Fiscalia obri investigació contra l’home que va atiar a gossos perquè atacaren a un javalí en Simat

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert una investigació penal per un presumpte delicte de maltractament animal per part de l’home que fa dos mesos va atiar als seus gossos perquè atacaren a un javalí en la localitat de Simat de la Valldigna, a la comarca de la Safor, segons ha informat el partit animalista Pacma en un comunicat.

  

La Secció de Medi Ambient de la Fiscalia va presentar a l’octubre una denúncia per maltractament animal pels fets difosos a través d’un vídeo, en el qual es veia com l’home atiava als seus gossos perquè atacaren al javalí, que estava tancat en un pati. Pacma ho va denunciar després de tindre coneixement de la situació i el presumpte autor i amo dels animals va ser detingut per la Guàrdia Civil i lloc en llibertat.

    

Ara, la Fiscalia ha determinat obrir una investigació penal i demanar al jutjat que inicie les diligències amb caràcter urgent, al mateix temps que insta a l’Ajuntament de Simat de la Valldigna que actue administrativament i valore el decomís dels gossos. També sol·licita al consistori que informe al jutjat dels procediments executats sobre aquest tema.

 

Pacma insistix en que l’acusat siga inhabilitat per a la tinença d’animals

  

Després de l’obertura de la investigació, la formació animalista defensa que «la justícia actue amb contundència i condemne al presumpte autor dels fets amb la pena màxima possible» i insistix en la necessitat que aquesta persona siga inhabilitada per a la tinença d’animals.

    

Pacma subratlla que la decisió arriba «després de les brutals imatges que van fer cremar les xarxes socials el mes d’octubre», en les quals es veia com una persona atiava a dos gossos perquè atacaren «brutalment» a un senglar que havia sigut tancat al pati d’un habitatge.

Actualment la condemna màxima és inferior a dos anys

  

«El terrible succés, que va ser conegut a través de la difusió de les imatges en xarxes socials, es va produir a Simat de la Valldigna. Diverses persones estaven presents quan un xicotet javalí, que havia sigut tancat al pati d’un habitatge, va ser atacat i destrossat per dos gossos, atiats per una persona a la qual s’observa en tot moment en les imatges», recorda el partit.

   

Des de Pacma asseguren que continuaran treballant per a aconseguir l’enduriment de les penes per maltractament animal, ja que actualment la condemna màxima és inferior a dos anys. Al seu judici, això dificulta l’entrada a la presó de les persones condemnades llevat que tinguen antecedents penals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.