9.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Dos detinguts per furtar més de 1.200 quilos de cítrics en la comarca del Camp de Morvedre

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), ha detingut a 2 hòmens de 26 i 39 anys respectivament, de nacionalitat espanyola pels delictes d’apropiació indeguda, usurpació d’identitat, falsedat documental i encobriment.

 

En el marc dels servicis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil per a evitar el robatori i el comerç il·legal de productes del camp, l’Equip Roca de Sagunt va iniciar una investigació després de dos denúncies interposades per un mateix citricultor, al que li havien furtat un poc més de 1.000 quilos de clementina.

 

Va ser quan, després de fer algunes inspeccions en mercats ambulants del Camp de Morvedre, es procedix a la detenció d’un home de 39 anys d’edat dedicat a la venda ambulant com a autor d’un delicte d’encobriment, el que havia adquirit un poc més d’una tona de clementina a través d’un document de traçabilitat fraudulent.

 

Venia la fruita a comerciants ambulants

Dies més tard es procedix a la detenció d’un xic de 26 anys i natural de Castelló, el que, fent-se passar pel legítim propietari de l’explotació, emplenava els documents amb dades reals per a donar aparença de legalitat, usurpant la identitat, per a posteriorment vendre’ls en diferents mercats de les províncies de Castelló i València.

 

Un dels autors, al costat d’altres persones, recol·lectava de manera il·legal fruits del camp que venia a comerciants de parades de mercats ambulants després d’aparentar la lícita procedència amb un document mercantil en el que s’incloïen dades d’explotacions agrícoles i persones reals.

 

Una volta més, estos operatius se sumen a les numeroses actuacions fetes per la Guàrdia Civil de València, en les que s’ha conseguit esclarir fets delictius relacionats amb productes del camp dins de la província de València. S’han instruït diligències i s’han traslladat als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.