Un home homosexual ha de ser operat d’urgència després de patir una agressió múltiple en platja

En 12 hores a Catalunya s’han viscut 3 episodis homòfobs en 12 hores. Este diumenge un home ha estat operat a Barcelona després de quedar ferit anit en el transcurs d’una agressió homòfoba múltiple a la platja, en la qual altres tres homes van quedar contusionats.

Esta agressió se suma a la que va patir en el matí del dissabte un jove en el barri barceloní de Gràcia i a una altra ocorreguda també este dissabte, entorn de l’auditori de la ciutat.

Fonts dels Mossos han informat al fet que l’agressió múltiple es va produir sobre les deu de la nit en la cèntrica platja del Somorrostro de Barcelona, succés pel qual han obert una recerca, si bé encara no s’han practicat detencions.

Eugeni Rodríguez, president de l’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha explicat que, segons el testimoniatge de les víctimes, estaven conversant tranquil·lament quan van aparéixer 4 nois d’uns 30 anys, molt violents dient «marietes de merda, si moveu les celles us matarem». Segons les mates portaven armes blanques a les mans.

Una de les parelles va acudir al pròxim Hospital de la Mar i, posteriorment, va presentar una denúncia davant la policia. Entretant, equips d’emergències van atendre en el lloc del succés a l’altra parella, un dels seus integrants va ser traslladat a l’hospital amb trencament maxil·lofacial. Este jove, que ha perdut gairebé totes les dents, ha estat finalment operat en les últimes hores.

Rodríguez ha condemnat «amb contundència» estes «bàrbares agressions» i ha lamentat l’elevat nombre d’incidents contra el col·lectiu homosexual que es registra en les últimes setmanes. «És una espiral a la qual no estem acostumats -ha agregat Rodríguez-. És d’una violència extrema, a la qual ens estem acostumant. És terrible que, després de la pandèmia, estiguem en esta situació». El president de l’Observatori s’ha lamentat també «de la impunitat dels agressors», que no han pogut ser detinguts, i de la «creixent por» que sent el col·lectiu.

 

<

>

L’agressió múltiple homòfoba de la platja del Somorrostro no va ser l’única que es va produir ahir dissabte a Barcelona. Hores abans, un jove homosexual va denunciar ferides lleus a la mà per una puntada en el barri de Gràcia. «Condemnem esta espiral homòfoba soferta per cinc homes gais a Barcelona, ​​a Gràcia i el Somorrostro», va denunciar Rodríguez.

«Tots els agressors han actuat amb absoluta impunitat i exigim màxima contundència a totes les administracions», ha continuat el president de la OCH. «Estic absolutament terroritzat i enfadat amb esta espiral molt perillosa de LGTBIfòbia«, va continuar Rodríguez, que ha informat que l’Observatori ha activat els protocols per a estos casos i s’ha posat en contacte amb el regidor de Drets de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Marc Serra. «També ens agradaria contactar en breu amb la nova consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge, per a posar fi a esta violència», va afegir el president de la OCH, que recorda que ja són 75 les incidències homòfobes que s’han produït a Catalunya durant 2021.

«Des de l’Oficina No Discriminació activem protocol per a garantir assessorament jurídic i acompanyament psicosocial a les víctimes. No normalitzarem mai esta situació», ha afegit el regidor Marc Serra en les xarxes socials.

 

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.