13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Demanen que aclarisquen quins són els lots de gelats contaminats amb òxid d’etilé

 

Després de l’alerta europea del 24 de juny sobre la presència accidental de residus d’òxid d’etilé en un estabilitzant alimentari, l’E410 (òxid de garrofera), emprat en la producció de gelats, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), en representació de la Comissió Europea, sol·licita ara a les empreses alimentàries que retiren de la cadena de comercialització tots els productes presumptament afectats.

Atés que l’òxid d’etilé és una substància classificada com a mutagènica i carcinògena, OCU torna a insistir al Ministeri de Consum perquè aclarisca els lots de gelats afectats per la contaminació, de manera que els consumidors puguen retirar igualment de la seua llar aquells gelats sota sospita de contindre residus d’esta substància, tal com ja s’hi ha fet a França.

Més quan segons la mateixa AESAN, no es pot definir un nivell segur d’exposició per a la població i, per tant, qualsevol nivell al qual puguen estar exposats els consumidors presenta un risc potencial.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes. I recorda que l’accés a una informació clara i transparent és un dels drets bàsics del consumidor.

 

Últimes notícies

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.

El València tornarà als entrenaments este dissabte després de l’aturada nadalenca

L'equip reprendrà el treball el dissabte a les 17.00 després d'una setmana de descans, amb la permanència com a prioritat i un gener clau en Lliga i Copa.

Detingut a València per vendre droga oculta en un rellotge intel·ligent

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 39 anys quan venia droga al carrer. Ocultava dosi en el compartiment d'auriculars d'un rellotge intel·ligent i portava cocaïna i tusi.

Immobilitzen 112 quilos de gamba roja per captura i emmagatzematge il·legals a Santa Pola

El Seprona ha immobilitzat 112,33 quilos de gamba roja en un magatzem no autoritzat de Santa Pola i ha denunciat al responsable. Els expedients s'han remés a l'Administració autonòmica, Salut Pública i l'Ajuntament.