Elena Sarasate, la implacable fiscal que ha posat contra l’espasa i la paret ‘La Manada’

La fiscal Elena Sarasate

La fiscal Elena Sarasate | El Español

La fiscal Elena Sarasate s’ha convertit en una de les protagonistes del judici pel cas ‘La Manada’ gràcies al seu implacable discurs durant la presentació del seu informe de conclusions durant la primera jornada a portes obertes, a la qual els periodistes van poder accedir. 

  

  

A les 10 del matí, la fiscal va començar una llarga presentació de dues hores en les quals, segons els assistents, i va dir les coses clares als cinc sevillans i els va fer regirar-se en els seus seients gràcies als seus taxatius i intel·ligents arguments. Una intervenció excel·lent que, assegura ‘El Español’, va fer que molts periodistes es preguntaren d’on venia i la qualificaren de «la millor».

  

  

De manera contundent, Sarasate va sostenir la seua pena de 22 anys i 10 mesos de presó per als membres de ‘La Manada’ i va expressar que havia quedat «perfectament acreditat el delicte d’agressió sexual, el delicte contra la intimitat i el robatori del mòbil», afirmant que els fets es van produir «sense consentiment i baix violència i intimidació».

  

  

«La intimidació va ser gravíssima i va impedir resistència o fugida. No li va quedar més remei que sotmetre’s. Va mantenir una actitud passiva, de no resistir-se, açò és el que es veu. Una dona de genolls, amb cinc homes envoltant-li, sempre en posició d’inferioritat. En cap moment va tenir una actitud activa, estava amb els ulls tancats, no hi havia signe que hi haguera participació», va defensar. 

 

 

 

 

 

 

 

Una professional impecable

La seua inexorable argumentació ha fet que ara totes les mirades se centren en esta professional, de 53 anys i amb una llarga experiència professional en el Tribunal Superior de Justícia de Pamplona.

  

  

Segons ha pogut saber el citat mitjà, Elena Sarasate va aprovar en 1989 les oposicions per a convertir-se en fiscal amb una nota de 9.35, sent la número 65 de la seua promoció. Llicenciada per la Universitat de Navarra, va ser destinada en primer lloc al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Bande, a Orense. Poc després, va tornar a Pamplona.

 

 

Elena Sarasate con el Fiscal Jefe de Navarra

Elena Sarasate amb el Fiscal Cap de Navarra | EFE

  

«És molt bona interrogadora. Açò és important tenir-ho en compte, perquè bona part de la prova consistix a interrogar. És molt incisiva, aconseguix posar sempre contra les cordes als acusats. Això sí, mai perd les formes», revela un lletrat de Pamplona.

  

  

Els qui la coneixen, no dubten a afalagar la seua forma de treballar: «És molt convençuda, no deixa caps per lligar», «Destaca per la capacitat de sintetitzar tot», «els informes que fa al final són molt brillants» o «Si la tens de contrària, pitjor», són alguns dels comentaris que es diuen sobre ella. 

 

 

 

 

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU