Un home detingut per explotar laboralment a treballadors i exercir de fals metge en Picassent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 52 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors, intrusisme professional, estafa, blanqueig de capitals i contra la salut pública en Picassent, en l’Horta (València), i ha alliberat a les huit presumptes víctimes d’eixa explotació laboral.

 

El detingut exercia de fals metge i explotava laboralment a persones per a treballar en el camp, les que vivien en un gran estat d’insalubritat, ja que cohabitaven en una casa situada dins de la finca agrícola i treballaven més d’onze hores diàries, segons informa este dimarts la Guàrdia Civil.

 

La Inspecció de Treball i Seguretat Social i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van iniciar les actuacions quan van tindre coneixement que diferents persones van estar treballant en una finca agrícola, propietat d’un individu, que feien jornades de treball de més d’onze i dotze hores diàries, sense cap classe de descans setmanal.

 

Els treballadors cobraven 750 euros mensuals amb estes jornades laborals de més d’11hores, però se’ls restava 200 euros del salari en concepte de lloguer per l’allotjament d’un lloc en el que convivien amb insectes, amb habitacions sense finestres i exposats a les inclemències del temps, unit, tot això, a la vigilància a través de càmeres en diferents dependències de l’immoble.

 

Exercia de fals metge

El denunciant, a demés d’exercir en la finca funcions d’agricultor, feia funcions d’auxiliar sanitari sense comptar amb cap titulació per a això, en un xalet llogat per este i habilitat com a clínica mèdica clandestina a on el detingut exercia com a metge especialitzat en el tractament de diferents malalties.

 

A esta clínica acudien pacients amb problemes d’articulacions, i fins i tot, amb malalties coronàries o diagnosticades de càncer i eren sotmesos a tractaments mèdics. En la seua majoria, els pacients que acudien a la clínica provenien d’Anglaterra i es desplaçaven des d’este país exclusivament per a sotmetre’s als tractaments oferits, els que pagaven entre 10.000 i 20.000 lliures (11.170 a 22.340 euros) pel tractament rebut.

 

Durant la investigació, es va obtindre informació dels diferents organismes competents que el detingut no es trobava col·legiat en el Col·legi Oficial de Metges de València, ni tampoc en cap Col·legi Oficial de Metges d’Espanya. També es va corroborar que el xalet llogat pel detingut i habilitat com a clínica mèdica clandestina situat a Picassent no apareixia inscrit en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Durant els registres es va intervindre, entre altres materials, documentació mèdica relacionada amb el detingut, centenars de productes i substàncies medicinals (entre ells suplements dietètics i nutricionals no autoritzats a Espanya), grans quantitats de material, instrumental i aparells mèdics (com a agulles, xeringues, degotadors i aletes de vies intravenoses).

 

A demés, es van trobar 50 lingots de plata d’un quilogram cada un, amb un valor total aproximat de mercat de 33.100 euros; 89 lingots d’or de cent grams cadascun, de valor total aproximat de mercat de 418.923 euros, i 5.085 euros en metàl·lic i joies

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.