La Guàrdia Civil deté a 4 persones i esclareix 18 delictes relacionats amb el robatori de cable de coure

Cable robat| Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als presumptes autors del robatori de 1.600 quilograms de coure, procedent del cablejat de proveïment d’una xarxa de telecomunicacions, que operaven en diverses partides rurals des de fa diversos mesos. Als detinguts se’ls imputen 18 delictes contra el patrimoni.

La Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va detectar un increment en els delictes de robatori de cablejat de les instal·lacions de subministrament de telefonia en les partides rurals dels voltants d’aquesta localitat, que es venia produint des de finals del passat mes de febrer.

La instal·lació d’aquesta xarxa de proveïment està dissenyada de manera que en produir-se un trencament, el propi sistema envia un senyal a la central. Coneixedors d’aquest extrem, els autors actuaven aprofitant la nocturnitat, per a evitar ser descoberts. Una vegada que havien tallat el tram seleccionat, abans que a la companyia li donés temps a avisar a una patrulla que es desplacés fins al lloc, el preparaven en trossos d’aproximadament un metre de longitud, i els ocultaven sota el matoll. En operar en zones rurals aïllades, poc il·luminades i de nit, tenien més fàcil ocultar-se ells mateixos en cas que arribés la Guàrdia Civil.

En dies posteriors, amb una furgoneta de grans dimensions, seguien el recorregut que havien fet tallant el cable, el carregaven, i el venien en dos establiments de compra i venda al pes de metalls usats en la localitat d‘Alacant.

En anar tallant trams de cable en diferents punts, i triar llocs de molt difícil accés, dificultaven la localització, tant del material sostret com de si mateixos, i provocaven a l’empresa major perjudici, que a vegades trigava diversos dies a poder restablir el servei, fent impossible amb això serveis tan essencials com la comunicació amb els diferents serveis d’emergència, el funcionament de la tele assistència de persones impedides, sistemes d’alarmes suportat per estes xarxes, serveis bancaris, etc., amb el risc que tot això pot suposar per als perjudicats. La situació estava afectant seriosament els habitants d’estes zones rurals, apartades dels principals nuclis de població, i creant sensació d’inseguretat entre els veïns que habiten allí.

Després d’una àrdua labor duta a terme per l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, el passat 24 de juliol van aconseguir sorprendre els autors mentre intentaven carregar el cablejat que havien tallat dos dies abans: més de 500 metres dividit en 380 trossos. Els agents van procedir immediatament a la detenció de l’home, mentre que l’altra persona, una dona, va fugir sense dubtar-lo camp a través en veure’s sorpresa per la força actuant. Dos dies més tard, el passat 26 de juliol, va ser localitzada i detinguda també. Se’ls imputen els delictes de robatori amb força de més de 1.600 quilograms de coure, comesos en un període de quatre mesos. Tots dos posseeixen nombrosos antecedents per fets similars.

La Guàrdia Civil amb el coure |Guàrdia Civil

Han estat intervinguts 500 metres de cablejat, la furgoneta amb la qual cometien els delictes i diversa documentació que corrobora l’activitat criminal. L’empresa denunciant ha manifestat que el valor del material sostret sumat als danys ocasionats, tant a la companyia subministradora com als clients, ascendeix a 150.000 euros.

Amb l’explotació de la qual ha estat denominada Operació Alcotela, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig ha esclarit 18 delictes: vuit de robatori de cable de coure, vuit de danys a les instal·lacions de les telecomunicacions, i dos d’encobriment del material sostret, estos dos últims, comesos pels responsables de les empreses que adquirien el coure procedent del cable.

Han estat detingudes quatre persones, tres homes d’entre 37 i 68 anys, i una dona de 43. Tots ells espanyols. Han estat posats a la disposició de l’Autoritat Judicial que ha decretat per a ells llibertat amb mesures cautelars.

La Guàrdia Civil no descarta la futura recerca d’altres implicats en la trama.

Últimes notícies

Desmantellada a València una banda que va estafar quasi 3 milions amb l’estafa del fill en apurs

La Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal assentada a la província de València que ha estafat quasi 3 milions d’euros a unes 500 víctimes de tot Espanya amb l’estafa del fill en apurs. L’operació, amb deu detinguts a València i Eivissa, ha permés descobrir una estructura molt especialitzada que blanquejava els beneficis amb lloguer de vehicles de luxe.

Nou detinguts a València i Saragossa per un entramat de tràfic amb 11 quilos de cocaïna

La Policia Nacional ha desarticulat una presumpta organització de tràfic de cocaïna entre València i Saragossa, amb nou detinguts i més d’11 quilos de droga intervinguts.

Benavent defensa que la prioritat és ajudar les persones vulnerables sense distingir raça

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, remarca que per als cristians compta sobretot la vulnerabilitat de les persones, sense diferenciar raça, origen o religió, i destaca el paper del valencià, les dones, Càritas i l’educació en l’Església actual.

Retirat un bidó contaminant que vagava a la deriva davant la costa d’Altea

La Creu Roja i Salvament Marítim han retirat un bidó contaminant que flotava a la deriva davant Cap Negret, al terme d’Altea, i l’han traslladat al port per al tractament adequat.

Set anys de presó per a un nebot de l’exconseller Blasco per amañar contractes sanitaris

L’exgerent del Consorci Hospital General Universitari de València Sergio Blasco ha sigut condemnat a set anys de presó i a més de dos milions d’euros en multes per amañar contractes sanitaris, cobrar comissions il·lícites i blanquejar capitals, en el conegut com a cas Osvaldos.

Detinguda a Gavarda una parella que robava a majors amb el mètode de labraç a Càrcer

La Guàrdia Civil ha detingut a Gavarda un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí dedad avançada de Càrcer amb el mètode de labraç i relacionats amb dos assalts més a Jaén i Almería.

Huit morts atribuïts a la calor extrema en la Comunitat Valenciana en només tres dies

La calor extrema ha deixat huit morts en tres dies a la Comunitat Valenciana, totes persones majors excepte una, enmig d’una onada amb valors pròxims o superiors als 40 graus.

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.