Un home homosexual ha de ser operat d’urgència després de patir una agressió múltiple en platja

En 12 hores a Catalunya s’han viscut 3 episodis homòfobs en 12 hores. Este diumenge un home ha estat operat a Barcelona després de quedar ferit anit en el transcurs d’una agressió homòfoba múltiple a la platja, en la qual altres tres homes van quedar contusionats.

Esta agressió se suma a la que va patir en el matí del dissabte un jove en el barri barceloní de Gràcia i a una altra ocorreguda també este dissabte, entorn de l’auditori de la ciutat.

Fonts dels Mossos han informat al fet que l’agressió múltiple es va produir sobre les deu de la nit en la cèntrica platja del Somorrostro de Barcelona, succés pel qual han obert una recerca, si bé encara no s’han practicat detencions.

Eugeni Rodríguez, president de l’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha explicat que, segons el testimoniatge de les víctimes, estaven conversant tranquil·lament quan van aparéixer 4 nois d’uns 30 anys, molt violents dient «marietes de merda, si moveu les celles us matarem». Segons les mates portaven armes blanques a les mans.

Una de les parelles va acudir al pròxim Hospital de la Mar i, posteriorment, va presentar una denúncia davant la policia. Entretant, equips d’emergències van atendre en el lloc del succés a l’altra parella, un dels seus integrants va ser traslladat a l’hospital amb trencament maxil·lofacial. Este jove, que ha perdut gairebé totes les dents, ha estat finalment operat en les últimes hores.

Rodríguez ha condemnat «amb contundència» estes «bàrbares agressions» i ha lamentat l’elevat nombre d’incidents contra el col·lectiu homosexual que es registra en les últimes setmanes. «És una espiral a la qual no estem acostumats -ha agregat Rodríguez-. És d’una violència extrema, a la qual ens estem acostumant. És terrible que, després de la pandèmia, estiguem en esta situació». El president de l’Observatori s’ha lamentat també «de la impunitat dels agressors», que no han pogut ser detinguts, i de la «creixent por» que sent el col·lectiu.

 

<

>

L’agressió múltiple homòfoba de la platja del Somorrostro no va ser l’única que es va produir ahir dissabte a Barcelona. Hores abans, un jove homosexual va denunciar ferides lleus a la mà per una puntada en el barri de Gràcia. «Condemnem esta espiral homòfoba soferta per cinc homes gais a Barcelona, ​​a Gràcia i el Somorrostro», va denunciar Rodríguez.

«Tots els agressors han actuat amb absoluta impunitat i exigim màxima contundència a totes les administracions», ha continuat el president de la OCH. «Estic absolutament terroritzat i enfadat amb esta espiral molt perillosa de LGTBIfòbia«, va continuar Rodríguez, que ha informat que l’Observatori ha activat els protocols per a estos casos i s’ha posat en contacte amb el regidor de Drets de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Marc Serra. «També ens agradaria contactar en breu amb la nova consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge, per a posar fi a esta violència», va afegir el president de la OCH, que recorda que ja són 75 les incidències homòfobes que s’han produït a Catalunya durant 2021.

«Des de l’Oficina No Discriminació activem protocol per a garantir assessorament jurídic i acompanyament psicosocial a les víctimes. No normalitzarem mai esta situació», ha afegit el regidor Marc Serra en les xarxes socials.

 

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.