Dos detinguts per furtar més de 1.200 quilos de cítrics en la comarca del Camp de Morvedre

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), ha detingut a 2 hòmens de 26 i 39 anys respectivament, de nacionalitat espanyola pels delictes d’apropiació indeguda, usurpació d’identitat, falsedat documental i encobriment.

 

En el marc dels servicis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil per a evitar el robatori i el comerç il·legal de productes del camp, l’Equip Roca de Sagunt va iniciar una investigació després de dos denúncies interposades per un mateix citricultor, al que li havien furtat un poc més de 1.000 quilos de clementina.

 

Va ser quan, després de fer algunes inspeccions en mercats ambulants del Camp de Morvedre, es procedix a la detenció d’un home de 39 anys d’edat dedicat a la venda ambulant com a autor d’un delicte d’encobriment, el que havia adquirit un poc més d’una tona de clementina a través d’un document de traçabilitat fraudulent.

 

Venia la fruita a comerciants ambulants

Dies més tard es procedix a la detenció d’un xic de 26 anys i natural de Castelló, el que, fent-se passar pel legítim propietari de l’explotació, emplenava els documents amb dades reals per a donar aparença de legalitat, usurpant la identitat, per a posteriorment vendre’ls en diferents mercats de les províncies de Castelló i València.

 

Un dels autors, al costat d’altres persones, recol·lectava de manera il·legal fruits del camp que venia a comerciants de parades de mercats ambulants després d’aparentar la lícita procedència amb un document mercantil en el que s’incloïen dades d’explotacions agrícoles i persones reals.

 

Una volta més, estos operatius se sumen a les numeroses actuacions fetes per la Guàrdia Civil de València, en les que s’ha conseguit esclarir fets delictius relacionats amb productes del camp dins de la província de València. S’han instruït diligències i s’han traslladat als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Impulsen una Learning Factory del calçat a Elx per a formació i innovació

Generalitat, Ajuntament d'Elx, UMH, Inescop i les patronals del sector han firmat un protocol per a llançar la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat. El projecte aspira a reforçar la competitivitat amb formació pràctica, tecnologia i col·laboració públic-privada.

La Comunitat Valenciana va importar 47 milions de l’Iran i va exportar 6,3 milions en 2025

La Comunitat Valenciana va importar de l'Iran 47 milions d'euros en 2025 i només va exportar 6,3 milions, amb un fort pes de safrà, pistatxos i polímers. Un informe de Cambra València advertix d'efectes econòmics del conflicte en la zona.

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.