Detinguts els pares d’una bebé de dos mesos ingressada en l’UCI de La Fe amb un coma induït per maltractaments

Agents de la Policia Nacional han detingut com a presumptes autors de maltractaments en l'àmbit familiar als pares d'una bebé que es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe de València en coma induït, segons han confirmat fonts de la Prefectura Superior de Policia. La bebé, que presenta hematomes en els dos costats de la cara en diferents estadis i fractura cranial, es troba ingressada en l'UCI Pediàtrica del centre hospitalari des de dimarts passat, segons les mateixes fonts. Els pares, de 28 anys i nacionalitat espanyola, van ser arrestats el dijous al matí per la Policia per presumptes maltractaments en l'àmbit familiar.

Com ha avançat 'Levante-EMV' les autoritats consideren la hipòtesi que la recent nascuda haguera sigut llançada amb força contra terra. La menuda ha perdut, segons sembla, la visió en un dels dos ulls com a conseqüència del colp. Els fets es van produir la setmana passada en un poble de l'Horta Sud o l'Horta Oest, encara que algunes fonts asseguren que va ocórrer a Torrent. La menor va rebre un impacte fort en circumstàncies que encara s'investiguen i va ser traslladada  l'UCI Pediàtrica de l'Hospital La Fe, donada la seua gravetat. Quan els metges van vore la fractura cranioencefàlica que presentava van donar part a la Policia Nacional, com marca el protocol contra un possible cas de  maltractament.

Ara els forenses de l'institut de Medicina Legal de València deuran determinar si aquestes lesions van ser causades de forma intencionada pels pares o si va ser de forma accidental. No es descarta, per altra banda l'anomenada 'síndrome de sacsament', encara que un colp en el pòmul fa que aquesta possibilitat siga menys probable. Despés d'algunes gestions, la Policia Nacional va arrestar al pare i la mare de la bebé, com hem dit, els dos de 28 anys. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi. Els dos detinguts estan en llibertat amb càrrecs després de ser posats a disposició judicial el divendres, acollir-se al seu dret a no declarar i no oferir explicacions sobre les lesions de la xiqueta. El Jutjat d'Instrucció número 4 de València, en funcions de guàrdia, va dictar una ordre d'allunyament de 200 metres dels pares cap a la filla i es va inhibir a favor dels òrgans judicials de Torrent, on van succeir els fets.

Últimes notícies

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.

Atracament violent a la vivenda de Gulacsi mentre era amb la família

El porter del Villarreal Peter Gulacsi ha patit un robatori a mà armada esta matinada a la seua vivenda de Puçol mentre estava amb la família. El futbolista es perdrà el duel de Champions contra el Nàpols, encara que ni ell ni els seus familiars han resultat ferits.