La Fiscalia creu que el rei Juan Carlos I va cobrar comissions internacionals

 

La Fiscalia del Tribunal Suprem sosté que el rei Juan Carlos I es va enriquir mitjançant el cobrament de comissions i altres prestacions internacionals.

Segons informa el diari ‘El Mundo’, que ha tingut accés a la comissió rogatòria lliurada el passat mes de febrer a les autoritats suïsses pel tinent fiscal de l’Alt Tribunal, Juan Ignacio Campos, on demana informació sobre els comptes del rei Juan Carlos I.

El Ministeri Públic assenyala que en estos moments disposa «d’elements indiciaris que els fons que són objecte d’investigació tenen, entre altres, la referida procedència il·lícita» i apunta a la possible comissió d’almenys quatre delictes: blanqueig de capitals, contra la hisenda pública, suborn i tràfic d’influències.

A més, mantenen oberta una investigació sobre la fundació Zagatka, fundada el 2003 per Álvaro de Orleans-Borbón, cosí llunyà del rei, qui va sufragar despeses de vols privats.

El rei Juan Carlos roman des de fa un any Abu Dhabi després de marxar d’Espanya pels seus presumptes negocis irregulars a l’estranger. Les investigacions de la Fiscalia se centren en diversos fronts: el principal, el cobrament de 65 milions d’euros per presumptes comissions per les obres de l’AVE de la Meca.

També indaga sobre si el rei va rebre donacions no declarades i si va ocultar fons en paradisos fiscals.

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU