Detinguts deu jugadors de futbol per falsejar partits

La Policia Nacional ha detingut a deu jugadors de futbol d’equips de Segona i Tercera RFEF a Badajoz, Sevilla, Almeria i Cadis, alguns d’ells del club d’Atlético Sanluqueño, de Sanlúcar de Barrameda (Cadis), per falsejar partits i obtindre després grans beneficis amb les apostes esportives.

Segons informa la Policia Nacional, l’operació que s’està desenvolupant aquest dimarts a les províncies esmentades es dirigeix contra una organització criminal dedicada presumptament al tripijoc de partits en àmbit RFEF i la Lliga Nacional de Gibraltar.

Efectius de la Policia Nacional treballen en la desarticulació d’aquesta organització dedicada al tripijoc de partits en l’àmbit de les competicions de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), obtenint grans beneficis mitjançant les apostes esportives a partits amb un resultat predeterminat.

Es tracta d’una operació iniciada aquest dimarts al matí, en el marc d’una investigació que es troba oberta i baix secret de sumari i que compta amb el suport d’EUROPOL i INTERPOL, segons han informat Europa Press fonts policials.


Als detinguts se’ls imputa els delictes de pertinença a organització criminal, corrupció entre particulars en l’àmbit esportiu i estafa als operadors del joc.

Es tracta d’una nova operació contra suposats tripijocs lligats al futbol, en aquest cas centrada en una organització que operava almenys des de maig de 2021, quan van ser detectats per la Direcció General d’Ordenació del Joc pel comportament irregular del mercat d’apostes en ocasió d’un partit de Tercera Divisió.

L’organització estava dividida en diversos escalons i estava conformada per jugadors de futbol que aprofitaven la seua condició per a organitzar tripijocs esportius en equips sota la seua influència.

Una vegada predeterminat l’esdeveniment esportiu, l’organització realitzava apostes als partits falsejats obtenint «grans beneficis«, segons les citades fonts.

Fonts pròximes a l’operatiu policial han indicat a Efe que entre els arrestats hi ha diversos jugadors de l’Atlético Sanluqueño, que en un comunicat assegura que com a club «en cap moment ha sigut investigat«, que és «alié a tots aquests fets» i que es troba «en el més absolut desconeixement«.

En cas de confirmar-se les detencions «i sempre respectant la presumpció d’innocència,  l’Atlético Sanluqueño prendrà les mesures oportunes que crega necessàries sobre els jugadors o qualsevol persona implicada que tinga relació amb el club«.


«L’Atlético Sanluqueño condemna rotundament aquesta o qualsevol pràctica il·lícita que vaja en contra dels valors fonamentals de l’esport i del propi club«, subratlla el comunicat.

Últimes notícies

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.