Anuncios

Elena Sarasate, la implacable fiscal que ha posat contra l’espasa i la paret ‘La Manada’

La fiscal Elena Sarasate

La fiscal Elena Sarasate | El Español

La fiscal Elena Sarasate s’ha convertit en una de les protagonistes del judici pel cas ‘La Manada’ gràcies al seu implacable discurs durant la presentació del seu informe de conclusions durant la primera jornada a portes obertes, a la qual els periodistes van poder accedir. 

  

  

A les 10 del matí, la fiscal va començar una llarga presentació de dues hores en les quals, segons els assistents, i va dir les coses clares als cinc sevillans i els va fer regirar-se en els seus seients gràcies als seus taxatius i intel·ligents arguments. Una intervenció excel·lent que, assegura ‘El Español’, va fer que molts periodistes es preguntaren d’on venia i la qualificaren de «la millor».

  

  

De manera contundent, Sarasate va sostenir la seua pena de 22 anys i 10 mesos de presó per als membres de ‘La Manada’ i va expressar que havia quedat «perfectament acreditat el delicte d’agressió sexual, el delicte contra la intimitat i el robatori del mòbil», afirmant que els fets es van produir «sense consentiment i baix violència i intimidació».

  

  

«La intimidació va ser gravíssima i va impedir resistència o fugida. No li va quedar més remei que sotmetre’s. Va mantenir una actitud passiva, de no resistir-se, açò és el que es veu. Una dona de genolls, amb cinc homes envoltant-li, sempre en posició d’inferioritat. En cap moment va tenir una actitud activa, estava amb els ulls tancats, no hi havia signe que hi haguera participació», va defensar. 

 

 

 

 

 

 

 

Una professional impecable

La seua inexorable argumentació ha fet que ara totes les mirades se centren en esta professional, de 53 anys i amb una llarga experiència professional en el Tribunal Superior de Justícia de Pamplona.

  

  

Segons ha pogut saber el citat mitjà, Elena Sarasate va aprovar en 1989 les oposicions per a convertir-se en fiscal amb una nota de 9.35, sent la número 65 de la seua promoció. Llicenciada per la Universitat de Navarra, va ser destinada en primer lloc al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Bande, a Orense. Poc després, va tornar a Pamplona.

 

 

Elena Sarasate con el Fiscal Jefe de Navarra

Elena Sarasate amb el Fiscal Cap de Navarra | EFE

  

«És molt bona interrogadora. Açò és important tenir-ho en compte, perquè bona part de la prova consistix a interrogar. És molt incisiva, aconseguix posar sempre contra les cordes als acusats. Això sí, mai perd les formes», revela un lletrat de Pamplona.

  

  

Els qui la coneixen, no dubten a afalagar la seua forma de treballar: «És molt convençuda, no deixa caps per lligar», «Destaca per la capacitat de sintetitzar tot», «els informes que fa al final són molt brillants» o «Si la tens de contrària, pitjor», són alguns dels comentaris que es diuen sobre ella. 

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.