Arsa i Baquira s’uneixen a l’operatiu de cerca establit en el Port de Castelló

El dia 28 de maig del present any en el port de Castelló es va produir la bolcada del vaixell mercant de bandera panamenya “Nazmuye Ana”, on van resultar ferides diverses persones, i dos persones desaparegudes. Una d’elles va ser trobada sense vida el dissabte dia 29 de maig per bussos de l’Equip Especial d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS) i de Salvament Marítim.

En l’operatiu de cerca de la segona persona estan treballant nombrosos efectius, pertanyents a Capitania Marítima, Autoritat Portuària, GEAS, Servei Marítim Provincial, Unitat Orgànica de Policia Judicial, Servei Aeri, estàs quatre últimes pertanyents a la Guàrdia Civil, Creu Roja, Policia Portuària, Servei de Salvament Marítim, ONG Stella Maris i 112, així com altres grups que ja s’han retirat que corresponien als Serveis Sanitaris d’Emergència, Consorci Provincial i Municipal de Bombers, Bucemar i dos robots subaquàtics de l’UJI i de Salvament Marítim de la Corunya.

El dia 8 es van incorporar als equips de rescat dos gossos de la Unitat Cinològica Central de la Direcció General de la Guàrdia Civil amb seu en El Pardo (Madrid) especialistes en tota mena de rescats en medis aquàtics.

 Estos cans són capaços de detectar restes humanes fins a 50 metres de profunditat. És una eina més per als Grups Especials d’Activitats Subaquàtiques de la Guàrdia Civil (GEAS), on després de delimitar la zona, redueixen el temps d’immersió i les dimensions de la cerca.

Han participat en nombrosos casos, com ara la riuada d’Orihuela (Alacant), inundacions patides en Sant Llorenç (Palma), entre altres.

Els gossos que es troben treballant en la zona són de raça tipus llaurador, un mascle i una femella de tres anys i de nom Arsa i Baquira.

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.