Les estafes i fraus més comuns en llogar un habitatge per a les vacances

Queden pocs dies perquè comence oficialment la temporada d’estiu. Durant aquests dies, un gran nombre de ciutadans aprofitarà a prendre’s uns dies de vacances per a desconnectar de la rutina diària i de l’estrés del treball. Amb aquest objectiu, les persones busquen per internet allotjaments per a allotjar-se durant aquestes jornades de descans.

Els estafadors llancen els seus hams per aquestes dates amb els lloguers vacacionals que s’anuncien en webs especialitzades, en fòrums i xarxes socials. Les fotos d’aqueixa piscina fantàstica o aqueixa terrassa directa a la mar ens enlluernen i caiem en el parany. Per aquestes dates, la Policia avisa que les estafes de lloguer d’habitatge augmenten. Alguns consells per a tindre en compte podrien evitar-nos el disgust de perdre una important quantitat de diners o de sentir-nos ximples perduts, sense casa, sense platja i sense vacances.

Modus operandi més comuns dels estafadors

1. El propietari diu que resideix a l’estranger. Si ja has contactat amb el supòsit propietari, és molt habitual que diga que està residint a l’estranger, que no et pot ensenyar el pis, per la qual cosa vol llogar-lo ràpidament. Et demanarà diners per a enviar-te les claus o un depòsit per a congelar el lloguer. Amb això ja pots sospitar que es tracta d’un intent d’estafa.

2. Un altre senyal característic d’aquests fraus en el lloguer és que el propietari fica molta pressa. El pis o la casa a la platja és estupenda, en bona zona i el que més t’agrada és que és el preu; l’inquilí també tindrà pressa per llogar aqueixa ganga com més prompte millor, perquè no se l’emporte un altre.

3. Les fotografies falses que usen aquests delinqüents solen ser de l’exterior de la casa, encara que ja mostren també d’habitacions i altres espais, però semblen tretes d’hotels o llocs no habitats realment (com a webs de botigues de mobles, d’immobiliàries). A vegades usen fotografies d’algun banc d’imatges gratis. Pots comprovar si les fotografies ja estan en internet en altres anuncis amb l’eina de Google per a rastrejar l’origen.
4. D’ací, que una altra pista d’una possible estafa són les fotos, que acompanyen l’anunci del lloguer i semblen tretes d’una revista decoració. Si veiem un anunci que pot estar a preu de mercat però que el pis sembla de revista de decoració desconfia, perquè no és habitual que un anunci de lloguer use fotos professionals.

Webs estranyes

Una de les claus per a evitar estafes per internet és no accedint a adreces de pàgines webs que puguen semblar estranyes. Aquests links solen rebre’s a través de correus electrònics i solen dirigir cap a llocs web falsos que imiten el disseny de plataformes de lloguer d’habitatges. Els professionals aposten per acudir directament a pàgines de confiança.

Ofertes poc realistes

Encara que els ciutadans estiguen temptats amb ofertes molt barates, aquests anuncis solen ser falsos. Els estafadors utilitzen propostes «massa bones per a ser veritat». Com a principal consell: «No et sentes pressionat a pagar per alguna cosa que no sembla correcte, és millor acabar immediatament la comunicació«.

Pagament fiable

Els delinqüents podrien demandar als inquilins que li feren el pagament de l’import de la reserva a través d’algun canal fora de les pàgines webs de reserva, com per exemple a través d’un ingrés bancari. Això exposa a les persones a un major risc de frau.

Compte segur

Per a evitar problemes, els professionals aposten per reforçar la seguretat dels comptes personals. Emprar contrasenyes més complexes perquè els estafadors no tinguen la possibilitat d’accedir a les dades personals és una opció molt recomanable. «Utilitzar detalls d’inici de sessió únics en diferents comptes i mantindre els dispositius actualitzats, pot ajudar-te a estar protegit«.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.