El Golf de València registra de matinada dos terratrémols de magnitud 2,6 i 2,5

 

El Golf de València ha registrat esta matinada, a les 03.49 i 04.03 hores, respectivament, dos terratrémols de magnitud 2,5 i 2,6 segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana a partir de les dades de l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) de Sismologia.

En concret, el primer sisme s’ha produït a nou quilòmetres de la costa, mentre que el segon moviment de la terra ho ha fet a 21 quilòmetres, han concretat les mateixes fonts.

El telèfon d’emergències ‘112 Comunitat Valenciana’ no ha rebut anomenades respecte a este succés, ha informat la Generalitat.

 

Hem parlat amb el meteoròleg Jovi Esteve

 

‘Ací en la Comunitat Valenciana en este cas rosen dos plaques, la placa Euroasiàtica i l’Africana que són dos grans plaques terrestres, es per això que es normal que en la mitat sud valenciana tingam sempre terratrèmols. Açò ha passat tota la vida, passa i passarà. A més quan passa del 2,5 és quan la població pròxima ho nota’.

Segons Jovi Esteve, ‘és normal este tipo de moviments sísmics, de moment entra en la normalitat, encara que com ja hem dit, a partir de 2,5 ja sol espantar a la població. Perquè ja comencen a sentir-se i més a la nit’.

 

Placa Euroasiàtica

 

La placa euroasiàtica és una placa tectònica continental que abasta Euràsia (Europa i Àsia), exceptuant el subcontinent indi (l’Índia), Aràbia i part de Sibèria a l’est de la serralada Verjoyansk.1​ També inclou la part oriental de l’oceà Atlàntic Nord fins a la dorsal Mesoatlántica, totalitzant un territori d’uns 67 800 000 km².2​ Les plaques amb les quals limita son​:

Al Nord la placa nord-americana.
Al Sud la placa africana, la placa aràbiga i la placa indoaustraliana.
A l’est la placa Pacífica, la placa Filipina, la placa de Ojotsk i la placa Amuria.
A l’Oest té una vora divergent amb la placa Nord-americana, que dona origen a la dorsal atlàntica.
És la 3° placa tectònica més extensa del món amb l’extensió de 67,8 milions de quilòmetres² ja esmentada.

 

Placa Africana

 

La placa Africana és una placa tectònica continental que cobreix el continent africà i que s’estén cap a l’oest fins a la dorsal mesoatlántica.

Les plaques limítrofes són:

Al nord, la placa Euroasiàtica i la placa aràbiga.
Al sud, la placa Antàrtica.
A l’est, la placa Australiana, la placa Índia i la placa aràbiga.
A l’oest, la placa Sud-americana i la placa Nord-americana.
Tots els límits de la placa Africana són molt divergents, excepte el que té amb la placa Euroasiàtica. La placa abasta diversos blocs continentals estables de roques mares, els quals van formar el continent africà durant l’existència de Gondwana fa uns 550 milions d’anys. Estos blocs són, del Sud al Nord, el Kalahari, Congo, Sàhara i el bloc africà de l’oest. Cadascun d’estos blocs es poden subdividir en blocs més petits i uniformes.

Un dels aspectes més importants de la placa és la Gran Vall del Rift en l’Est, una fractura que està separant a una porció del continent, i de la placa, que finalment dividirà la placa Africana en dues: la placa de Nubia i la placa somali. Actualment molts textos científics ja expliciten aquestes dues plaques. Així, per exemple, es diu que l’estret de Gibraltar separa la placa Euroasiàtica de la placa de Nubia.

Simulació del desplaçament de la placa africana en funció de la seva velocitat i direcció actual.
El moviment de la placa africana és de 2,15 centímetres a l’any aproximadament, cap al Nord. Experts estimen que s’unirà a l’extrem sud d’Espanya dins de 650.000 anys, separant la mar Mediterrània de l’oceà Atlàntic.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.