Demanen que aclarisquen quins són els lots de gelats contaminats amb òxid d’etilé

 

Després de l’alerta europea del 24 de juny sobre la presència accidental de residus d’òxid d’etilé en un estabilitzant alimentari, l’E410 (òxid de garrofera), emprat en la producció de gelats, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), en representació de la Comissió Europea, sol·licita ara a les empreses alimentàries que retiren de la cadena de comercialització tots els productes presumptament afectats.

Atés que l’òxid d’etilé és una substància classificada com a mutagènica i carcinògena, OCU torna a insistir al Ministeri de Consum perquè aclarisca els lots de gelats afectats per la contaminació, de manera que els consumidors puguen retirar igualment de la seua llar aquells gelats sota sospita de contindre residus d’esta substància, tal com ja s’hi ha fet a França.

Més quan segons la mateixa AESAN, no es pot definir un nivell segur d’exposició per a la població i, per tant, qualsevol nivell al qual puguen estar exposats els consumidors presenta un risc potencial.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes. I recorda que l’accés a una informació clara i transparent és un dels drets bàsics del consumidor.

 

Últimes notícies

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.