Demanen que aclarisquen quins són els lots de gelats contaminats amb òxid d’etilé

 

Després de l’alerta europea del 24 de juny sobre la presència accidental de residus d’òxid d’etilé en un estabilitzant alimentari, l’E410 (òxid de garrofera), emprat en la producció de gelats, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), en representació de la Comissió Europea, sol·licita ara a les empreses alimentàries que retiren de la cadena de comercialització tots els productes presumptament afectats.

Atés que l’òxid d’etilé és una substància classificada com a mutagènica i carcinògena, OCU torna a insistir al Ministeri de Consum perquè aclarisca els lots de gelats afectats per la contaminació, de manera que els consumidors puguen retirar igualment de la seua llar aquells gelats sota sospita de contindre residus d’esta substància, tal com ja s’hi ha fet a França.

Més quan segons la mateixa AESAN, no es pot definir un nivell segur d’exposició per a la població i, per tant, qualsevol nivell al qual puguen estar exposats els consumidors presenta un risc potencial.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes. I recorda que l’accés a una informació clara i transparent és un dels drets bàsics del consumidor.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.