Un home acusat de matar al seu pare en Real de Gandia: «Vaig beure cassalla i vi. No sé el que vaig fer»

Un home acusat de matar al seu pare en la localitat valenciana de Real de Gandia al juny de 2016 ha manifestat al tribunal que eixe dia havia begut molt, «cassalla i vi», i que no recordava pràcticament res: «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer». La Fiscalia demana per a este home la pena de 14 anys de presó per un delicte d'assassinat amb la circumstància agreujant de parentiu i traïdoria, i l'atenuant d'embriaguesa, mentre que la seua defensa sol·licita la lliure absolució. 

Mantenia una bona relació amb el seu pare

L'home s'ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l'Audiència de València i ha assegurat que mantenia una «bona relació» amb el seu pare i que no recorda res del que va passar quan este va morir. Ha narrat que ell vivia a Mallorca i va decidir anar un cap de setmana a Gandia. No va avisar al seu pare que havia tornat al municipi, malgrat que ell residia en Real de Gandia. Així, el dia dels fets, va quedar amb diversos dels seus amics i va estar beguent «cazalla i vi», ha especificat. No obstant açò, ha puntualitzat que en la seua vida quotidiana no sol beure ni pren drogues, i ha agregat que és molt esportista: «Faig exercici tots els dies i no estic acostumat a beure. Faig cinc dies natació i altres dos isc a córrer», ha concretat. 

  

El dia dels fets va estar en primer lloc a casa d'un amic i després va agafar la moto per a traslladar-se a Real de Gandia i quedar amb un altre. Com no va poder veure a esta persona, es va clavar en un bar i va continuar bevent, encara que no recorda quant. Seguidament es va traslladar fins al domicili del seu pare —vidu—: «Jo no pensava anar a veure-ho. Em van dir que em van acompanyar, jo no ho recorde perquè anava en mal estat. No recorde com vaig entrar en la casa ni com vaig pujar. Supose que vaig cridar al timbre i el meu pare em va obrir», ha exposat.

«Jo no sé el que vaig fer»

«M'enrecorde que el meu pare estava molest, imagine que per com anava, per la beguda», ha dit, per a agregar que després li va agafar del coll i li va dir que no volia veure-li allí i que s'anara de casa. «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer», ha explicat. Així, ha afirmat que no s'enrecorda de si van discutir o es van colpejar. El seu següent record és que algú li va dir que ja estava bé i que «tot havia acabat». «Calma't, em van dir», ha indicat.

  

Després té la imatge que arribara la Guàrdia Civil fins al lloc de l'incident, que li posaren les esposes i li pujaren en el vehicle. «La Guàrdia Civil em va explicar el que havia passat i jo no donava crèdit», ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.