13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Rescaten a una dona que havia patit una caiguda en un jaciment arqueològic d’Aiora

 

Este diumenge, cap a les 14.00 hores, una dona ha caigut a causa dels forts vents en el jaciment arqueològic del Castellar de Meca d’Aiora, en la comarca de la Vall de Cofrents (València). 

 

D’esta forma, s’ha mobilitzat fins al lloc dels fets, de difícil accés, una dotació del Parc de Bombers Voluntaris d’Aiora, unitats de comandament del Consorci Provincial de Bombers de València i un helicòpter per al rescat. 

 

Finalment, s’ha hagut de fer el rescat per mitjans terrestres degut al vent. Segons informa el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), la víctima ha sigut traslladada a l’Hospital General d’Almansa, en la província d’Albacete.

Últimes notícies

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.

València concedix prop de 1.000 xecs bebé de 300 euros en el seu primer any en vigor

L'Ajuntament ha atorgat quasi 1.000 ajudes de 300 euros per a naixements, adopcions i acolliments en el seu primer any. La convocatòria continua oberta i en 2026 pujarà a 400 euros.

La UMH aprova un pressupost de 145,2 milions per a 2026 centrat en talent i inversió estratègica

El Consell Social de la UMH ha aprovat un pressupost de 145,2 milions per a 2026, centrat en talent i inversió estratègica. La planificació es recolza en el finançament estable 2026-2029 i en un esforç inversor propi que reforça personal, infraestructures, investigació i servicis a l'estudiantat.

El PSOE acusa el PP de convertir en una farsa la comissió sobre la dana al Senat

El PSOE ha acusat el PP de desvirtuar la comissió del Senat sobre la dana i d'allargar-la per a retardar responsabilitats. Denuncia vetos a compareixences clau i una ampliació del termini aprovada amb els vots populars.