Les estafes i fraus més comuns en llogar un habitatge per a les vacances

Queden pocs dies perquè comence oficialment la temporada d’estiu. Durant aquests dies, un gran nombre de ciutadans aprofitarà a prendre’s uns dies de vacances per a desconnectar de la rutina diària i de l’estrés del treball. Amb aquest objectiu, les persones busquen per internet allotjaments per a allotjar-se durant aquestes jornades de descans.

Els estafadors llancen els seus hams per aquestes dates amb els lloguers vacacionals que s’anuncien en webs especialitzades, en fòrums i xarxes socials. Les fotos d’aqueixa piscina fantàstica o aqueixa terrassa directa a la mar ens enlluernen i caiem en el parany. Per aquestes dates, la Policia avisa que les estafes de lloguer d’habitatge augmenten. Alguns consells per a tindre en compte podrien evitar-nos el disgust de perdre una important quantitat de diners o de sentir-nos ximples perduts, sense casa, sense platja i sense vacances.

Modus operandi més comuns dels estafadors

1. El propietari diu que resideix a l’estranger. Si ja has contactat amb el supòsit propietari, és molt habitual que diga que està residint a l’estranger, que no et pot ensenyar el pis, per la qual cosa vol llogar-lo ràpidament. Et demanarà diners per a enviar-te les claus o un depòsit per a congelar el lloguer. Amb això ja pots sospitar que es tracta d’un intent d’estafa.

2. Un altre senyal característic d’aquests fraus en el lloguer és que el propietari fica molta pressa. El pis o la casa a la platja és estupenda, en bona zona i el que més t’agrada és que és el preu; l’inquilí també tindrà pressa per llogar aqueixa ganga com més prompte millor, perquè no se l’emporte un altre.

3. Les fotografies falses que usen aquests delinqüents solen ser de l’exterior de la casa, encara que ja mostren també d’habitacions i altres espais, però semblen tretes d’hotels o llocs no habitats realment (com a webs de botigues de mobles, d’immobiliàries). A vegades usen fotografies d’algun banc d’imatges gratis. Pots comprovar si les fotografies ja estan en internet en altres anuncis amb l’eina de Google per a rastrejar l’origen.
4. D’ací, que una altra pista d’una possible estafa són les fotos, que acompanyen l’anunci del lloguer i semblen tretes d’una revista decoració. Si veiem un anunci que pot estar a preu de mercat però que el pis sembla de revista de decoració desconfia, perquè no és habitual que un anunci de lloguer use fotos professionals.

Webs estranyes

Una de les claus per a evitar estafes per internet és no accedint a adreces de pàgines webs que puguen semblar estranyes. Aquests links solen rebre’s a través de correus electrònics i solen dirigir cap a llocs web falsos que imiten el disseny de plataformes de lloguer d’habitatges. Els professionals aposten per acudir directament a pàgines de confiança.

Ofertes poc realistes

Encara que els ciutadans estiguen temptats amb ofertes molt barates, aquests anuncis solen ser falsos. Els estafadors utilitzen propostes «massa bones per a ser veritat». Com a principal consell: «No et sentes pressionat a pagar per alguna cosa que no sembla correcte, és millor acabar immediatament la comunicació«.

Pagament fiable

Els delinqüents podrien demandar als inquilins que li feren el pagament de l’import de la reserva a través d’algun canal fora de les pàgines webs de reserva, com per exemple a través d’un ingrés bancari. Això exposa a les persones a un major risc de frau.

Compte segur

Per a evitar problemes, els professionals aposten per reforçar la seguretat dels comptes personals. Emprar contrasenyes més complexes perquè els estafadors no tinguen la possibilitat d’accedir a les dades personals és una opció molt recomanable. «Utilitzar detalls d’inici de sessió únics en diferents comptes i mantindre els dispositius actualitzats, pot ajudar-te a estar protegit«.

Últimes notícies

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.