La Guàrdia Civil i la Policia Local intensifiquen la vigilància contra robatoris

La Guàrdia Civil d’Alacant i les Policies Locals de Benissa i Teulada, han intensificat les vigilàncies dirigides a la prevenció dels delictes relacionats contra el patrimoni. El resultat d’esta actuació coordinada ha estat la detenció de tres persones per la comissió de diversos delictes contra el patrimoni, un d’ells comesa a Teulada.

Amb l’objectiu de fer front a possibles delictes contra el patrimoni, com ara robatoris amb força en les coses en interior d’habitatges, especialment a les urbanitzacions residencials de les localitats de Benissa i Teulada, la Companyia de la Guàrdia Civil de Calp, va establir a principis del passat mes d’octubre diversos dispositius de vigilància, coordinats amb la Policia Locals de Benissa i Teulada. L’estreta col·laboració per a l’execució dels diferents operatius entre els agents de sengles Forces i Cossos de Seguretat ha permés potenciar millors resultats.

Fruit de la posada en marxa d’este pla preventiu, es va apreciar un descens de la comissió de delictes contra el patrimoni registrats en la zona. La informació recaptada a més, ha permés l’obertura de nombroses línies de recerca per a la prevenció de nous fets, així com per a fer possible l’esclariment de robatoris que ja havien estat comesos.

El resultat d’esta actuació coordinada, ha estat la detenció de tres homes:

Un de nacionalitat alemanya de 68 anys, al qual li constaven dos reclamacions judicials de Benidorm i Dénia, per diferents delictes de robatori amb força. Posseïa nombrosos antecedents per delictes d’este tipus. El Jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Un altre de nacionalitat marroquina de 22 anys, al qual li constava una reclamació d’un Jutjat de Madrid, també per delictes de robatori amb força.

El tercer, un home de nacionalitat romanesa, de 36 anys, va ser detingut pels agents com a presumpte autor d’un delicte de furt comés en un habitatge de Teulada el 4 d’octubre, en el qual va accedir al domicili mitjançant engany dels habitants amb el pretext de recollir materials usats inservibles, aprofitant l’ocasió per a robar-los al descuit. Posseeix antecedents per fets de diversa naturalesa.

Els tres han estat posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de Dénia. Els dos últims han quedat en llibertat amb càrrecs.

D’altra banda, durant els controls realitzats pels agents, s’ha investigat a set persones per delictes contra la seguretat viària, per conduir sense tenir permís, i per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques, excedint el nivell d’alcohol permés, a més d’altres 22 infraccions de diferent tipus.

Per a evitar robatoris en el nostre habitatge, la Guàrdia Civil recorda a la ciutadania que en sortir del domicili s’ha de comprovar sempre que les portes i finestres estan ben tancades. És important tancar sempre amb clau, per a evitar l’entrada pel procediment de la «relliscada». A més, desconfiarem dels desconeguts que demanen accedir a la nostra casa amb qualsevol excusa.
 

Últimes notícies

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.