Demanen que aclarisquen quins són els lots de gelats contaminats amb òxid d’etilé

 

Després de l’alerta europea del 24 de juny sobre la presència accidental de residus d’òxid d’etilé en un estabilitzant alimentari, l’E410 (òxid de garrofera), emprat en la producció de gelats, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), en representació de la Comissió Europea, sol·licita ara a les empreses alimentàries que retiren de la cadena de comercialització tots els productes presumptament afectats.

Atés que l’òxid d’etilé és una substància classificada com a mutagènica i carcinògena, OCU torna a insistir al Ministeri de Consum perquè aclarisca els lots de gelats afectats per la contaminació, de manera que els consumidors puguen retirar igualment de la seua llar aquells gelats sota sospita de contindre residus d’esta substància, tal com ja s’hi ha fet a França.

Més quan segons la mateixa AESAN, no es pot definir un nivell segur d’exposició per a la població i, per tant, qualsevol nivell al qual puguen estar exposats els consumidors presenta un risc potencial.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes. I recorda que l’accés a una informació clara i transparent és un dels drets bàsics del consumidor.

 

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.