Detinguts els pares d’una bebé de dos mesos ingressada en l’UCI de La Fe amb un coma induït per maltractaments

Ejemplo de shortcode con estilo
Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara […]

Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara en diferents estadis i fractura cranial, es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica del centre hospitalari des de dimarts passat, segons les mateixes fonts. Els pares, de 28 anys i nacionalitat espanyola, van ser arrestats el dijous al matí per la Policia per presumptes maltractaments en l'àmbit familiar.

Com ha avançat 'Levante-EMV' les autoritats consideren la hipòtesi que la recent nascuda haguera sigut llançada amb força contra terra. La menuda ha perdut, segons sembla, la visió en un dels dos ulls com a conseqüència del colp. Els fets es van produir la setmana passada en un poble de l'Horta Sud o l'Horta Oest, encara que algunes fonts asseguren que va ocórrer a Torrent. La menor va rebre un impacte fort en circumstàncies que encara s'investiguen i va ser traslladada  l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe, donada la seua gravetat. Quan els metges van vore la fractura cranioencefàlica que presentava van donar part a la Policia Nacional, com marca el protocol contra un possible cas de  maltractament.

Ara els forenses de l'institut de Medicina Legal de València deuran determinar si aquestes lesions van ser causades de forma intencionada pels pares o si va ser de forma accidental. No es descarta, per altra banda l'anomenada 'síndrome de sacsament', encara que un colp en el pòmul fa que aquesta possibilitat siga menys probable. Despés d'algunes gestions, la Policia Nacional va arrestar al pare i la mare de la bebé, com hem dit, els dos de 28 anys. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi. Els dos detinguts estan en llibertat amb càrrecs després de ser posats a disposició judicial el divendres, acollir-se al seu dret a no declarar i no oferir explicacions sobre les lesions de la xiqueta. El Jutjat d'Instrucció número 4 de València, en funcions de guàrdia, va dictar una ordre d'allunyament de 200 metres dels pares cap a la filla i es va inhibir a favor dels òrgans judicials de Torrent, on van succeir els fets.

Últimes notícies

Les pluges torrencials continuen demà en la Comunitat Valenciana i Balears

La dana Adam mantindrà demà la inestabilitat en la Comunitat Valenciana i Balears, amb tronades molt fortes i acumulats de fins a 400 litres. Les temperatures mínimes baixaran en tot el país i el vent bufarà amb ratxes molt fortes al litoral valencià.

Gandia i altres municipis suspenen les classes per l’alerta roja per pluges

Una desena de municipis de les províncies de València i Alacant han suspés les classes este dilluns per l’avís roig per pluges i tronades, actiu fins a les deu del matí.

Activada la preemergència per risc d’inundacions a la zona de Pego-Girona-Gorgos

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat la preemergència hidrològica nivell groc al sistema Pego-Girona-Gorgos per les intenses pluges associades a la dana Adam.

Gandia suspén les classes dilluns per l’episodi de pluges intenses

L’Ajuntament de Gandia ha suspés les classes d’este dilluns i ha ordenat el tancament d’instal·lacions municipals per l’episodi de pluges i l’alerta roja al litoral sud de la província de València.

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

Emergències de la Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert als municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per pluges persistents i risc d’inundacions.

Les pluges deixen més de 200 litres a la Safor en un cap de setmana passat per aigua

Les pluges persistents han descarregat amb molta intensitat a la Safor, on diversos municipis han superat ja els 200 litres per metre quadrat. Emergències ha gestionat 135 incidents a la Comunitat Valenciana, sobretot per danys en via pública i problemes en carreteres.

Renfe carrega contra Semaf per parar trens de Rodalia per la pluja extrema

Renfe ha criticat que el sindicat de maquinistes Semaf haja demanat no circular en les línies C1 i C2 de Rodalia, en zona amb avís roig per pluges torrencials, i defensa que la informació tècnica permet fer-ho amb seguretat.

Emergències alerta que el pitjor de la tempesta encara està per arribar

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, alerta que el tram més advers de la tempesta arribarà este diumenge de vesprada al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb avís roig per pluges intenses i fortes ratxes de vent.