La Fiscalia creu que el rei Juan Carlos I va cobrar comissions internacionals

 

La Fiscalia del Tribunal Suprem sosté que el rei Juan Carlos I es va enriquir mitjançant el cobrament de comissions i altres prestacions internacionals.

Segons informa el diari ‘El Mundo’, que ha tingut accés a la comissió rogatòria lliurada el passat mes de febrer a les autoritats suïsses pel tinent fiscal de l’Alt Tribunal, Juan Ignacio Campos, on demana informació sobre els comptes del rei Juan Carlos I.

El Ministeri Públic assenyala que en estos moments disposa “d’elements indiciaris que els fons que són objecte d’investigació tenen, entre altres, la referida procedència il·lícita” i apunta a la possible comissió d’almenys quatre delictes: blanqueig de capitals, contra la hisenda pública, suborn i tràfic d’influències.

A més, mantenen oberta una investigació sobre la fundació Zagatka, fundada el 2003 per Álvaro de Orleans-Borbón, cosí llunyà del rei, qui va sufragar despeses de vols privats.

El rei Juan Carlos roman des de fa un any Abu Dhabi després de marxar d’Espanya pels seus presumptes negocis irregulars a l’estranger. Les investigacions de la Fiscalia se centren en diversos fronts: el principal, el cobrament de 65 milions d’euros per presumptes comissions per les obres de l’AVE de la Meca.

També indaga sobre si el rei va rebre donacions no declarades i si va ocultar fons en paradisos fiscals.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.