Expedientats nou funcionaris per accés indegut a dades de Rocío Carrasco

L’àrea de Delictes Informàtics de la Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació penal per a esclarir l’accés indegut de nou funcionaris de la Comunitat Valenciana a les dades del sistema de vigilància de víctimes de violència masclista (Viogen) per a consultar l’arxiu de Rocío Carrasco.

La Conselleria valenciana de Justícia ha obert un expedient d’informació reservada a eixos nou funcionaris i ha posat el cas en coneixement de la Fiscalia, segons han confirmat a Efe fonts d’eixe departament de la Generalitat, que han precisat que l’expedient és previ a un possible procediment disciplinari si es confirmen els fets.

L’accés a esta mena d’informació en el sistema Viogen està limitat a un determinat grup de funcionaris, membres de les Forces i Cossos de Seguretat o personal de l’Administració de Justícia, i la seua consulta sempre deixa constància sobre l’autor o autors de la consulta.

Els accessos a este expedient sobre les denúncies que hauria presentat la filla de la cantant Rocío Jurado i el boxador Pedro Carrasco han coincidit en el temps amb l’emissió en televisió d’una sèrie documental en la qual ha relatat suposats episodis de maltractaments.

Les mateixes fonts han explicat que estos funcionaris expedientats han sigut apartats de manera momentània de les seues funcions d’atenció a víctimes de violència masclista.

Per part seua, fonts del Ministeri de l’Interior han assenyalat que des de l’àrea de violència de gènere de la Secretaria d’Estat de Seguretat, dins de la feina de casa de vigilància habituals, es van detectar algunes consultes sobre l’expedient de Rocío Carrasco per part de funcionaris aliens a este.

Es va procedir llavors a bloquejar eixos accessos i en estos moments s’estudia si s’adopten més mesures, segons aqueixes fonts, que afigen que tots els funcionaris que haurien dut a terme eixes consultes són de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.