Dos corredors ingressats amb parada cardiorespiratòria en la Marató de València 2018

 

Rècords a tots els nivells en la Marató València Trinidad Alfonso 2018. A més de les millors marques en categories masculina i femenina, també s’ha consolidat ja com a la prova d’este tipus més disputada a Espanya on més corredors han acabat; concretament 19.495 dels 20.953 participants inscrits en l’eixida. Segons informa l’organització de la prova, la xifra suposa un nou rècord de persones arribades a la meta en la prova, la millor d’Espanya en la seua distància segons la Real Federació Espanyola d’Atletisme (RFEA). Segons l’organització, més de 200.000 persones han eixit al carrer per animar als corredors i atletes d’elit, alguns vinguts de més de 90 països diferents arreu del món a participar en la Marató València Trinidad Alfonso EDP i 10K València Trinidad Alfonso.

Com ja informava ahir aquest diari, l’etíop Leul Gebreselassie ha guanyat  la marató de València Trinidad Alfonso EDP amb un registre de 2:04:30, amb el qual ha batut el rècord de la prova valenciana establit fa un any amb un temps de 2:05:15. Després del vencedor, van arribar a la meta Elhassan El Abbasi (Baréin), amb un temps de 2:04:44 i en tercer lloc el kenyà Matthew Kisorio (2:04:52), tots amb marques que milloren el rècord que s’ha havia establit en l’anterior edició de la prova, la qual cosa dóna una idea del nivell demostrat en aquesta ocasió. El rècord femení l’ha aconseguit Ashete Dido que ha arribat a la meta amb una marca de 02:21:13. La corredora es situa entre les 10 millors corredores de maratons del món. A més, amb la marca del guanyador d’aquest diumenge, el de València es convertix en la novena marató més ràpida del món, després de ser el tretze fins a enguany.

Atencions per part de Creu Roja

Un total de 395 persones han rebut suport de Creu Roja durant aquesta edició. En total s’ha atés 295 homes i 100 dones. La majoria d’intervencions han sigut de caràcter lleu i s’han pogut recuperar durant el recorregut traçat i en els llocs d’assistència sanitària ubicats en la meta. Un total de 17 casos han hagut de ser traslladats en ambulància als centres hospitalaris. Creu Roja, per altra banda ha registrat 180 atencions de tipus muscular, 46 de tipus traumatològic, 72 per esgotament, 4 de tipus cardíac, respiratori i altres 93 assistències degut a altres causes. El 95% de les incidències es van solucionar en el mateix dispositiu i el personal disposat a tal efecte.

Dos corredors han sofrit incidències més greus amb parades cardiorespiratòries. Per una banda un corredor de la Marató es va desmaiar a conseqüència d’una parada cardiorespiratòria quan participava en la carrera 10K, la qual cosa ha provocat que caiguera sobre un cotxe que es torbava estacionat en un cantó de l’avinguda del Port. El corredor ha sigut traslladat a l’Hospital La Fe on es troba ingressat. Al principi es va pensar que es podia tractar d’un atropellament, en el moment es va descartar per persones que va presenciar el moment del desmai.

Un segon corredor ha patit també una parada cardiorespiratòria durant la prova, però de seguida ha sigut atés pel personal sanitari. Ha sigut assistit i posteriorment traslladat a l’hospital després de ser reanimat i estabilitzat. Els dos esportistes es troben en la Fe. 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.