16 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Unes 2.000 hectàrees afectades per les tempestes i 4 milions d’euros en danys directes

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tempestes, acompanyades de pedra, han deixat danys en un radi d’unes 2.000 hectàrees de cultiu d’algunes comarques d’Alacant i València, amb unes pèrdues inicials del voltant de 4 milions d’euros als quals s’hauran de sumar els d’infraestructures.

Existeixen cinc zones molt delimitades en estes tempestes. La localitat més afectada, tant en superfície com en volum econòmic, és sens dubte La Romana (Vinalopó Mitjà) amb més de 1.300 hectàrees amb danys. A més d’esta es troba la zona sud de la Vall d’Albaida i nord de la Safor a València amb unes 588 hectàrees, 71 hectàrees a l’Alcoià i el Comtat i 40 hectàrees a la Canal de Navarrés.

El cultiu de l’ametler és el més perjudicat, seguit dels cítrics i el raïm de taula, i ja en menor mesura l’olivar, el raïm de vinificació o els fruiters.

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Quant a l’assegurança, la Unió sol·licitarà l’agilització dels peritatges de les parcel·les afectades per part de Agroseguro, ja que els danys produïts per este sinistre estan coberts pel Sistema d’Assegurances Agràries Combinades, tant en les produccions com en les estructures.

Per al cultiu de cítrics, cal assenyalar que ahir es va iniciar la cobertura dels danys de pedra, per tant s’insta els citricultors afectats al fet que renoven la seua assegurança dins dels vint dies a l’ocurrència del sinistre per a tindre cobertura del mateix a través de l’extensió de garanties.

Últimes notícies

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha defés avanços en la reconstrucció després de la dana amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i un ritme d'execució duplicat. Ha reclamat coordinar-se amb el Govern i reactivar de manera urgent la comissió mixta.