Denuncien l’enverinament d’una colònia de 100 gats a Benidorm


El Partit Animalista PACMA denuncia la “total indiferència” de l’Ajuntament de Benidorm davant la desprotecció de les colònies felines municipals. Els fets succeeixen després de nombrosos avisos i queixes rebudes per la formació política a causa de la desprotecció d’aquests animals per part del Consistori.

El detonant ha sigut la crida desesperada d’una alimentadora, que avisava durant la vesprada d’aquest dijous de l’enverinament d’una colònia completa amb quasi un centenar de gats en els recipients dels quals hi havia multitud de restes de bosses de raticida. Molts animals estan desapareguts i la Policia Local ja té constància dels fets.


PACMA sol·licitarà una reunió urgent amb l’Ajuntament de Benidorm a causa “del perill que corren els animals al no tindre els gestors de colònies cap suport administratiu”. Els animals estan sent alimentats i esterilitzats, en gran part, pels propis voluntaris que al seu torn reben multes administratives per cuidar als animals en la via pública malgrat fer-ho amb perspectiva higiènica i sanitària.


L’associació protectora ‘La Voz Animal – El Despertar de los Corazones’ ha llançat un comunicat en les seues xarxes acompanyat d’un vídeo descoratjador del moment en el qual la cuidadora de la colònia, que estava controlada i esterilitzada, s’adona que els gats han menjat el pinso enverinat.

“Llancem un crit unànime per a exigir als ajuntaments que, d’una vegada per sempre, legalitzen les colònies dels gats del carrer, ací a Benidorm i on abast aquest missatge. Ja n’hi ha prou de matar-los, maltractar-los i veure’ls com a fem”, declaren en les seues xarxes.


PACMA també s’ha fet eco de la normalització d’aquesta violència contra els animals, ja reconeguts com a éssers que tenen sentiments, després de l’actuació de la Policia Local, que va acudir després de diverses trucades per a finalment recomanar a les gestores que “tiraren els cossos que trobaren al fem” i que es “estalviaren paperassa”.


Les alimentadores declaren que se senten totalment desprotegides en ser constantment perseguides per veïns que no entenen la labor de gestió de les colònies felines: “necessitem urgentment que es reconega el treball de la cura d’aquests animals que són responsabilitat de tots i conseqüència directa de l’abandó i la deixadesa dels propis veïns. Això ens costa temps, diners i salut, i als animals els costa la vida. Venen al món sol a patir i passar misèria; l’única cosa que intentem és que tinguen una vida mínimament digna”, argumenten.


No se sap quants animals han pogut morir, ja que els recipients amb menjar estaven quasi totalment consumits i hi havia multitud de bosses de raticida amb mossegades al llarg de tot el terreny.


El Partit Animalista ressalta la cruesa i violència de la situació, ja que la persona que va perpetrar els fets es va encarregar de deixar les bosses escampades i visibles amb la intenció que els cuidadors saberen que havia enverinat als animals. “Rebem avisos d’aquest tipus constantment perquè hi ha molta gent que menysprea als gats o que directament paga les seues frustracions amb ells”, expliquen.


PACMA defensa la necessitat de reforçar la protecció animal també a nivell municipal i refinar els mètodes d’identificació i captura dels maltractadors que, en moltes ocasions, duen a terme aquests menyspreables actes com a conseqüència a la inacció administrativa sistemàtica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.