Un home apunyala una dona per l’esquena a València

Un home ha sigut detingut ahir a la nit a la ciutat de València al barri de Torrefiel per presumptament haver apunyalat una dona per l'esquena en una cafeteria. Agents de la Policia Nacional han detingut l'agressor, de nacionalitat espanyola. La dona ha hagut de ser traslladada en una ambulància del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent a l'Hospital la Fe on continua en pronòstic reservat. Segons s'ha informat, l'home és un toxicòman de la zona i va fugir després de l'atac.

Els fets van ocórrer la matinada d'este dissabte, passades les 20.00 hores de la nit quan l'agressor va atacar presumptament per l'esquena a la seua víctima en una cafeteria de Torrefiel per causes que investiga ara la Policia Nacional. Es desconeix de moment quin tipus de relació podien tindre però segons sembla, no es coneixien a penes. No obstant, no s'ha descartat que es tracte d'un episodi nou de violència masclista. Segons han informat els testimonis, l'agressió va ocórrer en una cafeteria situada entre els carrers Tossal del Rei i Altura. L'agressor i la seua víctima van discutir i aquest li va assestar a continuació una ganivetada per l'esquena a l'altura de l'omòplat. Fins al lloc de l'accident van acudir ràpidament una unitat del Servei d'Ajuda Mèdica Urgent i diverses patrulles de la Policia Local i Policia Nacional per a buscar l'home que després de l'apunyalament havia fugit. L'ambulància del SAMU per la seua banda, va poder evacuar la dona, que encara es trobava conscient fins a l'Hospital La Fe de la capital on roman amb pronòstic reservat però segons fonts sanitàries no es tem per la seua vida. 

L'agressor ja detingut sembla ser un toxicòman de la zona, però es desconeix el motiu de la disputa entre els dos. Està acusat ara d'un presumpte delicte de temptativa d'homicidi encara que si es confirma que va atacar la seua víctima sense donar-li la possibilitat de defensa seria considerat, a més un delicte de temptativa d'assassinat. Com hem dit, les investigacions de la Policia conclouran si finalment es tracte d'una agressió masclista. Finalment després de la detenció, diverses patrulles de la Unitat de Prevenció i Resposta (UPR) de la Policia Nacional es van quedar per la zona per evitar represàlies perquè els familiars de la dona es trobaven alterats. El grup d'Homicidis de la Policia Nacional és ara l'encarregat de portar les investigacions per a tractar d'esclarir els fets, encara que primerament, ja han anat recollint els diversos testimonis dels allí presents. L'arrestat passarà a disposició judicial en els pròxims dies després de ser interrogat.

 

Últimes notícies

La Diputació Permanent del Congrés votarà el 16 d’octubre el decret de la dana

La Diputació Permanent del Congrés ha fixat per al 16 d’octubre el debat i la votació del decret llei amb mesures per a pal·liar els danys de la dana i del tercer paquet per la crisi d’Oriente Medio.

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.

Alta Distinció per a Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola

El Consell ha concedit la Alta Distinció de la Generalitat i la Gran Creu de l’Orde de Jaume I el Conqueridor a Ceuta, a Luis Francisco Esplá i a diversos esportistes i entitats valencianes, que rebran els guardons este divendres 9 d’Octubre.

Cinc solucions tecnològiques que anticipen incendis, inundacions i altres emergències

Plataformes de comunicació d’emergències i sistemes per anticipar incendis, inundacions, sequeres i onades de calor centren Redit Summit 2026, amb cinc projectes clau desenvolupats per instituts tecnològics i empreses.

El duel Valencia Basket-Hapoel Tel Aviv no es considera d’alt risc

El Valencia Basket rebrà este dijous el Hapoel Tel Aviv en l’Eurolliga sense la catalogació d’alt risc, igual que el pròxim enfrontament davant el Maccabi Tel Aviv, tot i els antecedents de la temporada passada.

Compromís liderarà una única papereta d’esquerres en les generals

Compromís ha avalat per unanimitat presentar una sola papereta de l’esquerra alternativa, que estarà liderada per la formació valenciana. En els pròxims dies decidiran si Alberto Ibáñez encapçalarà finalment la llista.

Bernabé descarta alçar per la força l’acampada per l’habitatge a València

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, considera que no hi ha condicions per a desalojar per la força l’acampada per l’habitatge en la plaça de l’Ajuntament de València i defensa el dret de reunió durant els actes del 9 d’Octubre.