Un home és sorprés caçant aus amb el mètode il·legal de ‘l’enfilat’ a Nules

 

Una persona ha sigut denunciada per la Guàrdia Civil per estar caçant pardals en Nules mitjançant el mètode il·legal denominat enfilat, una modalitat que està suspesa per la resolució de la Conselleria de Medi Ambient. Segons han informat fonts de la comandància provincial, agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) van sorprendre a una persona duent a terme aquesta pràctica il·lícita en aquesta localitat de la Plana Baixa. Com s’ha informat en un comunicat oficial, aquest mètode de caça irregular consistix en la captura d’aus fríngíl·lids vives i amb xarxes. Són una família d’aus cantores amb pic cònic, que en aquest cas l’implicat ha caçat amb una modalitat de caça suspesa en esta temporada per la resolució de la Generalitat Valenciana.

L’home investigat no tenia cap tipus d’autorització per a la pràctica d’esta caça, gastava un total d’onze reclams vius, així com arts i mitjans prohibits, com per exemple reproductors de so per a cridar a les aus i un total de 25 passerells comuns, sense vida. La Guàrdia Civil, ha instruït diligències com a resultat de l’actuació que han sigut remeses al jutjat per un suposat delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics. Així mateix s’ha interposat una denúncia a l’investigat per les irregularitats administratives que s’han pogut observar pels efectius en matèria de caça, davant la seu de la Conselleria de Medi Ambient en la província.

El passat any, ja la Guàrdia Civil va investigar un home de nacionalitat belga com a suposat autor d’un altre delicte contra la flora i la fauna per caçar de manera il·legal una cabra hispànica en Sorita. A principis d’este any 2018 també van trobar cabres hispàniques de caça furtiva.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.