Dos detinguts per furtar més de 1.200 quilos de cítrics en la comarca del Camp de Morvedre

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), ha detingut a 2 hòmens de 26 i 39 anys respectivament, de nacionalitat espanyola pels delictes d’apropiació indeguda, usurpació d’identitat, falsedat documental i encobriment.

 

En el marc dels servicis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil per a evitar el robatori i el comerç il·legal de productes del camp, l’Equip Roca de Sagunt va iniciar una investigació després de dos denúncies interposades per un mateix citricultor, al que li havien furtat un poc més de 1.000 quilos de clementina.

 

Va ser quan, després de fer algunes inspeccions en mercats ambulants del Camp de Morvedre, es procedix a la detenció d’un home de 39 anys d’edat dedicat a la venda ambulant com a autor d’un delicte d’encobriment, el que havia adquirit un poc més d’una tona de clementina a través d’un document de traçabilitat fraudulent.

 

Venia la fruita a comerciants ambulants

Dies més tard es procedix a la detenció d’un xic de 26 anys i natural de Castelló, el que, fent-se passar pel legítim propietari de l’explotació, emplenava els documents amb dades reals per a donar aparença de legalitat, usurpant la identitat, per a posteriorment vendre’ls en diferents mercats de les províncies de Castelló i València.

 

Un dels autors, al costat d’altres persones, recol·lectava de manera il·legal fruits del camp que venia a comerciants de parades de mercats ambulants després d’aparentar la lícita procedència amb un document mercantil en el que s’incloïen dades d’explotacions agrícoles i persones reals.

 

Una volta més, estos operatius se sumen a les numeroses actuacions fetes per la Guàrdia Civil de València, en les que s’ha conseguit esclarir fets delictius relacionats amb productes del camp dins de la província de València. S’han instruït diligències i s’han traslladat als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.