S’estima entre 24 i 84 dies la durada de l’erupció del volcà de la Palma

 

L’erupció del volcà de Cumbre Vieja a La Palma podria durar entre 24 i 84 dies, amb una mitjana geomètrica d’uns 55 dies de durada, segons els càlculs de l’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan).

Es tracta d’un càlcul realitzat d’acord amb les dades conegudes sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes a l’illa, tot i que reconeixen que es tracta d’una «pregunta gens fàcil de respondre».

D’acord amb les dades que es coneixen sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes en els últims anys es pot calcular la mitjana d’activitat volcànica de Cumbre Vieja.

L’última erupció volcànica a l’illa, la de Teneguía a 1971, va durar 24 dies; la de Sant Joan el 1949, 47 dies i la de Toll en 1712, 56 dies.

L’erupció de volcà Sant Antoni, datada entre 1667 i 1678 va durar 66 dies; la de Tigalate en 1646, 82 dies i la de Tehuya en 1585, 84 dies.

El volcà Tacande va entrar en erupció entre 1430 i 1440, però, no es tenen dades del temps que va durar este procés.

Amb estes dades Involcan calcula que l’actual erupció, que va començar el passat diumenge 19 de setembre, pot durar una mitjana de 55 dies, amb un màxim de 84 dies i un mínim de 24.

Últimes notícies

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.