Tres detinguts a Cocentaina per robar catalitzadors de vehicles

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cocentaina a tres homes de nacionalitat búlgara, entre els 42 i 22 anys, com a presumptes autors d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. La patrulla els va sorprendre quan acabaven de sostraure el catalitzador d’un vehicle, encara que se sospita puguen haver sostret, almenys, altres dos.

 

Durant un servei realitzat en horari nocturn, vigilant una àrea industrial de la població de Cocentaina, la Guàrdia Civil va albirar un vehicle que circulava a molt baixa velocitat i amb les llums apagades. Quan van procedir a la seua identificació, a l’interior viatjaven tres homes amb la roba tacada, pel que sembla d’haver estat en contacte amb el paviment. 

 

Dins del cotxe, van trobar diverses peces de vehicle amb símptomes d’haver sigut extretes a la força de la seua ubicació original, i presentaven corts irregulars en els seus ancoratges. Entre les peces, destacava un catalitzador corresponent amb una marca de vehicle específica.

 

Acusats d’un delicte de furt i de pertinença a grup criminal

Els agents, juntament amb una altra dotació de Policia Local, van buscar pels voltants un vehicle de la mateixa marca i model que la del catalitzador. En una dels carrers, van trobar un vehicle d’aqueixa marca, i en inspeccionar-lo van comprovar in situ que, efectivament, li faltava el catalitzador, el mateix que tenien en el seu poder els tres ocupants.

 

La seua manera de procedir havia sigut alçar els baixos del cotxe, amb diversos gats hidràulics, perquè un d’ells es poguera col·locar davall i arribar així més fàcilment a la peça que volien sostraure. Després la van tallar amb la intenció d’extraure una sèrie de metalls (pal·ladi, rodio i platí) amb els quals obtindre un benefici econòmic. Tot el contrari al que li esperava a l’amo del cotxe: una reparació molt cara. 

 

Les tres persones van acabar detingudes com a presumptes autores d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Segons les investigacions posteriors, a aquestes tres persones se’ls pressuposa, almenys autors d’altres dos fets similars ocorreguts a Cocentaina durant el mes de juliol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.