La Guàrdia Civil deté a 4 persones i esclareix 18 delictes relacionats amb el robatori de cable de coure

Cable robat| Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als presumptes autors del robatori de 1.600 quilograms de coure, procedent del cablejat de proveïment d’una xarxa de telecomunicacions, que operaven en diverses partides rurals des de fa diversos mesos. Als detinguts se’ls imputen 18 delictes contra el patrimoni.

La Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va detectar un increment en els delictes de robatori de cablejat de les instal·lacions de subministrament de telefonia en les partides rurals dels voltants d’aquesta localitat, que es venia produint des de finals del passat mes de febrer.

La instal·lació d’aquesta xarxa de proveïment està dissenyada de manera que en produir-se un trencament, el propi sistema envia un senyal a la central. Coneixedors d’aquest extrem, els autors actuaven aprofitant la nocturnitat, per a evitar ser descoberts. Una vegada que havien tallat el tram seleccionat, abans que a la companyia li donés temps a avisar a una patrulla que es desplacés fins al lloc, el preparaven en trossos d’aproximadament un metre de longitud, i els ocultaven sota el matoll. En operar en zones rurals aïllades, poc il·luminades i de nit, tenien més fàcil ocultar-se ells mateixos en cas que arribés la Guàrdia Civil.

En dies posteriors, amb una furgoneta de grans dimensions, seguien el recorregut que havien fet tallant el cable, el carregaven, i el venien en dos establiments de compra i venda al pes de metalls usats en la localitat d‘Alacant.

En anar tallant trams de cable en diferents punts, i triar llocs de molt difícil accés, dificultaven la localització, tant del material sostret com de si mateixos, i provocaven a l’empresa major perjudici, que a vegades trigava diversos dies a poder restablir el servei, fent impossible amb això serveis tan essencials com la comunicació amb els diferents serveis d’emergència, el funcionament de la tele assistència de persones impedides, sistemes d’alarmes suportat per estes xarxes, serveis bancaris, etc., amb el risc que tot això pot suposar per als perjudicats. La situació estava afectant seriosament els habitants d’estes zones rurals, apartades dels principals nuclis de població, i creant sensació d’inseguretat entre els veïns que habiten allí.

Després d’una àrdua labor duta a terme per l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, el passat 24 de juliol van aconseguir sorprendre els autors mentre intentaven carregar el cablejat que havien tallat dos dies abans: més de 500 metres dividit en 380 trossos. Els agents van procedir immediatament a la detenció de l’home, mentre que l’altra persona, una dona, va fugir sense dubtar-lo camp a través en veure’s sorpresa per la força actuant. Dos dies més tard, el passat 26 de juliol, va ser localitzada i detinguda també. Se’ls imputen els delictes de robatori amb força de més de 1.600 quilograms de coure, comesos en un període de quatre mesos. Tots dos posseeixen nombrosos antecedents per fets similars.

La Guàrdia Civil amb el coure |Guàrdia Civil

Han estat intervinguts 500 metres de cablejat, la furgoneta amb la qual cometien els delictes i diversa documentació que corrobora l’activitat criminal. L’empresa denunciant ha manifestat que el valor del material sostret sumat als danys ocasionats, tant a la companyia subministradora com als clients, ascendeix a 150.000 euros.

Amb l’explotació de la qual ha estat denominada Operació Alcotela, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig ha esclarit 18 delictes: vuit de robatori de cable de coure, vuit de danys a les instal·lacions de les telecomunicacions, i dos d’encobriment del material sostret, estos dos últims, comesos pels responsables de les empreses que adquirien el coure procedent del cable.

Han estat detingudes quatre persones, tres homes d’entre 37 i 68 anys, i una dona de 43. Tots ells espanyols. Han estat posats a la disposició de l’Autoritat Judicial que ha decretat per a ells llibertat amb mesures cautelars.

La Guàrdia Civil no descarta la futura recerca d’altres implicats en la trama.

Últimes notícies

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.

Santa Cecília de Cullera triomfa en la Secció d’Honor del Certamen ‘Ciutat de València’

La Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera s’ha emportat el primer premi i la menció d’honor de la Secció d’Honor del 138 Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València, amb 352 punts, en una edició dominada per bandes valencianes.

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.