Expedientats nou funcionaris per accés indegut a dades de Rocío Carrasco

L’àrea de Delictes Informàtics de la Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació penal per a esclarir l’accés indegut de nou funcionaris de la Comunitat Valenciana a les dades del sistema de vigilància de víctimes de violència masclista (Viogen) per a consultar l’arxiu de Rocío Carrasco.

La Conselleria valenciana de Justícia ha obert un expedient d’informació reservada a eixos nou funcionaris i ha posat el cas en coneixement de la Fiscalia, segons han confirmat a Efe fonts d’eixe departament de la Generalitat, que han precisat que l’expedient és previ a un possible procediment disciplinari si es confirmen els fets.

L’accés a esta mena d’informació en el sistema Viogen està limitat a un determinat grup de funcionaris, membres de les Forces i Cossos de Seguretat o personal de l’Administració de Justícia, i la seua consulta sempre deixa constància sobre l’autor o autors de la consulta.

Els accessos a este expedient sobre les denúncies que hauria presentat la filla de la cantant Rocío Jurado i el boxador Pedro Carrasco han coincidit en el temps amb l’emissió en televisió d’una sèrie documental en la qual ha relatat suposats episodis de maltractaments.

Les mateixes fonts han explicat que estos funcionaris expedientats han sigut apartats de manera momentània de les seues funcions d’atenció a víctimes de violència masclista.

Per part seua, fonts del Ministeri de l’Interior han assenyalat que des de l’àrea de violència de gènere de la Secretaria d’Estat de Seguretat, dins de la feina de casa de vigilància habituals, es van detectar algunes consultes sobre l’expedient de Rocío Carrasco per part de funcionaris aliens a este.

Es va procedir llavors a bloquejar eixos accessos i en estos moments s’estudia si s’adopten més mesures, segons aqueixes fonts, que afigen que tots els funcionaris que haurien dut a terme eixes consultes són de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.