La Guàrdia Civil busca més proves contra el presumpte assassí de Marta Calvo

 

Els especialistes de la Guàrdia Civil que dirigixen la investigació pel crim de Marta Calvo i altres presumptes víctimes de Jorge Ignacio P. han demanat posposar la declaració d’este en el jutjat per a tractar de recopilar noves proves que aportar a la causa.

 

Segons han informat a EFE fonts del cas, la declaració de Jorge Ignacio P. estava prevista per a este divendres en el Jutjat d’Instrucció número 20 de València, que recentment ha assumit les quatre causes obertes contra el sospitós. Esta declaració, prevista en el marc de l’article 25 de la Llei del Jurat ha sigut finalment suspesa, sense que tinga ara com ara nou assenyalament.

 

La Guàrdia Civil ha fonamentat la seua petició al jutge instructor en la busca de més indicis, com la possible presència d’ADN en un Volkswagen que el sospitós podria haver usat per a traslladar el cos de Marta Calvo i del que va intentar desfer-se després de la mort de la jove.

 

Estan analitzant més proves

Els especialistes en delictes informàtics de la Benemèrita també analitzaran en profunditat un dispositiu electrònic que va ser trobat en la residència que el sospitós tenia en l’Olleria, la Vall d’Albaida (València), per si hi haguera en el mateix algun arxiu que prèviament va ser esborrat i que poguera incriminar-li.

 

El Jutjat d’Instrucció número 20 ha concentrat els quatre casos en els que Jorge Ignacio P. és sospitós. Es tracta de l’assassinat d’una dona el 25 de març de 2019 en una casa de València; la mort d’una altra dona, també en València, el 15 de juny de 2019; la desaparició i mort de Marta Calvo, en la localitat de Manuel, en la Ribera (València), en novembre de 2019; i una denúncia presentada per una dona que es va negar al fet que li introduïra cocaïna en els genitals, la mateixa pràctica que van patir altres víctimes del detingut.

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.