Un home detingut per explotar laboralment a treballadors i exercir de fals metge en Picassent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 52 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors, intrusisme professional, estafa, blanqueig de capitals i contra la salut pública en Picassent, en l’Horta (València), i ha alliberat a les huit presumptes víctimes d’eixa explotació laboral.

 

El detingut exercia de fals metge i explotava laboralment a persones per a treballar en el camp, les que vivien en un gran estat d’insalubritat, ja que cohabitaven en una casa situada dins de la finca agrícola i treballaven més d’onze hores diàries, segons informa este dimarts la Guàrdia Civil.

 

La Inspecció de Treball i Seguretat Social i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van iniciar les actuacions quan van tindre coneixement que diferents persones van estar treballant en una finca agrícola, propietat d’un individu, que feien jornades de treball de més d’onze i dotze hores diàries, sense cap classe de descans setmanal.

 

Els treballadors cobraven 750 euros mensuals amb estes jornades laborals de més d’11hores, però se’ls restava 200 euros del salari en concepte de lloguer per l’allotjament d’un lloc en el que convivien amb insectes, amb habitacions sense finestres i exposats a les inclemències del temps, unit, tot això, a la vigilància a través de càmeres en diferents dependències de l’immoble.

 

Exercia de fals metge

El denunciant, a demés d’exercir en la finca funcions d’agricultor, feia funcions d’auxiliar sanitari sense comptar amb cap titulació per a això, en un xalet llogat per este i habilitat com a clínica mèdica clandestina a on el detingut exercia com a metge especialitzat en el tractament de diferents malalties.

 

A esta clínica acudien pacients amb problemes d’articulacions, i fins i tot, amb malalties coronàries o diagnosticades de càncer i eren sotmesos a tractaments mèdics. En la seua majoria, els pacients que acudien a la clínica provenien d’Anglaterra i es desplaçaven des d’este país exclusivament per a sotmetre’s als tractaments oferits, els que pagaven entre 10.000 i 20.000 lliures (11.170 a 22.340 euros) pel tractament rebut.

 

Durant la investigació, es va obtindre informació dels diferents organismes competents que el detingut no es trobava col·legiat en el Col·legi Oficial de Metges de València, ni tampoc en cap Col·legi Oficial de Metges d’Espanya. També es va corroborar que el xalet llogat pel detingut i habilitat com a clínica mèdica clandestina situat a Picassent no apareixia inscrit en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Durant els registres es va intervindre, entre altres materials, documentació mèdica relacionada amb el detingut, centenars de productes i substàncies medicinals (entre ells suplements dietètics i nutricionals no autoritzats a Espanya), grans quantitats de material, instrumental i aparells mèdics (com a agulles, xeringues, degotadors i aletes de vies intravenoses).

 

A demés, es van trobar 50 lingots de plata d’un quilogram cada un, amb un valor total aproximat de mercat de 33.100 euros; 89 lingots d’or de cent grams cadascun, de valor total aproximat de mercat de 418.923 euros, i 5.085 euros en metàl·lic i joies

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.