23 detinguts, uns quants d’ells en Alacant, en el major colp al blanqueig de màfies russes en deu anys

 

23 persones han sigut detingudes en el colp més gran contra el blanqueig de diners per part de màfies d’origen rus en Espanya durant l’última dècada, operació que ha inclòs una vintena de registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa.

 

A través d’un comunicat la Policia Nacional ha destacat l’alta posició jeràrquica dels investigats d’una xarxa que planejava controlar sectors clau de l’economia espanyola i infiltrar-se en institucions de l’Estat per a això comptava amb advocats, funcionaris, polítics, empresaris i hackers informàtics.

 

En el marc d’una operació conjunta amb Europol i dirigida per la Fiscalia Especial contra la Corrupció i la Criminalitat Organitzada, este dilluns, 14 de desembre, es van efectuar 18 entrades i registres i es van intervindre armes de foc -entre elles quatre de guerra-, 300.000 euros en efectiu, diamants i moneders virtuals amb criptomonedes.

 

La investigació va començar en 2013

L’operació és fruit d’una llarga investigació que es va iniciar en 2013 quan es va detectar que la màfia russa havia intensificat les seues activitats en Espanya, usant-la com a punt d’entrada per al blanqueig de capitals de les organitzacions criminals procedents de l’extinta Unió Soviètica.

 

Els presumptes autors dels fets Invertien diners procedents de les seues diferents activitats criminals a tot el món en negocis al nostre país, principalment en discoteques, restaurants i el sector immobiliari de la costa espanyola i, a demés, feien ús de les ingents quantitats econòmiques que introduïen per a corrompre i infiltrar-se en institucions públiques espanyoles.

 

Els investigadors van detectar a diferents líders criminals d’origen rus que freqüentaven de manera contínua àrees d’Alacant i Eivissa i els qui, a través de testaferros i societats pantalla, mantenien una constant i sistemàtica activitat d’inversió de capitals.

 

Traficaven amb drogues i altres activitats delictives

L’origen dels diners està en organitzacions que es dedicaven a l’assassinat, extorsió, tràfic de drogues, armes tràfic d’éssers humans amb ramificacions en tota Europa, estenent la seua activitat també a Sud-amèrica i els Estats Units.

 

Els beneficis d’estes activitats criminals eren invertits en Espanya en uns quants negocis, principalment en l’oci, l‘hostaleria i el sector immobiliari, a través d’empresaris russos vinculats tant amb els ‘Lladres en Llei‘ com amb els ‘Sindicats del Crim russos‘.

 

Els agents van descobrir que la xarxa no sols duia a terme activitats de blanqueig de capitals sinó que cometia altres delictes i que estava profundament arrelada en la societat espanyola, ja que intentava corrompre funcionaris i polítics en sectors estratègics.

 

Subornaven a membres de l’Administració

D’esta manera, els investigats havien desplegat una potent xarxa clientelista dins de l’Administració espanyola, conseguint una perfecta infiltració en les institucions del nostre país per a dur a terme els seus negocis amb impunitat, recorrent al suborn i al tràfic d’influències.

 

Els organitzadors d’esta trama pretenien facilitar les seues operacions de blanqueig superant obstacles legals i conseguint una sèrie de favors administratius, com per a protegir-se d’investigacions policials i judicials.

 

A demés, un dels principals investigats feia activitats filantròpiques en diferents institucions públiques per a poder acostar-se a elles i, una vegada conseguida la seua confiança, poder fer ús de les mateixes per a benefici de la xarxa criminal.

 

Volien tindre el control de l’oci nocturn en el territori valencià

Entre les operacions de la xarxa hi ha inversions com la compra de terrenys per a promocions immobiliàries de luxe, restaurants, naus industrials, parcel·les, vaixells, així el desenvolupament i adquisició d’una de les principals discoteques de l’illa d’Eivissa amb el clar propòsit d’apoderar-se del sector de l’oci nocturn i la restauració, tant en la costa llevantina com a les Illes Balears.

 

En els 18 registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa es van confiscar 6 armes de foc curtes, 2 escopetes de combat, un fusell d’assalt, un rifle de franctirador amb silenciador i milers de cartutxos de diferents calibres, entre altres objectes.

 

S’ha procedit al bloqueig d’un gran número de comptes bancaris i actius patrimonials per valor de milions d’euros.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.