10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

La Guàrdia Civil i la Policia Local intensifiquen la vigilància contra robatoris

La Guàrdia Civil d’Alacant i les Policies Locals de Benissa i Teulada, han intensificat les vigilàncies dirigides a la prevenció dels delictes relacionats contra el patrimoni. El resultat d’esta actuació coordinada ha estat la detenció de tres persones per la comissió de diversos delictes contra el patrimoni, un d’ells comesa a Teulada.

Amb l’objectiu de fer front a possibles delictes contra el patrimoni, com ara robatoris amb força en les coses en interior d’habitatges, especialment a les urbanitzacions residencials de les localitats de Benissa i Teulada, la Companyia de la Guàrdia Civil de Calp, va establir a principis del passat mes d’octubre diversos dispositius de vigilància, coordinats amb la Policia Locals de Benissa i Teulada. L’estreta col·laboració per a l’execució dels diferents operatius entre els agents de sengles Forces i Cossos de Seguretat ha permés potenciar millors resultats.

Fruit de la posada en marxa d’este pla preventiu, es va apreciar un descens de la comissió de delictes contra el patrimoni registrats en la zona. La informació recaptada a més, ha permés l’obertura de nombroses línies de recerca per a la prevenció de nous fets, així com per a fer possible l’esclariment de robatoris que ja havien estat comesos.

El resultat d’esta actuació coordinada, ha estat la detenció de tres homes:

Un de nacionalitat alemanya de 68 anys, al qual li constaven dos reclamacions judicials de Benidorm i Dénia, per diferents delictes de robatori amb força. Posseïa nombrosos antecedents per delictes d’este tipus. El Jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Un altre de nacionalitat marroquina de 22 anys, al qual li constava una reclamació d’un Jutjat de Madrid, també per delictes de robatori amb força.

El tercer, un home de nacionalitat romanesa, de 36 anys, va ser detingut pels agents com a presumpte autor d’un delicte de furt comés en un habitatge de Teulada el 4 d’octubre, en el qual va accedir al domicili mitjançant engany dels habitants amb el pretext de recollir materials usats inservibles, aprofitant l’ocasió per a robar-los al descuit. Posseeix antecedents per fets de diversa naturalesa.

Els tres han estat posats a la disposició del jutjat d’Instrucció de Dénia. Els dos últims han quedat en llibertat amb càrrecs.

D’altra banda, durant els controls realitzats pels agents, s’ha investigat a set persones per delictes contra la seguretat viària, per conduir sense tenir permís, i per conduir sota els efectes de begudes alcohòliques, excedint el nivell d’alcohol permés, a més d’altres 22 infraccions de diferent tipus.

Per a evitar robatoris en el nostre habitatge, la Guàrdia Civil recorda a la ciutadania que en sortir del domicili s’ha de comprovar sempre que les portes i finestres estan ben tancades. És important tancar sempre amb clau, per a evitar l’entrada pel procediment de la “relliscada”. A més, desconfiarem dels desconeguts que demanen accedir a la nostra casa amb qualsevol excusa.
 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.