El Golf de València registra de matinada dos terratrémols de magnitud 2,6 i 2,5

 

El Golf de València ha registrat esta matinada, a les 03.49 i 04.03 hores, respectivament, dos terratrémols de magnitud 2,5 i 2,6 segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana a partir de les dades de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) de Sismologia.

En concret, el primer sisme s’ha produït a nou quilòmetres de la costa, mentre que el segon moviment de la terra ho ha fet a 21 quilòmetres, han concretat les mateixes fonts.

El telèfon d’emergències ‘112 Comunitat Valenciana’ no ha rebut anomenades respecte a este succés, ha informat la Generalitat.

 

Hem parlat amb el meteoròleg Jovi Esteve

 

‘Ací en la Comunitat Valenciana en este cas rosen dos plaques, la placa Euroasiàtica i l’Africana que són dos grans plaques terrestres, es per això que es normal que en la mitat sud valenciana tingam sempre terratrèmols. Açò ha passat tota la vida, passa i passarà. A més quan passa del 2,5 és quan la població pròxima ho nota’.

Segons Jovi Esteve, ‘és normal este tipo de moviments sísmics, de moment entra en la normalitat, encara que com ja hem dit, a partir de 2,5 ja sol espantar a la població. Perquè ja comencen a sentir-se i més a la nit’.

 

Placa Euroasiàtica

 

La placa euroasiàtica és una placa tectònica continental que abasta Euràsia (Europa i Àsia), exceptuant el subcontinent indi (l’Índia), Aràbia i part de Sibèria a l’est de la serralada Verjoyansk.1​ També inclou la part oriental de l’oceà Atlàntic Nord fins a la dorsal Mesoatlántica, totalitzant un territori d’uns 67 800 000 km².2​ Les plaques amb les quals limita son​:

Al Nord la placa nord-americana.
Al Sud la placa africana, la placa aràbiga i la placa indoaustraliana.
A l’est la placa Pacífica, la placa Filipina, la placa de Ojotsk i la placa Amuria.
A l’Oest té una vora divergent amb la placa Nord-americana, que dona origen a la dorsal atlàntica.
És la 3° placa tectònica més extensa del món amb l’extensió de 67,8 milions de quilòmetres² ja esmentada.

 

Placa Africana

 

La placa Africana és una placa tectònica continental que cobreix el continent africà i que s’estén cap a l’oest fins a la dorsal mesoatlántica.

Les plaques limítrofes són:

Al nord, la placa Euroasiàtica i la placa aràbiga.
Al sud, la placa Antàrtica.
A l’est, la placa Australiana, la placa Índia i la placa aràbiga.
A l’oest, la placa Sud-americana i la placa Nord-americana.
Tots els límits de la placa Africana són molt divergents, excepte el que té amb la placa Euroasiàtica. La placa abasta diversos blocs continentals estables de roques mares, els quals van formar el continent africà durant l’existència de Gondwana fa uns 550 milions d’anys. Estos blocs són, del Sud al Nord, el Kalahari, Congo, Sàhara i el bloc africà de l’oest. Cadascun d’estos blocs es poden subdividir en blocs més petits i uniformes.

Un dels aspectes més importants de la placa és la Gran Vall del Rift en l’Est, una fractura que està separant a una porció del continent, i de la placa, que finalment dividirà la placa Africana en dues: la placa de Nubia i la placa somali. Actualment molts textos científics ja expliciten aquestes dues plaques. Així, per exemple, es diu que l’estret de Gibraltar separa la placa Euroasiàtica de la placa de Nubia.

Simulació del desplaçament de la placa africana en funció de la seva velocitat i direcció actual.
El moviment de la placa africana és de 2,15 centímetres a l’any aproximadament, cap al Nord. Experts estimen que s’unirà a l’extrem sud d’Espanya dins de 650.000 anys, separant la mar Mediterrània de l’oceà Atlàntic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.

València Basket i Panathinaikos inicien en el Roig Arena el seu pols per la Final a Quatre

València Basket i Panathinaikos arranquen en el Roig Arena una sèrie de quarts de final de l'Eurolliga al millor de cinc, amb avantatge de pista per al conjunt taronja després de la seua brillant fase regular.