18.1 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Detingut a Cullera per tretze delictes d’estafa per internet

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CONCESSIONARI”, ha detingut a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa a través d’internet

 

L’operació es va iniciar el passat 15 de juny després de la recepció, d’aqueix mateix dia, d’una denúncia interposada en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Cullera, en la qual el perjudicat manifestava haver sigut enganyat a través d’internet per la compra d’un vehicle.

 

Els investigadors van descobrir que l’autor anunciava la venda de diversos vehicles, en un lloc web popular per a anuncis en línia a Espanya, i els oferia a un preu de mercat molt més baix del normalment establit. Una vegada que un futur comprador contactava amb l’autor, est li requeria un avançament d’entre 100 i 300 euros en concepte de reserva mitjançant un proveïdor de serveis de pagament que era col·laborador de les entitats bancàries.

A més, l’autor sol·licitava al comprador una còpia del document nacional d’identitat per a anar agilitant els tràmits de compra del vehicle. Al seu torn, l’autor remetia aquest document d’identitat, adquirit de manera il·lícita, a un altre tercer comprador per a identificar-se com el venedor i, d’aquesta manera, intentava transmetre una falsa sensació de fiabilitat i confiança. L’autor, amb la intenció d’evitar que algun venedor reconeguera la fotografia del seu cotxe a Espanya, adquiria les instantànies d’un lloc web d’origen francés. 

 

El dia 3 d’agost, agents de la Guàrdia Civil de Cullera van detindre a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa en les següents províncies: Alacant, Àvila, Càceres, Castelló, Còrdova, Madrid, Navarra, Sevilla, València i Valladolid.

 

Una vegada detingut, els investigadors van descobrir que tenia 10 requeriments judicials de diversos jutjats del país. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 21 de València.

Últimes notícies

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.

El Burgos somia i el València s’aferra a la Copa en un dol inèdit

El València arriba al Plantio en plena crisi i busca en la Copa del Rei el passe a quarts i un reforç anímic. El Burgos apunta a una nit històrica davant la seua aficion.