Denuncien l’enverinament d’una colònia de 100 gats a Benidorm


El Partit Animalista PACMA denuncia la «total indiferència» de l’Ajuntament de Benidorm davant la desprotecció de les colònies felines municipals. Els fets succeeixen després de nombrosos avisos i queixes rebudes per la formació política a causa de la desprotecció d’aquests animals per part del Consistori.

El detonant ha sigut la crida desesperada d’una alimentadora, que avisava durant la vesprada d’aquest dijous de l’enverinament d’una colònia completa amb quasi un centenar de gats en els recipients dels quals hi havia multitud de restes de bosses de raticida. Molts animals estan desapareguts i la Policia Local ja té constància dels fets.


PACMA sol·licitarà una reunió urgent amb l’Ajuntament de Benidorm a causa “del perill que corren els animals al no tindre els gestors de colònies cap suport administratiu”. Els animals estan sent alimentats i esterilitzats, en gran part, pels propis voluntaris que al seu torn reben multes administratives per cuidar als animals en la via pública malgrat fer-ho amb perspectiva higiènica i sanitària.


L’associació protectora ‘La Voz Animal – El Despertar de los Corazones’ ha llançat un comunicat en les seues xarxes acompanyat d’un vídeo descoratjador del moment en el qual la cuidadora de la colònia, que estava controlada i esterilitzada, s’adona que els gats han menjat el pinso enverinat.

«Llancem un crit unànime per a exigir als ajuntaments que, d’una vegada per sempre, legalitzen les colònies dels gats del carrer, ací a Benidorm i on abast aquest missatge. Ja n’hi ha prou de matar-los, maltractar-los i veure’ls com a fem», declaren en les seues xarxes.


PACMA també s’ha fet eco de la normalització d’aquesta violència contra els animals, ja reconeguts com a éssers que tenen sentiments, després de l’actuació de la Policia Local, que va acudir després de diverses trucades per a finalment recomanar a les gestores que «tiraren els cossos que trobaren al fem» i que es «estalviaren paperassa».


Les alimentadores declaren que se senten totalment desprotegides en ser constantment perseguides per veïns que no entenen la labor de gestió de les colònies felines: «necessitem urgentment que es reconega el treball de la cura d’aquests animals que són responsabilitat de tots i conseqüència directa de l’abandó i la deixadesa dels propis veïns. Això ens costa temps, diners i salut, i als animals els costa la vida. Venen al món sol a patir i passar misèria; l’única cosa que intentem és que tinguen una vida mínimament digna», argumenten.


No se sap quants animals han pogut morir, ja que els recipients amb menjar estaven quasi totalment consumits i hi havia multitud de bosses de raticida amb mossegades al llarg de tot el terreny.


El Partit Animalista ressalta la cruesa i violència de la situació, ja que la persona que va perpetrar els fets es va encarregar de deixar les bosses escampades i visibles amb la intenció que els cuidadors saberen que havia enverinat als animals. «Rebem avisos d’aquest tipus constantment perquè hi ha molta gent que menysprea als gats o que directament paga les seues frustracions amb ells», expliquen.


PACMA defensa la necessitat de reforçar la protecció animal també a nivell municipal i refinar els mètodes d’identificació i captura dels maltractadors que, en moltes ocasions, duen a terme aquests menyspreables actes com a conseqüència a la inacció administrativa sistemàtica.

Últimes notícies

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.

La pirotècnia reclama garanties de seguretat per a la mascletà del 9 d’Octubre a València

El sector pirotècnic reclama a la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana que garantisca la seguretat en la mascletà del 9 d’Octubre i en el congrés mundial de focs artificials, amenaçats per l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València.

L’acampada per la vivenda a València reubicarà les tendes per no interferir en el 9 d’Octubre

Les persones acampades per la vivenda en la plaça de l’Ajuntament de València reorganitzaran i mouran les més de 500 tendes perquè puguen celebrar-se amb normalitat els actes del 9 d’Octubre. El col·lectiu manté la protesta de forma indefinida fins aconseguir les seues reivindicacions i compta amb coordinació policial per motius de seguretat.

Tres detinguts a Borriana en una vivenda usada per a vendre droga

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Borriana acusades de tràfic de drogues i pertinença a grup criminal, després d’un registre en una vivenda on han trobat diverses substàncies estupefaents i material per a la seua distribució.

Mitjans i la Generalitat subscriuen un conveni de col·laboració per a impulsar els mitjans de comunicació valencians

L’acord, dotat amb 10.000 euros, reforça la col·laboració institucional i el compromís de Mitjans amb la representació i defensa del sector de la comunicació a la Comunitat Valenciana

Investigat a Torrent per empadronar estrangers de manera fraudulenta a canvi de diners

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Torrent acusat d’empadronar irregularment estrangers en vivendes on no residien, presumptament cobrant fins a 1.000 euros per persona.

Intervenen quasi tona i mitja de cocaïna en un ferri arribat a València des d’Eivissa

L’Agència Tributària ha intervingut 1.420 pastilles de cocaïna, d’un pes pròxim a tona i mitja, en un ferri procedent d’Eivissa cap a València i ha detingut el conductor del vehicle on viatjava la droga.