Les estafes i fraus més comuns en llogar un habitatge per a les vacances

Queden pocs dies perquè comence oficialment la temporada d’estiu. Durant aquests dies, un gran nombre de ciutadans aprofitarà a prendre’s uns dies de vacances per a desconnectar de la rutina diària i de l’estrés del treball. Amb aquest objectiu, les persones busquen per internet allotjaments per a allotjar-se durant aquestes jornades de descans.

Els estafadors llancen els seus hams per aquestes dates amb els lloguers vacacionals que s’anuncien en webs especialitzades, en fòrums i xarxes socials. Les fotos d’aqueixa piscina fantàstica o aqueixa terrassa directa a la mar ens enlluernen i caiem en el parany. Per aquestes dates, la Policia avisa que les estafes de lloguer d’habitatge augmenten. Alguns consells per a tindre en compte podrien evitar-nos el disgust de perdre una important quantitat de diners o de sentir-nos ximples perduts, sense casa, sense platja i sense vacances.

Modus operandi més comuns dels estafadors

1. El propietari diu que resideix a l’estranger. Si ja has contactat amb el supòsit propietari, és molt habitual que diga que està residint a l’estranger, que no et pot ensenyar el pis, per la qual cosa vol llogar-lo ràpidament. Et demanarà diners per a enviar-te les claus o un depòsit per a congelar el lloguer. Amb això ja pots sospitar que es tracta d’un intent d’estafa.

2. Un altre senyal característic d’aquests fraus en el lloguer és que el propietari fica molta pressa. El pis o la casa a la platja és estupenda, en bona zona i el que més t’agrada és que és el preu; l’inquilí també tindrà pressa per llogar aqueixa ganga com més prompte millor, perquè no se l’emporte un altre.

3. Les fotografies falses que usen aquests delinqüents solen ser de l’exterior de la casa, encara que ja mostren també d’habitacions i altres espais, però semblen tretes d’hotels o llocs no habitats realment (com a webs de botigues de mobles, d’immobiliàries). A vegades usen fotografies d’algun banc d’imatges gratis. Pots comprovar si les fotografies ja estan en internet en altres anuncis amb l’eina de Google per a rastrejar l’origen.
4. D’ací, que una altra pista d’una possible estafa són les fotos, que acompanyen l’anunci del lloguer i semblen tretes d’una revista decoració. Si veiem un anunci que pot estar a preu de mercat però que el pis sembla de revista de decoració desconfia, perquè no és habitual que un anunci de lloguer use fotos professionals.

Webs estranyes

Una de les claus per a evitar estafes per internet és no accedint a adreces de pàgines webs que puguen semblar estranyes. Aquests links solen rebre’s a través de correus electrònics i solen dirigir cap a llocs web falsos que imiten el disseny de plataformes de lloguer d’habitatges. Els professionals aposten per acudir directament a pàgines de confiança.

Ofertes poc realistes

Encara que els ciutadans estiguen temptats amb ofertes molt barates, aquests anuncis solen ser falsos. Els estafadors utilitzen propostes «massa bones per a ser veritat». Com a principal consell: «No et sentes pressionat a pagar per alguna cosa que no sembla correcte, és millor acabar immediatament la comunicació«.

Pagament fiable

Els delinqüents podrien demandar als inquilins que li feren el pagament de l’import de la reserva a través d’algun canal fora de les pàgines webs de reserva, com per exemple a través d’un ingrés bancari. Això exposa a les persones a un major risc de frau.

Compte segur

Per a evitar problemes, els professionals aposten per reforçar la seguretat dels comptes personals. Emprar contrasenyes més complexes perquè els estafadors no tinguen la possibilitat d’accedir a les dades personals és una opció molt recomanable. «Utilitzar detalls d’inici de sessió únics en diferents comptes i mantindre els dispositius actualitzats, pot ajudar-te a estar protegit«.

Últimes notícies

El PSPV exigix al Consell que retire de manera definitiva la reforma de la llei Trans

El PSPV ha demanat al Consell que retire de forma definitiva la reforma de la llei Trans valenciana després que el Tribunal Constitucional haja mantingut la suspensió cautelar de diversos preceptes per possible perjudici greu a menors trans.

L’ocupació turística puja un 4,3 % fins a juny i suma 268.949 afiliats a la Comunitat

L’afiliació a la Seguretat Social en activitats turístiques ha crescut un 4,3 % a la Comunitat Valenciana fins a juny, amb 268.949 assalariats, en un context d’augment generalitzat de l’ocupació turística a Espanya.

Avis groc per fortes tempestes al nord de Castelló i calor extrema a València i Alacant

Aemet ha activat per a divendres i dissabte l’avís groc per tempestes intenses a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 38 graus a punts de València i Alacant.

Troben una patera buida entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall a Benidorm

La Policia Local de Benidorm ha localitzat a primera hora del matí una patera a la deriva entre la cala del Tío Ximo i Punta Cavall, sense rastre dels ocupants. Els agents han inspeccionat la zona i no descarten que apareguen altres embarcacions en les pròximes hores.

Educació injecta 8 milions més en obres a 10 col·legis i instituts de la Comunitat

La Conselleria d'Educació ha augmentat en quasi 8 milions el pressupost per a obres en huit col·legis i dos instituts de la Comunitat Valenciana, fins a una inversió global pròxima als 50 milions. València concentra la major part de les actuacions, amb centres a Estivella, Almoines, Puçol, Sagunt, Canals i Bellreguard.

Creix el front veïnal i municipal contra el macroabocador de Zarra

Representants veïnals i ajuntaments del Valle de Ayora-Cofrentes han traslladat al Consell el seu rebuig al macroabocador de Zarra, mentre s’amplia l’oposició social i política al projecte.

València reforçarà la seguretat amb 1.500 agents per l’eclipse solar del 12 d’agost

L’eclipse solar del 12 d’agost mobilitzarà 1.500 agents a la província de València i un ampli dispositiu de trànsit, emergències i prevenció d’incendis. Les autoritats recomanen planificar els desplaçaments, evitar zones forestals i seguir només informació oficial.

Desarticulada una trama que ha defraudat 11,9 milions d’IVA en begudes alcohòliques

La Policia Nacional ha detingut tretze persones i n’ha investigat quatre més en una operació amb Hisenda que ha destapat un frau de 11,9 milions d’euros d’IVA en el sector de les begudes alcohòliques, amb ramificacions a Sevilla, Còrdova, Badajoz i València.
FILMOTECA D'ESTIU