23 detinguts, uns quants d’ells en Alacant, en el major colp al blanqueig de màfies russes en deu anys

 

23 persones han sigut detingudes en el colp més gran contra el blanqueig de diners per part de màfies d’origen rus en Espanya durant l’última dècada, operació que ha inclòs una vintena de registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa.

 

A través d’un comunicat la Policia Nacional ha destacat l’alta posició jeràrquica dels investigats d’una xarxa que planejava controlar sectors clau de l’economia espanyola i infiltrar-se en institucions de l’Estat per a això comptava amb advocats, funcionaris, polítics, empresaris i hackers informàtics.

 

En el marc d’una operació conjunta amb Europol i dirigida per la Fiscalia Especial contra la Corrupció i la Criminalitat Organitzada, este dilluns, 14 de desembre, es van efectuar 18 entrades i registres i es van intervindre armes de foc -entre elles quatre de guerra-, 300.000 euros en efectiu, diamants i moneders virtuals amb criptomonedes.

 

La investigació va començar en 2013

L’operació és fruit d’una llarga investigació que es va iniciar en 2013 quan es va detectar que la màfia russa havia intensificat les seues activitats en Espanya, usant-la com a punt d’entrada per al blanqueig de capitals de les organitzacions criminals procedents de l’extinta Unió Soviètica.

 

Els presumptes autors dels fets Invertien diners procedents de les seues diferents activitats criminals a tot el món en negocis al nostre país, principalment en discoteques, restaurants i el sector immobiliari de la costa espanyola i, a demés, feien ús de les ingents quantitats econòmiques que introduïen per a corrompre i infiltrar-se en institucions públiques espanyoles.

 

Els investigadors van detectar a diferents líders criminals d’origen rus que freqüentaven de manera contínua àrees d’Alacant i Eivissa i els qui, a través de testaferros i societats pantalla, mantenien una constant i sistemàtica activitat d’inversió de capitals.

 

Traficaven amb drogues i altres activitats delictives

L’origen dels diners està en organitzacions que es dedicaven a l’assassinat, extorsió, tràfic de drogues, armes tràfic d’éssers humans amb ramificacions en tota Europa, estenent la seua activitat també a Sud-amèrica i els Estats Units.

 

Els beneficis d’estes activitats criminals eren invertits en Espanya en uns quants negocis, principalment en l’oci, l‘hostaleria i el sector immobiliari, a través d’empresaris russos vinculats tant amb els ‘Lladres en Llei‘ com amb els ‘Sindicats del Crim russos‘.

 

Els agents van descobrir que la xarxa no sols duia a terme activitats de blanqueig de capitals sinó que cometia altres delictes i que estava profundament arrelada en la societat espanyola, ja que intentava corrompre funcionaris i polítics en sectors estratègics.

 

Subornaven a membres de l’Administració

D’esta manera, els investigats havien desplegat una potent xarxa clientelista dins de l’Administració espanyola, conseguint una perfecta infiltració en les institucions del nostre país per a dur a terme els seus negocis amb impunitat, recorrent al suborn i al tràfic d’influències.

 

Els organitzadors d’esta trama pretenien facilitar les seues operacions de blanqueig superant obstacles legals i conseguint una sèrie de favors administratius, com per a protegir-se d’investigacions policials i judicials.

 

A demés, un dels principals investigats feia activitats filantròpiques en diferents institucions públiques per a poder acostar-se a elles i, una vegada conseguida la seua confiança, poder fer ús de les mateixes per a benefici de la xarxa criminal.

 

Volien tindre el control de l’oci nocturn en el territori valencià

Entre les operacions de la xarxa hi ha inversions com la compra de terrenys per a promocions immobiliàries de luxe, restaurants, naus industrials, parcel·les, vaixells, així el desenvolupament i adquisició d’una de les principals discoteques de l’illa d’Eivissa amb el clar propòsit d’apoderar-se del sector de l’oci nocturn i la restauració, tant en la costa llevantina com a les Illes Balears.

 

En els 18 registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa es van confiscar 6 armes de foc curtes, 2 escopetes de combat, un fusell d’assalt, un rifle de franctirador amb silenciador i milers de cartutxos de diferents calibres, entre altres objectes.

 

S’ha procedit al bloqueig d’un gran número de comptes bancaris i actius patrimonials per valor de milions d’euros.

Últimes notícies

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.