Anuncios

Un home és sorprés caçant aus amb el mètode il·legal de ‘l’enfilat’ a Nules

 

Una persona ha sigut denunciada per la Guàrdia Civil per estar caçant pardals en Nules mitjançant el mètode il·legal denominat enfilat, una modalitat que està suspesa per la resolució de la Conselleria de Medi Ambient. Segons han informat fonts de la comandància provincial, agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) van sorprendre a una persona duent a terme aquesta pràctica il·lícita en aquesta localitat de la Plana Baixa. Com s’ha informat en un comunicat oficial, aquest mètode de caça irregular consistix en la captura d’aus fríngíl·lids vives i amb xarxes. Són una família d’aus cantores amb pic cònic, que en aquest cas l’implicat ha caçat amb una modalitat de caça suspesa en esta temporada per la resolució de la Generalitat Valenciana.

L’home investigat no tenia cap tipus d’autorització per a la pràctica d’esta caça, gastava un total d’onze reclams vius, així com arts i mitjans prohibits, com per exemple reproductors de so per a cridar a les aus i un total de 25 passerells comuns, sense vida. La Guàrdia Civil, ha instruït diligències com a resultat de l’actuació que han sigut remeses al jutjat per un suposat delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics. Així mateix s’ha interposat una denúncia a l’investigat per les irregularitats administratives que s’han pogut observar pels efectius en matèria de caça, davant la seu de la Conselleria de Medi Ambient en la província.

Anuncios

El passat any, ja la Guàrdia Civil va investigar un home de nacionalitat belga com a suposat autor d’un altre delicte contra la flora i la fauna per caçar de manera il·legal una cabra hispànica en Sorita. A principis d’este any 2018 també van trobar cabres hispàniques de caça furtiva.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios