Fiscalia obri investigació contra l’home que va atiar a gossos perquè atacaren a un javalí en Simat

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert una investigació penal per un presumpte delicte de maltractament animal per part de l’home que fa dos mesos va atiar als seus gossos perquè atacaren a un javalí en la localitat de Simat de la Valldigna, a la comarca de la Safor, segons ha informat el partit animalista Pacma en un comunicat.

  

La Secció de Medi Ambient de la Fiscalia va presentar a l’octubre una denúncia per maltractament animal pels fets difosos a través d’un vídeo, en el qual es veia com l’home atiava als seus gossos perquè atacaren al javalí, que estava tancat en un pati. Pacma ho va denunciar després de tindre coneixement de la situació i el presumpte autor i amo dels animals va ser detingut per la Guàrdia Civil i lloc en llibertat.

    

Ara, la Fiscalia ha determinat obrir una investigació penal i demanar al jutjat que inicie les diligències amb caràcter urgent, al mateix temps que insta a l’Ajuntament de Simat de la Valldigna que actue administrativament i valore el decomís dels gossos. També sol·licita al consistori que informe al jutjat dels procediments executats sobre aquest tema.

 

Pacma insistix en que l’acusat siga inhabilitat per a la tinença d’animals

  

Després de l’obertura de la investigació, la formació animalista defensa que «la justícia actue amb contundència i condemne al presumpte autor dels fets amb la pena màxima possible» i insistix en la necessitat que aquesta persona siga inhabilitada per a la tinença d’animals.

    

Pacma subratlla que la decisió arriba «després de les brutals imatges que van fer cremar les xarxes socials el mes d’octubre», en les quals es veia com una persona atiava a dos gossos perquè atacaren «brutalment» a un senglar que havia sigut tancat al pati d’un habitatge.

Actualment la condemna màxima és inferior a dos anys

  

«El terrible succés, que va ser conegut a través de la difusió de les imatges en xarxes socials, es va produir a Simat de la Valldigna. Diverses persones estaven presents quan un xicotet javalí, que havia sigut tancat al pati d’un habitatge, va ser atacat i destrossat per dos gossos, atiats per una persona a la qual s’observa en tot moment en les imatges», recorda el partit.

   

Des de Pacma asseguren que continuaran treballant per a aconseguir l’enduriment de les penes per maltractament animal, ja que actualment la condemna màxima és inferior a dos anys. Al seu judici, això dificulta l’entrada a la presó de les persones condemnades llevat que tinguen antecedents penals.

 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.