Dormir amb el mòbil prop del llit és perillós per a la salut

 

Els dispositius mòbils s’han tornat imprescindibles en el nostre dia a dia, no solament els utilitzem quan estem avorrits, sinó que deixem que conversar amb altres persones per a consultar a cada moment al mínim senyal d’avís que realitza. L’ús del telèfon mòbil s’ha tornat perillós, no solament pel fet que han augmentat el nombre d’atropellaments pels carrers, sinó que també resulta molt perillós per a la salut dormir al costat d’ells. 

Ho deixem al nostre costat mentre estem dormint, però açò passa factura encara que no puguem veure-ho. I és que investigadors israelians del Weizmann Institute of Science van examinar els riscos que suposa els mòbils per a la nostra salut i la radiació a la qual està exposat el cos.

 

 

Estos són els riscos

Els resultats, publicats en la revista ‘Biochemical Journal’, mostren clarament que l’ús del telèfon durant quinze minuts pot produir canvis en les cèl·lules del cervell i també tenir un paper en el desenvolupament del càncer. De la mateixa manera, el cos humà també està exposat a radiació encara que tinguem el mòbil al dau. 

És per este motiu que es recomana mantenir els dispositius mòbils a una certa distància per a disminuir així els riscos per a la salut, com per exemple tumors en el cervell o oïdes, ja que són les zones que freqüentment estan en contacte amb els dispositius. Així es redueix el risc

En este sentit, es poden dur a terme diverses mesures per a reduir els efectes nocius, com el que s’exposen a continuació:

—No tingues el telèfon massa prop del cos.

—No tingues el telèfon al costat del llit quan estigues dormint. 

— Si has de romandre amb el telèfon mòbil prop del cap, canvia de costat cada cert temps.

— No uses la pel·lícula de protecció radiològica, ja que este material solament impedeix la recepció. Açò provoca que el telèfon produïsca més radiació per a millorar la recepció.

— Assegura’t de no cobrir l’antena del teu telèfon.

 

 

 

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.