La Guàrdia Civil busca més proves contra el presumpte assassí de Marta Calvo

 

Els especialistes de la Guàrdia Civil que dirigixen la investigació pel crim de Marta Calvo i altres presumptes víctimes de Jorge Ignacio P. han demanat posposar la declaració d’este en el jutjat per a tractar de recopilar noves proves que aportar a la causa.

 

Segons han informat a EFE fonts del cas, la declaració de Jorge Ignacio P. estava prevista per a este divendres en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València, que recentment ha assumit les quatre causes obertes contra el sospitós. Esta declaració, prevista en el marc de l’article 25 de la Llei del Jurat ha sigut finalment suspesa, sense que tinga ara com ara nou assenyalament.

 

La Guàrdia Civil ha fonamentat la seua petició al jutge instructor en la busca de més indicis, com la possible presència d’ADN en un Volkswagen que el sospitós podria haver usat per a traslladar el cos de Marta Calvo i del que va intentar desfer-se després de la mort de la jove.

 

Estan analitzant més proves

Els especialistes en delictes informàtics de la Benemèrita també analitzaran en profunditat un dispositiu electrònic que va ser trobat en la residència que el sospitós tenia en l’Olleria, la Vall d’Albaida (València), per si hi haguera en el mateix algun arxiu que prèviament va ser esborrat i que poguera incriminar-li.

 

El Jutjat d’Instrucció número 20 ha concentrat els quatre casos en els que Jorge Ignacio P. és sospitós. Es tracta de l’assassinat d’una dona el 25 de març de 2019 en una casa de València; la mort d’una altra dona, també en València, el 15 de juny de 2019; la desaparició i mort de Marta Calvo, en la localitat de Manuel, en la Ribera (València), en novembre de 2019; i una denúncia presentada per una dona que es va negar al fet que li introduïra cocaïna en els genitals, la mateixa pràctica que van patir altres víctimes del detingut.

Últimes notícies

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.

Dissabte estable a la Comunitat amb fins a 30 graus a la costa

La Comunitat Valenciana viurà este dissabte una jornada d’oratge estable, amb cels poc nuvolosos i màximes de fins a 30 graus a la costa i descens lleu en l’interior de València.

Corberán assume la responsabilitat i busca una reacció del València a Vitòria

Carlos Corberán admet que és el màxim responsable dels mals resultats del València, cuer amb un punt, i apel·la a reaccionar dimarts a Vitòria després de la derrota contra el Sevilla.