12 C
València
Dilluns, 10 novembre, 2025

Un home homosexual ha de ser operat d’urgència després de patir una agressió múltiple en platja

En 12 hores a Catalunya s’han viscut 3 episodis homòfobs en 12 hores. Este diumenge un home ha estat operat a Barcelona després de quedar ferit anit en el transcurs d’una agressió homòfoba múltiple a la platja, en la qual altres tres homes van quedar contusionats.

Esta agressió se suma a la que va patir en el matí del dissabte un jove en el barri barceloní de Gràcia i a una altra ocorreguda també este dissabte, entorn de l’auditori de la ciutat.

Fonts dels Mossos han informat al fet que l’agressió múltiple es va produir sobre les deu de la nit en la cèntrica platja del Somorrostro de Barcelona, succés pel qual han obert una recerca, si bé encara no s’han practicat detencions.

Eugeni Rodríguez, president de l’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha explicat que, segons el testimoniatge de les víctimes, estaven conversant tranquil·lament quan van aparéixer 4 nois d’uns 30 anys, molt violents dient “marietes de merda, si moveu les celles us matarem”. Segons les mates portaven armes blanques a les mans.

Una de les parelles va acudir al pròxim Hospital de la Mar i, posteriorment, va presentar una denúncia davant la policia. Entretant, equips d’emergències van atendre en el lloc del succés a l’altra parella, un dels seus integrants va ser traslladat a l’hospital amb trencament maxil·lofacial. Este jove, que ha perdut gairebé totes les dents, ha estat finalment operat en les últimes hores.

Rodríguez ha condemnat “amb contundència” estes “bàrbares agressions” i ha lamentat l’elevat nombre d’incidents contra el col·lectiu homosexual que es registra en les últimes setmanes. “És una espiral a la qual no estem acostumats -ha agregat Rodríguez-. És d’una violència extrema, a la qual ens estem acostumant. És terrible que, després de la pandèmia, estiguem en esta situació”. El president de l’Observatori s’ha lamentat també “de la impunitat dels agressors”, que no han pogut ser detinguts, i de la “creixent por” que sent el col·lectiu.

 

<

>

L’agressió múltiple homòfoba de la platja del Somorrostro no va ser l’única que es va produir ahir dissabte a Barcelona. Hores abans, un jove homosexual va denunciar ferides lleus a la mà per una puntada en el barri de Gràcia. “Condemnem esta espiral homòfoba soferta per cinc homes gais a Barcelona, ​​a Gràcia i el Somorrostro”, va denunciar Rodríguez.

“Tots els agressors han actuat amb absoluta impunitat i exigim màxima contundència a totes les administracions”, ha continuat el president de la OCH. “Estic absolutament terroritzat i enfadat amb esta espiral molt perillosa de LGTBIfòbia“, va continuar Rodríguez, que ha informat que l’Observatori ha activat els protocols per a estos casos i s’ha posat en contacte amb el regidor de Drets de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Marc Serra. “També ens agradaria contactar en breu amb la nova consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge, per a posar fi a esta violència”, va afegir el president de la OCH, que recorda que ja són 75 les incidències homòfobes que s’han produït a Catalunya durant 2021.

“Des de l’Oficina No Discriminació activem protocol per a garantir assessorament jurídic i acompanyament psicosocial a les víctimes. No normalitzarem mai esta situació”, ha afegit el regidor Marc Serra en les xarxes socials.

 

Últimes notícies

Vox rebutja el ‘circ mediàtic’ i negociarà amb discreció amb el PP en la Comunitat Valenciana

Vox ha assegurat que evitarà el 'circ mediàtic' i que negociarà 'amb discreció' amb el PP després de la dimissió de Carlos Mazón. Demana al PP un candidat per a obrir una negociació ordenada i centrada en l'estabilitat.

Manifestació el 29 de novembre a València exigirà l’enjudiciament de Mazón i la reconstrucció després de la DANA

Organitzacions socials convoquen una marxa el 29 de novembre a València per a exigir l'enjudiciament de Carlos Mazón i la reconstrucció social després de la DANA. Hi haurà concentracions l'11 i 17 i una campanya de plantació d'oliveres en memòria i solidaritat.

El Atticgo Elx repetix triomf a Skopje (19-25) i segella el passe a octaus

L'equip il·licità ha vençut de nou al HC Gjorche Petrov-WHC AD Skopje i ha aconseguit el bitllet a octaus de la EHF Copa Europea amb un global de +9.

El Circuit Ricardo Tormo decidix el títol de Moto2 entre Diogo Moreira i Manu González

El GP Motul de la Comunitat Valenciana (14-16 de novembre) tanca la temporada amb el títol de Moto2 en joc entre Diogo Moreira i Manu González, separats per 24 punts.

El PSPV ha acusat el PP d’abandonar els mercats municipals de València

El PSPV ha denunciat deterioració, avaries i falta de manteniment en els mercats municipals de València. Ruzafa s'ha convertit en l'exemple més visible per un ascensor inoperatiu durant mesos.

Feijóo confia en la negociació amb Vox a València: ‘eixirà tot bé’

Alberto Núñez Feijóo ha dit que 'eixirà tot bé' en ser preguntat per la negociació amb Vox a la Comunitat Valenciana. PP i Vox han obert contactes per a acordar el relleu de Carlos Mazón quatre dies després de la seua dimissió.

El PSPV denuncia que el Consell manté sense executar 1.370 milions del pressupost Dana

A tres mesos de tancar l'exercici, només s'han reconegut obligacions pel 42% i s'ha pagat el 31% dels fons. El PSPV critica el baix ritme en àrees socials.

Moleiro destaca el seu gran moment i l’ajuda dels seus companys al Vila-real

L'extrem groc suma quatre gols i dos assistències i assegura que l'adaptació ha sigut més ràpida per estar envoltat de qualitat. Valora el triomf a Cornellà després de la derrota a Xipre i demana mantindre el nivell.