Arsa i Baquira s’uneixen a l’operatiu de cerca establit en el Port de Castelló

El dia 28 de maig del present any en el port de Castelló es va produir la bolcada del vaixell mercant de bandera panamenya “Nazmuye Ana”, on van resultar ferides diverses persones, i dos persones desaparegudes. Una d’elles va ser trobada sense vida el dissabte dia 29 de maig per bussos de l’Equip Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) i de Salvament Marítim.

En l’operatiu de cerca de la segona persona estan treballant nombrosos efectius, pertanyents a Capitania Marítima, Autoritat Portuària, GEAS, Servei Marítim Provincial, Unitat Orgànica de Policia Judicial, Servei Aeri, estàs quatre últimes pertanyents a la Guàrdia Civil, Creu Roja, Policia Portuària, Servei de Salvament Marítim, ONG Stella Maris i 112, així com altres grups que ja s’han retirat que corresponien als Serveis Sanitaris d’Emergència, Consorci Provincial i Municipal de Bombers, Bucemar i dos robots subaquàtics de l’UJI i de Salvament Marítim de la Corunya.

El dia 8 es van incorporar als equips de rescat dos gossos de la Unitat Cinològica Central de la Direcció General de la Guàrdia Civil amb seu en El Pardo (Madrid) especialistes en tota mena de rescats en medis aquàtics.

 Estos cans són capaços de detectar restes humanes fins a 50 metres de profunditat. És una eina més per als Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS), on després de delimitar la zona, redueixen el temps d’immersió i les dimensions de la cerca.

Han participat en nombrosos casos, com ara la riuada d’Orihuela (Alacant), inundacions patides en Sant Llorenç (Palma), entre altres.

Els gossos que es troben treballant en la zona són de raça tipus llaurador, un mascle i una femella de tres anys i de nom Arsa i Baquira.

Últimes notícies

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.
FILMOTECA D'ESTIU