11.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Elena Sarasate, la implacable fiscal que ha posat contra l’espasa i la paret ‘La Manada’

La fiscal Elena Sarasate

La fiscal Elena Sarasate | El Español

La fiscal Elena Sarasate s’ha convertit en una de les protagonistes del judici pel cas ‘La Manada’ gràcies al seu implacable discurs durant la presentació del seu informe de conclusions durant la primera jornada a portes obertes, a la qual els periodistes van poder accedir. 

  

  

A les 10 del matí, la fiscal va començar una llarga presentació de dues hores en les quals, segons els assistents, i va dir les coses clares als cinc sevillans i els va fer regirar-se en els seus seients gràcies als seus taxatius i intel·ligents arguments. Una intervenció excel·lent que, assegura ‘El Español’, va fer que molts periodistes es preguntaren d’on venia i la qualificaren de «la millor».

  

  

De manera contundent, Sarasate va sostenir la seua pena de 22 anys i 10 mesos de presó per als membres de ‘La Manada’ i va expressar que havia quedat «perfectament acreditat el delicte d’agressió sexual, el delicte contra la intimitat i el robatori del mòbil», afirmant que els fets es van produir «sense consentiment i baix violència i intimidació».

  

  

«La intimidació va ser gravíssima i va impedir resistència o fugida. No li va quedar més remei que sotmetre’s. Va mantenir una actitud passiva, de no resistir-se, açò és el que es veu. Una dona de genolls, amb cinc homes envoltant-li, sempre en posició d’inferioritat. En cap moment va tenir una actitud activa, estava amb els ulls tancats, no hi havia signe que hi haguera participació», va defensar. 

 

 

 

 

 

 

 

Una professional impecable

La seua inexorable argumentació ha fet que ara totes les mirades se centren en esta professional, de 53 anys i amb una llarga experiència professional en el Tribunal Superior de Justícia de Pamplona.

  

  

Segons ha pogut saber el citat mitjà, Elena Sarasate va aprovar en 1989 les oposicions per a convertir-se en fiscal amb una nota de 9.35, sent la número 65 de la seua promoció. Llicenciada per la Universitat de Navarra, va ser destinada en primer lloc al Jutjat de Primera Instància i Instrucció de Bande, a Orense. Poc després, va tornar a Pamplona.

 

 

Elena Sarasate con el Fiscal Jefe de Navarra

Elena Sarasate amb el Fiscal Cap de Navarra | EFE

  

«És molt bona interrogadora. Açò és important tenir-ho en compte, perquè bona part de la prova consistix a interrogar. És molt incisiva, aconseguix posar sempre contra les cordes als acusats. Això sí, mai perd les formes», revela un lletrat de Pamplona.

  

  

Els qui la coneixen, no dubten a afalagar la seua forma de treballar: «És molt convençuda, no deixa caps per lligar», «Destaca per la capacitat de sintetitzar tot», «els informes que fa al final són molt brillants» o «Si la tens de contrària, pitjor», són alguns dels comentaris que es diuen sobre ella. 

 

 

 

 

Últimes notícies

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.