Fiscalia obri investigació contra l’home que va atiar a gossos perquè atacaren a un javalí en Simat

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert una investigació penal per un presumpte delicte de maltractament animal per part de l’home que fa dos mesos va atiar als seus gossos perquè atacaren a un javalí en la localitat de Simat de la Valldigna, a la comarca de la Safor, segons ha informat el partit animalista Pacma en un comunicat.

  

La Secció de Medi Ambient de la Fiscalia va presentar a l’octubre una denúncia per maltractament animal pels fets difosos a través d’un vídeo, en el qual es veia com l’home atiava als seus gossos perquè atacaren al javalí, que estava tancat en un pati. Pacma ho va denunciar després de tindre coneixement de la situació i el presumpte autor i amo dels animals va ser detingut per la Guàrdia Civil i lloc en llibertat.

    

Ara, la Fiscalia ha determinat obrir una investigació penal i demanar al jutjat que inicie les diligències amb caràcter urgent, al mateix temps que insta a l’Ajuntament de Simat de la Valldigna que actue administrativament i valore el decomís dels gossos. També sol·licita al consistori que informe al jutjat dels procediments executats sobre aquest tema.

 

Pacma insistix en que l’acusat siga inhabilitat per a la tinença d’animals

  

Després de l’obertura de la investigació, la formació animalista defensa que «la justícia actue amb contundència i condemne al presumpte autor dels fets amb la pena màxima possible» i insistix en la necessitat que aquesta persona siga inhabilitada per a la tinença d’animals.

    

Pacma subratlla que la decisió arriba «després de les brutals imatges que van fer cremar les xarxes socials el mes d’octubre», en les quals es veia com una persona atiava a dos gossos perquè atacaren «brutalment» a un senglar que havia sigut tancat al pati d’un habitatge.

Actualment la condemna màxima és inferior a dos anys

  

«El terrible succés, que va ser conegut a través de la difusió de les imatges en xarxes socials, es va produir a Simat de la Valldigna. Diverses persones estaven presents quan un xicotet javalí, que havia sigut tancat al pati d’un habitatge, va ser atacat i destrossat per dos gossos, atiats per una persona a la qual s’observa en tot moment en les imatges», recorda el partit.

   

Des de Pacma asseguren que continuaran treballant per a aconseguir l’enduriment de les penes per maltractament animal, ja que actualment la condemna màxima és inferior a dos anys. Al seu judici, això dificulta l’entrada a la presó de les persones condemnades llevat que tinguen antecedents penals.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.