Arsa i Baquira s’uneixen a l’operatiu de cerca establit en el Port de Castelló

El dia 28 de maig del present any en el port de Castelló es va produir la bolcada del vaixell mercant de bandera panamenya “Nazmuye Ana”, on van resultar ferides diverses persones, i dos persones desaparegudes. Una d’elles va ser trobada sense vida el dissabte dia 29 de maig per bussos de l’Equip Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) i de Salvament Marítim.

En l’operatiu de cerca de la segona persona estan treballant nombrosos efectius, pertanyents a Capitania Marítima, Autoritat Portuària, GEAS, Servei Marítim Provincial, Unitat Orgànica de Policia Judicial, Servei Aeri, estàs quatre últimes pertanyents a la Guàrdia Civil, Creu Roja, Policia Portuària, Servei de Salvament Marítim, ONG Stella Maris i 112, així com altres grups que ja s’han retirat que corresponien als Serveis Sanitaris d’Emergència, Consorci Provincial i Municipal de Bombers, Bucemar i dos robots subaquàtics de l’UJI i de Salvament Marítim de la Corunya.

El dia 8 es van incorporar als equips de rescat dos gossos de la Unitat Cinològica Central de la Direcció General de la Guàrdia Civil amb seu en El Pardo (Madrid) especialistes en tota mena de rescats en medis aquàtics.

 Estos cans són capaços de detectar restes humanes fins a 50 metres de profunditat. És una eina més per als Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS), on després de delimitar la zona, redueixen el temps d’immersió i les dimensions de la cerca.

Han participat en nombrosos casos, com ara la riuada d’Orihuela (Alacant), inundacions patides en Sant Llorenç (Palma), entre altres.

Els gossos que es troben treballant en la zona són de raça tipus llaurador, un mascle i una femella de tres anys i de nom Arsa i Baquira.

Últimes notícies

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.

La jutgessa que investiga la dana crida a declarar a la diputada provincial de Carreteres

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 cita com a testimoni a la diputada provincial de Carreteres i reclama els registres de trucades vinculats a l'emergència.

Compromís acusa el govern de Catalá d’ocultar durant tres anys dades de contaminació a València

Compromís fa públiques dades d'una xarxa de sensors ambientals que, segons el grup municipal, el govern de María José Catalá ha mantingut ocults durant tres anys, mentres l'Ajuntament defén que només són vàlids els registres oficials.

València destina 16 milions a rehabilitar els trams X i XI del Jardí del Túria

L'Ajuntament de València ha aprovat la rehabilitació integral dels trams X i XI del Jardí del Túria, amb una inversió de 16 milions, i la reparació de la xarxa de col·lectors de La Torre, dotada amb 4 milions.

Pablo Berger expressa el seu desig de rodar la seua pròxima pel·lícula en Ciutat de la Llum

Pablo Berger, guanyador del Premi Ciutat de la Llum 2026 del Festival de Cinema d'Alacant, expressa el seu desig de rodar el seu pròxim projecte en els estudis alacantins i repassa la seua trajectòria.

La Universitat de València reivindica el llegat democràtic i científic de Joan Baptista Peset

La Universitat de València ha retut homenatge a Joan Baptista Peset Aleixandre en el 85 aniversari del seu afusellament, destacant el seu compromís democràtic, la seua labor científica i el seu paper com a referent de la memòria històrica.

Controlat l’incendi a l’Hospital de Torrevieja, amb un ferit greu en l’UCI

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja ha sigut controlat després de la intervenció de diverses dotacions de bombers. Una persona roman ingressada en l'UCI per inhalació de fum i diverses més han resultat afectades.

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.