16.7 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Dormir amb el mòbil prop del llit és perillós per a la salut

 

Els dispositius mòbils s’han tornat imprescindibles en el nostre dia a dia, no solament els utilitzem quan estem avorrits, sinó que deixem que conversar amb altres persones per a consultar a cada moment al mínim senyal d’avís que realitza. L’ús del telèfon mòbil s’ha tornat perillós, no solament pel fet que han augmentat el nombre d’atropellaments pels carrers, sinó que també resulta molt perillós per a la salut dormir al costat d’ells. 

Ho deixem al nostre costat mentre estem dormint, però açò passa factura encara que no puguem veure-ho. I és que investigadors israelians del Weizmann Institute of Science van examinar els riscos que suposa els mòbils per a la nostra salut i la radiació a la qual està exposat el cos.

 

 

Estos són els riscos

Els resultats, publicats en la revista ‘Biochemical Journal’, mostren clarament que l’ús del telèfon durant quinze minuts pot produir canvis en les cèl·lules del cervell i també tenir un paper en el desenvolupament del càncer. De la mateixa manera, el cos humà també està exposat a radiació encara que tinguem el mòbil al dau. 

És per este motiu que es recomana mantenir els dispositius mòbils a una certa distància per a disminuir així els riscos per a la salut, com per exemple tumors en el cervell o oïdes, ja que són les zones que freqüentment estan en contacte amb els dispositius. Així es redueix el risc

En este sentit, es poden dur a terme diverses mesures per a reduir els efectes nocius, com el que s’exposen a continuació:

—No tingues el telèfon massa prop del cos.

—No tingues el telèfon al costat del llit quan estigues dormint. 

— Si has de romandre amb el telèfon mòbil prop del cap, canvia de costat cada cert temps.

— No uses la pel·lícula de protecció radiològica, ja que este material solament impedeix la recepció. Açò provoca que el telèfon produïsca més radiació per a millorar la recepció.

— Assegura’t de no cobrir l’antena del teu telèfon.

 

 

 

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.