11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Expedientats nou funcionaris per accés indegut a dades de Rocío Carrasco

L’àrea de Delictes Informàtics de la Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació penal per a esclarir l’accés indegut de nou funcionaris de la Comunitat Valenciana a les dades del sistema de vigilància de víctimes de violència masclista (Viogen) per a consultar l’arxiu de Rocío Carrasco.

La Conselleria valenciana de Justícia ha obert un expedient d’informació reservada a eixos nou funcionaris i ha posat el cas en coneixement de la Fiscalia, segons han confirmat a Efe fonts d’eixe departament de la Generalitat, que han precisat que l’expedient és previ a un possible procediment disciplinari si es confirmen els fets.

L’accés a esta mena d’informació en el sistema Viogen està limitat a un determinat grup de funcionaris, membres de les Forces i Cossos de Seguretat o personal de l’Administració de Justícia, i la seua consulta sempre deixa constància sobre l’autor o autors de la consulta.

Els accessos a este expedient sobre les denúncies que hauria presentat la filla de la cantant Rocío Jurado i el boxador Pedro Carrasco han coincidit en el temps amb l’emissió en televisió d’una sèrie documental en la qual ha relatat suposats episodis de maltractaments.

Les mateixes fonts han explicat que estos funcionaris expedientats han sigut apartats de manera momentània de les seues funcions d’atenció a víctimes de violència masclista.

Per part seua, fonts del Ministeri de l’Interior han assenyalat que des de l’àrea de violència de gènere de la Secretaria d’Estat de Seguretat, dins de la feina de casa de vigilància habituals, es van detectar algunes consultes sobre l’expedient de Rocío Carrasco per part de funcionaris aliens a este.

Es va procedir llavors a bloquejar eixos accessos i en estos moments s’estudia si s’adopten més mesures, segons aqueixes fonts, que afigen que tots els funcionaris que haurien dut a terme eixes consultes són de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.