita antiterrorista detectaren la presència d’una persona vinculada amb la cúpula d’una milícia líbia associada a l’Estat Islàmic, segons indica un comunicat de la Policia Nacional.

Després d’algunes indagacions, els agents s’assabentaren que aquesta persona disposava d’una estructura empresarial que operava en diversos països, Espanya entre ells, i enviava fons a Líbia per finançar aquest grup dirigit pel Daesh.

A l’operació s’han enregistrat tres habitatges a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, un establiment comercial a Badalona i dos vehicles d’alta gamma. Els agents han requisat nombrosa documentació i mitjans tècnics que estan analitzant els investigadors. A més a més han interceptat una gran quantitat de diners, com per exemple 20.000 euros que es varen trobar a un dels cotxes.

Aquest divendres els detinguts han passat a disposició judicial del Jutjat Central d’Instrucció de l’Audiència Nacional, que ha decretat l’ingrés en presó del capitost de l’entramat per un presumpte delicte de finançament del terrorisme.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.