Detinguts els pares d’una bebé de dos mesos ingressada en l’UCI de La Fe amb un coma induït per maltractaments

Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara en diferents estadis i fractura cranial, es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica del centre hospitalari des de dimarts passat, segons les mateixes fonts. Els pares, de 28 anys i nacionalitat espanyola, van ser arrestats el dijous al matí per la Policia per presumptes maltractaments en l'àmbit familiar.

Com ha avançat 'Levante-EMV' les autoritats consideren la hipòtesi que la recent nascuda haguera sigut llançada amb força contra terra. La menuda ha perdut, segons sembla, la visió en un dels dos ulls com a conseqüència del colp. Els fets es van produir la setmana passada en un poble de l'Horta Sud o l'Horta Oest, encara que algunes fonts asseguren que va ocórrer a Torrent. La menor va rebre un impacte fort en circumstàncies que encara s'investiguen i va ser traslladada  l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe, donada la seua gravetat. Quan els metges van vore la fractura cranioencefàlica que presentava van donar part a la Policia Nacional, com marca el protocol contra un possible cas de  maltractament.

Ara els forenses de l'institut de Medicina Legal de València deuran determinar si aquestes lesions van ser causades de forma intencionada pels pares o si va ser de forma accidental. No es descarta, per altra banda l'anomenada 'síndrome de sacsament', encara que un colp en el pòmul fa que aquesta possibilitat siga menys probable. Despés d'algunes gestions, la Policia Nacional va arrestar al pare i la mare de la bebé, com hem dit, els dos de 28 anys. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi. Els dos detinguts estan en llibertat amb càrrecs després de ser posats a disposició judicial el divendres, acollir-se al seu dret a no declarar i no oferir explicacions sobre les lesions de la xiqueta. El Jutjat d'Instrucció número 4 de València, en funcions de guàrdia, va dictar una ordre d'allunyament de 200 metres dels pares cap a la filla i es va inhibir a favor dels òrgans judicials de Torrent, on van succeir els fets.

Últimes notícies

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.

Detinguda a Borriana per furtar 20.000 euros i joies de la vivenda on l’havien acollida

La Guàrdia Civil ha detingut a Borriana una dona de 34 anys acusada de furtar 20.000 euros en efectiu i joies de la vivenda on estava acollida. Part de les joies sostretes s'haurien venut posteriorment en establiments de compravenda d'or de la mateixa localitat.

UGT-PV defensa les ajudes de la Generalitat al congrés de 2021 i es mostra sorpresa per la investigació

UGT-PV ha defensat la legalitat de les subvencions rebudes de la Generalitat per al 43 Congrés Confederal de 2021 a València i s’ha mostrat sorpresa per la investigació anunciada per l’Agència Antifrau, tot reivindicant la seua transparència i independència sindical.

La jutgessa de la DANA amplia sis mesos la investigació penal a Catarroja

La jutgessa de Catarroja ha acordat allargar sis mesos la investigació penal sobre la gestió de la DANA, amb el suport de la Fiscalia, per acabar declaracions i informes pendents. També ha rebutjat incloure com a víctima mortal una dona de 93 anys, en no vore’s relació directa entre la riada i la seua mort.

El PP assegura que Pérez Llorca no necessita ‘xapeta’ per a demostrar la seua faena

El síndic del PP, Nando Pastor, ha defensat que Juanfran Pérez Llorca no necessita ser proclamat formalment candidat per a revalidar la Presidència i ha carregat contra Diana Morant i Joan Baldoví.

Autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar les ajudes a l’octubre

Les ajudes per la crisi migratòria a autònoms i empreses de Ceuta ja es poden demanar i es començaran a abonar a principis d’octubre. El ministre d’Hisenda, Arcadi España, també ha defensat el dret de vot dels espanyols afectats per la coneguda com a Llei de Néts.