Detinguts els pares d’una bebé de dos mesos ingressada en l’UCI de La Fe amb un coma induït per maltractaments

Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara en diferents estadis i fractura cranial, es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica del centre hospitalari des de dimarts passat, segons les mateixes fonts. Els pares, de 28 anys i nacionalitat espanyola, van ser arrestats el dijous al matí per la Policia per presumptes maltractaments en l'àmbit familiar.

Com ha avançat 'Levante-EMV' les autoritats consideren la hipòtesi que la recent nascuda haguera sigut llançada amb força contra terra. La menuda ha perdut, segons sembla, la visió en un dels dos ulls com a conseqüència del colp. Els fets es van produir la setmana passada en un poble de l'Horta Sud o l'Horta Oest, encara que algunes fonts asseguren que va ocórrer a Torrent. La menor va rebre un impacte fort en circumstàncies que encara s'investiguen i va ser traslladada  l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe, donada la seua gravetat. Quan els metges van vore la fractura cranioencefàlica que presentava van donar part a la Policia Nacional, com marca el protocol contra un possible cas de  maltractament.

Ara els forenses de l'institut de Medicina Legal de València deuran determinar si aquestes lesions van ser causades de forma intencionada pels pares o si va ser de forma accidental. No es descarta, per altra banda l'anomenada 'síndrome de sacsament', encara que un colp en el pòmul fa que aquesta possibilitat siga menys probable. Despés d'algunes gestions, la Policia Nacional va arrestar al pare i la mare de la bebé, com hem dit, els dos de 28 anys. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi. Els dos detinguts estan en llibertat amb càrrecs després de ser posats a disposició judicial el divendres, acollir-se al seu dret a no declarar i no oferir explicacions sobre les lesions de la xiqueta. El Jutjat d'Instrucció número 4 de València, en funcions de guàrdia, va dictar una ordre d'allunyament de 200 metres dels pares cap a la filla i es va inhibir a favor dels òrgans judicials de Torrent, on van succeir els fets.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.