La Fiscalia creu que el rei Juan Carlos I va cobrar comissions internacionals

 

La Fiscalia del Tribunal Suprem sosté que el rei Juan Carlos I es va enriquir mitjançant el cobrament de comissions i altres prestacions internacionals.

Segons informa el diari ‘El Mundo’, que ha tingut accés a la comissió rogatòria lliurada el passat mes de febrer a les autoritats suïsses pel tinent fiscal de l’Alt Tribunal, Juan Ignacio Campos, on demana informació sobre els comptes del rei Juan Carlos I.

El Ministeri Públic assenyala que en estos moments disposa «d’elements indiciaris que els fons que són objecte d’investigació tenen, entre altres, la referida procedència il·lícita» i apunta a la possible comissió d’almenys quatre delictes: blanqueig de capitals, contra la hisenda pública, suborn i tràfic d’influències.

A més, mantenen oberta una investigació sobre la fundació Zagatka, fundada el 2003 per Álvaro de Orleans-Borbón, cosí llunyà del rei, qui va sufragar despeses de vols privats.

El rei Juan Carlos roman des de fa un any Abu Dhabi després de marxar d’Espanya pels seus presumptes negocis irregulars a l’estranger. Les investigacions de la Fiscalia se centren en diversos fronts: el principal, el cobrament de 65 milions d’euros per presumptes comissions per les obres de l’AVE de la Meca.

També indaga sobre si el rei va rebre donacions no declarades i si va ocultar fons en paradisos fiscals.

 

Últimes notícies

L’Arctic Sunrise arriba a València pel juí a 11 activistes de Greenpeace

El trencaglaç Arctic Sunrise ha arribat al port de València coincidint amb el juí a 11 activistes de Greenpeace pel bloqueig d’un vaixell de gas en Sagunt en 2021, per als quals la Fiscalia demana cinc anys de presó.

El Elche busca a Cornellà el primer triomf per eixir del fons

Espanyol i Elche tanquen este divendres la setmana a Cornellà. Els il·licitans, encara sense guanyar, necessiten puntuar per no quedar despenjats com a cuers.

Vuit mesos de presó per al propietari del vaixell enfonsat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal d’Indonèsia ha condemnat a huit mesos de presó el propietari de l’agència responsable del vaixell turístic on van morir quatre membres d’una família valenciana el desembre passat prop de Komodo.

Els estudis de Ciudad de la Luz impressionen el director d»Enredados’ de Disney

El director australian de 'Enredados', Michael Gracey, ha qualificat de fantàstics els platós de Ciudad de la Luz d''Alacant, on Disney roda l''adaptació en acció real del clàssic animat. La consellera Marián Cano destaca l''impacte econòmic i el paper clau de la Comunitat Valenciana en la indústria audiovisual.

Anselmi demana a l’Elx competir a Barcelona com en els últims partits

Martín Anselmi reclama que l’Elx mantinga el nivell competitiu mostrat en les últimes jornades en la visita a l’Espanyol, malgrat ser colista i no haver guanyat encara.

Ryunosuke Sato torna a la selecció absoluta del Japó després de quedar-se sense Mundial

El migcampista del València Ryunosuke Sato ha sigut cridat de nou per la selecció absoluta del Japó per a la Copa Desafiament Kirin i la Copa Kirin Futbol, després d’haver-se quedat fora de la llista del passat Mundial. La convocatòria li impedirà participar en la ‘pretemporada’ de tres setmanes del club de Mestalla, que encara espera nou entrenador.

Oportunitats de networking i estratègia patrimonial en el Valencia Real Estate Summit 2026

Participa en el Valencia Real Estate Summit per descobrir les clau del networking en el sector immobiliari i financer.

Les obres contra inundacions a Aldaia responen en el primer gran episodi de pluja

Aldaia ha comprovat esta matinada el bon funcionament de les noves obres d’evacuació d’aigües pluvials, que han reduït el cabal del barranc de La Saleta i han evitat danys majors al nucli urbà.