Dos detinguts per furtar més de 1.200 quilos de cítrics en la comarca del Camp de Morvedre

 

L’Equip Roca de la Guàrdia Civil de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), ha detingut a 2 hòmens de 26 i 39 anys respectivament, de nacionalitat espanyola pels delictes d’apropiació indeguda, usurpació d’identitat, falsedat documental i encobriment.

 

En el marc dels servicis establits de manera permanent per la Guàrdia Civil per a evitar el robatori i el comerç il·legal de productes del camp, l’Equip Roca de Sagunt va iniciar una investigació després de dos denúncies interposades per un mateix citricultor, al que li havien furtat un poc més de 1.000 quilos de clementina.

 

Va ser quan, després de fer algunes inspeccions en mercats ambulants del Camp de Morvedre, es procedix a la detenció d’un home de 39 anys d’edat dedicat a la venda ambulant com a autor d’un delicte d’encobriment, el que havia adquirit un poc més d’una tona de clementina a través d’un document de traçabilitat fraudulent.

 

Venia la fruita a comerciants ambulants

Dies més tard es procedix a la detenció d’un xic de 26 anys i natural de Castelló, el que, fent-se passar pel legítim propietari de l’explotació, emplenava els documents amb dades reals per a donar aparença de legalitat, usurpant la identitat, per a posteriorment vendre’ls en diferents mercats de les províncies de Castelló i València.

 

Un dels autors, al costat d’altres persones, recol·lectava de manera il·legal fruits del camp que venia a comerciants de parades de mercats ambulants després d’aparentar la lícita procedència amb un document mercantil en el que s’incloïen dades d’explotacions agrícoles i persones reals.

 

Una volta més, estos operatius se sumen a les numeroses actuacions fetes per la Guàrdia Civil de València, en les que s’ha conseguit esclarir fets delictius relacionats amb productes del camp dins de la província de València. S’han instruït diligències i s’han traslladat als Jutjats de Primera Instància de Sagunt.

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.