Demanen que aclarisquen quins són els lots de gelats contaminats amb òxid d’etilé

 

Després de l’alerta europea del 24 de juny sobre la presència accidental de residus d’òxid d’etilé en un estabilitzant alimentari, l’E410 (òxid de garrofera), emprat en la producció de gelats, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), en representació de la Comissió Europea, sol·licita ara a les empreses alimentàries que retiren de la cadena de comercialització tots els productes presumptament afectats.

Atés que l’òxid d’etilé és una substància classificada com a mutagènica i carcinògena, OCU torna a insistir al Ministeri de Consum perquè aclarisca els lots de gelats afectats per la contaminació, de manera que els consumidors puguen retirar igualment de la seua llar aquells gelats sota sospita de contindre residus d’esta substància, tal com ja s’hi ha fet a França.

Més quan segons la mateixa AESAN, no es pot definir un nivell segur d’exposició per a la població i, per tant, qualsevol nivell al qual puguen estar exposats els consumidors presenta un risc potencial.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes. I recorda que l’accés a una informació clara i transparent és un dels drets bàsics del consumidor.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.