Tres detinguts a Cocentaina per robar catalitzadors de vehicles

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a Cocentaina a tres homes de nacionalitat búlgara, entre els 42 i 22 anys, com a presumptes autors d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. La patrulla els va sorprendre quan acabaven de sostraure el catalitzador d’un vehicle, encara que se sospita puguen haver sostret, almenys, altres dos.

 

Durant un servei realitzat en horari nocturn, vigilant una àrea industrial de la població de Cocentaina, la Guàrdia Civil va albirar un vehicle que circulava a molt baixa velocitat i amb les llums apagades. Quan van procedir a la seua identificació, a l’interior viatjaven tres homes amb la roba tacada, pel que sembla d’haver estat en contacte amb el paviment. 

 

Dins del cotxe, van trobar diverses peces de vehicle amb símptomes d’haver sigut extretes a la força de la seua ubicació original, i presentaven corts irregulars en els seus ancoratges. Entre les peces, destacava un catalitzador corresponent amb una marca de vehicle específica.

 

Acusats d’un delicte de furt i de pertinença a grup criminal

Els agents, juntament amb una altra dotació de Policia Local, van buscar pels voltants un vehicle de la mateixa marca i model que la del catalitzador. En una dels carrers, van trobar un vehicle d’aqueixa marca, i en inspeccionar-lo van comprovar in situ que, efectivament, li faltava el catalitzador, el mateix que tenien en el seu poder els tres ocupants.

 

La seua manera de procedir havia sigut alçar els baixos del cotxe, amb diversos gats hidràulics, perquè un d’ells es poguera col·locar davall i arribar així més fàcilment a la peça que volien sostraure. Després la van tallar amb la intenció d’extraure una sèrie de metalls (pal·ladi, rodio i platí) amb els quals obtindre un benefici econòmic. Tot el contrari al que li esperava a l’amo del cotxe: una reparació molt cara. 

 

Les tres persones van acabar detingudes com a presumptes autores d’un delicte de furt i un altre delicte de pertinença a grup criminal. Segons les investigacions posteriors, a aquestes tres persones se’ls pressuposa, almenys autors d’altres dos fets similars ocorreguts a Cocentaina durant el mes de juliol.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.