17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Fiscalia obri investigació contra l’home que va atiar a gossos perquè atacaren a un javalí en Simat

 

La Fiscalia Provincial de València ha obert una investigació penal per un presumpte delicte de maltractament animal per part de l’home que fa dos mesos va atiar als seus gossos perquè atacaren a un javalí en la localitat de Simat de la Valldigna, a la comarca de la Safor, segons ha informat el partit animalista Pacma en un comunicat.

  

La Secció de Medi Ambient de la Fiscalia va presentar a l’octubre una denúncia per maltractament animal pels fets difosos a través d’un vídeo, en el qual es veia com l’home atiava als seus gossos perquè atacaren al javalí, que estava tancat en un pati. Pacma ho va denunciar després de tindre coneixement de la situació i el presumpte autor i amo dels animals va ser detingut per la Guàrdia Civil i lloc en llibertat.

    

Ara, la Fiscalia ha determinat obrir una investigació penal i demanar al jutjat que inicie les diligències amb caràcter urgent, al mateix temps que insta a l’Ajuntament de Simat de la Valldigna que actue administrativament i valore el decomís dels gossos. També sol·licita al consistori que informe al jutjat dels procediments executats sobre aquest tema.

 

Pacma insistix en que l’acusat siga inhabilitat per a la tinença d’animals

  

Després de l’obertura de la investigació, la formació animalista defensa que «la justícia actue amb contundència i condemne al presumpte autor dels fets amb la pena màxima possible» i insistix en la necessitat que aquesta persona siga inhabilitada per a la tinença d’animals.

    

Pacma subratlla que la decisió arriba «després de les brutals imatges que van fer cremar les xarxes socials el mes d’octubre», en les quals es veia com una persona atiava a dos gossos perquè atacaren «brutalment» a un senglar que havia sigut tancat al pati d’un habitatge.

Actualment la condemna màxima és inferior a dos anys

  

«El terrible succés, que va ser conegut a través de la difusió de les imatges en xarxes socials, es va produir a Simat de la Valldigna. Diverses persones estaven presents quan un xicotet javalí, que havia sigut tancat al pati d’un habitatge, va ser atacat i destrossat per dos gossos, atiats per una persona a la qual s’observa en tot moment en les imatges», recorda el partit.

   

Des de Pacma asseguren que continuaran treballant per a aconseguir l’enduriment de les penes per maltractament animal, ja que actualment la condemna màxima és inferior a dos anys. Al seu judici, això dificulta l’entrada a la presó de les persones condemnades llevat que tinguen antecedents penals.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent del nord-oest huracanat a Castelló i descens de temperatures este dissabte

Este dissabte hi haurà intervals nuvolosos que obriran a la vesprada, amb mínimes a la baixa i vent del nord-oest amb ratxes huracanades a Castelló. En la mar es preveu forta maror a gruixuda.

Ratxes de 172 km/h a Castelló i avís roig per vent este dissabte

El temporal de mestral ha deixat ratxes de fins a 172 km/h en el Maestrazgo i ha activat l'avís roig a Castelló, amb taronja a València i Alacant. La DGT ha limitat la velocitat a 80 km/h i els bombers han atés incidències per caigudes d'arbres i un pal, sense danys personals a la província de València.

La Comunitat Valenciana activa el nivell màxim de preemergència per risc extrem d’incendis

La Comunitat Valenciana ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d'incendis en tota l'autonomia este dissabte. Queda prohibit fer foc i se suspenen treballs en terreny forestal.

La DGT limita a 80 km/h la velocitat a Castelló i es reforcen els bombers pel vent

La DGT ha fixat en 80 km/h la velocitat màxima en les carreteres de Castelló per avís roig per vent de fins a 140 km/h durant este dissabte. A València s'activa un reforç de 65 efectius de bombers davant l'empitjorament previst.

0-0 en el Martínez Valero: Sergio Herrera amarga a l’Elx i allarga la ratxa d’Osasuna

L'Elx va dominar i va generar ocasions molt clares, però es va topar amb un Sergio Herrera excel·lent i va sumar un altre empat sense gols en 2026. Osasuna va eixir reforçat amb un punt que prolonga el seu bon moment fora.

Emergències aconsella no eixir davant l’alerta de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha recomanat no eixir i evitar desplaçaments davant l'episodi de vent previst este dissabte en la Comunitat Valenciana. Castelló estarà en alerta roja amb ratxes de fins a 140 km/h i la resta en taronja.

Renfe avisa de possibles afeccions als trens en la Comunitat pel vent

Renfe ha advertit de possibles incidències en el servici ferroviari de la Comunitat Valenciana pels avisos roig i taronja per vent. Les ratxes previstes de fins a 140 km/h a Castelló i 100 km/h a València i Alacant podrien motivar ajustos operatius i retards.

El Consell defén un traçat fiscal ferm per a rebaixar impostos i atraure inversió

El Consell ha reivindicat el seu pla per a eixir del 'infern fiscal' i atraure inversió, amb una nova rebaixa en Successions i Donacions i més deduccions en l'IRPF. Ha assegurat que l'objectiu és baixar impostos mantenint la capacitat recaptatòria.