6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Denuncien l’enverinament d’una colònia de 100 gats a Benidorm


El Partit Animalista PACMA denuncia la “total indiferència” de l’Ajuntament de Benidorm davant la desprotecció de les colònies felines municipals. Els fets succeeixen després de nombrosos avisos i queixes rebudes per la formació política a causa de la desprotecció d’aquests animals per part del Consistori.

El detonant ha sigut la crida desesperada d’una alimentadora, que avisava durant la vesprada d’aquest dijous de l’enverinament d’una colònia completa amb quasi un centenar de gats en els recipients dels quals hi havia multitud de restes de bosses de raticida. Molts animals estan desapareguts i la Policia Local ja té constància dels fets.


PACMA sol·licitarà una reunió urgent amb l’Ajuntament de Benidorm a causa “del perill que corren els animals al no tindre els gestors de colònies cap suport administratiu”. Els animals estan sent alimentats i esterilitzats, en gran part, pels propis voluntaris que al seu torn reben multes administratives per cuidar als animals en la via pública malgrat fer-ho amb perspectiva higiènica i sanitària.


L’associació protectora ‘La Voz Animal – El Despertar de los Corazones’ ha llançat un comunicat en les seues xarxes acompanyat d’un vídeo descoratjador del moment en el qual la cuidadora de la colònia, que estava controlada i esterilitzada, s’adona que els gats han menjat el pinso enverinat.

“Llancem un crit unànime per a exigir als ajuntaments que, d’una vegada per sempre, legalitzen les colònies dels gats del carrer, ací a Benidorm i on abast aquest missatge. Ja n’hi ha prou de matar-los, maltractar-los i veure’ls com a fem”, declaren en les seues xarxes.


PACMA també s’ha fet eco de la normalització d’aquesta violència contra els animals, ja reconeguts com a éssers que tenen sentiments, després de l’actuació de la Policia Local, que va acudir després de diverses trucades per a finalment recomanar a les gestores que “tiraren els cossos que trobaren al fem” i que es “estalviaren paperassa”.


Les alimentadores declaren que se senten totalment desprotegides en ser constantment perseguides per veïns que no entenen la labor de gestió de les colònies felines: “necessitem urgentment que es reconega el treball de la cura d’aquests animals que són responsabilitat de tots i conseqüència directa de l’abandó i la deixadesa dels propis veïns. Això ens costa temps, diners i salut, i als animals els costa la vida. Venen al món sol a patir i passar misèria; l’única cosa que intentem és que tinguen una vida mínimament digna”, argumenten.


No se sap quants animals han pogut morir, ja que els recipients amb menjar estaven quasi totalment consumits i hi havia multitud de bosses de raticida amb mossegades al llarg de tot el terreny.


El Partit Animalista ressalta la cruesa i violència de la situació, ja que la persona que va perpetrar els fets es va encarregar de deixar les bosses escampades i visibles amb la intenció que els cuidadors saberen que havia enverinat als animals. “Rebem avisos d’aquest tipus constantment perquè hi ha molta gent que menysprea als gats o que directament paga les seues frustracions amb ells”, expliquen.


PACMA defensa la necessitat de reforçar la protecció animal també a nivell municipal i refinar els mètodes d’identificació i captura dels maltractadors que, en moltes ocasions, duen a terme aquests menyspreables actes com a conseqüència a la inacció administrativa sistemàtica.

Últimes notícies

La massa d’aire àrtic deixa mínimes de -7,1 graus en el nord de la Comunitat Valenciana

La irrupció d'aire àrtic ha deixat un brusc descens de les mínimes a l'interior de Castelló, amb -7,1 graus a Castellfort i valors negatius en diverses localitats. Aemet demana precaució per possible gel en carretera.

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.