14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Unes 2.000 hectàrees afectades per les tempestes i 4 milions d’euros en danys directes

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tempestes, acompanyades de pedra, han deixat danys en un radi d’unes 2.000 hectàrees de cultiu d’algunes comarques d’Alacant i València, amb unes pèrdues inicials del voltant de 4 milions d’euros als quals s’hauran de sumar els d’infraestructures.

Existeixen cinc zones molt delimitades en estes tempestes. La localitat més afectada, tant en superfície com en volum econòmic, és sens dubte La Romana (Vinalopó Mitjà) amb més de 1.300 hectàrees amb danys. A més d’esta es troba la zona sud de la Vall d’Albaida i nord de la Safor a València amb unes 588 hectàrees, 71 hectàrees a l’Alcoià i el Comtat i 40 hectàrees a la Canal de Navarrés.

El cultiu de l’ametler és el més perjudicat, seguit dels cítrics i el raïm de taula, i ja en menor mesura l’olivar, el raïm de vinificació o els fruiters.

Camps de cultius ple de pedra per els plujes

La Unió de Llauradors reclamarà mesures urgents per a les persones afectades com la concessió d’ajudes, repartiment gratuït de producte fungicida per a cicatritzar els danys, la reducció del mòdul de l’IRPF, la condonació de l’IBI de les parcel·les cultivades i construccions presents en elles, bonificació de les quotes de la Seguretat Social durant un any, establiment de préstecs amb interés subvencionat i també una sèrie d’actuacions i ajudes per a les cooperatives comercialitzadores afectades.

Quant a l’assegurança, la Unió sol·licitarà l’agilització dels peritatges de les parcel·les afectades per part de Agroseguro, ja que els danys produïts per este sinistre estan coberts pel Sistema d’Assegurances Agràries Combinades, tant en les produccions com en les estructures.

Per al cultiu de cítrics, cal assenyalar que ahir es va iniciar la cobertura dels danys de pedra, per tant s’insta els citricultors afectats al fet que renoven la seua assegurança dins dels vint dies a l’ocurrència del sinistre per a tindre cobertura del mateix a través de l’extensió de garanties.

Últimes notícies

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.