Estes són les monedes de dos euros que sense saber-ho el seu valor econòmic és altíssim

 

Fent una breu història de la moneda comuna europea, l’euro es va crear l’1 de gener de 1999 com a moneda virtual per a pagaments no monetaris i a efectes comptables. No va ser fins a l’1 de gener de 2002 que es van introduir els bitllets i monedes.

 

El disseny de les monedes és obra de Luc Luycx per a la Real Fàbrica de la Moneda de Bèlgica. En elles mostren imatges de la Unió Europea i d’Europa que simbolitzen la unitat de la UE. Totes les monedes en euros tenen una cara comuna o «europea» i una cara nacional, que indica el país emissor.

 

Tal com informa el diari ‘El Mundo’, des de la seua posada en circulació, estes monedes d’euro van viatjant pel món de «butxaca en butxaca». Per als experts en numismàtica existixen monedes d’euro el valor del qual pot ser elevat en funció del seu tiratge.

 

El Banc Central Europeu permet a cada país del Eurogrupo encunyar dues monedes commemoratives de 2 euros cada any. Algunes d’estes han augmentat el seu valor convertint-se en xicotet tresor en circulació. Estes monedes pot ser que les tinguem en les butxaques sense saber el valor que tenen per als col·leccionistes.

 

Últimes notícies

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.