Dos detinguts i un investigat per la sostracció de 35.000 kg de taronges

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a dos persones de les localitats de Santa Bàrbara (T) i Amposta (T), com a presumptes autores de cinc delictes continuats de furt, amenaces i falsedat documental i ha investigat a una altra, veïna de Manlleu (B), per un delicte d’encobriment, sent un total de cinc els perjudicats per estos fets comesos entre els mesos de març i maig de l’any en curs.

En el marc els serveis que la Guàrdia Civil té establits per a prevenció i investigació dels robatoris i furts en el camp i les explotacions agrícoles i ramaderes, i en plena campanya de recollida de taronja, la Guàrdia Civil de Castelló i especialment els Equips ROCA, reforcen les mesures de seguretat per a impedir la comissió d’esta mena de delictes, incrementant les inspeccions, vigilàncies i investigacions de totes les finques rurals i
instal·lacions agrícoles i ramaderes, secundats per la resta d’Unitats que formen part de la Guàrdia Civil.

El passat dia 12 d’abril el perjudicat d’una finca situada a Vinaròs va denunciar en la Caserna de la Guàrdia Civil haver sorprés dos homes furtant taronges, mentre era amenaçat per un d’ells en la seua fugida.

Durant el temps que van continuar les perquisicions es va tindre constància de la comissió d’altres quatre furts de taronges en les localitats de Vinaròs, Sant Jordi i Traiguera, que van ser denunciats pels seus respectius propietaris.

En el desenvolupament de l’operació es van recaptar proves i indicis que van demostrar, que les persones sorpreses per l’amo de l’hort, presentaven factures de venda de les taronges en les quals figurava un segell d’una empresa situada a Manlleu (B), i dades de l’administrador i comprador de la mercaderia, comprovant els agents investigadors que l’empresa era fictícia, i que la persona que figurava com a gerent utilitzava una furgoneta de la seua propietat per a la sostracció dels cítrics.

Esta persona era la responsable d’efectuar les vendes de les taronges obtingudes il·lícitament a un tercer, un propietari d’un establiment en la localitat de Manlleu (Barcelona) que s’encarregava d’introduir-les en el mercat, i després d’identificar-lo, la Guàrdia Civil va procedir a la seua investigació per un delicte d’encobriment.

Comprovada la quantitat total de quilograms de taronges sostretes de les cinc finques s’estima que llancen un pes total d’uns 35.000 quilograms, havent pogut obtindre un benefici econòmic de 19.250 euros.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, comptant amb la col·laboració de la Guàrdia Civil de Vic (Barcelona).

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de 1a instància i Instrucció núm. 5 de Vinaròs.

Últimes notícies

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.