Dos detinguts per furtar més de 1.200 quilos de cítrics en la comarca del Camp de Morvedre

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), ha detingut a 2 hòmens de 26 i 39 anys respectivament, de nacionalitat espanyola pels delictes d’apropiació indeguda, usurpació d’identitat, falsedat documental i encobriment.

 

En el marc dels servicis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil per a evitar el robatori i el comerç il·legal de productes del camp, l’Equip Roca de Sagunt va iniciar una investigació després de dos denúncies interposades per un mateix citricultor, al que li havien furtat un poc més de 1.000 quilos de clementina.

 

Va ser quan, després de fer algunes inspeccions en mercats ambulants del Camp de Morvedre, es procedix a la detenció d’un home de 39 anys d’edat dedicat a la venda ambulant com a autor d’un delicte d’encobriment, el que havia adquirit un poc més d’una tona de clementina a través d’un document de traçabilitat fraudulent.

 

Venia la fruita a comerciants ambulants

Dies més tard es procedix a la detenció d’un xic de 26 anys i natural de Castelló, el que, fent-se passar pel legítim propietari de l’explotació, emplenava els documents amb dades reals per a donar aparença de legalitat, usurpant la identitat, per a posteriorment vendre’ls en diferents mercats de les províncies de Castelló i València.

 

Un dels autors, al costat d’altres persones, recol·lectava de manera il·legal fruits del camp que venia a comerciants de parades de mercats ambulants després d’aparentar la lícita procedència amb un document mercantil en el que s’incloïen dades d’explotacions agrícoles i persones reals.

 

Una volta més, estos operatius se sumen a les numeroses actuacions fetes per la Guàrdia Civil de València, en les que s’ha conseguit esclarir fets delictius relacionats amb productes del camp dins de la província de València. S’han instruït diligències i s’han traslladat als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.