Estos són els millors restaurants de la ciutat de València per a menjar paella

Hi ha qui preferix l’arròs més solt i n’hi ha qui se l’estima més esclatat —per a gustos, ja se sap— però dur a gala el premi a la millor paella valenciana necessita per força fer-se amb l’or al Concurs Internacional de Paelles de Sueca. Realitzant-se cada any des del 1961 i amb motiu del «boom turístic», l’organització del concurs va tractar de posar ordre i marcar uns mínims en la internacionalització de la paella. Si més no, el concurs pretén unes bases comunes en la recepta del plat més típic de València. I el guardó ha anat a parar a llocs tan increïbles com L’Havana o Las Vegas. Per no cal creuar l’Atlàntic però per a tastar autèntiques paelles delicioses; València amaga diversos restaurants consagrats al plat valencià que es mereixen una visita obligada, de la Malva-rosa al carrer del Mar. Comencem el repàs:

 

1. La Pepica

  

  

De prestigi va sobrat, este restaurant. La Pepica va ser obert l’any 1898, a la platja de la Malva-rosa. I ahí continua, preparant exquisits arrossos que han delectat a Orson Welles, Ava Gardner i Ernst Hemigway (els anys 50 a Espanya donen per a molt de mite). La carta que et trobaràs allà no és lluïdora pel que fa a les innovacions, és típica, tradicional; orgullosa de presentar els plats de sempre fets com mai. Per la Pepica han passat moltes personalitats, des del Rei d’Espanya al torero Manolete, assegudes a les taules davant del mar per disfrutar d’un arròs deliciós. Un restaurant que, amb un poc d’imaginació, et convida a viatjar en el temps; la decoració del local no ha cedit a les modernors de cap època. Les cullerades d’arròs fan la resta.

 

Avd. Neptú, n. 6

46011 València

Telf: 963 710 366

www.lapepica.com

 

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.