Un home acusat de matar al seu pare en Real de Gandia: «Vaig beure cassalla i vi. No sé el que vaig fer»

Un home acusat de matar al seu pare en la localitat valenciana de Real de Gandia al juny de 2016 ha manifestat al tribunal que eixe dia havia begut molt, «cassalla i vi», i que no recordava pràcticament res: «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer». La Fiscalia demana per a este home la pena de 14 anys de presó per un delicte d'assassinat amb la circumstància agreujant de parentiu i traïdoria, i l'atenuant d'embriaguesa, mentre que la seua defensa sol·licita la lliure absolució. 

Mantenia una bona relació amb el seu pare

L'home s'ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l'Audiència de València i ha assegurat que mantenia una «bona relació» amb el seu pare i que no recorda res del que va passar quan este va morir. Ha narrat que ell vivia a Mallorca i va decidir anar un cap de setmana a Gandia. No va avisar al seu pare que havia tornat al municipi, malgrat que ell residia en Real de Gandia. Així, el dia dels fets, va quedar amb diversos dels seus amics i va estar beguent «cazalla i vi», ha especificat. No obstant açò, ha puntualitzat que en la seua vida quotidiana no sol beure ni pren drogues, i ha agregat que és molt esportista: «Faig exercici tots els dies i no estic acostumat a beure. Faig cinc dies natació i altres dos isc a córrer», ha concretat. 

  

El dia dels fets va estar en primer lloc a casa d'un amic i després va agafar la moto per a traslladar-se a Real de Gandia i quedar amb un altre. Com no va poder veure a esta persona, es va clavar en un bar i va continuar bevent, encara que no recorda quant. Seguidament es va traslladar fins al domicili del seu pare —vidu—: «Jo no pensava anar a veure-ho. Em van dir que em van acompanyar, jo no ho recorde perquè anava en mal estat. No recorde com vaig entrar en la casa ni com vaig pujar. Supose que vaig cridar al timbre i el meu pare em va obrir», ha exposat.

«Jo no sé el que vaig fer»

«M'enrecorde que el meu pare estava molest, imagine que per com anava, per la beguda», ha dit, per a agregar que després li va agafar del coll i li va dir que no volia veure-li allí i que s'anara de casa. «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer», ha explicat. Així, ha afirmat que no s'enrecorda de si van discutir o es van colpejar. El seu següent record és que algú li va dir que ja estava bé i que «tot havia acabat». «Calma't, em van dir», ha indicat.

  

Després té la imatge que arribara la Guàrdia Civil fins al lloc de l'incident, que li posaren les esposes i li pujaren en el vehicle. «La Guàrdia Civil em va explicar el que havia passat i jo no donava crèdit», ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alta velocitat Madrid-València lidera el creixement de passatgers amb un 26% més en l’últim trimestre de 2025

La línia d'alta velocitat Madrid-València va registrar un increment del 26% de viatgers en el quart trimestre de 2025, fins a 1,5 milions, mentres el corredor Madrid-Barcelona va anotar la seua primera caiguda de demanda des de la liberalització.

Investiguen a 25 persones per alçar vivendes il·legals en sòl agrícola de Mutxamel

La Guàrdia Civil investiga a 25 copropietaris d'una finca de 12.000 metres quadrats a Mutxamel per parcel·lar el sòl rústic i instal·lar vivendes sense autorització urbanística.

Rubén Burgos afronta la Copa de la Reina amb il·lusió i sense pressió

Rubén Burgos insistix que el València Basket arriba a la Copa de la Reina amb il·lusió, però sense sentir-se favorit, i avisa del nivell i intensitat del Ensino de Lugo.

La Diputació d’Alacant impulsa una comissió per a aclarir les ajudes dels bons comercie

La Diputació d'Alacant acorda per unanimitat demanar una comissió d'investigació sobre les possibles irregularitats en l'adjudicació dels bons comercie entre 2022 i 2024, després de la detenció del president de la Cambra de Comerç, Carlos Baño.

Rafa Mir supera a Boyé i iguala a Pere Milla com a màxim golejador recent de l’Elx en Primera

Rafa Mir aconseguix els huit gols en LaLiga amb l'Elx, supera el registre de Lucas Boyé i iguala el de Pere Milla i s'acosta a les millors marques del club en Primera.

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.