La Fiscalia creu que el rei Juan Carlos I va cobrar comissions internacionals

 

La Fiscalia del Tribunal Suprem sosté que el rei Juan Carlos I es va enriquir mitjançant el cobrament de comissions i altres prestacions internacionals.

Segons informa el diari ‘El Mundo’, que ha tingut accés a la comissió rogatòria lliurada el passat mes de febrer a les autoritats suïsses pel tinent fiscal de l’Alt Tribunal, Juan Ignacio Campos, on demana informació sobre els comptes del rei Juan Carlos I.

El Ministeri Públic assenyala que en estos moments disposa «d’elements indiciaris que els fons que són objecte d’investigació tenen, entre altres, la referida procedència il·lícita» i apunta a la possible comissió d’almenys quatre delictes: blanqueig de capitals, contra la hisenda pública, suborn i tràfic d’influències.

A més, mantenen oberta una investigació sobre la fundació Zagatka, fundada el 2003 per Álvaro de Orleans-Borbón, cosí llunyà del rei, qui va sufragar despeses de vols privats.

El rei Juan Carlos roman des de fa un any Abu Dhabi després de marxar d’Espanya pels seus presumptes negocis irregulars a l’estranger. Les investigacions de la Fiscalia se centren en diversos fronts: el principal, el cobrament de 65 milions d’euros per presumptes comissions per les obres de l’AVE de la Meca.

També indaga sobre si el rei va rebre donacions no declarades i si va ocultar fons en paradisos fiscals.

 

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.