Un home homosexual ha de ser operat d’urgència després de patir una agressió múltiple en platja

En 12 hores a Catalunya s’han viscut 3 episodis homòfobs en 12 hores. Este diumenge un home ha estat operat a Barcelona després de quedar ferit anit en el transcurs d’una agressió homòfoba múltiple a la platja, en la qual altres tres homes van quedar contusionats.

Esta agressió se suma a la que va patir en el matí del dissabte un jove en el barri barceloní de Gràcia i a una altra ocorreguda també este dissabte, entorn de l’auditori de la ciutat.

Fonts dels Mossos han informat al fet que l’agressió múltiple es va produir sobre les deu de la nit en la cèntrica platja del Somorrostro de Barcelona, succés pel qual han obert una recerca, si bé encara no s’han practicat detencions.

Eugeni Rodríguez, president de l’Observatori contra l’Homofòbia (OCH) ha explicat que, segons el testimoniatge de les víctimes, estaven conversant tranquil·lament quan van aparéixer 4 nois d’uns 30 anys, molt violents dient “marietes de merda, si moveu les celles us matarem”. Segons les mates portaven armes blanques a les mans.

Una de les parelles va acudir al pròxim Hospital de la Mar i, posteriorment, va presentar una denúncia davant la policia. Entretant, equips d’emergències van atendre en el lloc del succés a l’altra parella, un dels seus integrants va ser traslladat a l’hospital amb trencament maxil·lofacial. Este jove, que ha perdut gairebé totes les dents, ha estat finalment operat en les últimes hores.

Rodríguez ha condemnat “amb contundència” estes “bàrbares agressions” i ha lamentat l’elevat nombre d’incidents contra el col·lectiu homosexual que es registra en les últimes setmanes. “És una espiral a la qual no estem acostumats -ha agregat Rodríguez-. És d’una violència extrema, a la qual ens estem acostumant. És terrible que, després de la pandèmia, estiguem en esta situació”. El president de l’Observatori s’ha lamentat també “de la impunitat dels agressors”, que no han pogut ser detinguts, i de la “creixent por” que sent el col·lectiu.

 

<

>

L’agressió múltiple homòfoba de la platja del Somorrostro no va ser l’única que es va produir ahir dissabte a Barcelona. Hores abans, un jove homosexual va denunciar ferides lleus a la mà per una puntada en el barri de Gràcia. “Condemnem esta espiral homòfoba soferta per cinc homes gais a Barcelona, ​​a Gràcia i el Somorrostro”, va denunciar Rodríguez.

“Tots els agressors han actuat amb absoluta impunitat i exigim màxima contundència a totes les administracions”, ha continuat el president de la OCH. “Estic absolutament terroritzat i enfadat amb esta espiral molt perillosa de LGTBIfòbia“, va continuar Rodríguez, que ha informat que l’Observatori ha activat els protocols per a estos casos i s’ha posat en contacte amb el regidor de Drets de Ciutadania i Participació de l’Ajuntament de Barcelona, ​​Marc Serra. “També ens agradaria contactar en breu amb la nova consellera de Feminismes i Igualtat, Tània Verge, per a posar fi a esta violència”, va afegir el president de la OCH, que recorda que ja són 75 les incidències homòfobes que s’han produït a Catalunya durant 2021.

“Des de l’Oficina No Discriminació activem protocol per a garantir assessorament jurídic i acompanyament psicosocial a les víctimes. No normalitzarem mai esta situació”, ha afegit el regidor Marc Serra en les xarxes socials.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El soroll, l’agressor invisible que amenaça la salut sense que li parem atenció

El soroll es consolida com un agressor invisible per a la salut, amb especial impacte en xiquets, persones majors i els qui patixen patologies que afecten el sistema nerviós i locomotor, sobretot en entorns urbans i escolars pròxims al trànsit.

Inescop impulsa la formació d’experts africans en cuir sostenible a Elda

Inescop ha format a Elda a professionals del cuir i calçat de Tanzània, Uganda i Etiòpia en control de qualitat, sostenibilitat i noves metodologies de treball dins d'un projecte europeu.

Dimecres amb núvols alts, possible pols en suspensió i ruixats en el nord interior de la Comunitat

Este dimecres s'esperen intervals de núvols mitjans i alts en la Comunitat Valenciana, possibles boires i pols en suspensió en el sud i ruixats aïllats a l'interior nord, amb temperatures en lleuger ascens.

Un expert de la UPV resta alarma al terratrémol d’Ontinyent i el considera un fenomen normal

Un catedràtic de Geofísica de la UPV explica que el terratrémol de 3,5 graus registrat a Ontinyent és habitual en la zona i demana tranquil·litat a la població.

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.