Un home detingut per explotar laboralment a treballadors i exercir de fals metge en Picassent

 

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 52 anys com a presumpte autor de delictes contra els drets dels treballadors, intrusisme professional, estafa, blanqueig de capitals i contra la salut pública en Picassent, en l’Horta (València), i ha alliberat a les huit presumptes víctimes d’eixa explotació laboral.

 

El detingut exercia de fals metge i explotava laboralment a persones per a treballar en el camp, les que vivien en un gran estat d’insalubritat, ja que cohabitaven en una casa situada dins de la finca agrícola i treballaven més d’onze hores diàries, segons informa este dimarts la Guàrdia Civil.

 

La Inspecció de Treball i Seguretat Social i la Unitat Orgànica de Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil van iniciar les actuacions quan van tindre coneixement que diferents persones van estar treballant en una finca agrícola, propietat d’un individu, que feien jornades de treball de més d’onze i dotze hores diàries, sense cap classe de descans setmanal.

 

Els treballadors cobraven 750 euros mensuals amb estes jornades laborals de més d’11hores, però se’ls restava 200 euros del salari en concepte de lloguer per l’allotjament d’un lloc en el que convivien amb insectes, amb habitacions sense finestres i exposats a les inclemències del temps, unit, tot això, a la vigilància a través de càmeres en diferents dependències de l’immoble.

 

Exercia de fals metge

El denunciant, a demés d’exercir en la finca funcions d’agricultor, feia funcions d’auxiliar sanitari sense comptar amb cap titulació per a això, en un xalet llogat per este i habilitat com a clínica mèdica clandestina a on el detingut exercia com a metge especialitzat en el tractament de diferents malalties.

 

A esta clínica acudien pacients amb problemes d’articulacions, i fins i tot, amb malalties coronàries o diagnosticades de càncer i eren sotmesos a tractaments mèdics. En la seua majoria, els pacients que acudien a la clínica provenien d’Anglaterra i es desplaçaven des d’este país exclusivament per a sotmetre’s als tractaments oferits, els que pagaven entre 10.000 i 20.000 lliures (11.170 a 22.340 euros) pel tractament rebut.

 

Durant la investigació, es va obtindre informació dels diferents organismes competents que el detingut no es trobava col·legiat en el Col·legi Oficial de Metges de València, ni tampoc en cap Col·legi Oficial de Metges d’Espanya. També es va corroborar que el xalet llogat pel detingut i habilitat com a clínica mèdica clandestina situat a Picassent no apareixia inscrit en el Registre Autonòmic de Centres, Servicis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

 

Durant els registres es va intervindre, entre altres materials, documentació mèdica relacionada amb el detingut, centenars de productes i substàncies medicinals (entre ells suplements dietètics i nutricionals no autoritzats a Espanya), grans quantitats de material, instrumental i aparells mèdics (com a agulles, xeringues, degotadors i aletes de vies intravenoses).

 

A demés, es van trobar 50 lingots de plata d’un quilogram cada un, amb un valor total aproximat de mercat de 33.100 euros; 89 lingots d’or de cent grams cadascun, de valor total aproximat de mercat de 418.923 euros, i 5.085 euros en metàl·lic i joies

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.