Dos detinguts i un investigat per la sostracció de 35.000 kg de taronges

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a dos persones de les localitats de Santa Bàrbara (T) i Amposta (T), com a presumptes autores de cinc delictes continuats de furt, amenaces i falsedat documental i ha investigat a una altra, veïna de Manlleu (B), per un delicte d’encobriment, sent un total de cinc els perjudicats per estos fets comesos entre els mesos de març i maig de l’any en curs.

En el marc els serveis que la Guàrdia Civil té establits per a prevenció i investigació dels robatoris i furts en el camp i les explotacions agrícoles i ramaderes, i en plena campanya de recollida de taronja, la Guàrdia Civil de Castelló i especialment els Equips ROCA, reforcen les mesures de seguretat per a impedir la comissió d’esta mena de delictes, incrementant les inspeccions, vigilàncies i investigacions de totes les finques rurals i
instal·lacions agrícoles i ramaderes, secundats per la resta d’Unitats que formen part de la Guàrdia Civil.

El passat dia 12 d’abril el perjudicat d’una finca situada a Vinaròs va denunciar en la Caserna de la Guàrdia Civil haver sorprés dos homes furtant taronges, mentre era amenaçat per un d’ells en la seua fugida.

Durant el temps que van continuar les perquisicions es va tindre constància de la comissió d’altres quatre furts de taronges en les localitats de Vinaròs, Sant Jordi i Traiguera, que van ser denunciats pels seus respectius propietaris.

En el desenvolupament de l’operació es van recaptar proves i indicis que van demostrar, que les persones sorpreses per l’amo de l’hort, presentaven factures de venda de les taronges en les quals figurava un segell d’una empresa situada a Manlleu (B), i dades de l’administrador i comprador de la mercaderia, comprovant els agents investigadors que l’empresa era fictícia, i que la persona que figurava com a gerent utilitzava una furgoneta de la seua propietat per a la sostracció dels cítrics.

Esta persona era la responsable d’efectuar les vendes de les taronges obtingudes il·lícitament a un tercer, un propietari d’un establiment en la localitat de Manlleu (Barcelona) que s’encarregava d’introduir-les en el mercat, i després d’identificar-lo, la Guàrdia Civil va procedir a la seua investigació per un delicte d’encobriment.

Comprovada la quantitat total de quilograms de taronges sostretes de les cinc finques s’estima que llancen un pes total d’uns 35.000 quilograms, havent pogut obtindre un benefici econòmic de 19.250 euros.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, comptant amb la col·laboració de la Guàrdia Civil de Vic (Barcelona).

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de 1a instància i Instrucció núm. 5 de Vinaròs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.