S’estima entre 24 i 84 dies la durada de l’erupció del volcà de la Palma

 

L’erupció del volcà de Cumbre Vieja a La Palma podria durar entre 24 i 84 dies, amb una mitjana geomètrica d’uns 55 dies de durada, segons els càlculs de l’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan).

Es tracta d’un càlcul realitzat d’acord amb les dades conegudes sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes a l’illa, tot i que reconeixen que es tracta d’una «pregunta gens fàcil de respondre».

D’acord amb les dades que es coneixen sobre la durada de les erupcions històriques ocorregudes en els últims anys es pot calcular la mitjana d’activitat volcànica de Cumbre Vieja.

L’última erupció volcànica a l’illa, la de Teneguía a 1971, va durar 24 dies; la de Sant Joan el 1949, 47 dies i la de Toll en 1712, 56 dies.

L’erupció de volcà Sant Antoni, datada entre 1667 i 1678 va durar 66 dies; la de Tigalate en 1646, 82 dies i la de Tehuya en 1585, 84 dies.

El volcà Tacande va entrar en erupció entre 1430 i 1440, però, no es tenen dades del temps que va durar este procés.

Amb estes dades Involcan calcula que l’actual erupció, que va començar el passat diumenge 19 de setembre, pot durar una mitjana de 55 dies, amb un màxim de 84 dies i un mínim de 24.

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU