La Fiscalia de Castelló investiga un possible abús sexual en un centre de malalts mentals d’Albocàsser

 

La Fiscalia de Castelló esta investigant un presumpte cas d’abusos sexuals que hauria sigut comès per un intern sobre un altre durant l’estat d’alarma, en el Centre Específic de Malalts Mentals Crònics d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló).

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, el cas està en mans de Fiscalia després que el sospitós de cometre els fets haja sigut apartat del centre i s’haja formulat la corresponent denúncia per estos, complint-se així amb el protocol establit, segons apuntaven fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Es dóna la circumstància que este fet ha sigut un dels quals va motivar que els jutges dels jutjats d’Instrucció de Castelló presentaren una queixa davant el Consell General del Poder Judicial, que va prendre coneixement dels fets, per «ingerències» contra el qual era el fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta, segons consta en l’acta de la Sessió de la Comissió de la Sala de Govern de juny de 2020 del Tribunal Superior.

 

Sense mesures cautelars

Eixa queixa es va centrar en l’atestat policial per presumptes abusos sexuals en el citat centre, pel fet que no s’haurien sol·licitat en el seu moment les mesures cautelars per part del fiscal cap, unes mesures que sí que es van prendre «a posteriori» quan el jutjat va tindre coneixement dels fets.

 

José Luis Cuesta va presentar la seua renúncia este passat dimecres en transcendir que es va saltar el protocol Covid-19 i s’havia vacunat.

 

La portaveu de Política Social del PPCV, Elena Bastidas, va sol·licitar ahir a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, tota la informació relacionada amb el cas per a analitzar «si va poder haver-hi negligència per part de la Conselleria» que esta dirigix.

 

Segons Bastidas, els fets es van produir «sense que la Conselleria procedirà al trasllat del presumpte agressor, que, pel que pareix, va intentar abusar dos voltes més de la víctima i podria haver protagonitzat altres incidents amb altres internes del mateix centre».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.