Anuncios

Un home detingut per explotar laboralment a treballadors i exercir de fals metge en Picassent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 52 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors, intrusisme professional, estafa, blanqueig de capitals i contra la salut pública en Picassent, en l’Horta (València), i ha alliberat a les huit presumptes víctimes d’eixa explotació laboral.

 

El detingut exercia de fals metge i explotava laboralment a persones per a treballar en el camp, les que vivien en un gran estat d’insalubritat, ja que cohabitaven en una casa situada dins de la finca agrícola i treballaven més d’onze hores diàries, segons informa este dimarts la Guàrdia Civil.

Anuncios

 

La Inspecció de Treball i Seguretat Social i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van iniciar les actuacions quan van tindre coneixement que diferents persones van estar treballant en una finca agrícola, propietat d’un individu, que feien jornades de treball de més d’onze i dotze hores diàries, sense cap classe de descans setmanal.

 

Els treballadors cobraven 750 euros mensuals amb estes jornades laborals de més d’11hores, però se’ls restava 200 euros del salari en concepte de lloguer per l’allotjament d’un lloc en el que convivien amb insectes, amb habitacions sense finestres i exposats a les inclemències del temps, unit, tot això, a la vigilància a través de càmeres en diferents dependències de l’immoble.

 

Exercia de fals metge

El denunciant, a demés d’exercir en la finca funcions d’agricultor, feia funcions d’auxiliar sanitari sense comptar amb cap titulació per a això, en un xalet llogat per este i habilitat com a clínica mèdica clandestina a on el detingut exercia com a metge especialitzat en el tractament de diferents malalties.

 

A esta clínica acudien pacients amb problemes d’articulacions, i fins i tot, amb malalties coronàries o diagnosticades de càncer i eren sotmesos a tractaments mèdics. En la seua majoria, els pacients que acudien a la clínica provenien d’Anglaterra i es desplaçaven des d’este país exclusivament per a sotmetre’s als tractaments oferits, els que pagaven entre 10.000 i 20.000 lliures (11.170 a 22.340 euros) pel tractament rebut.

 

Durant la investigació, es va obtindre informació dels diferents organismes competents que el detingut no es trobava col·legiat en el Col·legi Oficial de Metges de València, ni tampoc en cap Col·legi Oficial de Metges d’Espanya. També es va corroborar que el xalet llogat pel detingut i habilitat com a clínica mèdica clandestina situat a Picassent no apareixia inscrit en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Durant els registres es va intervindre, entre altres materials, documentació mèdica relacionada amb el detingut, centenars de productes i substàncies medicinals (entre ells suplements dietètics i nutricionals no autoritzats a Espanya), grans quantitats de material, instrumental i aparells mèdics (com a agulles, xeringues, degotadors i aletes de vies intravenoses).

 

A demés, es van trobar 50 lingots de plata d’un quilogram cada un, amb un valor total aproximat de mercat de 33.100 euros; 89 lingots d’or de cent grams cadascun, de valor total aproximat de mercat de 418.923 euros, i 5.085 euros en metàl·lic i joies

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.

València oferix formació gratuïta en intel·ligència artificial a ciutadania i personal municipal

L'Ajuntament de València llança, al costat de Microsoft i Founderz, un programa gratuït de formació i certificació en intel·ligència artificial per a tota la ciutadania i més de 5.500 empleats públics.

El TSJCV manté els servicis mínims per a la vaga indefinida de docents

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja suspendre els servicis mínims fixats per la Generalitat per a la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària, després de les peticions de CSIF i CCOO.
Anuncios