Detingut a Cullera per tretze delictes d’estafa per internet

 

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “CONCESSIONARI”, ha detingut a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa a través d’internet

 

L’operació es va iniciar el passat 15 de juny després de la recepció, d’aqueix mateix dia, d’una denúncia interposada en el Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Cullera, en la qual el perjudicat manifestava haver sigut enganyat a través d’internet per la compra d’un vehicle.

 

Els investigadors van descobrir que l’autor anunciava la venda de diversos vehicles, en un lloc web popular per a anuncis en línia a Espanya, i els oferia a un preu de mercat molt més baix del normalment establit. Una vegada que un futur comprador contactava amb l’autor, est li requeria un avançament d’entre 100 i 300 euros en concepte de reserva mitjançant un proveïdor de serveis de pagament que era col·laborador de les entitats bancàries.

A més, l’autor sol·licitava al comprador una còpia del document nacional d’identitat per a anar agilitant els tràmits de compra del vehicle. Al seu torn, l’autor remetia aquest document d’identitat, adquirit de manera il·lícita, a un altre tercer comprador per a identificar-se com el venedor i, d’aquesta manera, intentava transmetre una falsa sensació de fiabilitat i confiança. L’autor, amb la intenció d’evitar que algun venedor reconeguera la fotografia del seu cotxe a Espanya, adquiria les instantànies d’un lloc web d’origen francés. 

 

El dia 3 d’agost, agents de la Guàrdia Civil de Cullera van detindre a un home de 44 anys, de nacionalitat espanyola, per 13 delictes d’estafa en les següents províncies: Alacant, Àvila, Càceres, Castelló, Còrdova, Madrid, Navarra, Sevilla, València i Valladolid.

 

Una vegada detingut, els investigadors van descobrir que tenia 10 requeriments judicials de diversos jutjats del país. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 21 de València.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.