Dormir amb el mòbil prop del llit és perillós per a la salut

 

Els dispositius mòbils s’han tornat imprescindibles en el nostre dia a dia, no solament els utilitzem quan estem avorrits, sinó que deixem que conversar amb altres persones per a consultar a cada moment al mínim senyal d’avís que realitza. L’ús del telèfon mòbil s’ha tornat perillós, no solament pel fet que han augmentat el nombre d’atropellaments pels carrers, sinó que també resulta molt perillós per a la salut dormir al costat d’ells. 

Ho deixem al nostre costat mentre estem dormint, però açò passa factura encara que no puguem veure-ho. I és que investigadors israelians del Weizmann Institute of Science van examinar els riscos que suposa els mòbils per a la nostra salut i la radiació a la qual està exposat el cos.

 

 

Estos són els riscos

Els resultats, publicats en la revista ‘Biochemical Journal’, mostren clarament que l’ús del telèfon durant quinze minuts pot produir canvis en les cèl·lules del cervell i també tenir un paper en el desenvolupament del càncer. De la mateixa manera, el cos humà també està exposat a radiació encara que tinguem el mòbil al dau. 

És per este motiu que es recomana mantenir els dispositius mòbils a una certa distància per a disminuir així els riscos per a la salut, com per exemple tumors en el cervell o oïdes, ja que són les zones que freqüentment estan en contacte amb els dispositius. Així es redueix el risc

En este sentit, es poden dur a terme diverses mesures per a reduir els efectes nocius, com el que s’exposen a continuació:

—No tingues el telèfon massa prop del cos.

—No tingues el telèfon al costat del llit quan estigues dormint. 

— Si has de romandre amb el telèfon mòbil prop del cap, canvia de costat cada cert temps.

— No uses la pel·lícula de protecció radiològica, ja que este material solament impedeix la recepció. Açò provoca que el telèfon produïsca més radiació per a millorar la recepció.

— Assegura’t de no cobrir l’antena del teu telèfon.

 

 

 

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.