Estos són els millors restaurants de la ciutat de València per a menjar paella

Hi ha qui preferix l’arròs més solt i n’hi ha qui se l’estima més esclatat —per a gustos, ja se sap— però dur a gala el premi a la millor paella valenciana necessita per força fer-se amb l’or al Concurs Internacional de Paelles de Sueca. Realitzant-se cada any des del 1961 i amb motiu del «boom turístic», l’organització del concurs va tractar de posar ordre i marcar uns mínims en la internacionalització de la paella. Si més no, el concurs pretén unes bases comunes en la recepta del plat més típic de València. I el guardó ha anat a parar a llocs tan increïbles com L’Havana o Las Vegas. Per no cal creuar l’Atlàntic però per a tastar autèntiques paelles delicioses; València amaga diversos restaurants consagrats al plat valencià que es mereixen una visita obligada, de la Malva-rosa al carrer del Mar. Comencem el repàs:

 

1. La Pepica

  

  

De prestigi va sobrat, este restaurant. La Pepica va ser obert l’any 1898, a la platja de la Malva-rosa. I ahí continua, preparant exquisits arrossos que han delectat a Orson Welles, Ava Gardner i Ernst Hemigway (els anys 50 a Espanya donen per a molt de mite). La carta que et trobaràs allà no és lluïdora pel que fa a les innovacions, és típica, tradicional; orgullosa de presentar els plats de sempre fets com mai. Per la Pepica han passat moltes personalitats, des del Rei d’Espanya al torero Manolete, assegudes a les taules davant del mar per disfrutar d’un arròs deliciós. Un restaurant que, amb un poc d’imaginació, et convida a viatjar en el temps; la decoració del local no ha cedit a les modernors de cap època. Les cullerades d’arròs fan la resta.

 

Avd. Neptú, n. 6

46011 València

Telf: 963 710 366

www.lapepica.com

 

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox reclamen tancar ja la comissió de la dana de Les Corts sense la compareixença de Pradas

PP i Vox proposen donar per conclosa este mes la comissió d'investigació de la dana de 2024 en Les Corts, sense que compareguen la exconsellera Salomé Pradas ni el subdirector d'Emergències Jorge Suárez, la qual cosa ha deslligat les crítiques de l'oposició.

CSIF se suma a la vaga indefinida del professorat després del suport majoritari de les seues bases

CSIF s'incorpora com a convocant a la vaga del professorat en la Comunitat Valenciana després de recolzar-la més del 76% de les seues bases i aposta per un atur indefinit amb inici al maig.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde Luis Barcala i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres d'Alacant durant tot l'any.

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.