Detingut a Cullera per tretze delictes d’estafa per internet

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CONCESSIONARI”, ha detingut a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa a través d’internet

 

L’operació es va iniciar el passat 15 de juny després de la recepció, d’aqueix mateix dia, d’una denúncia interposada en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Cullera, en la qual el perjudicat manifestava haver sigut enganyat a través d’internet per la compra d’un vehicle.

 

Els investigadors van descobrir que l’autor anunciava la venda de diversos vehicles, en un lloc web popular per a anuncis en línia a Espanya, i els oferia a un preu de mercat molt més baix del normalment establit. Una vegada que un futur comprador contactava amb l’autor, est li requeria un avançament d’entre 100 i 300 euros en concepte de reserva mitjançant un proveïdor de serveis de pagament que era col·laborador de les entitats bancàries.

A més, l’autor sol·licitava al comprador una còpia del document nacional d’identitat per a anar agilitant els tràmits de compra del vehicle. Al seu torn, l’autor remetia aquest document d’identitat, adquirit de manera il·lícita, a un altre tercer comprador per a identificar-se com el venedor i, d’aquesta manera, intentava transmetre una falsa sensació de fiabilitat i confiança. L’autor, amb la intenció d’evitar que algun venedor reconeguera la fotografia del seu cotxe a Espanya, adquiria les instantànies d’un lloc web d’origen francés. 

 

El dia 3 d’agost, agents de la Guàrdia Civil de Cullera van detindre a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa en les següents províncies: Alacant, Àvila, Càceres, Castelló, Còrdova, Madrid, Navarra, Sevilla, València i Valladolid.

 

Una vegada detingut, els investigadors van descobrir que tenia 10 requeriments judicials de diversos jutjats del país. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 21 de València.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.