14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Fiscalia obri investigació contra l’home que va atiar a gossos perquè atacaren a un javalí en Simat

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert una investigació penal per un presumpte delicte de maltractament animal per part de l’home que fa dos mesos va atiar als seus gossos perquè atacaren a un javalí en la localitat de Simat de la Valldigna, a la comarca de la Safor, segons ha informat el partit animalista Pacma en un comunicat.

  

La Secció de Medi Ambient de la Fiscalia va presentar a l’octubre una denúncia per maltractament animal pels fets difosos a través d’un vídeo, en el qual es veia com l’home atiava als seus gossos perquè atacaren al javalí, que estava tancat en un pati. Pacma ho va denunciar després de tindre coneixement de la situació i el presumpte autor i amo dels animals va ser detingut per la Guàrdia Civil i lloc en llibertat.

    

Ara, la Fiscalia ha determinat obrir una investigació penal i demanar al jutjat que inicie les diligències amb caràcter urgent, al mateix temps que insta a l’Ajuntament de Simat de la Valldigna que actue administrativament i valore el decomís dels gossos. També sol·licita al consistori que informe al jutjat dels procediments executats sobre aquest tema.

 

Pacma insistix en que l’acusat siga inhabilitat per a la tinença d’animals

  

Després de l’obertura de la investigació, la formació animalista defensa que «la justícia actue amb contundència i condemne al presumpte autor dels fets amb la pena màxima possible» i insistix en la necessitat que aquesta persona siga inhabilitada per a la tinença d’animals.

    

Pacma subratlla que la decisió arriba «després de les brutals imatges que van fer cremar les xarxes socials el mes d’octubre», en les quals es veia com una persona atiava a dos gossos perquè atacaren «brutalment» a un senglar que havia sigut tancat al pati d’un habitatge.

Actualment la condemna màxima és inferior a dos anys

  

«El terrible succés, que va ser conegut a través de la difusió de les imatges en xarxes socials, es va produir a Simat de la Valldigna. Diverses persones estaven presents quan un xicotet javalí, que havia sigut tancat al pati d’un habitatge, va ser atacat i destrossat per dos gossos, atiats per una persona a la qual s’observa en tot moment en les imatges», recorda el partit.

   

Des de Pacma asseguren que continuaran treballant per a aconseguir l’enduriment de les penes per maltractament animal, ja que actualment la condemna màxima és inferior a dos anys. Al seu judici, això dificulta l’entrada a la presó de les persones condemnades llevat que tinguen antecedents penals.

 

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.