Detinguts dos hómens per encobriment i una xica per robatori de joies en Alzira

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alzira, en la Ribera Alta (València), a una xica 27 anys, d’origen romanés, com a presumpta autora d’un robatori de joies dins d’una casa a principis de novembre. I a dos hómens de 47 i 55 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors d’un delicte d’encobriment en adquirir estes joies i revendre-les.

 

Arran d’una denúncia interposada a principis de novembre, en el que una dona havia sigut víctima d’un robatori amb força en sa casa d’Alzira, en el que es van emportar diversos objectes i joies, els agents van començar una investigació que els va conduir a un establiment de venta d’or, en el que van localitzar alguns lots de joies sospitosos de provindre d’algun fet delictiu.

 

Després de diferents comprovacions, la dona ha identificat plenament 20 peces de joieria com a seues, que havien sigut sostretes en el robatori amb força del que va ser víctima, per la qual cosa els policies van centrar les seues investigacions en identificar als venedors d’estes.

 

Els dos hómens en llibertat

Fruit de les investigacions es van identificar a dos hómens com els responsables de la venda de joies provinents del robatori, que han sigut localitzats i detinguts, com a presumptes autors d’un delicte d’encobriment, ja que ells havien comprat prèviament les joies a una xica, fins i tot sospitant que podrien vindre d’algun acte delictiu.

 

Finalment els agents han localitzat a la xica identificant-la com la persona que havia oferit les joies, i la han detingut com a presumpta autora d’un delicte de robatori amb força.

 

La detinguda, amb antecedents policials ha passat a disposició judicial. Els altres dos detinguts, també amb antecedents policials han sigut posats en llibertat, no sense abans ser advertits de l’obligació de comparéixer davant l’autoritat judicial quan per a això foren requerits.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.