Cinc detinguts i una menor investigada per robatoris a ancians en la Plana Baixa

 

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per la seua presumpta implicació en diferents robatoris amb violència en cases de persones d’avançada edat, en localitats de la Plana Baixa de Castelló, i investiga a una menor relacionada també amb els fets.

 

Els robatoris es van cometre en les localitats de la Vall D’Uixó, Xilxes i Onda, i en el marc de la mateixa investigació s’ha detingut a una altra persona per tinença il·lícita d’armes i encobriment, segons ha informat la Guàrdia Civil.

 

La investigació es va iniciar el 7 de desembre arran del robatori amb violència en una casa de la població d’Onda per tres hòmens, els qui després de cridar a la porta es van abalançar sobre la víctima octogenària quan els va franquejar l’entrada tirant-la a terra i immobilitzant-la un d’ells, mentres els altres dos registraven la casa i sostreien diners, joies i un telèfon mòbil.

 

Pocs dies després, el 13 de desembre, es va cometre un segon fet delictiu de característiques paregudes al primer en la població de Xilxes, resultant en esta ocasió la víctima, també d’avançada edat, amb lesions en la cara.

 

Posteriorment, en la localitat de Vall d’Uixó, es va cometre un robatori paregut sent la víctima un home septuagenari al que els presumptes autors, després d’agredir-li, li van furtar un cordó d’or valorat en uns 5.000 euros.

 

Venien el material furtat

El grup d’investigadors de la Guàrdia Civil va conseguir identificar als presumptes autors materials dels fets i als que els ajudaven en els seus desplaçaments a les diferents localitats i el lloc a on venien el material sostret. En la inspecció del local van intervindre tres revòlvers i munició de diferents calibres, de tinença il·legal, alguns amb la numeració esborrada.

 

Els agents van esclarir diferents robatoris amb violència i intimidació. La investigació ha sigut dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 2 de Nules, que va decretar l’ingrés en la presó de dos dels detinguts.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.