12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Detinguts deu jugadors de futbol per falsejar partits

La Policia Nacional ha detingut a deu jugadors de futbol d’equips de Segona i Tercera RFEF a Badajoz, Sevilla, Almeria i Cadis, alguns d’ells del club d’Atlético Sanluqueño, de Sanlúcar de Barrameda (Cadis), per falsejar partits i obtindre després grans beneficis amb les apostes esportives.

Segons informa la Policia Nacional, l’operació que s’està desenvolupant aquest dimarts a les províncies esmentades es dirigeix contra una organització criminal dedicada presumptament al tripijoc de partits en àmbit RFEF i la Lliga Nacional de Gibraltar.

Efectius de la Policia Nacional treballen en la desarticulació d’aquesta organització dedicada al tripijoc de partits en l’àmbit de les competicions de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), obtenint grans beneficis mitjançant les apostes esportives a partits amb un resultat predeterminat.

Es tracta d’una operació iniciada aquest dimarts al matí, en el marc d’una investigació que es troba oberta i baix secret de sumari i que compta amb el suport d’EUROPOL i INTERPOL, segons han informat Europa Press fonts policials.


Als detinguts se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, corrupció entre particulars en l’àmbit esportiu i estafa als operadors del joc.

Es tracta d’una nova operació contra suposats tripijocs lligats al futbol, en aquest cas centrada en una organització que operava almenys des de maig de 2021, quan van ser detectats per la Direcció General d’Ordenació del Joc pel comportament irregular del mercat d’apostes en ocasió d’un partit de Tercera Divisió.

L’organització estava dividida en diversos escalons i estava conformada per jugadors de futbol que aprofitaven la seua condició per a organitzar tripijocs esportius en equips sota la seua influència.

Una vegada predeterminat l’esdeveniment esportiu, l’organització realitzava apostes als partits falsejats obtenint “grans beneficis“, segons les citades fonts.

Fonts pròximes a l’operatiu policial han indicat a Efe que entre els arrestats hi ha diversos jugadors de l’Atlético Sanluqueño, que en un comunicat assegura que com a club “en cap moment ha sigut investigat“, que és “alié a tots aquests fets” i que es troba “en el més absolut desconeixement“.

En cas de confirmar-se les detencions i sempre respectant la presumpció d’innocència,  l’Atlético Sanluqueño prendrà les mesures oportunes que crega necessàries sobre els jugadors o qualsevol persona implicada que tinga relació amb el club“.


L’Atlético Sanluqueño condemna rotundament aquesta o qualsevol pràctica il·lícita que vaja en contra dels valors fonamentals de l’esport i del propi club“, subratlla el comunicat.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.