Un home és sorprés caçant aus amb el mètode il·legal de ‘l’enfilat’ a Nules

 

Una persona ha sigut denunciada per la Guàrdia Civil per estar caçant pardals en Nules mitjançant el mètode il·legal denominat enfilat, una modalitat que està suspesa per la resolució de la Conselleria de Medi Ambient. Segons han informat fonts de la comandància provincial, agents del Servei de Protecció de la Natura (Seprona) van sorprendre a una persona duent a terme aquesta pràctica il·lícita en aquesta localitat de la Plana Baixa. Com s’ha informat en un comunicat oficial, aquest mètode de caça irregular consistix en la captura d’aus fríngíl·lids vives i amb xarxes. Són una família d’aus cantores amb pic cònic, que en aquest cas l’implicat ha caçat amb una modalitat de caça suspesa en esta temporada per la resolució de la Generalitat Valenciana.

L’home investigat no tenia cap tipus d’autorització per a la pràctica d’esta caça, gastava un total d’onze reclams vius, així com arts i mitjans prohibits, com per exemple reproductors de so per a cridar a les aus i un total de 25 passerells comuns, sense vida. La Guàrdia Civil, ha instruït diligències com a resultat de l’actuació que han sigut remeses al jutjat per un suposat delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics. Així mateix s’ha interposat una denúncia a l’investigat per les irregularitats administratives que s’han pogut observar pels efectius en matèria de caça, davant la seu de la Conselleria de Medi Ambient en la província.

El passat any, ja la Guàrdia Civil va investigar un home de nacionalitat belga com a suposat autor d’un altre delicte contra la flora i la fauna per caçar de manera il·legal una cabra hispànica en Sorita. A principis d’este any 2018 també van trobar cabres hispàniques de caça furtiva.

 

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.