La Guàrdia Civil deté a 4 persones i esclareix 18 delictes relacionats amb el robatori de cable de coure

Cable robat| Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als presumptes autors del robatori de 1.600 quilograms de coure, procedent del cablejat de proveïment d’una xarxa de telecomunicacions, que operaven en diverses partides rurals des de fa diversos mesos. Als detinguts se’ls imputen 18 delictes contra el patrimoni.

La Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig va detectar un increment en els delictes de robatori de cablejat de les instal·lacions de subministrament de telefonia en les partides rurals dels voltants d’aquesta localitat, que es venia produint des de finals del passat mes de febrer.

La instal·lació d’aquesta xarxa de proveïment està dissenyada de manera que en produir-se un trencament, el propi sistema envia un senyal a la central. Coneixedors d’aquest extrem, els autors actuaven aprofitant la nocturnitat, per a evitar ser descoberts. Una vegada que havien tallat el tram seleccionat, abans que a la companyia li donés temps a avisar a una patrulla que es desplacés fins al lloc, el preparaven en trossos d’aproximadament un metre de longitud, i els ocultaven sota el matoll. En operar en zones rurals aïllades, poc il·luminades i de nit, tenien més fàcil ocultar-se ells mateixos en cas que arribés la Guàrdia Civil.

En dies posteriors, amb una furgoneta de grans dimensions, seguien el recorregut que havien fet tallant el cable, el carregaven, i el venien en dos establiments de compra i venda al pes de metalls usats en la localitat d‘Alacant.

En anar tallant trams de cable en diferents punts, i triar llocs de molt difícil accés, dificultaven la localització, tant del material sostret com de si mateixos, i provocaven a l’empresa major perjudici, que a vegades trigava diversos dies a poder restablir el servei, fent impossible amb això serveis tan essencials com la comunicació amb els diferents serveis d’emergència, el funcionament de la tele assistència de persones impedides, sistemes d’alarmes suportat per estes xarxes, serveis bancaris, etc., amb el risc que tot això pot suposar per als perjudicats. La situació estava afectant seriosament els habitants d’estes zones rurals, apartades dels principals nuclis de població, i creant sensació d’inseguretat entre els veïns que habiten allí.

Després d’una àrdua labor duta a terme per l’Àrea de Recerca de la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig, el passat 24 de juliol van aconseguir sorprendre els autors mentre intentaven carregar el cablejat que havien tallat dos dies abans: més de 500 metres dividit en 380 trossos. Els agents van procedir immediatament a la detenció de l’home, mentre que l’altra persona, una dona, va fugir sense dubtar-lo camp a través en veure’s sorpresa per la força actuant. Dos dies més tard, el passat 26 de juliol, va ser localitzada i detinguda també. Se’ls imputen els delictes de robatori amb força de més de 1.600 quilograms de coure, comesos en un període de quatre mesos. Tots dos posseeixen nombrosos antecedents per fets similars.

La Guàrdia Civil amb el coure |Guàrdia Civil

Han estat intervinguts 500 metres de cablejat, la furgoneta amb la qual cometien els delictes i diversa documentació que corrobora l’activitat criminal. L’empresa denunciant ha manifestat que el valor del material sostret sumat als danys ocasionats, tant a la companyia subministradora com als clients, ascendeix a 150.000 euros.

Amb l’explotació de la qual ha estat denominada Operació Alcotela, la Guàrdia Civil de Sant Vicent del Raspeig ha esclarit 18 delictes: vuit de robatori de cable de coure, vuit de danys a les instal·lacions de les telecomunicacions, i dos d’encobriment del material sostret, estos dos últims, comesos pels responsables de les empreses que adquirien el coure procedent del cable.

Han estat detingudes quatre persones, tres homes d’entre 37 i 68 anys, i una dona de 43. Tots ells espanyols. Han estat posats a la disposició de l’Autoritat Judicial que ha decretat per a ells llibertat amb mesures cautelars.

La Guàrdia Civil no descarta la futura recerca d’altres implicats en la trama.

Últimes notícies

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.