Arsa i Baquira s’uneixen a l’operatiu de cerca establit en el Port de Castelló

El dia 28 de maig del present any en el port de Castelló es va produir la bolcada del vaixell mercant de bandera panamenya “Nazmuye Ana”, on van resultar ferides diverses persones, i dos persones desaparegudes. Una d’elles va ser trobada sense vida el dissabte dia 29 de maig per bussos de l’Equip Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) i de Salvament Marítim.

En l’operatiu de cerca de la segona persona estan treballant nombrosos efectius, pertanyents a Capitania Marítima, Autoritat Portuària, GEAS, Servei Marítim Provincial, Unitat Orgànica de Policia Judicial, Servei Aeri, estàs quatre últimes pertanyents a la Guàrdia Civil, Creu Roja, Policia Portuària, Servei de Salvament Marítim, ONG Stella Maris i 112, així com altres grups que ja s’han retirat que corresponien als Serveis Sanitaris d’Emergència, Consorci Provincial i Municipal de Bombers, Bucemar i dos robots subaquàtics de l’UJI i de Salvament Marítim de la Corunya.

El dia 8 es van incorporar als equips de rescat dos gossos de la Unitat Cinològica Central de la Direcció General de la Guàrdia Civil amb seu en El Pardo (Madrid) especialistes en tota mena de rescats en medis aquàtics.

 Estos cans són capaços de detectar restes humanes fins a 50 metres de profunditat. És una eina més per als Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS), on després de delimitar la zona, redueixen el temps d’immersió i les dimensions de la cerca.

Han participat en nombrosos casos, com ara la riuada d’Orihuela (Alacant), inundacions patides en Sant Llorenç (Palma), entre altres.

Els gossos que es troben treballant en la zona són de raça tipus llaurador, un mascle i una femella de tres anys i de nom Arsa i Baquira.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.