23 detinguts, uns quants d’ells en Alacant, en el major colp al blanqueig de màfies russes en deu anys

 

23 persones han sigut detingudes en el colp més gran contra el blanqueig de diners per part de màfies d’origen rus en Espanya durant l’última dècada, operació que ha inclòs una vintena de registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa.

 

A través d’un comunicat la Policia Nacional ha destacat l’alta posició jeràrquica dels investigats d’una xarxa que planejava controlar sectors clau de l’economia espanyola i infiltrar-se en institucions de l’Estat per a això comptava amb advocats, funcionaris, polítics, empresaris i hackers informàtics.

 

En el marc d’una operació conjunta amb Europol i dirigida per la Fiscalia Especial contra la Corrupció i la Criminalitat Organitzada, este dilluns, 14 de desembre, es van efectuar 18 entrades i registres i es van intervindre armes de foc -entre elles quatre de guerra-, 300.000 euros en efectiu, diamants i moneders virtuals amb criptomonedes.

 

La investigació va començar en 2013

L’operació és fruit d’una llarga investigació que es va iniciar en 2013 quan es va detectar que la màfia russa havia intensificat les seues activitats en Espanya, usant-la com a punt d’entrada per al blanqueig de capitals de les organitzacions criminals procedents de l’extinta Unió Soviètica.

 

Els presumptes autors dels fets Invertien diners procedents de les seues diferents activitats criminals a tot el món en negocis al nostre país, principalment en discoteques, restaurants i el sector immobiliari de la costa espanyola i, a demés, feien ús de les ingents quantitats econòmiques que introduïen per a corrompre i infiltrar-se en institucions públiques espanyoles.

 

Els investigadors van detectar a diferents líders criminals d’origen rus que freqüentaven de manera contínua àrees d’Alacant i Eivissa i els qui, a través de testaferros i societats pantalla, mantenien una constant i sistemàtica activitat d’inversió de capitals.

 

Traficaven amb drogues i altres activitats delictives

L’origen dels diners està en organitzacions que es dedicaven a l’assassinat, extorsió, tràfic de drogues, armes tràfic d’éssers humans amb ramificacions en tota Europa, estenent la seua activitat també a Sud-amèrica i els Estats Units.

 

Els beneficis d’estes activitats criminals eren invertits en Espanya en uns quants negocis, principalment en l’oci, l‘hostaleria i el sector immobiliari, a través d’empresaris russos vinculats tant amb els ‘Lladres en Llei‘ com amb els ‘Sindicats del Crim russos‘.

 

Els agents van descobrir que la xarxa no sols duia a terme activitats de blanqueig de capitals sinó que cometia altres delictes i que estava profundament arrelada en la societat espanyola, ja que intentava corrompre funcionaris i polítics en sectors estratègics.

 

Subornaven a membres de l’Administració

D’esta manera, els investigats havien desplegat una potent xarxa clientelista dins de l’Administració espanyola, conseguint una perfecta infiltració en les institucions del nostre país per a dur a terme els seus negocis amb impunitat, recorrent al suborn i al tràfic d’influències.

 

Els organitzadors d’esta trama pretenien facilitar les seues operacions de blanqueig superant obstacles legals i conseguint una sèrie de favors administratius, com per a protegir-se d’investigacions policials i judicials.

 

A demés, un dels principals investigats feia activitats filantròpiques en diferents institucions públiques per a poder acostar-se a elles i, una vegada conseguida la seua confiança, poder fer ús de les mateixes per a benefici de la xarxa criminal.

 

Volien tindre el control de l’oci nocturn en el territori valencià

Entre les operacions de la xarxa hi ha inversions com la compra de terrenys per a promocions immobiliàries de luxe, restaurants, naus industrials, parcel·les, vaixells, així el desenvolupament i adquisició d’una de les principals discoteques de l’illa d’Eivissa amb el clar propòsit d’apoderar-se del sector de l’oci nocturn i la restauració, tant en la costa llevantina com a les Illes Balears.

 

En els 18 registres en Alacant, Madrid, Tarragona i Eivissa es van confiscar 6 armes de foc curtes, 2 escopetes de combat, un fusell d’assalt, un rifle de franctirador amb silenciador i milers de cartutxos de diferents calibres, entre altres objectes.

 

S’ha procedit al bloqueig d’un gran número de comptes bancaris i actius patrimonials per valor de milions d’euros.

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.