14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Fiscalia de Castelló investiga un possible abús sexual en un centre de malalts mentals d’Albocàsser

 

La Fiscalia de Castelló esta investigant un presumpte cas d’abusos sexuals que hauria sigut comès per un intern sobre un altre durant l’estat d’alarma, en el Centre Específic de Malalts Mentals Crònics d’Albocàsser, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló).

 

Segons ha explicat el diari ‘Mediterráneo’, el cas està en mans de Fiscalia després que el sospitós de cometre els fets haja sigut apartat del centre i s’haja formulat la corresponent denúncia per estos, complint-se així amb el protocol establit, segons apuntaven fonts de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

 

Es dóna la circumstància que este fet ha sigut un dels quals va motivar que els jutges dels jutjats d’Instrucció de Castelló presentaren una queixa davant el Consell General del Poder Judicial, que va prendre coneixement dels fets, per «ingerències» contra el qual era el fiscal cap de l’Audiència Provincial de Castelló, José Luis Cuesta, segons consta en l’acta de la Sessió de la Comissió de la Sala de Govern de juny de 2020 del Tribunal Superior.

 

Sense mesures cautelars

Eixa queixa es va centrar en l’atestat policial per presumptes abusos sexuals en el citat centre, pel fet que no s’haurien sol·licitat en el seu moment les mesures cautelars per part del fiscal cap, unes mesures que sí que es van prendre «a posteriori» quan el jutjat va tindre coneixement dels fets.

 

José Luis Cuesta va presentar la seua renúncia este passat dimecres en transcendir que es va saltar el protocol Covid-19 i s’havia vacunat.

 

La portaveu de Política Social del PPCV, Elena Bastidas, va sol·licitar ahir a la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, tota la informació relacionada amb el cas per a analitzar «si va poder haver-hi negligència per part de la Conselleria» que esta dirigix.

 

Segons Bastidas, els fets es van produir «sense que la Conselleria procedirà al trasllat del presumpte agressor, que, pel que pareix, va intentar abusar dos voltes més de la víctima i podria haver protagonitzat altres incidents amb altres internes del mateix centre».

Últimes notícies

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.