20.6 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

Elena Sarasate, la implacable fiscal que ha posat contra l’espasa i la paret ‘La Manada’

La fiscal Elena Sarasate

La fiscal Elena Sarasate | El Español

La fiscal Elena Sarasate s’ha convertit en una de les protagonistes del judici pel cas ‘La Manada’ gràcies al seu implacable discurs durant la presentació del seu informe de conclusions durant la primera jornada a portes obertes, a la qual els periodistes van poder accedir. 

  

  

A les 10 del matí, la fiscal va començar una llarga presentació de dues hores en les quals, segons els assistents, i va dir les coses clares als cinc sevillans i els va fer regirar-se en els seus seients gràcies als seus taxatius i intel·ligents arguments. Una intervenció excel·lent que, assegura ‘El Español’, va fer que molts periodistes es preguntaren d’on venia i la qualificaren de «la millor».

  

  

De manera contundent, Sarasate va sostenir la seua pena de 22 anys i 10 mesos de presó per als membres de ‘La Manada’ i va expressar que havia quedat «perfectament acreditat el delicte d’agressió sexual, el delicte contra la intimitat i el robatori del mòbil», afirmant que els fets es van produir «sense consentiment i baix violència i intimidació».

  

  

«La intimidació va ser gravíssima i va impedir resistència o fugida. No li va quedar més remei que sotmetre’s. Va mantenir una actitud passiva, de no resistir-se, açò és el que es veu. Una dona de genolls, amb cinc homes envoltant-li, sempre en posició d’inferioritat. En cap moment va tenir una actitud activa, estava amb els ulls tancats, no hi havia signe que hi haguera participació», va defensar. 

 

 

 

 

 

 

 

Una professional impecable

La seua inexorable argumentació ha fet que ara totes les mirades se centren en esta professional, de 53 anys i amb una llarga experiència professional en el Tribunal Superior de Justícia de Pamplona.

  

  

Segons ha pogut saber el citat mitjà, Elena Sarasate va aprovar en 1989 les oposicions per a convertir-se en fiscal amb una nota de 9.35, sent la número 65 de la seua promoció. Llicenciada per la Universitat de Navarra, va ser destinada en primer lloc al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Bande, a Orense. Poc després, va tornar a Pamplona.

 

 

Elena Sarasate con el Fiscal Jefe de Navarra

Elena Sarasate amb el Fiscal Cap de Navarra | EFE

  

«És molt bona interrogadora. Açò és important tenir-ho en compte, perquè bona part de la prova consistix a interrogar. És molt incisiva, aconseguix posar sempre contra les cordes als acusats. Això sí, mai perd les formes», revela un lletrat de Pamplona.

  

  

Els qui la coneixen, no dubten a afalagar la seua forma de treballar: «És molt convençuda, no deixa caps per lligar», «Destaca per la capacitat de sintetitzar tot», «els informes que fa al final són molt brillants» o «Si la tens de contrària, pitjor», són alguns dels comentaris que es diuen sobre ella. 

 

 

 

 

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.