Dos corredors ingressats amb parada cardiorespiratòria en la Marató de València 2018

Ejemplo de shortcode con estilo
  Rècords a tots els nivells en la Marató València Trinidad Alfonso 2018. A més de les millors marques en categories masculina i femenina, també s’ha consolidat ja com a la prova d’este tipus més disputada a Espanya on més corredors han acabat; concretament 19.495 dels 20.953 participants inscrits en l’eixida. Segons informa l’organització de […]

 

Rècords a tots els nivells en la Marató València Trinidad Alfonso 2018. A més de les millors marques en categories masculina i femenina, també s’ha consolidat ja com a la prova d’este tipus més disputada a Espanya on més corredors han acabat; concretament 19.495 dels 20.953 participants inscrits en l’eixida. Segons informa l’organització de la prova, la xifra suposa un nou rècord de persones arribades a la meta en la prova, la millor d’Espanya en la seua distància segons la Real Federació Espanyola d’Atletisme (RFEA). Segons l’organització, més de 200.000 persones han eixit al carrer per animar als corredors i atletes d’elit, alguns vinguts de més de 90 països diferents arreu del món a participar en la Marató València Trinidad Alfonso EDP i 10K València Trinidad Alfonso.

Com ja informava ahir aquest diari, l’etíop Leul Gebreselassie ha guanyat  la marató de València Trinidad Alfonso EDP amb un registre de 2:04:30, amb el qual ha batut el rècord de la prova valenciana establit fa un any amb un temps de 2:05:15. Després del vencedor, van arribar a la meta Elhassan El Abbasi (Baréin), amb un temps de 2:04:44 i en tercer lloc el kenyà Matthew Kisorio (2:04:52), tots amb marques que milloren el rècord que s’ha havia establit en l’anterior edició de la prova, la qual cosa dóna una idea del nivell demostrat en aquesta ocasió. El rècord femení l’ha aconseguit Ashete Dido que ha arribat a la meta amb una marca de 02:21:13. La corredora es situa entre les 10 millors corredores de maratons del món. A més, amb la marca del guanyador d’aquest diumenge, el de València es convertix en la novena marató més ràpida del món, després de ser el tretze fins a enguany.

Atencions per part de Creu Roja

Un total de 395 persones han rebut suport de Creu Roja durant aquesta edició. En total s’ha atés 295 homes i 100 dones. La majoria d’intervencions han sigut de caràcter lleu i s’han pogut recuperar durant el recorregut traçat i en els llocs d’assistència sanitària ubicats en la meta. Un total de 17 casos han hagut de ser traslladats en ambulància als centres hospitalaris. Creu Roja, per altra banda ha registrat 180 atencions de tipus muscular, 46 de tipus traumatològic, 72 per esgotament, 4 de tipus cardíac, respiratori i altres 93 assistències degut a altres causes. El 95% de les incidències es van solucionar en el mateix dispositiu i el personal disposat a tal efecte.

Dos corredors han sofrit incidències més greus amb parades cardiorespiratòries. Per una banda un corredor de la Marató es va desmaiar a conseqüència d’una parada cardiorespiratòria quan participava en la carrera 10K, la qual cosa ha provocat que caiguera sobre un cotxe que es torbava estacionat en un cantó de l’avinguda del Port. El corredor ha sigut traslladat a l’Hospital La Fe on es troba ingressat. Al principi es va pensar que es podia tractar d’un atropellament, en el moment es va descartar per persones que va presenciar el moment del desmai.

Un segon corredor ha patit també una parada cardiorespiratòria durant la prova, però de seguida ha sigut atés pel personal sanitari. Ha sigut assistit i posteriorment traslladat a l’hospital després de ser reanimat i estabilitzat. Els dos esportistes es troben en la Fe. 

 

 

 

 

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.