Estes són les monedes de dos euros que sense saber-ho el seu valor econòmic és altíssim

 

Fent una breu història de la moneda comuna europea, l’euro es va crear l’1 de gener de 1999 com a moneda virtual per a pagaments no monetaris i a efectes comptables. No va ser fins a l’1 de gener de 2002 que es van introduir els bitllets i monedes.

 

El disseny de les monedes és obra de Luc Luycx per a la Real Fàbrica de la Moneda de Bèlgica. En elles mostren imatges de la Unió Europea i d’Europa que simbolitzen la unitat de la UE. Totes les monedes en euros tenen una cara comuna o «europea» i una cara nacional, que indica el país emissor.

 

Tal com informa el diari ‘El Mundo’, des de la seua posada en circulació, estes monedes d’euro van viatjant pel món de «butxaca en butxaca». Per als experts en numismàtica existixen monedes d’euro el valor del qual pot ser elevat en funció del seu tiratge.

 

El Banc Central Europeu permet a cada país del Eurogrupo encunyar dues monedes commemoratives de 2 euros cada any. Algunes d’estes han augmentat el seu valor convertint-se en xicotet tresor en circulació. Estes monedes pot ser que les tinguem en les butxaques sense saber el valor que tenen per als col·leccionistes.

 

Últimes notícies

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.