La Fiscalia creu que el rei Juan Carlos I va cobrar comissions internacionals

 

La Fiscalia del Tribunal Suprem sosté que el rei Juan Carlos I es va enriquir mitjançant el cobrament de comissions i altres prestacions internacionals.

Segons informa el diari ‘El Mundo’, que ha tingut accés a la comissió rogatòria lliurada el passat mes de febrer a les autoritats suïsses pel tinent fiscal de l’Alt Tribunal, Juan Ignacio Campos, on demana informació sobre els comptes del rei Juan Carlos I.

El Ministeri Públic assenyala que en estos moments disposa “d’elements indiciaris que els fons que són objecte d’investigació tenen, entre altres, la referida procedència il·lícita” i apunta a la possible comissió d’almenys quatre delictes: blanqueig de capitals, contra la hisenda pública, suborn i tràfic d’influències.

A més, mantenen oberta una investigació sobre la fundació Zagatka, fundada el 2003 per Álvaro de Orleans-Borbón, cosí llunyà del rei, qui va sufragar despeses de vols privats.

El rei Juan Carlos roman des de fa un any Abu Dhabi després de marxar d’Espanya pels seus presumptes negocis irregulars a l’estranger. Les investigacions de la Fiscalia se centren en diversos fronts: el principal, el cobrament de 65 milions d’euros per presumptes comissions per les obres de l’AVE de la Meca.

També indaga sobre si el rei va rebre donacions no declarades i si va ocultar fons en paradisos fiscals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La reclamació patrimonial per la dana queda bloquejada a l’espera de la causa penal

La reclamació patrimonial de 58 milions d'euros per la dana en lHorta Sud està pràcticament paralitzada fins que el jutjat de Catarroja concloga la instrucció penal sobre la gestió de l'emergència.

El gir del vent desploma fins a 10 graus les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

El canvi de temps en la Comunitat Valenciana deixa un enfonsament de fins a 10 graus en les màximes de l'interior de València i cels coberts de núvols baixos en bona part del territori.

L’activisme digital després de la dana va superar en rapidesa i eficàcia a la resposta institucional

Un estudi de la Universitat de València conclou que, després de la dana del 29 d'octubre de 2024, les iniciatives ciutadanes en xarxes socials van reaccionar amb més rapidesa i eficàcia que les administracions públiques, generant confiança i suport als afectats.

Affengruber reafirma la fe de l’Elx: lluitarem fins al final per seguir en Primera

David Affengruber, central de l'Elx, celebra el seu gran partit davant el Atletico però insistix que l'equip només pensa en les sis finals que queden per a assegurar la permanència en Primera Division.

Danjuma es mesura al Girona en plena sequera de més de sis mesos sense marcar

Arnaut Danjuma s'enfronta de nou al Girona en Lliga en un dels seus pitjors moments realitzadors, després de més de sis mesos sense marcar amb el València.

La JC Ferrero Tennis Academy porta el seu model a Shanghái amb una nova acadèmia de tenis

La JC Ferrero Tennis Academy impulsa la seua expansió internacional amb un projecte integral en Shanghái que replica el seu model a Espanya i enfortix el tenis a la Xina.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.