La Fiscalia de Castelló investiga un possible abús sexual en un centre de malalts mentals d’Albocàsser

 

La Fiscalia de Castelló esta investigant un presumpte cas d’abusos sexuals que hauria sigut comès per un intern sobre un altre durant l’estat d’alarma, en el Centre Específic de Malalts Mentals Crònics d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló).

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, el cas està en mans de Fiscalia després que el sospitós de cometre els fets haja sigut apartat del centre i s’haja formulat la corresponent denúncia per estos, complint-se així amb el protocol establit, segons apuntaven fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Es dóna la circumstància que este fet ha sigut un dels quals va motivar que els jutges dels jutjats d’Instrucció de Castelló presentaren una queixa davant el Consell General del Poder Judicial, que va prendre coneixement dels fets, per «ingerències» contra el qual era el fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta, segons consta en l’acta de la Sessió de la Comissió de la Sala de Govern de juny de 2020 del Tribunal Superior.

 

Sense mesures cautelars

Eixa queixa es va centrar en l’atestat policial per presumptes abusos sexuals en el citat centre, pel fet que no s’haurien sol·licitat en el seu moment les mesures cautelars per part del fiscal cap, unes mesures que sí que es van prendre «a posteriori» quan el jutjat va tindre coneixement dels fets.

 

José Luis Cuesta va presentar la seua renúncia este passat dimecres en transcendir que es va saltar el protocol Covid-19 i s’havia vacunat.

 

La portaveu de Política Social del PPCV, Elena Bastidas, va sol·licitar ahir a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, tota la informació relacionada amb el cas per a analitzar «si va poder haver-hi negligència per part de la Conselleria» que esta dirigix.

 

Segons Bastidas, els fets es van produir «sense que la Conselleria procedirà al trasllat del presumpte agressor, que, pel que pareix, va intentar abusar dos voltes més de la víctima i podria haver protagonitzat altres incidents amb altres internes del mateix centre».

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.