Dos detingudes per portar un local sense llicència i sense mesures de seguretat pel Covid-19 en Orihuela

 

La Policia Local d’Orihuela, en la comarca del Baix Segura (Alacant), ha arrestat a dos persones per no complir amb les mesures de seguretat per a evitar contagis per coronavirus en el local que regentaven sense la llicència oportuna. A demés, segons han informat fonts policials, s’ha precintat l’establiment i ha quedat tancat i sense prestar servici fins a una altra ordre.

 

Les mateixes fonts han assenyalat que s’espera que les detingudes passen en les pròximes hores a disposició judicial. Es tracta de dos dones, una que portava documentació falsa i una altra que, presumptament, hauria desobeït a l’autoritat. En els dos casos se suma l’agreujant que l’establiment incomplia les normes anticovid.

 

Segons ha pogut saber Europa Press, no es respectava la distància entre taules dins del local, que ha de ser de dos metres o superior, i tampoc el distanciament entre els clients que eren atesos en la barra.

 

Uns fets pels que les dos podrien enfrontar-se a multes d’entre 100 i 600.000 euros depenent de la llei que se li aplique (llei de Seguretat Ciutadana, Llei general de Salut Pública o llei del Sistema Nacional de Protecció Civil). De moment no han transcendit més detalls del cas, encara que des de la Policia Local han informat que la investigació continua oberta.

Últimes notícies

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.