10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Dos detinguts i un investigat per la sostracció de 35.000 kg de taronges

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a dos persones de les localitats de Santa Bàrbara (T) i Amposta (T), com a presumptes autores de cinc delictes continuats de furt, amenaces i falsedat documental i ha investigat a una altra, veïna de Manlleu (B), per un delicte d’encobriment, sent un total de cinc els perjudicats per estos fets comesos entre els mesos de març i maig de l’any en curs.

En el marc els serveis que la Guàrdia Civil té establits per a prevenció i investigació dels robatoris i furts en el camp i les explotacions agrícoles i ramaderes, i en plena campanya de recollida de taronja, la Guàrdia Civil de Castelló i especialment els Equips ROCA, reforcen les mesures de seguretat per a impedir la comissió d’esta mena de delictes, incrementant les inspeccions, vigilàncies i investigacions de totes les finques rurals i
instal·lacions agrícoles i ramaderes, secundats per la resta d’Unitats que formen part de la Guàrdia Civil.

El passat dia 12 d’abril el perjudicat d’una finca situada a Vinaròs va denunciar en la Caserna de la Guàrdia Civil haver sorprés dos homes furtant taronges, mentre era amenaçat per un d’ells en la seua fugida.

Durant el temps que van continuar les perquisicions es va tindre constància de la comissió d’altres quatre furts de taronges en les localitats de Vinaròs, Sant Jordi i Traiguera, que van ser denunciats pels seus respectius propietaris.

En el desenvolupament de l’operació es van recaptar proves i indicis que van demostrar, que les persones sorpreses per l’amo de l’hort, presentaven factures de venda de les taronges en les quals figurava un segell d’una empresa situada a Manlleu (B), i dades de l’administrador i comprador de la mercaderia, comprovant els agents investigadors que l’empresa era fictícia, i que la persona que figurava com a gerent utilitzava una furgoneta de la seua propietat per a la sostracció dels cítrics.

Esta persona era la responsable d’efectuar les vendes de les taronges obtingudes il·lícitament a un tercer, un propietari d’un establiment en la localitat de Manlleu (Barcelona) que s’encarregava d’introduir-les en el mercat, i després d’identificar-lo, la Guàrdia Civil va procedir a la seua investigació per un delicte d’encobriment.

Comprovada la quantitat total de quilograms de taronges sostretes de les cinc finques s’estima que llancen un pes total d’uns 35.000 quilograms, havent pogut obtindre un benefici econòmic de 19.250 euros.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, comptant amb la col·laboració de la Guàrdia Civil de Vic (Barcelona).

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de 1a instància i Instrucció núm. 5 de Vinaròs.

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.