Un home detingut per explotar laboralment a treballadors i exercir de fals metge en Picassent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 52 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors, intrusisme professional, estafa, blanqueig de capitals i contra la salut pública en Picassent, en l’Horta (València), i ha alliberat a les huit presumptes víctimes d’eixa explotació laboral.

 

El detingut exercia de fals metge i explotava laboralment a persones per a treballar en el camp, les que vivien en un gran estat d’insalubritat, ja que cohabitaven en una casa situada dins de la finca agrícola i treballaven més d’onze hores diàries, segons informa este dimarts la Guàrdia Civil.

 

La Inspecció de Treball i Seguretat Social i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van iniciar les actuacions quan van tindre coneixement que diferents persones van estar treballant en una finca agrícola, propietat d’un individu, que feien jornades de treball de més d’onze i dotze hores diàries, sense cap classe de descans setmanal.

 

Els treballadors cobraven 750 euros mensuals amb estes jornades laborals de més d’11hores, però se’ls restava 200 euros del salari en concepte de lloguer per l’allotjament d’un lloc en el que convivien amb insectes, amb habitacions sense finestres i exposats a les inclemències del temps, unit, tot això, a la vigilància a través de càmeres en diferents dependències de l’immoble.

 

Exercia de fals metge

El denunciant, a demés d’exercir en la finca funcions d’agricultor, feia funcions d’auxiliar sanitari sense comptar amb cap titulació per a això, en un xalet llogat per este i habilitat com a clínica mèdica clandestina a on el detingut exercia com a metge especialitzat en el tractament de diferents malalties.

 

A esta clínica acudien pacients amb problemes d’articulacions, i fins i tot, amb malalties coronàries o diagnosticades de càncer i eren sotmesos a tractaments mèdics. En la seua majoria, els pacients que acudien a la clínica provenien d’Anglaterra i es desplaçaven des d’este país exclusivament per a sotmetre’s als tractaments oferits, els que pagaven entre 10.000 i 20.000 lliures (11.170 a 22.340 euros) pel tractament rebut.

 

Durant la investigació, es va obtindre informació dels diferents organismes competents que el detingut no es trobava col·legiat en el Col·legi Oficial de Metges de València, ni tampoc en cap Col·legi Oficial de Metges d’Espanya. També es va corroborar que el xalet llogat pel detingut i habilitat com a clínica mèdica clandestina situat a Picassent no apareixia inscrit en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Durant els registres es va intervindre, entre altres materials, documentació mèdica relacionada amb el detingut, centenars de productes i substàncies medicinals (entre ells suplements dietètics i nutricionals no autoritzats a Espanya), grans quantitats de material, instrumental i aparells mèdics (com a agulles, xeringues, degotadors i aletes de vies intravenoses).

 

A demés, es van trobar 50 lingots de plata d’un quilogram cada un, amb un valor total aproximat de mercat de 33.100 euros; 89 lingots d’or de cent grams cadascun, de valor total aproximat de mercat de 418.923 euros, i 5.085 euros en metàl·lic i joies

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fortes retencions

Un motorista de 44 anys mor en un accident en la V-30 a l'altura de Paterna i provoca retencions de fins a 4 quilòmetres en sentit port, segons la DGT i el CICU.

El PSOE exigix sancionar al diputat de Vox expulsat del Congrés i Vox s’atrinxera en la seua defensa

El PSOE reclama a la Mesa del Congrés una sanció exemplar per al diputat de Vox José María Sánchez després de la seua expulsió del ple, mentres Vox qüestiona l'actuació de la presidència i nega errors en la conducta del seu parlamentari.

Un motorista mor en un accident en la V-30 a Paterna i provoca fins a 4 quilòmetres de retencions

Un motorista de 44 anys ha mort en un accident amb un cotxe en la V-30 a l'altura de Paterna, la qual cosa ha provocat cues de fins a 4 quilòmetres en sentit port.

Labora t’acompanya en cada pas del teu camí professional

Trobar treball i moure's en un mercat laboral en...

Un accident en l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca retencions de fins a 9 quilòmetres

Un xoc entre dos furgonetes i un turisme en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa genera prop de nou quilòmetres de retencions en sentit València, sense danys personals.

Cel buidat i temperatures a l’alça en la Comunitat Valenciana a mitat d’abril

La Comunitat Valenciana afronta la mitat d'abril amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en ascens, tant en les mínimes com en les màximes, segons la previsió de Aemet.

Un accident en la V-30 a Paterna provoca cues de tres quilòmetres cap al port

Un accident a l'altura de Paterna ha generat retencions d'uns tres quilòmetres en la V-30 en sentit port, sense que s'hagen registrat sinistres mortals en la Comunitat Valenciana durant la nit.

La Generalitat Valenciana recorrerà el decret estatal de regularització d’immigrants

La Generalitat Valenciana presentarà un recurs contra el decret del Govern per a regularitzar a immigrants, en considerar que arriba sense finançament ni planificació i que saturarà els servicis públics autonòmics.