Dos menors detinguts per robar diferents mòbils en Alacant

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a dos menors com a presumptes autors de furtar diferents mòbils en la zona d’oci del Barri, en el centre d’Alacant. L’operatiu es va iniciar per la informació obtinguda de reunions veïnals amb la Policia Nacional.

 

La informació es va recaptar i es va avaluar per la Delegació Provincial de Participació Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, que van identificar a un grup de jóvens que es podrien estar dedicant a la comissió de robatoris en la zona d’oci nocturn coneguda com ‘el Barri’.

 

Amb estes dades, els agents van informar a la Brigada de Seguretat Ciutadana i al Grup Operatiu de Resposta de la Comissaria de Districte Centre, per a que dins del pla de prevenció zones d’oci, es reforçara la presència policial i es feren les actuacions corresponents per a la prevenció de la sostracció de mòbils entre els jóvens que allí es congreguen.

 

Robatoris durant la nit del dissabte

A causa de la major afluència de gent en eixa zona durant el cap de setmana es va elaborar un dispositiu especial amb agents uniformats i de paisà per a poder detindre a les persones que estaven fent furts, ja que sabien en què zona actuaven i quin era el seu modus operandi.

 

Durant el dispositiu d’esta nit de dissabte, els policies van ser requerits per una parella que havia patit un furt del seu telèfon mòbil, suposadament, per part d’uns jóvens, de qui van detallar la seua indumentària i per a on havien escapat.

 

Els agents van tancar el dispositiu pels carrers adjacents, i van ser requerits per una altra persona a qui, presumptament, feia escassos instants que li havien robat el seu telèfon mòbil dos xics amb les mateixes característiques.

 

Van intentar escapar

Els agents van avisar a les altres patrulles per a tancar el cércol, i els van localitzar en un carrer pròxim a on s’havia fet l’últim furt. Els dos jóvens en donar-se compte de la presència policial van ocultar uns objectes en unes jardineres i van començar la fugida, però van ser interceptats.

 

Els policies van recuperar els dos telèfons que suposadament havien sigut robats, i van ser entregats als seus legítims propietaris. Els detinguts, de 15 i 13 anys de nacionalitat espanyola, van ser posats a la disposició de la Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.