Un home és sorprés caçant aus amb el mètode il·legal de ‘l’enfilat’ a Nules

 

Una persona ha sigut denunciada per la Guàrdia Civil per estar caçant pardals en Nules mitjançant el mètode il·legal denominat enfilat, una modalitat que està suspesa per la resolució de la Conselleria de Medi Ambient. Segons han informat fonts de la comandància provincial, agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) van sorprendre a una persona duent a terme aquesta pràctica il·lícita en aquesta localitat de la Plana Baixa. Com s’ha informat en un comunicat oficial, aquest mètode de caça irregular consistix en la captura d’aus fríngíl·lids vives i amb xarxes. Són una família d’aus cantores amb pic cònic, que en aquest cas l’implicat ha caçat amb una modalitat de caça suspesa en esta temporada per la resolució de la Generalitat Valenciana.

L’home investigat no tenia cap tipus d’autorització per a la pràctica d’esta caça, gastava un total d’onze reclams vius, així com arts i mitjans prohibits, com per exemple reproductors de so per a cridar a les aus i un total de 25 passerells comuns, sense vida. La Guàrdia Civil, ha instruït diligències com a resultat de l’actuació que han sigut remeses al jutjat per un suposat delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics. Així mateix s’ha interposat una denúncia a l’investigat per les irregularitats administratives que s’han pogut observar pels efectius en matèria de caça, davant la seu de la Conselleria de Medi Ambient en la província.

El passat any, ja la Guàrdia Civil va investigar un home de nacionalitat belga com a suposat autor d’un altre delicte contra la flora i la fauna per caçar de manera il·legal una cabra hispànica en Sorita. A principis d’este any 2018 també van trobar cabres hispàniques de caça furtiva.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.