S’estima entre 24 i 84 dies la durada de l’erupció del volcà de la Palma

 

L’erupció del volcà de Cumbre Vieja a La Palma podria durar entre 24 i 84 dies, amb una mitjana geomètrica d’uns 55 dies de durada, segons els càlculs de l’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan).

Es tracta d’un càlcul realitzat d’acord amb les dades conegudes sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes a l’illa, tot i que reconeixen que es tracta d’una «pregunta gens fàcil de respondre».

D’acord amb les dades que es coneixen sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes en els últims anys es pot calcular la mitjana d’activitat volcànica de Cumbre Vieja.

L’última erupció volcànica a l’illa, la de Teneguía a 1971, va durar 24 dies; la de Sant Joan el 1949, 47 dies i la de Toll en 1712, 56 dies.

L’erupció de volcà Sant Antoni, datada entre 1667 i 1678 va durar 66 dies; la de Tigalate en 1646, 82 dies i la de Tehuya en 1585, 84 dies.

El volcà Tacande va entrar en erupció entre 1430 i 1440, però, no es tenen dades del temps que va durar este procés.

Amb estes dades Involcan calcula que l’actual erupció, que va començar el passat diumenge 19 de setembre, pot durar una mitjana de 55 dies, amb un màxim de 84 dies i un mínim de 24.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.