Cinc detinguts i una menor investigada per robatoris a ancians en la Plana Baixa

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per la seua presumpta implicació en diferents robatoris amb violència en cases de persones d’avançada edat, en localitats de la Plana Baixa de Castelló, i investiga a una menor relacionada també amb els fets.

 

Els robatoris es van cometre en les localitats de la Vall D’Uixó, Xilxes i Onda, i en el marc de la mateixa investigació s’ha detingut a una altra persona per tinença il·lícita d’armes i encobriment, segons ha informat la Guàrdia Civil.

 

La investigació es va iniciar el 7 de desembre arran del robatori amb violència en una casa de la població d’Onda per tres hòmens, els qui després de cridar a la porta es van abalançar sobre la víctima octogenària quan els va franquejar l’entrada tirant-la a terra i immobilitzant-la un d’ells, mentres els altres dos registraven la casa i sostreien diners, joies i un telèfon mòbil.

 

Pocs dies després, el 13 de desembre, es va cometre un segon fet delictiu de característiques paregudes al primer en la població de Xilxes, resultant en esta ocasió la víctima, també d’avançada edat, amb lesions en la cara.

 

Posteriorment, en la localitat de Vall d’Uixó, es va cometre un robatori paregut sent la víctima un home septuagenari al que els presumptes autors, després d’agredir-li, li van furtar un cordó d’or valorat en uns 5.000 euros.

 

Venien el material furtat

El grup d’investigadors de la Guàrdia Civil va conseguir identificar als presumptes autors materials dels fets i als que els ajudaven en els seus desplaçaments a les diferents localitats i el lloc a on venien el material sostret. En la inspecció del local van intervindre tres revòlvers i munició de diferents calibres, de tinença il·legal, alguns amb la numeració esborrada.

 

Els agents van esclarir diferents robatoris amb violència i intimidació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Nules, que va decretar l’ingrés en la presó de dos dels detinguts.

Últimes notícies

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.

La Comunitat Valenciana rep molts fons per a lectura però cau al fons del PISA

La Comunitat Valenciana és una de les autonomies que més diners rep per a reforçar la comprensió lectora i les matemàtiques, però ha registrat una forta caiguda en els resultats de PISA 2025, tant en lectura com en competència matemàtica.

Una fallada en la xarxa informàtica paralitza durant una hora diversos centres de salut

Una incidència en la connexió de la xarxa informàtica ha deixat durant quasi una hora sense servici diversos centres de salut dependents de la Conselleria de Sanitat. El tall ha afectat aplicacions clau com GVASalut i el sistema de gestió sanitària Abucasis, encara que la comunicació ja s’ha restablit.