La Guàrdia Civil deté a 4 persones i esclareix 18 delictes relacionats amb el robatori de cable de coure

Cable robat| Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als presumptes autors del robatori de 1.600 quilograms de coure, procedent del cablejat de proveïment d’una xarxa de telecomunicacions, que operaven en diverses partides rurals des de fa diversos mesos. Als detinguts se’ls imputen 18 delictes contra el patrimoni.

La Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va detectar un increment en els delictes de robatori de cablejat de les instal·lacions de subministrament de telefonia en les partides rurals dels voltants d’aquesta localitat, que es venia produint des de finals del passat mes de febrer.

La instal·lació d’aquesta xarxa de proveïment està dissenyada de manera que en produir-se un trencament, el propi sistema envia un senyal a la central. Coneixedors d’aquest extrem, els autors actuaven aprofitant la nocturnitat, per a evitar ser descoberts. Una vegada que havien tallat el tram seleccionat, abans que a la companyia li donés temps a avisar a una patrulla que es desplacés fins al lloc, el preparaven en trossos d’aproximadament un metre de longitud, i els ocultaven sota el matoll. En operar en zones rurals aïllades, poc il·luminades i de nit, tenien més fàcil ocultar-se ells mateixos en cas que arribés la Guàrdia Civil.

En dies posteriors, amb una furgoneta de grans dimensions, seguien el recorregut que havien fet tallant el cable, el carregaven, i el venien en dos establiments de compra i venda al pes de metalls usats en la localitat d‘Alacant.

En anar tallant trams de cable en diferents punts, i triar llocs de molt difícil accés, dificultaven la localització, tant del material sostret com de si mateixos, i provocaven a l’empresa major perjudici, que a vegades trigava diversos dies a poder restablir el servei, fent impossible amb això serveis tan essencials com la comunicació amb els diferents serveis d’emergència, el funcionament de la tele assistència de persones impedides, sistemes d’alarmes suportat per estes xarxes, serveis bancaris, etc., amb el risc que tot això pot suposar per als perjudicats. La situació estava afectant seriosament els habitants d’estes zones rurals, apartades dels principals nuclis de població, i creant sensació d’inseguretat entre els veïns que habiten allí.

Després d’una àrdua labor duta a terme per l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, el passat 24 de juliol van aconseguir sorprendre els autors mentre intentaven carregar el cablejat que havien tallat dos dies abans: més de 500 metres dividit en 380 trossos. Els agents van procedir immediatament a la detenció de l’home, mentre que l’altra persona, una dona, va fugir sense dubtar-lo camp a través en veure’s sorpresa per la força actuant. Dos dies més tard, el passat 26 de juliol, va ser localitzada i detinguda també. Se’ls imputen els delictes de robatori amb força de més de 1.600 quilograms de coure, comesos en un període de quatre mesos. Tots dos posseeixen nombrosos antecedents per fets similars.

La Guàrdia Civil amb el coure |Guàrdia Civil

Han estat intervinguts 500 metres de cablejat, la furgoneta amb la qual cometien els delictes i diversa documentació que corrobora l’activitat criminal. L’empresa denunciant ha manifestat que el valor del material sostret sumat als danys ocasionats, tant a la companyia subministradora com als clients, ascendeix a 150.000 euros.

Amb l’explotació de la qual ha estat denominada Operació Alcotela, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig ha esclarit 18 delictes: vuit de robatori de cable de coure, vuit de danys a les instal·lacions de les telecomunicacions, i dos d’encobriment del material sostret, estos dos últims, comesos pels responsables de les empreses que adquirien el coure procedent del cable.

Han estat detingudes quatre persones, tres homes d’entre 37 i 68 anys, i una dona de 43. Tots ells espanyols. Han estat posats a la disposició de l’Autoritat Judicial que ha decretat per a ells llibertat amb mesures cautelars.

La Guàrdia Civil no descarta la futura recerca d’altres implicats en la trama.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.