12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Cinc detinguts i una menor investigada per robatoris a ancians en la Plana Baixa

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per la seua presumpta implicació en diferents robatoris amb violència en cases de persones d’avançada edat, en localitats de la Plana Baixa de Castelló, i investiga a una menor relacionada també amb els fets.

 

Els robatoris es van cometre en les localitats de la Vall D’Uixó, Xilxes i Onda, i en el marc de la mateixa investigació s’ha detingut a una altra persona per tinença il·lícita d’armes i encobriment, segons ha informat la Guàrdia Civil.

 

La investigació es va iniciar el 7 de desembre arran del robatori amb violència en una casa de la població d’Onda per tres hòmens, els qui després de cridar a la porta es van abalançar sobre la víctima octogenària quan els va franquejar l’entrada tirant-la a terra i immobilitzant-la un d’ells, mentres els altres dos registraven la casa i sostreien diners, joies i un telèfon mòbil.

 

Pocs dies després, el 13 de desembre, es va cometre un segon fet delictiu de característiques paregudes al primer en la població de Xilxes, resultant en esta ocasió la víctima, també d’avançada edat, amb lesions en la cara.

 

Posteriorment, en la localitat de Vall d’Uixó, es va cometre un robatori paregut sent la víctima un home septuagenari al que els presumptes autors, després d’agredir-li, li van furtar un cordó d’or valorat en uns 5.000 euros.

 

Venien el material furtat

El grup d’investigadors de la Guàrdia Civil va conseguir identificar als presumptes autors materials dels fets i als que els ajudaven en els seus desplaçaments a les diferents localitats i el lloc a on venien el material sostret. En la inspecció del local van intervindre tres revòlvers i munició de diferents calibres, de tinença il·legal, alguns amb la numeració esborrada.

 

Els agents van esclarir diferents robatoris amb violència i intimidació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Nules, que va decretar l’ingrés en la presó de dos dels detinguts.

Últimes notícies

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.