9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Un home homosexual ha de ser operat d’urgència després de patir una agressió múltiple en platja

En 12 hores a Catalunya s’han viscut 3 episodis homòfobs en 12 hores. Este diumenge un home ha estat operat a Barcelona després de quedar ferit anit en el transcurs d’una agressió homòfoba múltiple a la platja, en la qual altres tres homes van quedar contusionats.

Esta agressió se suma a la que va patir en el matí del dissabte un jove en el barri barceloní de Gràcia i a una altra ocorreguda també este dissabte, entorn de l’auditori de la ciutat.

Fonts dels Mossos han informat al fet que l’agressió múltiple es va produir sobre les deu de la nit en la cèntrica platja del Somorrostro de Barcelona, succés pel qual han obert una recerca, si bé encara no s’han practicat detencions.

Eugeni Rodríguez, president de l’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha explicat que, segons el testimoniatge de les víctimes, estaven conversant tranquil·lament quan van aparéixer 4 nois d’uns 30 anys, molt violents dient “marietes de merda, si moveu les celles us matarem”. Segons les mates portaven armes blanques a les mans.

Una de les parelles va acudir al pròxim Hospital de la Mar i, posteriorment, va presentar una denúncia davant la policia. Entretant, equips d’emergències van atendre en el lloc del succés a l’altra parella, un dels seus integrants va ser traslladat a l’hospital amb trencament maxil·lofacial. Este jove, que ha perdut gairebé totes les dents, ha estat finalment operat en les últimes hores.

Rodríguez ha condemnat “amb contundència” estes “bàrbares agressions” i ha lamentat l’elevat nombre d’incidents contra el col·lectiu homosexual que es registra en les últimes setmanes. “És una espiral a la qual no estem acostumats -ha agregat Rodríguez-. És d’una violència extrema, a la qual ens estem acostumant. És terrible que, després de la pandèmia, estiguem en esta situació”. El president de l’Observatori s’ha lamentat també “de la impunitat dels agressors”, que no han pogut ser detinguts, i de la “creixent por” que sent el col·lectiu.

 

<

>

L’agressió múltiple homòfoba de la platja del Somorrostro no va ser l’única que es va produir ahir dissabte a Barcelona. Hores abans, un jove homosexual va denunciar ferides lleus a la mà per una puntada en el barri de Gràcia. “Condemnem esta espiral homòfoba soferta per cinc homes gais a Barcelona, ​​a Gràcia i el Somorrostro”, va denunciar Rodríguez.

“Tots els agressors han actuat amb absoluta impunitat i exigim màxima contundència a totes les administracions”, ha continuat el president de la OCH. “Estic absolutament terroritzat i enfadat amb esta espiral molt perillosa de LGTBIfòbia“, va continuar Rodríguez, que ha informat que l’Observatori ha activat els protocols per a estos casos i s’ha posat en contacte amb el regidor de Drets de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Marc Serra. “També ens agradaria contactar en breu amb la nova consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge, per a posar fi a esta violència”, va afegir el president de la OCH, que recorda que ja són 75 les incidències homòfobes que s’han produït a Catalunya durant 2021.

“Des de l’Oficina No Discriminació activem protocol per a garantir assessorament jurídic i acompanyament psicosocial a les víctimes. No normalitzarem mai esta situació”, ha afegit el regidor Marc Serra en les xarxes socials.

 

Últimes notícies

José Luis Ábalos renuncia al seu escó en el Congrés després del rebuig del Suprem en el cas Koldo

L'exministre de Transports ha presentat la seua renúncia a l'escó per València després de la decisió del Suprem que manté la seua presó provisional. Al·lega que la seua situació processal li impedix continuar i que se centrarà en la seua defensa.

València-Maccabi, primer partit a Espanya amb públic davant un rival israelià esta temporada

El club permetrà l'entrada a abonats amb DNI per al dol d'Eurolliga en el Roig Arena. No hi haurà venda d'entrades ni cessió d'abonaments i es reforcen els controls.

Cau una banda criminal que robava droga i cometia segrestos expressos: set detinguts

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització dedicada a robatoris de droga i segrestos expressos. La investigació va arrancar després d'un assalt amb trets a un camioner i suma set arrestos.

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.