S’estima entre 24 i 84 dies la durada de l’erupció del volcà de la Palma

 

L’erupció del volcà de Cumbre Vieja a La Palma podria durar entre 24 i 84 dies, amb una mitjana geomètrica d’uns 55 dies de durada, segons els càlculs de l’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan).

Es tracta d’un càlcul realitzat d’acord amb les dades conegudes sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes a l’illa, tot i que reconeixen que es tracta d’una «pregunta gens fàcil de respondre».

D’acord amb les dades que es coneixen sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes en els últims anys es pot calcular la mitjana d’activitat volcànica de Cumbre Vieja.

L’última erupció volcànica a l’illa, la de Teneguía a 1971, va durar 24 dies; la de Sant Joan el 1949, 47 dies i la de Toll en 1712, 56 dies.

L’erupció de volcà Sant Antoni, datada entre 1667 i 1678 va durar 66 dies; la de Tigalate en 1646, 82 dies i la de Tehuya en 1585, 84 dies.

El volcà Tacande va entrar en erupció entre 1430 i 1440, però, no es tenen dades del temps que va durar este procés.

Amb estes dades Involcan calcula que l’actual erupció, que va començar el passat diumenge 19 de setembre, pot durar una mitjana de 55 dies, amb un màxim de 84 dies i un mínim de 24.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.