Dormir amb el mòbil prop del llit és perillós per a la salut

 

Els dispositius mòbils s’han tornat imprescindibles en el nostre dia a dia, no solament els utilitzem quan estem avorrits, sinó que deixem que conversar amb altres persones per a consultar a cada moment al mínim senyal d’avís que realitza. L’ús del telèfon mòbil s’ha tornat perillós, no solament pel fet que han augmentat el nombre d’atropellaments pels carrers, sinó que també resulta molt perillós per a la salut dormir al costat d’ells. 

Ho deixem al nostre costat mentre estem dormint, però açò passa factura encara que no puguem veure-ho. I és que investigadors israelians del Weizmann Institute of Science van examinar els riscos que suposa els mòbils per a la nostra salut i la radiació a la qual està exposat el cos.

 

 

Estos són els riscos

Els resultats, publicats en la revista ‘Biochemical Journal’, mostren clarament que l’ús del telèfon durant quinze minuts pot produir canvis en les cèl·lules del cervell i també tenir un paper en el desenvolupament del càncer. De la mateixa manera, el cos humà també està exposat a radiació encara que tinguem el mòbil al dau. 

És per este motiu que es recomana mantenir els dispositius mòbils a una certa distància per a disminuir així els riscos per a la salut, com per exemple tumors en el cervell o oïdes, ja que són les zones que freqüentment estan en contacte amb els dispositius. Així es redueix el risc

En este sentit, es poden dur a terme diverses mesures per a reduir els efectes nocius, com el que s’exposen a continuació:

—No tingues el telèfon massa prop del cos.

—No tingues el telèfon al costat del llit quan estigues dormint. 

— Si has de romandre amb el telèfon mòbil prop del cap, canvia de costat cada cert temps.

— No uses la pel·lícula de protecció radiològica, ja que este material solament impedeix la recepció. Açò provoca que el telèfon produïsca més radiació per a millorar la recepció.

— Assegura’t de no cobrir l’antena del teu telèfon.

 

 

 

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.