Unes 2.000 hectàrees afectades per les tempestes i 4 milions d’euros en danys directes

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tempestes, acompanyades de pedra, han deixat danys en un radi d’unes 2.000 hectàrees de cultiu d’algunes comarques d’Alacant i València, amb unes pèrdues inicials del voltant de 4 milions d’euros als quals s’hauran de sumar els d’infraestructures.

Existeixen cinc zones molt delimitades en estes tempestes. La localitat més afectada, tant en superfície com en volum econòmic, és sens dubte La Romana (Vinalopó Mitjà) amb més de 1.300 hectàrees amb danys. A més d’esta es troba la zona sud de la Vall d’Albaida i nord de la Safor a València amb unes 588 hectàrees, 71 hectàrees a l’Alcoià i el Comtat i 40 hectàrees a la Canal de Navarrés.

El cultiu de l’ametler és el més perjudicat, seguit dels cítrics i el raïm de taula, i ja en menor mesura l’olivar, el raïm de vinificació o els fruiters.

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Quant a l’assegurança, la Unió sol·licitarà l’agilització dels peritatges de les parcel·les afectades per part de Agroseguro, ja que els danys produïts per este sinistre estan coberts pel Sistema d’Assegurances Agràries Combinades, tant en les produccions com en les estructures.

Per al cultiu de cítrics, cal assenyalar que ahir es va iniciar la cobertura dels danys de pedra, per tant s’insta els citricultors afectats al fet que renoven la seua assegurança dins dels vint dies a l’ocurrència del sinistre per a tindre cobertura del mateix a través de l’extensió de garanties.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU