Un home acusat de matar al seu pare en Real de Gandia: «Vaig beure cassalla i vi. No sé el que vaig fer»

Un home acusat de matar al seu pare en la localitat valenciana de Real de Gandia al juny de 2016 ha manifestat al tribunal que eixe dia havia begut molt, «cassalla i vi», i que no recordava pràcticament res: «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer». La Fiscalia demana per a este home la pena de 14 anys de presó per un delicte d'assassinat amb la circumstància agreujant de parentiu i traïdoria, i l'atenuant d'embriaguesa, mentre que la seua defensa sol·licita la lliure absolució. 

Mantenia una bona relació amb el seu pare

L'home s'ha assegut este dilluns davant un jurat popular en l'Audiència de València i ha assegurat que mantenia una «bona relació» amb el seu pare i que no recorda res del que va passar quan este va morir. Ha narrat que ell vivia a Mallorca i va decidir anar un cap de setmana a Gandia. No va avisar al seu pare que havia tornat al municipi, malgrat que ell residia en Real de Gandia. Així, el dia dels fets, va quedar amb diversos dels seus amics i va estar beguent «cazalla i vi», ha especificat. No obstant açò, ha puntualitzat que en la seua vida quotidiana no sol beure ni pren drogues, i ha agregat que és molt esportista: «Faig exercici tots els dies i no estic acostumat a beure. Faig cinc dies natació i altres dos isc a córrer», ha concretat. 

  

El dia dels fets va estar en primer lloc a casa d'un amic i després va agafar la moto per a traslladar-se a Real de Gandia i quedar amb un altre. Com no va poder veure a esta persona, es va clavar en un bar i va continuar bevent, encara que no recorda quant. Seguidament es va traslladar fins al domicili del seu pare —vidu—: «Jo no pensava anar a veure-ho. Em van dir que em van acompanyar, jo no ho recorde perquè anava en mal estat. No recorde com vaig entrar en la casa ni com vaig pujar. Supose que vaig cridar al timbre i el meu pare em va obrir», ha exposat.

«Jo no sé el que vaig fer»

«M'enrecorde que el meu pare estava molest, imagine que per com anava, per la beguda», ha dit, per a agregar que després li va agafar del coll i li va dir que no volia veure-li allí i que s'anara de casa. «Em va agafar del coll i em volia tirar. Jo no sé el que vaig fer», ha explicat. Així, ha afirmat que no s'enrecorda de si van discutir o es van colpejar. El seu següent record és que algú li va dir que ja estava bé i que «tot havia acabat». «Calma't, em van dir», ha indicat.

  

Després té la imatge que arribara la Guàrdia Civil fins al lloc de l'incident, que li posaren les esposes i li pujaren en el vehicle. «La Guàrdia Civil em va explicar el que havia passat i jo no donava crèdit», ha manifestat.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.