14.1 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Quatre detinguts per intentar robar en una tenda de productes electrònics en Elx

Agents de la Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), han detingut a quatre persones quan intentaven robar en un conegut establiment comercial dedicat a la venda d’aparells d’electrònica. 

 

Segons han informat fonts policials, una telefonada de la central d’alarmes va alertar a la Policia de que havien vist a través de les càmeres de seguretat a uns sospitosos que estaven intentant accedir a l’establiment a través de la teulada fent un forat, anomenat ‘butró’.

 

Este mètode consistix en fer un forat en la teulada d’un edifici per a accedir a l’interior i, una vegada dins, inutilitzar els sistemes d’alarma i de seguretat.

 

Persecució en Elx

Després de ser alertats, agents de la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Comissaria d’Elx van establir un dispositiu en el que es va assegurar tot el perímetre exterior de l’establiment. Al mateix temps, la Policia i responsables de l’empresa de seguretat accedien dins de la tenda per a localitzar als possibles autors i evitar que pegaren a fugir.

 

Una vegada a l’interior de la nau van començar a revisar-la, i van localitzar en el terrat a quatre individus que, al ser sorpresos van intentar fugir. En eixe moment es va iniciar una persecució en la que després de presentar una gran resistència finalment van ser detinguts.

 

Els lladres portaven un gran número de ferramentes

Seguidament els agents van continuar revisant la nau, i van descobrir dos forats de xicoteta grandària que donava al terrat a on van ser trobats els detinguts. Els lladres, que disposaven de coneixements i ferramentes suficients per a fer estos forats com llanternes.

 

Els detinguts, d’edats entre els 32 i 47 anys d’edat, seran posats a disposició judicial en el Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx. La col·laboració entre les empreses de seguretat privada i la Policia Nacional a través del protocol d’actuació ‘Xarxa Blava‘, ha conseguit que les comunicacions siguen permanents i en temps real.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.