Un home és sorprés caçant aus amb el mètode il·legal de ‘l’enfilat’ a Nules

 

Una persona ha sigut denunciada per la Guàrdia Civil per estar caçant pardals en Nules mitjançant el mètode il·legal denominat enfilat, una modalitat que està suspesa per la resolució de la Conselleria de Medi Ambient. Segons han informat fonts de la comandància provincial, agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) van sorprendre a una persona duent a terme aquesta pràctica il·lícita en aquesta localitat de la Plana Baixa. Com s’ha informat en un comunicat oficial, aquest mètode de caça irregular consistix en la captura d’aus fríngíl·lids vives i amb xarxes. Són una família d’aus cantores amb pic cònic, que en aquest cas l’implicat ha caçat amb una modalitat de caça suspesa en esta temporada per la resolució de la Generalitat Valenciana.

L’home investigat no tenia cap tipus d’autorització per a la pràctica d’esta caça, gastava un total d’onze reclams vius, així com arts i mitjans prohibits, com per exemple reproductors de so per a cridar a les aus i un total de 25 passerells comuns, sense vida. La Guàrdia Civil, ha instruït diligències com a resultat de l’actuació que han sigut remeses al jutjat per un suposat delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics. Així mateix s’ha interposat una denúncia a l’investigat per les irregularitats administratives que s’han pogut observar pels efectius en matèria de caça, davant la seu de la Conselleria de Medi Ambient en la província.

El passat any, ja la Guàrdia Civil va investigar un home de nacionalitat belga com a suposat autor d’un altre delicte contra la flora i la fauna per caçar de manera il·legal una cabra hispànica en Sorita. A principis d’este any 2018 també van trobar cabres hispàniques de caça furtiva.

 

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.