Unes 2.000 hectàrees afectades per les tempestes i 4 milions d’euros en danys directes

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tempestes, acompanyades de pedra, han deixat danys en un radi d’unes 2.000 hectàrees de cultiu d’algunes comarques d’Alacant i València, amb unes pèrdues inicials del voltant de 4 milions d’euros als quals s’hauran de sumar els d’infraestructures.

Existeixen cinc zones molt delimitades en estes tempestes. La localitat més afectada, tant en superfície com en volum econòmic, és sens dubte La Romana (Vinalopó Mitjà) amb més de 1.300 hectàrees amb danys. A més d’esta es troba la zona sud de la Vall d’Albaida i nord de la Safor a València amb unes 588 hectàrees, 71 hectàrees a l’Alcoià i el Comtat i 40 hectàrees a la Canal de Navarrés.

El cultiu de l’ametler és el més perjudicat, seguit dels cítrics i el raïm de taula, i ja en menor mesura l’olivar, el raïm de vinificació o els fruiters.

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Quant a l’assegurança, la Unió sol·licitarà l’agilització dels peritatges de les parcel·les afectades per part de Agroseguro, ja que els danys produïts per este sinistre estan coberts pel Sistema d’Assegurances Agràries Combinades, tant en les produccions com en les estructures.

Per al cultiu de cítrics, cal assenyalar que ahir es va iniciar la cobertura dels danys de pedra, per tant s’insta els citricultors afectats al fet que renoven la seua assegurança dins dels vint dies a l’ocurrència del sinistre per a tindre cobertura del mateix a través de l’extensió de garanties.

Últimes notícies

Més de 270 conductors acaben davant el jutge en un mes a la Comunitat per delictes de trànsit

En maig, 277 conductors han sigut posats a disposició judicial a la Comunitat Valenciana, sobretot per alcohol al volant i per conduir sense permís o llicència.

Martín Anselmi agafa el timó de l’Elx per a la pròxima temporada

L’argentí Martín Anselmi ha signat per una temporada amb l’Elx, amb opció a un curs extra si complix objectius, després de l’eixida d’Eder Sarabia.

Detingut a Elx per robar a un veí peces de Lego de col·leccionista valorades en 10.000 euros

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 31 anys acusat de robar en una vivenda de Torrellano nombroses peces de Lego i daltres marques, valorades en més de 10.000 euros, que posteriorment venia en botigues de segona mà.

Alvaro Cárdenas es consolida com a cervell del Valencia Basket en uns playoff inesperats

El base granadí Álvaro Cárdenas, que havia arribat al Valencia Basket només per ajudar en els entrenaments, s’ha convertit en una peça clau en els playoff de la Lliga Endesa i ja s’ha guanyat el Roig Arena amb la seua actitud i rendiment.

L’Asisa Joventut es juga la vida davant un València Basket que busca la final per la via ràpida

L’Asisa Joventut necessita guanyar este diumenge al Pavelló Olímpic per evitar l’eliminació contra un València Basket que arribarà amb 2-0 i l’opció de tancar la sèrie i passar a la final de la Lliga Endesa.

Diversos vehicles cremats en l’incendi d’un garatge esta matinada a Xixona

Un incendi en un garatge amb 51 vehicles aparcats a Xixona ha cremat diversos cotxes esta matinada. No s’han registrat ferits i els bombers han donat per finalitzada la intervenció cap a les 7.30 hores.

Oratge estable este dissabte a la Comunitat Valenciana amb més calor i vent fluix

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, pujada de temperatures, especialment en l’interior de València, i vent fluix variable que girarà a est i sud-est.

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.