Tres detinguts a Cocentaina per robar catalitzadors de vehicles

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cocentaina a tres homes de nacionalitat búlgara, entre els 42 i 22 anys, com a presumptes autors d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. La patrulla els va sorprendre quan acabaven de sostraure el catalitzador d’un vehicle, encara que se sospita puguen haver sostret, almenys, altres dos.

 

Durant un servei realitzat en horari nocturn, vigilant una àrea industrial de la població de Cocentaina, la Guàrdia Civil va albirar un vehicle que circulava a molt baixa velocitat i amb les llums apagades. Quan van procedir a la seua identificació, a l’interior viatjaven tres homes amb la roba tacada, pel que sembla d’haver estat en contacte amb el paviment. 

 

Dins del cotxe, van trobar diverses peces de vehicle amb símptomes d’haver sigut extretes a la força de la seua ubicació original, i presentaven corts irregulars en els seus ancoratges. Entre les peces, destacava un catalitzador corresponent amb una marca de vehicle específica.

 

Acusats d’un delicte de furt i de pertinença a grup criminal

Els agents, juntament amb una altra dotació de Policia Local, van buscar pels voltants un vehicle de la mateixa marca i model que la del catalitzador. En una dels carrers, van trobar un vehicle d’aqueixa marca, i en inspeccionar-lo van comprovar in situ que, efectivament, li faltava el catalitzador, el mateix que tenien en el seu poder els tres ocupants.

 

La seua manera de procedir havia sigut alçar els baixos del cotxe, amb diversos gats hidràulics, perquè un d’ells es poguera col·locar davall i arribar així més fàcilment a la peça que volien sostraure. Després la van tallar amb la intenció d’extraure una sèrie de metalls (pal·ladi, rodio i platí) amb els quals obtindre un benefici econòmic. Tot el contrari al que li esperava a l’amo del cotxe: una reparació molt cara. 

 

Les tres persones van acabar detingudes com a presumptes autores d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Segons les investigacions posteriors, a aquestes tres persones se’ls pressuposa, almenys autors d’altres dos fets similars ocorreguts a Cocentaina durant el mes de juliol.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.