Un home acusat de matar al seu pare en Real de Gandia: «Vaig beure cassalla i vi. No sé el que vaig fer»

Un home acusat de matar al seu pare en la localitat valenciana de Real de Gandia al juny de 2016 ha manifestat al tribunal que eixe dia havia begut molt, «cassalla i vi», i que no recordava pràcticament res: «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer». La Fiscalia demana per a este home la pena de 14 anys de presó per un delicte d'assassinat amb la circumstància agreujant de parentiu i traïdoria, i l'atenuant d'embriaguesa, mentre que la seua defensa sol·licita la lliure absolució. 

Mantenia una bona relació amb el seu pare

L'home s'ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l'Audiència de València i ha assegurat que mantenia una «bona relació» amb el seu pare i que no recorda res del que va passar quan este va morir. Ha narrat que ell vivia a Mallorca i va decidir anar un cap de setmana a Gandia. No va avisar al seu pare que havia tornat al municipi, malgrat que ell residia en Real de Gandia. Així, el dia dels fets, va quedar amb diversos dels seus amics i va estar beguent «cazalla i vi», ha especificat. No obstant açò, ha puntualitzat que en la seua vida quotidiana no sol beure ni pren drogues, i ha agregat que és molt esportista: «Faig exercici tots els dies i no estic acostumat a beure. Faig cinc dies natació i altres dos isc a córrer», ha concretat. 

  

El dia dels fets va estar en primer lloc a casa d'un amic i després va agafar la moto per a traslladar-se a Real de Gandia i quedar amb un altre. Com no va poder veure a esta persona, es va clavar en un bar i va continuar bevent, encara que no recorda quant. Seguidament es va traslladar fins al domicili del seu pare —vidu—: «Jo no pensava anar a veure-ho. Em van dir que em van acompanyar, jo no ho recorde perquè anava en mal estat. No recorde com vaig entrar en la casa ni com vaig pujar. Supose que vaig cridar al timbre i el meu pare em va obrir», ha exposat.

«Jo no sé el que vaig fer»

«M'enrecorde que el meu pare estava molest, imagine que per com anava, per la beguda», ha dit, per a agregar que després li va agafar del coll i li va dir que no volia veure-li allí i que s'anara de casa. «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer», ha explicat. Així, ha afirmat que no s'enrecorda de si van discutir o es van colpejar. El seu següent record és que algú li va dir que ja estava bé i que «tot havia acabat». «Calma't, em van dir», ha indicat.

  

Després té la imatge que arribara la Guàrdia Civil fins al lloc de l'incident, que li posaren les esposes i li pujaren en el vehicle. «La Guàrdia Civil em va explicar el que havia passat i jo no donava crèdit», ha manifestat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.