Unes 2.000 hectàrees afectades per les tempestes i 4 milions d’euros en danys directes

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tempestes, acompanyades de pedra, han deixat danys en un radi d’unes 2.000 hectàrees de cultiu d’algunes comarques d’Alacant i València, amb unes pèrdues inicials del voltant de 4 milions d’euros als quals s’hauran de sumar els d’infraestructures.

Existeixen cinc zones molt delimitades en estes tempestes. La localitat més afectada, tant en superfície com en volum econòmic, és sens dubte La Romana (Vinalopó Mitjà) amb més de 1.300 hectàrees amb danys. A més d’esta es troba la zona sud de la Vall d’Albaida i nord de la Safor a València amb unes 588 hectàrees, 71 hectàrees a l’Alcoià i el Comtat i 40 hectàrees a la Canal de Navarrés.

El cultiu de l’ametler és el més perjudicat, seguit dels cítrics i el raïm de taula, i ja en menor mesura l’olivar, el raïm de vinificació o els fruiters.

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Quant a l’assegurança, la Unió sol·licitarà l’agilització dels peritatges de les parcel·les afectades per part de Agroseguro, ja que els danys produïts per este sinistre estan coberts pel Sistema d’Assegurances Agràries Combinades, tant en les produccions com en les estructures.

Per al cultiu de cítrics, cal assenyalar que ahir es va iniciar la cobertura dels danys de pedra, per tant s’insta els citricultors afectats al fet que renoven la seua assegurança dins dels vint dies a l’ocurrència del sinistre per a tindre cobertura del mateix a través de l’extensió de garanties.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.