La Guàrdia Civil i la Policia Local intensifiquen la vigilància contra robatoris

La Guàrdia Civil d’Alacant i les Policies Locals de Benissa i Teulada, han intensificat les vigilàncies dirigides a la prevenció dels delictes relacionats contra el patrimoni. El resultat d’esta actuació coordinada ha estat la detenció de tres persones per la comissió de diversos delictes contra el patrimoni, un d’ells comesa a Teulada.

Amb l’objectiu de fer front a possibles delictes contra el patrimoni, com ara robatoris amb força en les coses en interior d’habitatges, especialment a les urbanitzacions residencials de les localitats de Benissa i Teulada, la Companyia de la Guàrdia Civil de Calp, va establir a principis del passat mes d’octubre diversos dispositius de vigilància, coordinats amb la Policia Locals de Benissa i Teulada. L’estreta col·laboració per a l’execució dels diferents operatius entre els agents de sengles Forces i Cossos de Seguretat ha permés potenciar millors resultats.

Fruit de la posada en marxa d’este pla preventiu, es va apreciar un descens de la comissió de delictes contra el patrimoni registrats en la zona. La informació recaptada a més, ha permés l’obertura de nombroses línies de recerca per a la prevenció de nous fets, així com per a fer possible l’esclariment de robatoris que ja havien estat comesos.

El resultat d’esta actuació coordinada, ha estat la detenció de tres homes:

Un de nacionalitat alemanya de 68 anys, al qual li constaven dos reclamacions judicials de Benidorm i Dénia, per diferents delictes de robatori amb força. Posseïa nombrosos antecedents per delictes d’este tipus. El Jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Un altre de nacionalitat marroquina de 22 anys, al qual li constava una reclamació d’un Jutjat de Madrid, també per delictes de robatori amb força.

El tercer, un home de nacionalitat romanesa, de 36 anys, va ser detingut pels agents com a presumpte autor d’un delicte de furt comés en un habitatge de Teulada el 4 d’octubre, en el qual va accedir al domicili mitjançant engany dels habitants amb el pretext de recollir materials usats inservibles, aprofitant l’ocasió per a robar-los al descuit. Posseeix antecedents per fets de diversa naturalesa.

Els tres han estat posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de Dénia. Els dos últims han quedat en llibertat amb càrrecs.

D’altra banda, durant els controls realitzats pels agents, s’ha investigat a set persones per delictes contra la seguretat viària, per conduir sense tenir permís, i per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques, excedint el nivell d’alcohol permés, a més d’altres 22 infraccions de diferent tipus.

Per a evitar robatoris en el nostre habitatge, la Guàrdia Civil recorda a la ciutadania que en sortir del domicili s’ha de comprovar sempre que les portes i finestres estan ben tancades. És important tancar sempre amb clau, per a evitar l’entrada pel procediment de la «relliscada». A més, desconfiarem dels desconeguts que demanen accedir a la nostra casa amb qualsevol excusa.
 

Últimes notícies

Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic

La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.

El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor

El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.

CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana

CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.

La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana

L'Agència Tributària Valenciana obri el termini per a demanar cita prèvia i accedir al servici gratuït d'ajuda presencial per a la declaració de l'IRPF, disponible de l'1 al 30 de juny en una àmplia xarxa d'oficines.

La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València segella en Xinesa acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics per a integrar a les dos companyies en l'ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute i reforçar la seua connexió amb la indústria tecnològica xinesa.

Thierry Rendall s’acomiada del València després de set anys: ‘El meu cicle ha arribat a la seua fi’

Thierry Rendall confirma que no renovarà amb el València després de set anys en el club. El lateral portugués repassa una etapa marcada per lesions, alts i baixos i la inestabilitat institucional.

Professors correctors de la PAU renuncien per la vaga i titllen d’abusius els servicis mínims

Professors correctors de la PAU en la Comunitat Valenciana estan presentant les seues renúncies en protesta pels servicis mínims del 100% sol·licitats per la Conselleria d'Educació, que consideren abusius i contraris al dret de vaga.

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.