13 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Elena Sarasate, la implacable fiscal que ha posat contra l’espasa i la paret ‘La Manada’

La fiscal Elena Sarasate

La fiscal Elena Sarasate | El Español

La fiscal Elena Sarasate s’ha convertit en una de les protagonistes del judici pel cas ‘La Manada’ gràcies al seu implacable discurs durant la presentació del seu informe de conclusions durant la primera jornada a portes obertes, a la qual els periodistes van poder accedir. 

  

  

A les 10 del matí, la fiscal va començar una llarga presentació de dues hores en les quals, segons els assistents, i va dir les coses clares als cinc sevillans i els va fer regirar-se en els seus seients gràcies als seus taxatius i intel·ligents arguments. Una intervenció excel·lent que, assegura ‘El Español’, va fer que molts periodistes es preguntaren d’on venia i la qualificaren de «la millor».

  

  

De manera contundent, Sarasate va sostenir la seua pena de 22 anys i 10 mesos de presó per als membres de ‘La Manada’ i va expressar que havia quedat «perfectament acreditat el delicte d’agressió sexual, el delicte contra la intimitat i el robatori del mòbil», afirmant que els fets es van produir «sense consentiment i baix violència i intimidació».

  

  

«La intimidació va ser gravíssima i va impedir resistència o fugida. No li va quedar més remei que sotmetre’s. Va mantenir una actitud passiva, de no resistir-se, açò és el que es veu. Una dona de genolls, amb cinc homes envoltant-li, sempre en posició d’inferioritat. En cap moment va tenir una actitud activa, estava amb els ulls tancats, no hi havia signe que hi haguera participació», va defensar. 

 

 

 

 

 

 

 

Una professional impecable

La seua inexorable argumentació ha fet que ara totes les mirades se centren en esta professional, de 53 anys i amb una llarga experiència professional en el Tribunal Superior de Justícia de Pamplona.

  

  

Segons ha pogut saber el citat mitjà, Elena Sarasate va aprovar en 1989 les oposicions per a convertir-se en fiscal amb una nota de 9.35, sent la número 65 de la seua promoció. Llicenciada per la Universitat de Navarra, va ser destinada en primer lloc al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Bande, a Orense. Poc després, va tornar a Pamplona.

 

 

Elena Sarasate con el Fiscal Jefe de Navarra

Elena Sarasate amb el Fiscal Cap de Navarra | EFE

  

«És molt bona interrogadora. Açò és important tenir-ho en compte, perquè bona part de la prova consistix a interrogar. És molt incisiva, aconseguix posar sempre contra les cordes als acusats. Això sí, mai perd les formes», revela un lletrat de Pamplona.

  

  

Els qui la coneixen, no dubten a afalagar la seua forma de treballar: «És molt convençuda, no deixa caps per lligar», «Destaca per la capacitat de sintetitzar tot», «els informes que fa al final són molt brillants» o «Si la tens de contrària, pitjor», són alguns dels comentaris que es diuen sobre ella. 

 

 

 

 

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.