Estes són les monedes de dos euros que sense saber-ho el seu valor econòmic és altíssim

 

Fent una breu història de la moneda comuna europea, l’euro es va crear l’1 de gener de 1999 com a moneda virtual per a pagaments no monetaris i a efectes comptables. No va ser fins a l’1 de gener de 2002 que es van introduir els bitllets i monedes.

 

El disseny de les monedes és obra de Luc Luycx per a la Real Fàbrica de la Moneda de Bèlgica. En elles mostren imatges de la Unió Europea i d’Europa que simbolitzen la unitat de la UE. Totes les monedes en euros tenen una cara comuna o «europea» i una cara nacional, que indica el país emissor.

 

Tal com informa el diari ‘El Mundo’, des de la seua posada en circulació, estes monedes d’euro van viatjant pel món de «butxaca en butxaca». Per als experts en numismàtica existixen monedes d’euro el valor del qual pot ser elevat en funció del seu tiratge.

 

El Banc Central Europeu permet a cada país del Eurogrupo encunyar dues monedes commemoratives de 2 euros cada any. Algunes d’estes han augmentat el seu valor convertint-se en xicotet tresor en circulació. Estes monedes pot ser que les tinguem en les butxaques sense saber el valor que tenen per als col·leccionistes.

 

Últimes notícies

Ryanair supera el milió de passatgers a Castelló i estrena rutes a Manchester i Bolonya

Ryanair celebra en l'aeroport de Castelló l'estrena de dos rutes estivals a Manchester i Bolonya després de superar el milió de passatgers des de 2015. L'aeròdrom aconseguix 15 connexions regulars i encara la seua major programació de vols.

El València Basket encadena dos segons llocs en la Lliga Endesa i firma el seu millor curs en Eurolliga

El València Basket assegura per segon any seguit el subcampionat de la fase regular de la Lliga Endesa i el fa per primera vegada en una temporada amb participació en l'Eurolliga i presència històrica en la Final a Quatre.

CSIF denuncia amenaces als seus delegats i demana rebaixar la tensió en la negociació educativa

CSIF denuncia agressions i amenaces contra els seus delegats en la negociació amb Educació i reclama rebaixar la tensió per a centrar el diàleg en les millores de l'educació pública valenciana.

Presó per al jove que va provocar un incendi i va amenaçar a veïns a Callosa de Segura

Un home de 26 anys ha ingressat a la presó acusat de provocar un incendi intencionat a Callosa de Segura que va calcinar vehicles, va danyar vivendes i es va sumar a diverses amenaces amb arma de foc i gossos d'atac.

Sindicats escenifiquen un funeral davant Sanitat per a denunciar el greu estat de la sanitat pública valenciana

Els principals sindicats sanitaris valencians escenifiquen un funeral simbòlic davant la Conselleria de Sanitat per a denunciar la greu deterioració de la sanitat pública, el desviament de fons a la privada i reclamar més plantilla i jornada de 35 hores.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’incompetència en la gestió de la vaga docent

Diana Morant critica la gestió de Juanfran Pérez Llorca i del Consell davant la vaga indefinida del professorat i reclama canvis urgents en la negociació.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en la dècada vinent

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint pel·lícules en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, amb una forta aposta per convertir el complex en un gran pol audiovisual europeu.

La jutgessa que investiga la dana de 2024 suspén una declaració per falta de seguretat

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestion de la dana de 2024 ha suspés una declaracion testifical prevista per al dilluns en considerar que no hi ha garantias de seguretat suficients després d'una recent concentracion davant el jutjat.