La Fiscalia de Castelló investiga un possible abús sexual en un centre de malalts mentals d’Albocàsser

 

La Fiscalia de Castelló esta investigant un presumpte cas d’abusos sexuals que hauria sigut comès per un intern sobre un altre durant l’estat d’alarma, en el Centre Específic de Malalts Mentals Crònics d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló).

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, el cas està en mans de Fiscalia després que el sospitós de cometre els fets haja sigut apartat del centre i s’haja formulat la corresponent denúncia per estos, complint-se així amb el protocol establit, segons apuntaven fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Es dóna la circumstància que este fet ha sigut un dels quals va motivar que els jutges dels jutjats d’Instrucció de Castelló presentaren una queixa davant el Consell General del Poder Judicial, que va prendre coneixement dels fets, per «ingerències» contra el qual era el fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta, segons consta en l’acta de la Sessió de la Comissió de la Sala de Govern de juny de 2020 del Tribunal Superior.

 

Sense mesures cautelars

Eixa queixa es va centrar en l’atestat policial per presumptes abusos sexuals en el citat centre, pel fet que no s’haurien sol·licitat en el seu moment les mesures cautelars per part del fiscal cap, unes mesures que sí que es van prendre «a posteriori» quan el jutjat va tindre coneixement dels fets.

 

José Luis Cuesta va presentar la seua renúncia este passat dimecres en transcendir que es va saltar el protocol Covid-19 i s’havia vacunat.

 

La portaveu de Política Social del PPCV, Elena Bastidas, va sol·licitar ahir a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, tota la informació relacionada amb el cas per a analitzar «si va poder haver-hi negligència per part de la Conselleria» que esta dirigix.

 

Segons Bastidas, els fets es van produir «sense que la Conselleria procedirà al trasllat del presumpte agressor, que, pel que pareix, va intentar abusar dos voltes més de la víctima i podria haver protagonitzat altres incidents amb altres internes del mateix centre».

Últimes notícies

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.
FILMOTECA D'ESTIU