Arsa i Baquira s’uneixen a l’operatiu de cerca establit en el Port de Castelló

El dia 28 de maig del present any en el port de Castelló es va produir la bolcada del vaixell mercant de bandera panamenya “Nazmuye Ana”, on van resultar ferides diverses persones, i dos persones desaparegudes. Una d’elles va ser trobada sense vida el dissabte dia 29 de maig per bussos de l’Equip Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) i de Salvament Marítim.

En l’operatiu de cerca de la segona persona estan treballant nombrosos efectius, pertanyents a Capitania Marítima, Autoritat Portuària, GEAS, Servei Marítim Provincial, Unitat Orgànica de Policia Judicial, Servei Aeri, estàs quatre últimes pertanyents a la Guàrdia Civil, Creu Roja, Policia Portuària, Servei de Salvament Marítim, ONG Stella Maris i 112, així com altres grups que ja s’han retirat que corresponien als Serveis Sanitaris d’Emergència, Consorci Provincial i Municipal de Bombers, Bucemar i dos robots subaquàtics de l’UJI i de Salvament Marítim de la Corunya.

El dia 8 es van incorporar als equips de rescat dos gossos de la Unitat Cinològica Central de la Direcció General de la Guàrdia Civil amb seu en El Pardo (Madrid) especialistes en tota mena de rescats en medis aquàtics.

 Estos cans són capaços de detectar restes humanes fins a 50 metres de profunditat. És una eina més per als Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS), on després de delimitar la zona, redueixen el temps d’immersió i les dimensions de la cerca.

Han participat en nombrosos casos, com ara la riuada d’Orihuela (Alacant), inundacions patides en Sant Llorenç (Palma), entre altres.

Els gossos que es troben treballant en la zona són de raça tipus llaurador, un mascle i una femella de tres anys i de nom Arsa i Baquira.

Últimes notícies

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.

Un València Basket en alerta busca sentenciar el passi a semifinals a Miribilla

El València Basket visita este divendres Miribilla per enfrontar-se al Surne Bilbao Basket en el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa, amb avantatge a la sèrie i opcions de tancar el passi a semifinals per la via ràpida.