Dormir amb el mòbil prop del llit és perillós per a la salut

 

Els dispositius mòbils s’han tornat imprescindibles en el nostre dia a dia, no solament els utilitzem quan estem avorrits, sinó que deixem que conversar amb altres persones per a consultar a cada moment al mínim senyal d’avís que realitza. L’ús del telèfon mòbil s’ha tornat perillós, no solament pel fet que han augmentat el nombre d’atropellaments pels carrers, sinó que també resulta molt perillós per a la salut dormir al costat d’ells. 

Ho deixem al nostre costat mentre estem dormint, però açò passa factura encara que no puguem veure-ho. I és que investigadors israelians del Weizmann Institute of Science van examinar els riscos que suposa els mòbils per a la nostra salut i la radiació a la qual està exposat el cos.

 

 

Estos són els riscos

Els resultats, publicats en la revista ‘Biochemical Journal’, mostren clarament que l’ús del telèfon durant quinze minuts pot produir canvis en les cèl·lules del cervell i també tenir un paper en el desenvolupament del càncer. De la mateixa manera, el cos humà també està exposat a radiació encara que tinguem el mòbil al dau. 

És per este motiu que es recomana mantenir els dispositius mòbils a una certa distància per a disminuir així els riscos per a la salut, com per exemple tumors en el cervell o oïdes, ja que són les zones que freqüentment estan en contacte amb els dispositius. Així es redueix el risc

En este sentit, es poden dur a terme diverses mesures per a reduir els efectes nocius, com el que s’exposen a continuació:

—No tingues el telèfon massa prop del cos.

—No tingues el telèfon al costat del llit quan estigues dormint. 

— Si has de romandre amb el telèfon mòbil prop del cap, canvia de costat cada cert temps.

— No uses la pel·lícula de protecció radiològica, ja que este material solament impedeix la recepció. Açò provoca que el telèfon produïsca més radiació per a millorar la recepció.

— Assegura’t de no cobrir l’antena del teu telèfon.

 

 

 

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.