Dos detinguts i un investigat per la sostracció de 35.000 kg de taronges

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a dos persones de les localitats de Santa Bàrbara (T) i Amposta (T), com a presumptes autores de cinc delictes continuats de furt, amenaces i falsedat documental i ha investigat a una altra, veïna de Manlleu (B), per un delicte d’encobriment, sent un total de cinc els perjudicats per estos fets comesos entre els mesos de març i maig de l’any en curs.

En el marc els serveis que la Guàrdia Civil té establits per a prevenció i investigació dels robatoris i furts en el camp i les explotacions agrícoles i ramaderes, i en plena campanya de recollida de taronja, la Guàrdia Civil de Castelló i especialment els Equips ROCA, reforcen les mesures de seguretat per a impedir la comissió d’esta mena de delictes, incrementant les inspeccions, vigilàncies i investigacions de totes les finques rurals i
instal·lacions agrícoles i ramaderes, secundats per la resta d’Unitats que formen part de la Guàrdia Civil.

El passat dia 12 d’abril el perjudicat d’una finca situada a Vinaròs va denunciar en la Caserna de la Guàrdia Civil haver sorprés dos homes furtant taronges, mentre era amenaçat per un d’ells en la seua fugida.

Durant el temps que van continuar les perquisicions es va tindre constància de la comissió d’altres quatre furts de taronges en les localitats de Vinaròs, Sant Jordi i Traiguera, que van ser denunciats pels seus respectius propietaris.

En el desenvolupament de l’operació es van recaptar proves i indicis que van demostrar, que les persones sorpreses per l’amo de l’hort, presentaven factures de venda de les taronges en les quals figurava un segell d’una empresa situada a Manlleu (B), i dades de l’administrador i comprador de la mercaderia, comprovant els agents investigadors que l’empresa era fictícia, i que la persona que figurava com a gerent utilitzava una furgoneta de la seua propietat per a la sostracció dels cítrics.

Esta persona era la responsable d’efectuar les vendes de les taronges obtingudes il·lícitament a un tercer, un propietari d’un establiment en la localitat de Manlleu (Barcelona) que s’encarregava d’introduir-les en el mercat, i després d’identificar-lo, la Guàrdia Civil va procedir a la seua investigació per un delicte d’encobriment.

Comprovada la quantitat total de quilograms de taronges sostretes de les cinc finques s’estima que llancen un pes total d’uns 35.000 quilograms, havent pogut obtindre un benefici econòmic de 19.250 euros.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, comptant amb la col·laboració de la Guàrdia Civil de Vic (Barcelona).

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de 1a instància i Instrucció núm. 5 de Vinaròs.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.