Dos detinguts i un investigat per la sostracció de 35.000 kg de taronges

L’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs ha detingut a dos persones de les localitats de Santa Bàrbara (T) i Amposta (T), com a presumptes autores de cinc delictes continuats de furt, amenaces i falsedat documental i ha investigat a una altra, veïna de Manlleu (B), per un delicte d’encobriment, sent un total de cinc els perjudicats per estos fets comesos entre els mesos de març i maig de l’any en curs.

En el marc els serveis que la Guàrdia Civil té establits per a prevenció i investigació dels robatoris i furts en el camp i les explotacions agrícoles i ramaderes, i en plena campanya de recollida de taronja, la Guàrdia Civil de Castelló i especialment els Equips ROCA, reforcen les mesures de seguretat per a impedir la comissió d’esta mena de delictes, incrementant les inspeccions, vigilàncies i investigacions de totes les finques rurals i
instal·lacions agrícoles i ramaderes, secundats per la resta d’Unitats que formen part de la Guàrdia Civil.

El passat dia 12 d’abril el perjudicat d’una finca situada a Vinaròs va denunciar en la Caserna de la Guàrdia Civil haver sorprés dos homes furtant taronges, mentre era amenaçat per un d’ells en la seua fugida.

Durant el temps que van continuar les perquisicions es va tindre constància de la comissió d’altres quatre furts de taronges en les localitats de Vinaròs, Sant Jordi i Traiguera, que van ser denunciats pels seus respectius propietaris.

En el desenvolupament de l’operació es van recaptar proves i indicis que van demostrar, que les persones sorpreses per l’amo de l’hort, presentaven factures de venda de les taronges en les quals figurava un segell d’una empresa situada a Manlleu (B), i dades de l’administrador i comprador de la mercaderia, comprovant els agents investigadors que l’empresa era fictícia, i que la persona que figurava com a gerent utilitzava una furgoneta de la seua propietat per a la sostracció dels cítrics.

Esta persona era la responsable d’efectuar les vendes de les taronges obtingudes il·lícitament a un tercer, un propietari d’un establiment en la localitat de Manlleu (Barcelona) que s’encarregava d’introduir-les en el mercat, i després d’identificar-lo, la Guàrdia Civil va procedir a la seua investigació per un delicte d’encobriment.

Comprovada la quantitat total de quilograms de taronges sostretes de les cinc finques s’estima que llancen un pes total d’uns 35.000 quilograms, havent pogut obtindre un benefici econòmic de 19.250 euros.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Equip ROCA de la Guàrdia Civil de Vinaròs, comptant amb la col·laboració de la Guàrdia Civil de Vic (Barcelona).

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de 1a instància i Instrucció núm. 5 de Vinaròs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció entorn dels bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional per una investigació de presumpta corrupció lligada als bons consum de 2022 i 2023 a la província d'Alacant. Les perquisicions se centren en una vintena de municipis.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva: l’home està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva per cremar a la seua parella, de 49. L'home presenta diverses cremades i roman molt greu a l'Hospital La Fe.

Thomas Partey pretén declarar-se no culpable de dos nous càrrecs de violació

El jugador del Vila-real pretén declarar-se no culpable de dos nous càrrecs de violació que eleven a set les imputacions per part de tres dones. La seua advocada va confirmar la postura en una primera audiència a Londres; la pròxima vista serà a l'abril i el futbolista roman en llibertat sota fiança des de setembre

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva: l’home està molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per cremar a la seua parella de 49 en la seua vivenda de Chiva. L'home ha ingressat molt greu en la Unitat de Cremats de La Fe.

Ha sigut detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció amb bons consum

La Policia Nacional ha detingut este divendres al matí a Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, per un presumpte cas de corrupció lligat als bons consum de 2022 i 2023 en una vintena de municipis. La investigació examina la gestió d'estes campanyes i possibles irregularitats.

Detingut un repartidor postal per robar cartes de jocs col·leccionables a la Vila Joiosa

Un empleat de 39 anys ha sigut arrestat per apropiar-se presumptament d'enviaments amb cartes col·leccionables; la Guàrdia Civil va recuperar 185 peces.

Tenerife-València: el millor en tirs lliures contra el rei del rebot

Tenerife arriba amb el millor 82,6% des de la personal i València Basket, últim en encert però primer en rebots, se cita este dissabte en un encreuament d'estils.

Renfe confirma que els Rodalia no arribaran hui a l’Estació del Nord durant la mascletà

Renfe aplicarà entre el 13 i el 19 de març un tall diari de 13.00 a 15.00 en l'Estació del Nord per aglomeracions. Recomana avançar els viatges i usar alternatives.