Detinguts els pares d’una bebé de dos mesos ingressada en l’UCI de La Fe amb un coma induït per maltractaments

Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara en diferents estadis i fractura cranial, es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica del centre hospitalari des de dimarts passat, segons les mateixes fonts. Els pares, de 28 anys i nacionalitat espanyola, van ser arrestats el dijous al matí per la Policia per presumptes maltractaments en l'àmbit familiar.

Com ha avançat 'Levante-EMV' les autoritats consideren la hipòtesi que la recent nascuda haguera sigut llançada amb força contra terra. La menuda ha perdut, segons sembla, la visió en un dels dos ulls com a conseqüència del colp. Els fets es van produir la setmana passada en un poble de l'Horta Sud o l'Horta Oest, encara que algunes fonts asseguren que va ocórrer a Torrent. La menor va rebre un impacte fort en circumstàncies que encara s'investiguen i va ser traslladada  l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe, donada la seua gravetat. Quan els metges van vore la fractura cranioencefàlica que presentava van donar part a la Policia Nacional, com marca el protocol contra un possible cas de  maltractament.

Ara els forenses de l'institut de Medicina Legal de València deuran determinar si aquestes lesions van ser causades de forma intencionada pels pares o si va ser de forma accidental. No es descarta, per altra banda l'anomenada 'síndrome de sacsament', encara que un colp en el pòmul fa que aquesta possibilitat siga menys probable. Despés d'algunes gestions, la Policia Nacional va arrestar al pare i la mare de la bebé, com hem dit, els dos de 28 anys. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi. Els dos detinguts estan en llibertat amb càrrecs després de ser posats a disposició judicial el divendres, acollir-se al seu dret a no declarar i no oferir explicacions sobre les lesions de la xiqueta. El Jutjat d'Instrucció número 4 de València, en funcions de guàrdia, va dictar una ordre d'allunyament de 200 metres dels pares cap a la filla i es va inhibir a favor dels òrgans judicials de Torrent, on van succeir els fets.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.