Estes són les monedes de dos euros que sense saber-ho el seu valor econòmic és altíssim

 

Fent una breu història de la moneda comuna europea, l’euro es va crear l’1 de gener de 1999 com a moneda virtual per a pagaments no monetaris i a efectes comptables. No va ser fins a l’1 de gener de 2002 que es van introduir els bitllets i monedes.

 

El disseny de les monedes és obra de Luc Luycx per a la Real Fàbrica de la Moneda de Bèlgica. En elles mostren imatges de la Unió Europea i d’Europa que simbolitzen la unitat de la UE. Totes les monedes en euros tenen una cara comuna o «europea» i una cara nacional, que indica el país emissor.

 

Tal com informa el diari ‘El Mundo’, des de la seua posada en circulació, estes monedes d’euro van viatjant pel món de «butxaca en butxaca». Per als experts en numismàtica existixen monedes d’euro el valor del qual pot ser elevat en funció del seu tiratge.

 

El Banc Central Europeu permet a cada país del Eurogrupo encunyar dues monedes commemoratives de 2 euros cada any. Algunes d’estes han augmentat el seu valor convertint-se en xicotet tresor en circulació. Estes monedes pot ser que les tinguem en les butxaques sense saber el valor que tenen per als col·leccionistes.

 

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.