La Fiscalia de Castelló investiga un possible abús sexual en un centre de malalts mentals d’Albocàsser

 

La Fiscalia de Castelló esta investigant un presumpte cas d’abusos sexuals que hauria sigut comès per un intern sobre un altre durant l’estat d’alarma, en el Centre Específic de Malalts Mentals Crònics d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló).

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, el cas està en mans de Fiscalia després que el sospitós de cometre els fets haja sigut apartat del centre i s’haja formulat la corresponent denúncia per estos, complint-se així amb el protocol establit, segons apuntaven fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Es dóna la circumstància que este fet ha sigut un dels quals va motivar que els jutges dels jutjats d’Instrucció de Castelló presentaren una queixa davant el Consell General del Poder Judicial, que va prendre coneixement dels fets, per «ingerències» contra el qual era el fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta, segons consta en l’acta de la Sessió de la Comissió de la Sala de Govern de juny de 2020 del Tribunal Superior.

 

Sense mesures cautelars

Eixa queixa es va centrar en l’atestat policial per presumptes abusos sexuals en el citat centre, pel fet que no s’haurien sol·licitat en el seu moment les mesures cautelars per part del fiscal cap, unes mesures que sí que es van prendre «a posteriori» quan el jutjat va tindre coneixement dels fets.

 

José Luis Cuesta va presentar la seua renúncia este passat dimecres en transcendir que es va saltar el protocol Covid-19 i s’havia vacunat.

 

La portaveu de Política Social del PPCV, Elena Bastidas, va sol·licitar ahir a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, tota la informació relacionada amb el cas per a analitzar «si va poder haver-hi negligència per part de la Conselleria» que esta dirigix.

 

Segons Bastidas, els fets es van produir «sense que la Conselleria procedirà al trasllat del presumpte agressor, que, pel que pareix, va intentar abusar dos voltes més de la víctima i podria haver protagonitzat altres incidents amb altres internes del mateix centre».

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU