Tres detinguts a Cocentaina per robar catalitzadors de vehicles

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cocentaina a tres homes de nacionalitat búlgara, entre els 42 i 22 anys, com a presumptes autors d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. La patrulla els va sorprendre quan acabaven de sostraure el catalitzador d’un vehicle, encara que se sospita puguen haver sostret, almenys, altres dos.

 

Durant un servei realitzat en horari nocturn, vigilant una àrea industrial de la població de Cocentaina, la Guàrdia Civil va albirar un vehicle que circulava a molt baixa velocitat i amb les llums apagades. Quan van procedir a la seua identificació, a l’interior viatjaven tres homes amb la roba tacada, pel que sembla d’haver estat en contacte amb el paviment. 

 

Dins del cotxe, van trobar diverses peces de vehicle amb símptomes d’haver sigut extretes a la força de la seua ubicació original, i presentaven corts irregulars en els seus ancoratges. Entre les peces, destacava un catalitzador corresponent amb una marca de vehicle específica.

 

Acusats d’un delicte de furt i de pertinença a grup criminal

Els agents, juntament amb una altra dotació de Policia Local, van buscar pels voltants un vehicle de la mateixa marca i model que la del catalitzador. En una dels carrers, van trobar un vehicle d’aqueixa marca, i en inspeccionar-lo van comprovar in situ que, efectivament, li faltava el catalitzador, el mateix que tenien en el seu poder els tres ocupants.

 

La seua manera de procedir havia sigut alçar els baixos del cotxe, amb diversos gats hidràulics, perquè un d’ells es poguera col·locar davall i arribar així més fàcilment a la peça que volien sostraure. Després la van tallar amb la intenció d’extraure una sèrie de metalls (pal·ladi, rodio i platí) amb els quals obtindre un benefici econòmic. Tot el contrari al que li esperava a l’amo del cotxe: una reparació molt cara. 

 

Les tres persones van acabar detingudes com a presumptes autores d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Segons les investigacions posteriors, a aquestes tres persones se’ls pressuposa, almenys autors d’altres dos fets similars ocorreguts a Cocentaina durant el mes de juliol.

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.