Denuncien l’enverinament d’una colònia de 100 gats a Benidorm


El Partit Animalista PACMA denuncia la “total indiferència” de l’Ajuntament de Benidorm davant la desprotecció de les colònies felines municipals. Els fets succeeixen després de nombrosos avisos i queixes rebudes per la formació política a causa de la desprotecció d’aquests animals per part del Consistori.

El detonant ha sigut la crida desesperada d’una alimentadora, que avisava durant la vesprada d’aquest dijous de l’enverinament d’una colònia completa amb quasi un centenar de gats en els recipients dels quals hi havia multitud de restes de bosses de raticida. Molts animals estan desapareguts i la Policia Local ja té constància dels fets.


PACMA sol·licitarà una reunió urgent amb l’Ajuntament de Benidorm a causa “del perill que corren els animals al no tindre els gestors de colònies cap suport administratiu”. Els animals estan sent alimentats i esterilitzats, en gran part, pels propis voluntaris que al seu torn reben multes administratives per cuidar als animals en la via pública malgrat fer-ho amb perspectiva higiènica i sanitària.


L’associació protectora ‘La Voz Animal – El Despertar de los Corazones’ ha llançat un comunicat en les seues xarxes acompanyat d’un vídeo descoratjador del moment en el qual la cuidadora de la colònia, que estava controlada i esterilitzada, s’adona que els gats han menjat el pinso enverinat.

“Llancem un crit unànime per a exigir als ajuntaments que, d’una vegada per sempre, legalitzen les colònies dels gats del carrer, ací a Benidorm i on abast aquest missatge. Ja n’hi ha prou de matar-los, maltractar-los i veure’ls com a fem”, declaren en les seues xarxes.


PACMA també s’ha fet eco de la normalització d’aquesta violència contra els animals, ja reconeguts com a éssers que tenen sentiments, després de l’actuació de la Policia Local, que va acudir després de diverses trucades per a finalment recomanar a les gestores que “tiraren els cossos que trobaren al fem” i que es “estalviaren paperassa”.


Les alimentadores declaren que se senten totalment desprotegides en ser constantment perseguides per veïns que no entenen la labor de gestió de les colònies felines: “necessitem urgentment que es reconega el treball de la cura d’aquests animals que són responsabilitat de tots i conseqüència directa de l’abandó i la deixadesa dels propis veïns. Això ens costa temps, diners i salut, i als animals els costa la vida. Venen al món sol a patir i passar misèria; l’única cosa que intentem és que tinguen una vida mínimament digna”, argumenten.


No se sap quants animals han pogut morir, ja que els recipients amb menjar estaven quasi totalment consumits i hi havia multitud de bosses de raticida amb mossegades al llarg de tot el terreny.


El Partit Animalista ressalta la cruesa i violència de la situació, ja que la persona que va perpetrar els fets es va encarregar de deixar les bosses escampades i visibles amb la intenció que els cuidadors saberen que havia enverinat als animals. “Rebem avisos d’aquest tipus constantment perquè hi ha molta gent que menysprea als gats o que directament paga les seues frustracions amb ells”, expliquen.


PACMA defensa la necessitat de reforçar la protecció animal també a nivell municipal i refinar els mètodes d’identificació i captura dels maltractadors que, en moltes ocasions, duen a terme aquests menyspreables actes com a conseqüència a la inacció administrativa sistemàtica.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.

La banca preveu un creixement moderat però sòlid de l’economia espanyola en 2026

Experts del sector bancari han pronosticat un creixement moderat però sòlid de l'economia espanyola en 2026, per damunt de l'eurozona. Han assenyalat riscos pel petroli i el conflicte a l'Iran i han destacat el suport del consum, la inversió i els fons europeus.

Tellado rebutja reobrir la ferida del 11M i ho considera matèria jutjada en tribunals i urnes

El secretari general del PP ha rebutjat furgar en la 'ferida' del 11M i ha remarcat que és una matèria jutjada en tribunals i urnes. Responia a les tesis de Jaime Mayor Orella.

La jutgessa de la DANA cita com a testimonis a comandaments i empleats d’FGV

La instructora ha cridat a declarar a responsables del lloc d'FGV a Paiporta i a un coordinador de seguretat. També ha demanat confirmar si va haver-hi instruccions d'Emergències entre el 24 i el 29 d'octubre de 2024.

Tellado resta importància al congrés del PPCV i prioritza la gestió de la DANA

El secretari general del PP ha assegurat que el partit està centrat en governar i a atendre els efectes de la DANA, i que el congrés del PPCV no és una prioritat per a la ciutadania.

Tellado refreda el debat sobre el congrés del PPCV i posa el focus a governar

Miguel Tellado ha sostingut que el PP està centrat en governar i a atendre els problemes derivats de la DANA. Ha restat importància al calendari del congrés del PPCV.

PSPV i Compromís exigixen a Massó explicacions per un assessor que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a la presidenta de Les Corts, Plans Massó, que aclarisca la situació d'un assessor contractat que, segons s'ha publicat, operaria per a Vox a Múrcia. Presidència ha defés que el treballador assessora en comunicació.

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.