12.7 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Desmantellen una organització criminal en Elx que es dedicava al tràfic de drogues

 

La Policia Nacional d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha detingut en una operació contra el tràfic de drogues a tres persones com a presumptes responsables de la venda i distribució de substàncies estupefaents en diferents pisos situats en el barri del Palmerar d’Elx. A demés, ha desmantellat dos narcopisos usats per a la venda de droga.

 

Segons han explicat fonts policials, a principis del mes d’agost, agents pertanyents al Grup d’estupefaents de Policia Judicial de la Comissaria d’Elx van iniciar una investigació, que es va centrar en una primera fase a identificar a tots els components d’un grup criminal que es dedicaven a la venda de diferents tipus de substància estupefaent.

 

A través de vigilàncies discretes dutes a terme sobre estes persones, els encarregats del cas van descobrir que disposaven de dos cases situades en el barri del Palmerar d’esta ciutat, que eren utilitzades com a punts negres de venda i magatzematge de drogues.

 

Una casa blindada

Un d’estos narcopisos era usat com a punt de venda de substàncies estupefaents a terceres persones i l’altre domicili estava destinat com a magatzem, a on guardaven i custodiaven les drogues.

 

En intentar entrar en les dos cases, els agents van observar que els immobles posseïen unes elevades mesures de seguretat, com a porta doble protegida o finestres blindades per a així dificultar l’entrada policial i destruir o desfer-se de la droga.

 

Una vegada dins dels domicilis, els policies van procedir a la detenció de tres persones com a presumptes responsables de tràfic de drogues i pertinença a un grup criminal.

 

Trobaren una espasa i una pistola dins de les cases

En el registre efectuat en la primera casa, es van confiscar diferents dosis individualitzades de marihuana llesta per a la seua venda, 88 grams d’haixix, quatre grams de cocaïna, una bossa amb més de 100 grams de marihuana o bàscules de precisió, entre altres.

 

En el segon domicili, habilitat com a lloc del magatzematge, es van intervenir 67 plantes, 20 grams de cocaïna, 25 grams de cocaïna de tall, 800 grams de marihuana, diners en metàl·lic, diferents armes, tals amb una espasa catana i una pistola de 9 mm apta per a fer foc amb munició dins de la casa.

 

Els arrestats, tots ells d’edats compreses entre 23 i 27 anys, han sigut posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció en funcions de Guàrdia d’Elx.

Últimes notícies

Maccabi Tel Aviv, multat amb 10.000 euros per càntics contra el València i Pedro Martínez

L'Eurolliga ha imposat una multa de 10.000 euros al Maccabi per càntics ofensius contra el València Basket i Pedro Martínez, després de la denúncia del club espanyol. La resolució, publicada este dimarts, situa la conducta com a infracció menor segons l'article 29.2.f del codi disciplinari.

La Generalitat impulsa el parc públic municipal amb 5,9 milions per a 68 vivendes

La Generalitat concedix 5,9 milions a 14 ajuntaments per a incorporar 68 vivendes al parc públic dins del Pla ADHA. Les cases es destinaran a lloguer o cessió d'ús durant almenys 50 anys.

La Comunitat Valenciana lidera el comerç minorista al novembre amb un 8,2% més

Les vendes minoristes van repuntar un 3,7% interanual al novembre i van encadenar 17 mesos a l'alça. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç amb un 8,2%.

AVA aplaudix el control de senglars de la Generalitat i exigix actuar fora dels vedats

AVA-ASAJA recolza les ajudes de la Generalitat per a controlar senglars com a prevenció enfront de la PPA i reclama mesures fermes també fora dels vedats.

Detingut a Torrent per agressió sexual a la companya de pis de la seua parella i per maltractament

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 37 anys per realitzar tocaments sense consentiment a l'amiga de la seua parella i agredir i amenaçar a la seua núvia. Va ser posat a disposició judicial.

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que elimina el llenguatge inclusiu

El DOGV publica la reforma del reglament de Les Corts que suprimix el llenguatge inclusiu i reordena diverses comissions. El canvi es va aprovar amb PP i Vox i l'oposició va anunciar recurs davant el Constitucional.

Cauen dos grups de tràfic de drogues amb punts de venda a Benetússer i Catarroja

La Guàrdia Civil ha detingut a 13 persones i ha desarticulat dos organitzacions que venien haixixs i cocaïna a Benetússer i Catarroja. Tres capitostos han ingressat a la presó preventiva.

Un sensor convertix en fluorescent les begudes adulterades amb escopolamina en menys de cinc minuts

Un equip de la UPV ha desenrotllat un sensor que detecta escopolamina en begudes en menys de cinc minuts i les torna fluorescents. La solució és sensible, fàcil d'usar i ja està patentada.