Expedientats nou funcionaris per accés indegut a dades de Rocío Carrasco

L’àrea de Delictes Informàtics de la Fiscalia de València ha obert diligències d’investigació penal per a esclarir l’accés indegut de nou funcionaris de la Comunitat Valenciana a les dades del sistema de vigilància de víctimes de violència masclista (Viogen) per a consultar l’arxiu de Rocío Carrasco.

La Conselleria valenciana de Justícia ha obert un expedient d’informació reservada a eixos nou funcionaris i ha posat el cas en coneixement de la Fiscalia, segons han confirmat a Efe fonts d’eixe departament de la Generalitat, que han precisat que l’expedient és previ a un possible procediment disciplinari si es confirmen els fets.

L’accés a esta mena d’informació en el sistema Viogen està limitat a un determinat grup de funcionaris, membres de les Forces i Cossos de Seguretat o personal de l’Administració de Justícia, i la seua consulta sempre deixa constància sobre l’autor o autors de la consulta.

Els accessos a este expedient sobre les denúncies que hauria presentat la filla de la cantant Rocío Jurado i el boxador Pedro Carrasco han coincidit en el temps amb l’emissió en televisió d’una sèrie documental en la qual ha relatat suposats episodis de maltractaments.

Les mateixes fonts han explicat que estos funcionaris expedientats han sigut apartats de manera momentània de les seues funcions d’atenció a víctimes de violència masclista.

Per part seua, fonts del Ministeri de l’Interior han assenyalat que des de l’àrea de violència de gènere de la Secretaria d’Estat de Seguretat, dins de la feina de casa de vigilància habituals, es van detectar algunes consultes sobre l’expedient de Rocío Carrasco per part de funcionaris aliens a este.

Es va procedir llavors a bloquejar eixos accessos i en estos moments s’estudia si s’adopten més mesures, segons aqueixes fonts, que afigen que tots els funcionaris que haurien dut a terme eixes consultes són de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.