10.7 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Un home acusat de matar al seu pare en Real de Gandia: «Vaig beure cassalla i vi. No sé el que vaig fer»

Un home acusat de matar al seu pare en la localitat valenciana de Real de Gandia al juny de 2016 ha manifestat al tribunal que eixe dia havia begut molt, «cassalla i vi», i que no recordava pràcticament res: «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer». La Fiscalia demana per a este home la pena de 14 anys de presó per un delicte d'assassinat amb la circumstància agreujant de parentiu i traïdoria, i l'atenuant d'embriaguesa, mentre que la seua defensa sol·licita la lliure absolució. 

Mantenia una bona relació amb el seu pare

L'home s'ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l'Audiència de València i ha assegurat que mantenia una «bona relació» amb el seu pare i que no recorda res del que va passar quan este va morir. Ha narrat que ell vivia a Mallorca i va decidir anar un cap de setmana a Gandia. No va avisar al seu pare que havia tornat al municipi, malgrat que ell residia en Real de Gandia. Així, el dia dels fets, va quedar amb diversos dels seus amics i va estar beguent «cazalla i vi», ha especificat. No obstant açò, ha puntualitzat que en la seua vida quotidiana no sol beure ni pren drogues, i ha agregat que és molt esportista: «Faig exercici tots els dies i no estic acostumat a beure. Faig cinc dies natació i altres dos isc a córrer», ha concretat. 

  

El dia dels fets va estar en primer lloc a casa d'un amic i després va agafar la moto per a traslladar-se a Real de Gandia i quedar amb un altre. Com no va poder veure a esta persona, es va clavar en un bar i va continuar bevent, encara que no recorda quant. Seguidament es va traslladar fins al domicili del seu pare —vidu—: «Jo no pensava anar a veure-ho. Em van dir que em van acompanyar, jo no ho recorde perquè anava en mal estat. No recorde com vaig entrar en la casa ni com vaig pujar. Supose que vaig cridar al timbre i el meu pare em va obrir», ha exposat.

«Jo no sé el que vaig fer»

«M'enrecorde que el meu pare estava molest, imagine que per com anava, per la beguda», ha dit, per a agregar que després li va agafar del coll i li va dir que no volia veure-li allí i que s'anara de casa. «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer», ha explicat. Així, ha afirmat que no s'enrecorda de si van discutir o es van colpejar. El seu següent record és que algú li va dir que ja estava bé i que «tot havia acabat». «Calma't, em van dir», ha indicat.

  

Després té la imatge que arribara la Guàrdia Civil fins al lloc de l'incident, que li posaren les esposes i li pujaren en el vehicle. «La Guàrdia Civil em va explicar el que havia passat i jo no donava crèdit», ha manifestat.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.