Cinc detinguts i una menor investigada per robatoris a ancians en la Plana Baixa

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per la seua presumpta implicació en diferents robatoris amb violència en cases de persones d’avançada edat, en localitats de la Plana Baixa de Castelló, i investiga a una menor relacionada també amb els fets.

 

Els robatoris es van cometre en les localitats de la Vall D’Uixó, Xilxes i Onda, i en el marc de la mateixa investigació s’ha detingut a una altra persona per tinença il·lícita d’armes i encobriment, segons ha informat la Guàrdia Civil.

 

La investigació es va iniciar el 7 de desembre arran del robatori amb violència en una casa de la població d’Onda per tres hòmens, els qui després de cridar a la porta es van abalançar sobre la víctima octogenària quan els va franquejar l’entrada tirant-la a terra i immobilitzant-la un d’ells, mentres els altres dos registraven la casa i sostreien diners, joies i un telèfon mòbil.

 

Pocs dies després, el 13 de desembre, es va cometre un segon fet delictiu de característiques paregudes al primer en la població de Xilxes, resultant en esta ocasió la víctima, també d’avançada edat, amb lesions en la cara.

 

Posteriorment, en la localitat de Vall d’Uixó, es va cometre un robatori paregut sent la víctima un home septuagenari al que els presumptes autors, després d’agredir-li, li van furtar un cordó d’or valorat en uns 5.000 euros.

 

Venien el material furtat

El grup d’investigadors de la Guàrdia Civil va conseguir identificar als presumptes autors materials dels fets i als que els ajudaven en els seus desplaçaments a les diferents localitats i el lloc a on venien el material sostret. En la inspecció del local van intervindre tres revòlvers i munició de diferents calibres, de tinença il·legal, alguns amb la numeració esborrada.

 

Els agents van esclarir diferents robatoris amb violència i intimidació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Nules, que va decretar l’ingrés en la presó de dos dels detinguts.

Últimes notícies

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.

El PPCV acusa Diana Morant de deixar sense finançament extra les universitats valencianes

El PPCV assegura que el Ministeri de Diana Morant no ha consignat fons estatals per a cobrir el sobrecost de la LOSU ni el compromís del 1 % del PIB, fet que, segons el partit, agreuja la infrafinançació de les cinc universitats públiques valencianes.

Desallotgen una rave il·legal amb més de 100 persones a la Serra Gelada

La Policia Local de Benidorm ha desmantellat una rave il·legal a l’entorn de La Cruz, al parc natural de la Serra Gelada, on s’havien reunit més de cent persones sense autorització. L’operatiu ha acabat amb denúncies al promotor i a diversos assistents i amb el tancament de l’accés de vehicles.

CSIF reclama un protocol contra plagues d’insectes al departament de salut de Llíria

CSIF ha demanat per escrit a la direcció del departament de salut Arnau-Llíria un protocol unificat per a actuar davant plagues d’insectes en tots els seus centres, inclòs el complex Mislata-Quart, per a protegir pacients i professionals.
FILMOTECA D'ESTIU